1.4 150KM - tuning
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
tak i nie.. słyszałem kilka głosów, że takie a nie inne "ułożenie" silnika podyktowane jest głównie ekologią, normami etc. A nie jego ochroną, w stosunku np do TSI, które rwie z dołu. Więc może olewając ekologię, samochód jeździłby normalnie.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 150KM - tuning
No niby tak, ale myślisz, że ograniczyli dół ze względu na ekologię, a nie właśnie na LSPI i ochronę silnika? Mi się wydaje, że właśnie to drugie, szczególnie, że właśnie w tych warunkach występuje LSPI. Widocznie VAG ogarnął w pierwszych sypiących się TSI ten efekt i teraz już mogą sobie pozwolić na więcej.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Segor pisze:No niby tak, ale myślisz, że ograniczyli dół ze względu na ekologię, a nie właśnie na LSPI i ochronę silnika?
No właśnie tak myślałem do tej pory, że chodzi głównie o ochronę silnika i jego "długowieczność" ale słyszałem inne opinie, tak jak wyżej pisałem, że to jednak ekologia, ciekawe...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 150KM - tuning
LSPI, pękające tłoki, dziwne oleje, jeszcze tylko tunningu brakuje temu silnikowi do pełni szczęścia
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Kolego nie wywołuj wilka z lasu bo nastała cisza z LSPI i tłokami i niech tak zostanie
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
Segor pisze:Widocznie VAG ogarnął w pierwszych sypiących się TSI ten efekt i teraz już mogą sobie pozwolić na więcej.
Ja juz pisalem ze moje TSI po wcisnieciu gazu do dechy nie przyspieszalo tak jak przy normalnym proporcjonalnym wciskaniu gazu podczas przyspieszania.
Przypuszczam ze to byla ochrona przed LSPI, niestety nasze AK w tym wypadku przyspieszaja jak wsciekle.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
wiesiek3d pisze:AK w tym wypadku przyspieszaja jak wsciekle.
Pięknie to napisałeś
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 maja 2017, 18:22
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo - 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 150KM - tuning
gravity1287 pisze:Czy tylko ja bym nie tuningował auta, które "podobno" musli problemy z trwałością tłoków?
Czyli widzę że popełniłem przynajmniej 2 błędy ... jeden to że wybrałem 125 konna wersje, a drugi to że wybrałem Opla No nic mogłem się tego spodziewać że trwałość nie jest mocną stroną nowego Opla
pozdrawiam
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
między 125 a 150 różnica znikoma. chyba, że myślisz o 200. myślę, że 125km dla psychiki bezpiecznie można dobić do 150. ja czekam do końca gwarancji i okazyjnego wyjazdu do Krakowa. zrobię bezpieczne podniesienie do ok 150km i lepsze ciągnięcie między 3500-5000 obrotów. Wszystko to co ma 1.4 150 można powielić w 1.4 125
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1.4 150KM - tuning
@grandmaster jeżeli będzie chciał porównać wersję to daj znać. Widuję Cie na mieście, więc nie widzę problemu
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Dzięki za propozycje jednak odczucie będzie raczej "psychiczne" niż odczuwalne na drodze, dodadkowo nie chcę się denerwować jak byłoby inaczej Oczywiście wolałbym mieć 150 to nie ma wątpliwości. Nic nie poradzę że akurat stała 125. Czy żałuję? NIE.
Ps. Najbardziej wkurzają mnie Ledy włączające się przy naprawdę słonecznej pogodzie. Mało tego. Astry inne jadą na ledach a ja nie. Fakt. Mam najbrudniejszy samochód w polsce. Nie wiadomo gdzie jest czujnik. Może jest zawalony syfem...
Ps. Najbardziej wkurzają mnie Ledy włączające się przy naprawdę słonecznej pogodzie. Mało tego. Astry inne jadą na ledach a ja nie. Fakt. Mam najbrudniejszy samochód w polsce. Nie wiadomo gdzie jest czujnik. Może jest zawalony syfem...
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Ale czujnik czego? Natężenia światła jest na "podszybiu" ze strony pasażera (taka kropecka mala na tej zaczarnionej części szyby) - jak dobrze pamiętam.
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 maja 2017, 18:22
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo - 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Nie no chciałem podnieść delikatnie, nie ze 125 do 200 ... ale na te 150-160 koni, ale jak tu kolega straszy spłynięciem tłoka to już sam nie wiem. Moim zdaniem różnica 35 koni będzie zauważalna ... w poprzednim aucie czułem spadek mocy nawet jak załączyłem klimę a miało 200 koni więc tutaj napewno różnica będzie odczuwalna. Daj znać jak coś podniesiesz to jak nic nie znajdę u siebie godnego to zawitam do "Starego Grodu" na witaminę.
pozdrawiam
pozdrawiam
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Temat tłoka jest znany na forum lecz występuje sporadycznie i nie popadajmy w paranoję, że od razu będzie x razy więcej przypadków takich uszkodzeń.
Już wcześniej i bodajże w tym temacie było napisane bardzo mądrze, że jeśli ktoś zrobi to umiejętnie względem pojemności i fabrycznej mocy to można jedynie poprawić to co spartolono w produkcji.
Już wcześniej i bodajże w tym temacie było napisane bardzo mądrze, że jeśli ktoś zrobi to umiejętnie względem pojemności i fabrycznej mocy to można jedynie poprawić to co spartolono w produkcji.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
daro pisze:Temat tłoka jest znany na forum lecz występuje sporadycznie i nie popadajmy w paranoję, że od razu będzie x razy więcej przypadków takich uszkodzeń.
Już wcześniej i bodajże w tym temacie było napisane bardzo mądrze, że jeśli ktoś zrobi to umiejętnie względem pojemności i fabrycznej mocy to można jedynie poprawić to co spartolono w produkcji.
nie wymaga komentarza. amen
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Czy ktoś miał już okazję chipować 125 konny silnik benzynowy? jakie mniej wiecej wartosci mozna osiągnąć po samym programie a jakie po boxie?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Box moze działac lub nie.
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Jestem zwolennikiem normalnego chipowania - zadnych boxow natomiast szkoda troche tej gwarancji ktora biegnie dopiero 2 tydzien
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Nie masz pewności, że podpięcia pod OBD2 nie są monitorowane, więc box też nie jest tu w 100% bezpieczny.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Słupek może wytrzyma, ale
Turbo idzie pewnie na 1,4-1,5 Bar
do tego AFR lekko przelany by EGT nie poszło w góre.
Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.
Po co kombinować radze to oczywiście nowym nabywcą niech od razu biorą 1,6
Turbo idzie pewnie na 1,4-1,5 Bar
do tego AFR lekko przelany by EGT nie poszło w góre.
Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.
Po co kombinować radze to oczywiście nowym nabywcą niech od razu biorą 1,6
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Segor pisze:Nie masz pewności, że podpięcia pod OBD2 nie są monitorowane
Pytałem o to, mój serwis twierdzi, że nie są.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
dziadzia82 pisze:Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.
dwumasa nie będzie wpadać w wibracje bo jej nie ma
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
czyli skoro 1.4 125 vs 150 ma taki sam osprzet to w ogole nie dał producent rezerwy w mocniejszym?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
grandmaster pisze:dziadzia82 pisze:Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.
dwumasa nie będzie wpadać w wibracje bo jej nie ma
Wszystkie posiadają tak na marginesie
https://www.olx.pl/oferta/regenerowane-kolo-dwumasowe-opel-astra-k-06-2015-CID5-IDqJBzx.html
Ostatnio zmieniony 29 gru 2017, 23:04 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości