1.4 150KM - tuning
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Panowie, z tymi tunerami to ostrożnie ...
Teraz byle "obszczymur" kupuje "hamownie" i robi "remapy" uważając się za eksperta w dziedzinie.
Teraz byle "obszczymur" kupuje "hamownie" i robi "remapy" uważając się za eksperta w dziedzinie.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Seria 150KM na wykresie przy 2k rpm poniżej 175Nm, nieźle, ma być 245(230 s/s)Nm. Podobno tylko VAG kłamie, albo wykres niewiarygodny. Wykres z hamowni, hamownia "mierzy kołami". Producent "mierzy wałem korbowym", może stąd te rozbieżności. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: 1.4 150KM - tuning
O ile uznamy, że ten wykres jest prawidłowy, to wyłazi na nim to o czym już pisałem w związku z akcją serwisową obejmującą aktualizację sterownika silnika, gdzie podejrzewałem, że update przynieść może przesunięcie momentu obrotowego w górę. I wykres zdaje się to potwierdzać (a także nasze odczucia po aktualizacji), bo przy 2000 obr./min. silnik nie generuje deklarowanych przez GM niutków, a dostarcza je dopiero przy sporo wyższych obrotach. Ma to w sumie logiczne wytłumaczenie, bo w wyniku nowszego softu silnik nie dostaje pełnego kopa przy niskich obrotach, co groziło w takiej sytuacji występowaniem LSPI, tylko moment obrotowy jest wówczas ograniczony. Dla silnika na pewno zdrowiej, ale dla kierowcy nie zawsze więc możesz iść szanowny @astra z tym do sądu i oskarżyć Opla o niezgodność pojazdu z obiecanymi przez nich parametrami.
Dodam tylko, że dokładnie tak samo postąpił Nissan, gdy miał problemy z silnikami 1.2 DIG-T w Qashqaiach i aktualizacją wykastrował je z niutonometrów w dolnym zakresie obrotów, co też nie do końca podobało się wszystkim użytkownikom. Rozsądek jednak podpowiada (przynajmniej mój rozsądek), że lepiej mieć trwalszy wehikuł niż szybszy i z takiego też pewnie założenia wyszedł naczelny informatyk GM wypuszczając dla naszych motorów tę aktualizację.
Dodam tylko, że dokładnie tak samo postąpił Nissan, gdy miał problemy z silnikami 1.2 DIG-T w Qashqaiach i aktualizacją wykastrował je z niutonometrów w dolnym zakresie obrotów, co też nie do końca podobało się wszystkim użytkownikom. Rozsądek jednak podpowiada (przynajmniej mój rozsądek), że lepiej mieć trwalszy wehikuł niż szybszy i z takiego też pewnie założenia wyszedł naczelny informatyk GM wypuszczając dla naszych motorów tę aktualizację.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
- Posiadane auto: Audi
- Silnik: 2.0 tdi
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Kraków
- Województwo: Malopolskie
Re: 1.4 150KM - tuning
Samochód był hamowany na 5 biegu , dociązony dodatkowo hamulcem elektrowirowym.
W ambiencie było ok 30 st C , a wentylator 12 Kw radził sobie tak "srednio na jeża"
Biorąc pod uwagę , iż wykres nie był wygładzany to wygląda to tak jak wygląda.
Można puścić wykres marketingowo na inercji , to zaraz zrobi się gładziutki , a i pewnie kilka kuni więcej by pokazało
Co do pomiaru to hamownia podwoziowa pokazuje moc na kołach , a po odjeciu strat również na silniku .
Nie ma tu czegoś takiego jak oszukiwania na wadze etc ...
pozdro
W ambiencie było ok 30 st C , a wentylator 12 Kw radził sobie tak "srednio na jeża"
Biorąc pod uwagę , iż wykres nie był wygładzany to wygląda to tak jak wygląda.
Można puścić wykres marketingowo na inercji , to zaraz zrobi się gładziutki , a i pewnie kilka kuni więcej by pokazało
Co do pomiaru to hamownia podwoziowa pokazuje moc na kołach , a po odjeciu strat również na silniku .
Nie ma tu czegoś takiego jak oszukiwania na wadze etc ...
pozdro
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 150KM - tuning
marlad, dlaczego wykres przy 1500obr leci pionowo w dół?
Przecież ja (inni też) są w stanie jechać nawet przy 800obr/min, czyli silnik jakiś moment generuje.
Wykres jest po prostu niewiarygodny.
Przecież ja (inni też) są w stanie jechać nawet przy 800obr/min, czyli silnik jakiś moment generuje.
Wykres jest po prostu niewiarygodny.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
- Posiadane auto: Audi
- Silnik: 2.0 tdi
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Kraków
- Województwo: Malopolskie
Re: 1.4 150KM - tuning
Ok, juz załapałem. Chodzi Ci o to ,że pomiar nie został wykonany w zakresie 800 -1500 rpm, lecz rozpoczęliśmy wciśnięciem pedału gazu przy 1500 obr/min ?
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Tak jest,chodzi mi o to, że w okolicy 1500 charakter zmian mocy i momentu biegną bardzo pionowo.
Mówię o wykresie, który sam tutaj wkleiłeś.
Mówię o wykresie, który sam tutaj wkleiłeś.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
- Posiadane auto: Audi
- Silnik: 2.0 tdi
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Kraków
- Województwo: Malopolskie
Re: 1.4 150KM - tuning
To efekt sporego obciazenia hamulcem elektrowirowym. Na pomiarze w inercji bylby gładszy wykres ,ale niezbyt miarodajny.
N inercji hamuje sie wolnossaki glownie
Added in 1 minute 36 seconds:
Przepraszam , nie wypada tu rozmawiac o cenach
N inercji hamuje sie wolnossaki glownie
Added in 1 minute 36 seconds:
Fryzjer1983 pisze:No z wykresem nie wyszło idealnie ale nie jest źle i ta seria też nie jest zanizona ile taka przyjemność by kosztowała?
Przepraszam , nie wypada tu rozmawiac o cenach
- Fryzjer1983
- Posty: 418
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 03:10
- Posiadane auto: Opel Astra V Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Jasne rozumie to na PW napisz mi jak możesz. Chyba że w poniedziałek zadzwonię do Ladyga Tuning.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
https://www.youtube.com/watch?v=kfP8_biF3sA pod koniec przed 30 minutą są wykresy od sąsiadów
A tu wykres gdzie 200 Nm jest od 1500 obrotów.
https://www.v-tuning.pl/pojazd/opel/ast ... -km-110-kw
A tu wykres gdzie 200 Nm jest od 1500 obrotów.
https://www.v-tuning.pl/pojazd/opel/ast ... -km-110-kw
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
astra pisze:Dobre, mi w paincie też taki wyszedł.
Podjedź do nich i im to powiedz. Masz niedaleko, Leżajsk
- rallyfan
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lip 2018, 23:00
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: W-wa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
Re: 1.4 150KM - tuning
info z dzisiaj
zadzwoniłem do dealera Vtech-u w Ząbkach zapytać o box do 1.4 125km
pan powiedział, że się nie da, bo coś tam jest zabezpieczone ... i się nie da
temat nie dawał mi spokoju, zadzwoniłem do Chojnackiego w Nadarzynie,
też oficjalny dealer Vtech, kilka telefonów, ale nikt nie odbierał
zadzwoniłem do Vtechu do Krakowa, pogadałem, więc: jest box, przyrost mocy 15-20 km
nie pamiętam ile nm, ale też coś tam deklarują, czas dłubania ok 3h, w tym pomiary
cena 1170 brutto, nie ma rabatu bo coś tam, nie zrozumiałem, była fatalna jakość połączenia
człowiek zapewniał, że nie było przypadku, żeby serwis wykrył, że ktoś korzystał
zadzwoniłem do dealera Vtech-u w Ząbkach zapytać o box do 1.4 125km
pan powiedział, że się nie da, bo coś tam jest zabezpieczone ... i się nie da
temat nie dawał mi spokoju, zadzwoniłem do Chojnackiego w Nadarzynie,
też oficjalny dealer Vtech, kilka telefonów, ale nikt nie odbierał
zadzwoniłem do Vtechu do Krakowa, pogadałem, więc: jest box, przyrost mocy 15-20 km
nie pamiętam ile nm, ale też coś tam deklarują, czas dłubania ok 3h, w tym pomiary
cena 1170 brutto, nie ma rabatu bo coś tam, nie zrozumiałem, była fatalna jakość połączenia
człowiek zapewniał, że nie było przypadku, żeby serwis wykrył, że ktoś korzystał
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Box to zło.
Boxa nie wykrywają w serwisie bo go demontujesz przed wizytą w ASO.
Zastanów się tylko czy chcesz boxa i czy wiesz jaka jest zasada jego działania.
Ja zrezygnowałem. Byłem w Vtechu w Ząbkach.
Po tym jak po omacku szukali wtyczek , nie wiedzieli nawet ile ich być powinno zrezygnowałem. Miałem wrażenie że byłem pierwszy u nich z tym silnikiem.
Boxa nie wykrywają w serwisie bo go demontujesz przed wizytą w ASO.
Zastanów się tylko czy chcesz boxa i czy wiesz jaka jest zasada jego działania.
Ja zrezygnowałem. Byłem w Vtechu w Ząbkach.
Po tym jak po omacku szukali wtyczek , nie wiedzieli nawet ile ich być powinno zrezygnowałem. Miałem wrażenie że byłem pierwszy u nich z tym silnikiem.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
rallyfan pisze:cena 1170 brutto
1170 plus wycieczka plus nauka na Astrze wyjdzie drożej niż w salonie.
Box nie ma sensu, jak już to robić 180 KM
- rallyfan
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lip 2018, 23:00
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: W-wa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
Re: 1.4 150KM - tuning
małe uzupełnienie do wcześniejszego posta, dodzwoniłem się do Chojnackiego
nie mają boxa, prawdopodobnie jest za wcześnie, można się dowiadywać pod koniec roku
jeżeli do tego czasu nie będą mieli, mają się sami kontaktować z Krakowem
i trochę off topic: miałem okazje w piątek polatać Golfem 2018r, też 1.4 125km, trudno o lepszy benchmark
nie wiem jak to wygląda w danych fabrycznych, ale odczucia są takie, że Golf zbiera się lepiej
jedyna różnica na niekorzyść była taka, że po gwałtownym wciśnięciu gazu w Golfie było może 0,3 sek opóźnienia
zanim się zadziało czego w Astrze nie zauważyłem, ale potem Golf odrabia to opóźnienie
nie mają boxa, prawdopodobnie jest za wcześnie, można się dowiadywać pod koniec roku
jeżeli do tego czasu nie będą mieli, mają się sami kontaktować z Krakowem
i trochę off topic: miałem okazje w piątek polatać Golfem 2018r, też 1.4 125km, trudno o lepszy benchmark
nie wiem jak to wygląda w danych fabrycznych, ale odczucia są takie, że Golf zbiera się lepiej
jedyna różnica na niekorzyść była taka, że po gwałtownym wciśnięciu gazu w Golfie było może 0,3 sek opóźnienia
zanim się zadziało czego w Astrze nie zauważyłem, ale potem Golf odrabia to opóźnienie
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
jeździłem skodą octavią 1.4 140km. zdecydowanie łapało lepiej od dołu. chyba też masa była nieco mniejsza. nie odczułem opóźnienia.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.6 cdti 110Km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
dziadzia82 pisze:Box moze działac lub nie.
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało
Kolega miał taki przypadek (chyba chodzi o to co napisałeś) podpiął boxa ChipRS do 1.6 cdti i wyskoczył mi komunikat - obniżono moc silnika i do tego zapaliła się check engine. Wypioł to gówno i dostał zwrot kasy. Kolesie w ogóle się na tym nie znali nie wiedzieli jaka przyczyna. Dla tego z boxami dać sobie lepiej spokój.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 18:15 przez luki8211, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Zostały przekroczenie parametry pomiaru jednostki w ECU.
Pewnie łapłes byka P 0-235.
Dlatego wskoczył w tryb awaryjny.
Odepnij akum.
Jak nie pomoże gdzies na kopa podjechać wykasować byka
Pozdrawim
Pewnie łapłes byka P 0-235.
Dlatego wskoczył w tryb awaryjny.
Odepnij akum.
Jak nie pomoże gdzies na kopa podjechać wykasować byka
Pozdrawim
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.6 cdti 110Km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
Błędy wszystkie zniknęły kiedy odpioł to ustrojstwo. Jak sie podepnie pod OBD2 to zobaczy w historii te błędy?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 18:16 przez luki8211, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.6 cdti 110Km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
Dzięki dziadzia82 za pomoc i usunięcie błędów, wiedza merytoryczna na wysokim poziomie !
Do tego sympatyczny z Ciebie gość Pozdrawiam !
Do tego sympatyczny z Ciebie gość Pozdrawiam !
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 lip 2017, 10:06
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: TBD
- Województwo: TBD
- Has thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
Czy jest ktoś na forum kto podjął się już może chipa?
Dzięki
Dzięki
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 17:49 przez jonydi3d, łącznie zmieniany 1 raz.
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Firma ŁG Auto Serwis wzmocniła już kilka silników 1.4 125 i 150 KM. Poniżej wykres z kuracji wzmacniającej
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Noo... 295 nm momentu i jedziemy prawie jak 1.6
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
- Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
- Silnik: B 1.4 XFT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: NGI
- Województwo: W-M
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 107 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Ale to już było...
Parę postów wyżej, ten sam wykres zamieścił @marlad.
Parę postów wyżej, ten sam wykres zamieścił @marlad.
Mój HaBeK
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: 1.4 150KM - tuning
adax pisze:Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.
Jest wątek o tym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości