1.6 200km jakie paliwo?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
ciemin
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:31
Posiadane auto: Opel Astra V hb
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Been thanked: 1 time

1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: ciemin » 16 maja 2017, 15:12

Na jakim paliwie jezdzicie? zalecane jest niby 98, dopuszczalne 95. jak zatankuje 95 to bedzie wiecej palic czy to mit?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 15:35

Ja śmigam na wszystkim nic się nie dzieje spalanie średnio 7,5L do okoła komina obojętnie co wleje.
tankowanie benzyny E98 ma sens i daje konkretne korzyści, gdy silnik jest do niej dostrojony. To znaczy, że powinien mieć odpowiednio ustawiony zapłon, a faza otwarcia zaworów ssania powinna być przesunięta w czasie tak, żeby zmniejszyć ilość powietrza w cylindrze.
W praktyce większość silników sterowana jest przez dostosowujący się „uniwersalny” sterownik. Silnik zgaduje, jakie paliwo zatankował kierowca po temperaturze spalin. Na tej podstawie ustalany jest moment zapłonu i czas otwarcia zaworów. Ta druga czynność możliwa jest zresztą tylko i wyłącznie wtedy, gdy jednostka ma system zmiennych faz rozrządu.
98 tylko i wyłącznie jesli upalasz silnik by nie wystąpiło spalanie sutkowe oraz szybki wzrost EGT choć to tez nie do końca prawda masz od tego czujniki sutkowe oraz czujnik temp. gazu wylotowego.

Takie uniwersalne mapy zapłonowe mają tę zaletę, że dają możliwość tankowania zarówno benzyny 95, jak i 98. Niestety, nie są na tyle elastyczne, żeby wykorzystać cały potencjał benzyny z większą ilością oktanów. Efekt? - w większości silników dostosowanych do zasilania benzyną 95, tankowanie 98 nie daje praktycznie nic... Obiecanej przy dystrybutorze mocy wcale nie przybywa, a spalanie spada praktycznie niezauważalnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: pitusmetallica » 16 maja 2017, 18:15

No ale skoro w książce przy 200KM zalecają 98 to nie powinien być ten silnik do takiego właśnie paliwa dostosowany?
Swoją drogą mój dealer niby radził lać 98 przy 1.4 150KM że niby "te silniki lubią takie paliwo i lepiej wtedy pracują".
No ale rozumiem, że jeśli nie ma zmiennych faz rozrządu to 98 nie ma sensu obojętne 150KM czy 200KM?
Bo ogólnie opinie pomiędzy 95/98 są mega podzielone...

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 18:31

paliwo 98 na polskich stacjach jest paliwem zawsze bardziej zwietrzałym z powodu mniejszego zainteresowana.
Lejac niekiedy 98 może mieć parametry oraz liczbę oktanową mniejsza badz równa paliwą swieższym regularnie uzupełnianych przez stacje jak 95.
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: b3rs » 16 maja 2017, 19:42

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadzisz jakieś statystyki? Badania?
Bo UOKiK bada jakość paliwa w Polsce i nic raczej nie "wietrzeje"...
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
format
Wyjadacz
Posty: 225
Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 22 times
Been thanked: 17 times

Re: RE: Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: format » 16 maja 2017, 20:06

b3rs pisze:A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadzisz jakieś statystyki? Badania?
Bo UOKiK bada jakość paliwa w Polsce i nic raczej nie "wietrzeje"...

Ja natomiast chętnie bym się dowiedział jaki chemiczny proces odpowiedzialny jest za spadek liczby oktanowej w paliwie leżącym w zbiorniku, bo albo ktoś tworzy analogie do wietrzejącej butelki wódki, albo ja rzeczywiście o czymś nie wiem.

tabatalked
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: danrok » 16 maja 2017, 20:36

b3rs pisze:A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadzisz jakieś statystyki? Badania?
Bo UOKiK bada jakość paliwa w Polsce i nic raczej nie "wietrzeje"...


Tia, jak UOKiK robi badania to wszystkie dystrybutory to nie ma bata :)

Polecam zapoznać się z przykładowym opisem: http://www.tvn24.pl/lodz,69/nik-dystrybutory-zle-licza-ilosc-paliwa-traci-klient-urzedy-bezradne,528909.html

a dla których TL;DR skrót dla niezapowiedzianych kontroli:
Tankując za 200 złotych, kierowca jest oszukany na ok. 10 złotych. Tak działało aż 48 z 77 dystrybutorów benzyny na łódzkich stacjach benzynowych.


Natomiast kiedy stacje miały możliwość przygotowania się to....
Stacja miała więc czas na przygotowanie się na wizytę urzędników. To widać zresztą w wynikach przeprowadzanych tam kontroli. Urzędnikom udało się podczas takich działań wykryć, że tylko trzy z 2100 skontrolowanych dystrybutorów benzyny i oleju napędowego wskazywały niewłaściwą ilość sprzedawanego paliwa.


Dlatego można wątpić w to co bada UOKiK :)
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 21:03

b3rs pisze:A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadzisz jakieś statystyki? Badania?
Bo UOKiK bada jakość paliwa w Polsce i nic raczej nie "wietrzeje"...


Mój zakład pracy oprócz dilerki FCA i Skodziny posiada 2 stacje.
Najczyściejsze dostawy paliwa własnie sa PB 95 natomiast 98 można powiedzieć ze schodzi w stosunku 4:1 na korzyść PB 95.

Dla potomnych :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability
Obrazek

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 16 maja 2017, 21:09

Żadne oktany nie odparowują z paliwa;) jeśli coś odparowuje to cały skład paliwa bo jest to jedna frakcja z ropy naftowej;) Najgorszym momentem na tankowanie auta jest moment w którym cysterna zlewa paliwo do zbiornika. W zbiorniku z paliwem na stacji benzynowej w momencie przepompowywania paliwo miesza się z wodą, która wytrąca się zawsze na dnie zbiornika i może być wtedy lekko chrzczone :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 21:13

kolejne artykuły :)

http://www.wnp.pl/wiadomosci/ocena-zmia ... -7360.html


Ocena zmian wybranych właściwości paliw w czasie ich magazynowania

Testowane paliwa przechowywane były w beczkach stalowych przez okres 6 miesięcy, w zadaszonym pomieszczeniu wystawionym na działanie naturalnych warunków atmosferycznych, w okresie od maja do grudnia.

W projekcie wykorzystano następujące metody badań stabilności paliw:

1. Odporność benzyny E10 na utlenianie mierzona była zgodnie z normą PN-ISO 7536 metodą okresu indukcyjnego. Oznaczenie wykonuje się w bombie ciśnieniowej, do której wprowadza się próbkę benzyny, napełnia tlenem do ciśnienia 690 kPa i ogrzewa do temperatury 98÷102oC. Ciśnienie tlenu rejestrowane jest w sposób ciągły, aż do osiągnięcia punktu załamania, który jest określany przez spadek ciśnienia o dokładnie 14 kPa w ciągu 15 min., a następujący po nim dalszy spadek ciśnienia jest nie mniejszy niż 14 kPa w ciągu kolejnych 15 min. Czas niezbędny do osiągnięcia tego punktu jest wyznaczonym okresem indukcyjnym.

2. Zawartość żywic w benzynie E10 oznaczana była zgodnie z normą PN-EN ISO 6246, metodą odparowania w strumieniu powietrza.

Sposobem tym można oznaczać żywice nieprzemywalne, czyli pozostałość po odparowaniu benzyny niepoddanej dalszej obróbce oraz żywice obecne, czyli pozostałość po odparowaniu i przemyciu heptanem. Zwykle, jako wynik końcowy oznaczenia, podaje się ilość żywic obecnych, ponieważ takie są wymagania normatywne, można jednak podawać również ilość żywic nieprzemywalnych.

3. Badanie odporności na utlenianie paliw B7 i B20 wykonywano według PN-ISO 12205. Zgodnie z procedurą, próbka wstępnie przesączonego paliwa poddawana jest procesowi starzenia w temperaturze 95oC, w atmosferze tlenu przez okres 16 godzin.

Po zakończeniu tego procesu, próbka jest schładzana do temperatury pokojowej i sączona w celu oznaczenia ilości osadów nierozpuszczalnych.

Do sączenia stosowane są filtry o średnicy porów 0,8 μm. Nierozpuszczalne osady przylegające do ścianek szklanego zestawu do utleniania są usuwane za pomocą trójskładnikowego rozpuszczalnika. Jako wynik końcowy podawana jest suma osadów nierozpuszczalnych filtrowalnych i przylegających, powstałych w warunkach testu.

4. Ocena stabilności magazynowej paliw B7 i B20 wykonana została na podstawie normy ASTM D 5304. Próbkę badanego paliwa wprowadza się do szklanego naczynia, które następnie umieszcza się w metalowym zbiorniku ciśnieniowym. Zbiornik ten napełnia się tlenem do ciśnienia ok. 800 kPa i utrzymuje w temperaturze 90oC przez 72 h. Przez cały czas trwania testu rejestrowany jest przebieg spadku ciśnienia tlenu w zbiorniku.
3. Wyniki
3.1 Analiza zmian wybranych parametrów benzyny E10 w czasie jej przechowywania

Okres indukcyjny, wyznaczony zgodnie z metodyką PN-ISO 7536, jest miarą stabilności chemicznej benzyny, a wykonywany w czasie jej długookresowego przechowywania informuje o stabilności benzyny w czasie. Parametr ten może być również stosowany jako wskaźnik skłonności benzyny do tworzenia żywic.

Wyznaczony okres indukcyjny, dla testowanej benzyny E10 zarówno na początku jak i po 6. miesiącach magazynowania, wynosił powyżej 360 minut, czyli spełniał wymagania normatywne stawiane benzynie silnikowej (wg PN-EN 228). Ponieważ nie prowadzono wymienionego testu aż do wyznaczenia punktu załamania, nie jest znana tendencja zmian stabilności benzyny w czasie jej przechowywania. Zagadnienie to wymaga przeprowadzenia szczegółowych analiz, które, jako czasochłonne, nie były przewidziane do wykonania w pierwszej części projektu i będą realizowane w jego kolejnych etapach.

We wstępnym etapie badań projektowych zostały natomiast przeprowadzone eksperymenty, mające na celu określenie wpływu etanolu na stabilność benzyny. W tym celu zastosowano metodykę pomiaru charakterystyczną dla testów przyspieszonego starzenia, czyli działanie na próbkę paliwa nadciśnieniem tlenu i wysoką temperaturą. Doświadczenia wykonano na aparacie PetroOxy, w temperaturze 130oC i pod ciśnieniem 500 kPa. Proces przyspieszonego starzenia był prowadzony do momentu osiągnięcia 10% spadku ciśnienia tlenu w komorze pomiarowej.

Przyjęto, że czas, po którym wystąpi 10% spadek ciśnienia tlenu, będzie odzwierciedlał szybkość procesów utleniania paliwa. Testowi poddano benzyny zawierające od 0 do 10% obj. etanolu, a otrzymane wyniki przedstawiono na rysunku 1.

Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu można stwierdzić, że stabilność oksydacyjna benzyn, zawierających 0, 3 i 5%(V/V) etanolu, była na zbliżonym poziomie, 10% spadek ciśnienia nastąpił po ok. 65-70 min. testu, natomiast przy większej ilości etanolu (8-10% V/V) - dopiero po 93 min. Powolne spadki ciśnienia tlenu zachodzące podczas wykonywania oznaczenia, wskazują na łagodnie przebiegające procesy utleniania. Można zatem stwierdzić, że benzyna zawierająca 10%(V/V) etanolu charakteryzuje się wysoką odpornością na utlenianie.
Obrazek

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 16 maja 2017, 21:23

Nikt nie trzyma paliwa dłużej niż 6 miesięcy na stacji przecież. Są 3 okresy w których paliwa mają różne właściwości zależnie od pory roku. Więc paliwo chcąc nie chcąc nie ma szans pozostawania 6 miesięcy w zbiornikach na stacjach.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 21:26

na stacji nie ale Mati w Radzionkowie tak :)
Jest tam teraz rozlewnia na cały Śląsk :)
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: b3rs » 16 maja 2017, 21:33

W Polsce jest 6803 stacji, więc te 2 to kropla w morzu.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

1.6 200km jakie paliwo

Postautor: mnocon » 16 maja 2017, 21:36

Sprawdź, zalej 3-4 baki 98 i sam ocen.
Ja w przypadku scirocco widzę duża różnice w pracy silnika, spalanie raczej podobne.
Po 1 baku nie zobaczysz różnicy.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 16 maja 2017, 21:38

Przecież to rozlewnia więc czemu ma tam paliwo stać pół roku? Nikt w dzisiejszej czasach nie magazynuje czegoś w ogromnych ilościach bo to kosztuje sporo kasy a po drugie to zamrożone pieniądze.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: dziadzia82 » 16 maja 2017, 21:51

rezerwa państwowa Mati na region.
W każdym woj. tak jet :)
Obrazek

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 16 maja 2017, 21:56

Rezerwa nie wygląda tak że jest to paliwo którego się nie rusza. Działa to na zasadzie FIFO. First in first out.
Obrazek

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: pitusmetallica » 17 maja 2017, 09:04

Hm tak jak pisałem, opinii jest dużo :) Pamiętajmy, że kolega spytał czy lać 95 czy 98, a nie jaka jest jakość paliwa 98 :) Choć oczywiście to też ma znaczenie.
Znalazłem na YT ciekawy filmik gdzie przeprowadzili testy na hamowni: https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
z którego wynika, że "zwykłe", miejskie samochody jednak nie odczują jakiejś różnicy.

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: b3rs » 17 maja 2017, 11:34

Tylko, że chyba wszystkie z tych samochodów mają zalecane 95, a Astra 1.6 ma w instrukcji wyraźnie napisane 98.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: pitusmetallica » 17 maja 2017, 11:36

No właśnie jak pisałem na początku, czyli najbezpieczniej pewnie po prostu lać zgodnie z zaleceniami Opla w książce czyli do 1.6 - 98 a do 1.4 - 95 :)

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: b3rs » 17 maja 2017, 11:41

Tak też robię :) Raz zalałem 100-oktanowym Shellem. Stwierdziłem drastyczny wzrost ceny (ok. 50 gr na litrze w stosunku do BP Ultimate 98) i nieznaczny wzrost spalania.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Klor » 17 maja 2017, 11:43

No to 1.6 SHT jest niezwykły bo zalecają do niego 98 a dopuszczają 95. To czy na 95 cofnie zapłon zależy pewnie od wielu czynników typu temperatura, ciśnienie itp. Pamiętać należy, że silniki cywilne muszą działać w bardzo szerokim spektrum warunków. Stąd też bierze się czasami duża tolerancja na zalewanien 95 lub 98 a także potencjał na chiptuning silników bez jakichkolwiek modyfikacji.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 17 maja 2017, 12:07

Nie narzekajmy na oktany w PL bo w USA mają od 87 do 91. A silniki 1,6 wkładane do Buicków Cascada które montowane są w Gliwicach różnią się jedynie softem i jakoś jeżdżą tam u nich :) A nasze 95 jest dobrym paliwem:)

EDIT: Przepraszam zdarzają się też w Stanach paliwa 93 oktanowe.
Obrazek

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Klor » 18 maja 2017, 08:03

Ta różnica nie wynika ze składu paliw w usa tylko ze sposobu liczenia liczby oktanowej.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo

Postautor: Mati » 18 maja 2017, 08:18

Zgadza się Klor:) Inną metodą liczą dlatego ich paliwa mają inną liczbę oktanową:) Dzięki za doinformowanie bo nie zdawałem sobie z tego sprawy:) Już trochę o tym poczytałem :)
Obrazek

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: rumpelstilskin » 24 sie 2017, 09:12

Wątków wiele tak samo jak opinii - może warto zebrać tą kwestię w jeden temat?
Osobiście leję od poczatku Pb98 ale zastanawiam się nad sensem
Wg instrukcji zalecana to Pb98, dopuszczalna Pb95 (a nawet 91)

Czy ktoś jeżdzący tylko na Pb95 może cos napisac? jest spalanie stukowe? spadki mocy? elastyczności? itp?

Awatar użytkownika
Teed
Klubowicz
Posty: 466
Rejestracja: 08 lis 2016, 14:35
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1,6 B16SHT MT6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: S-w
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 16 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: Teed » 24 sie 2017, 09:25

Leję od początku Pb 98, jak dotychczas jest wszystko ok, myślę, że może mniej oszukana. A jeszcze spytam o jedno, przy tankowaniu kasuję wartości przy przebiegu A lub B z moment wyświetla się wartość średnia 7,9 l, jak jest u Was i kto to ustalił, że oblicza od tej wartości.
Obrazek

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: rumpelstilskin » 24 sie 2017, 09:26

u mnie też jest 7.9

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: astra » 24 sie 2017, 09:34

Widocznie 7.9 to wartość domyślna dla tego modelu. Jak nie można obliczyć to się taką wyświetla i kierowca zachowuje spokój co myślę jest ważne podczas jazdy samochodem z 200konnym silnikiem :)

Apejron
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 200km jakie paliwo?

Postautor: Apejron » 24 sie 2017, 10:16

Także uważam, że jest to wartość domyślna. Jeżeli byłoby resetowane do 0, to pierwsze ruszenie powodowało by pojawienie się wartości bardzo dużych (ponad 15 litrów ???) co nie byłoby zbyt marketingowe. I potem dość szybkie zejście do wartości prawdziwych.

Wysłane za pomocą sygnałów dymnych


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości