1.4 125/150 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
1.4 125/150 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Mam pytanie odnośnie jazdy samochodem z silnikiem benzynowym z turbo.
Nie miałem jeszcze takiego i jestem ciekaw jak należy nim jeździć. Słyszałem że trzeba dbać o turbine ale co to właściwie znaczy?
PROSZĘ o prawidłowe tytuły tematów - 1.4 125 KM nic nikomu nie mówi ale dodanie stwierdzenia - jak dbać i użytkować może pomóc w poszukiwaniu odpowiednich treści na forum!!! ADMIN
Nie miałem jeszcze takiego i jestem ciekaw jak należy nim jeździć. Słyszałem że trzeba dbać o turbine ale co to właściwie znaczy?
PROSZĘ o prawidłowe tytuły tematów - 1.4 125 KM nic nikomu nie mówi ale dodanie stwierdzenia - jak dbać i użytkować może pomóc w poszukiwaniu odpowiednich treści na forum!!! ADMIN
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
O turbinę trzeba dbać czy to w dieslu czy w benzynie, najprościej rzecz ujmując nigdy nie wyłączaj silnika bezpośrednio po jeździe na wysokich obrotach, po zatrzymaniu zanim wyłączysz silnik daj mu chwilę na wolnych obrotach popracować, ten czas jest potrzebny turbinie na schłodzenie, niezdrowe też dla turbo jest trzymanie długo silnika w "czerwonym" zakresie obrotów.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
jeśli chodzi o normalna, codzienna jazde, uzytkuje się tak jak silnik bez turbosprężarki.
béton brut
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Ta chwila na schłodzone to mniej więcej czasu ile powinna trwać?
A jazda w mieście, korki, system S/S?
A jazda w mieście, korki, system S/S?
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Po odpaleniu auta na zimnym a szczególnie zimą również bym nie wyciskał z silnika wyższych obrotów bo smarowanie turbiny jest bardzo ważne. Dlatego dbałość o regularne wymiany oleju jest istotna w silniku z doładowaniem ile ta chwila powinna trwać? Ja zostawiałem poprzednie auto na ok minutę minimum. Natomiast w mieście jak zakres obrotów był spokojny to nie patrzyłem na studzenie turbiny
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Dokładnie tak jak wyżej, zimnego silnika nie należy cisnąć, około 30 s. - minuta po normalnej jeździe powinna wystarczyć. Chyba że było agresywnie bardzo, to nie zaszkodzi i dłużej.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- JG45
- Posty: 301
- Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
- Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: CG
- Województwo: .
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Poza smarowaniem ważne jest też osiągnięcie temperatury roboczej silnika. Tak że nieco dłużej odpuszczam ruszając z zimnego.
JG45
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 03 sie 2016, 16:14
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Krosno Odrzańskie
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Pytanie jaka jest sprężarka z zmienną geometrią czy też nie
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Czytałem opinie, że warto wymienić olej po 3 tysiacach. W serwisie stwierdzili, że spokojnie mogę przejechać przy okolo 30 tysięcach. Przy jakim przebiegu robiliscie wymianę ?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Mi w ASO powiedzieli, że pierwszy Olej warto wymienić wcześniej niż sugeruje to instrukcja, ale chyba była mowa o 10k km.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Możesz spokojnie dociągnąć na tym oleju do 30tys a potem dasz zarobić serwisowi na wymianie turbo . A tak poważnie olej zmienia się co 15tys niezależnie od tego co pokazuje system. Licytowanie się firm na długie okresy wymiany jest pod floty gdzie to jest ważnym czynnikiem przy zakupie aut stąd takie a nie inne zapisy w instrukcji.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
W tym temacie jest spor informacji na ten temat:
olej-opel-t262.html
Ponadto serwis nic innego Ci nie powie. Ja zamierzam zmienić pierwszy raz po przejechaniu ok 3 tys. A później nie patrząc na zużycie oleju jakie pokazuje komputer co ok 10-12 tys. Koszt niewielki a spokój większy. Smarowanie turbiny jest ważne a jakość oleju ma tu ogromny wpływ. Oczywiście to imo każdy zrobi po swojemu
olej-opel-t262.html
Ponadto serwis nic innego Ci nie powie. Ja zamierzam zmienić pierwszy raz po przejechaniu ok 3 tys. A później nie patrząc na zużycie oleju jakie pokazuje komputer co ok 10-12 tys. Koszt niewielki a spokój większy. Smarowanie turbiny jest ważne a jakość oleju ma tu ogromny wpływ. Oczywiście to imo każdy zrobi po swojemu
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
daro pisze:Nie opłaca się brać swój
Nie wiem czy kwestia braku znaków interpunkcyjnych czy autokorekty, ale teraz można Twoją wypowiedź zinterpretować na oba sposoby
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
No tak imo... nie opłaca się kupować gdzieś w sklepie własny baniak z olejem + filtr i jechać np. do ASO czy gdzieś do "Pana Janka" skoro w serwisie wymiana kosztuje niespełna 200zł
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Zdecydowałem się na wymianę. Olej dexos2 z filtrami 199 zl. Przebieg 3.5 tysiąca. Zaszkodzić nie zaszkodzi a głowę będę miał spokojną
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Nie chodzi o to ile kosztuje ale co wlewa ASO. I tu można się zdziwić bo według moich informacji ASO leje to samo do diesla i benzyny czyli ACEA C3. Poza tym jest specyfikacja olejów certyfikowanych przez GM (do benzyny dexos1) które można lać bez utraty gwarancji i z tego co patrzyłem jest tam kilka pozycji które można kupić w Polsce i mają A3. Ja będę woził swój do ASO ale nikogo nie namawiam - każdy ma swój rozum.
Powyżej tabela która to wyjaśnia: A3 benzyna, C3 diesel z DPF. Norma dexos1 inaczej GM-LL-A-025 benzyna, dexos2 inaczej GM-LL-B-025 diesel.
Wlanie oleju A3 do diesla to źle bo zapycha DPF, wlanie oleju C3 od diesla do benzyny dopuszczalne ale tak naprawdę po co skoro są dedykowane dobre oleje do benzyny.
Dexos 1 i 2 to nie konkretne oleje a wymagania co do oleju stosowanego przez GM - raz może to być w beczce olej firmy X a raz firmy Y różniące się nawet specyfikacją - zależy kto w danej chwili dostarczy taniej. Jeśli jakiś olej spełnia według specyfikacji wymogi GM a nie ma certyfikacji dexos to tylko oznacza że producent nie zapłacił za certyfikację a nie że olej jest zły.
Powyżej tabela która to wyjaśnia: A3 benzyna, C3 diesel z DPF. Norma dexos1 inaczej GM-LL-A-025 benzyna, dexos2 inaczej GM-LL-B-025 diesel.
Wlanie oleju A3 do diesla to źle bo zapycha DPF, wlanie oleju C3 od diesla do benzyny dopuszczalne ale tak naprawdę po co skoro są dedykowane dobre oleje do benzyny.
Dexos 1 i 2 to nie konkretne oleje a wymagania co do oleju stosowanego przez GM - raz może to być w beczce olej firmy X a raz firmy Y różniące się nawet specyfikacją - zależy kto w danej chwili dostarczy taniej. Jeśli jakiś olej spełnia według specyfikacji wymogi GM a nie ma certyfikacji dexos to tylko oznacza że producent nie zapłacił za certyfikację a nie że olej jest zły.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:05
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
remar pisze:Ja będę woził swój do ASO
Skąd masz gwarancję, że wleją to, co im przywieziesz? W większości ASO zostawiasz samochód w warsztacie a Ty czekasz w poczekalni i nie wiesz co tak naprawdę dzieje się z twoim autem.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Nie da się kupić oleju w litrażu idealnym jak silnik. Zawsze zostanie trochę. Myślisz, że Twój olej sobie zleją gdzieś, a swój wleją do silnika? Po co mieliby się tak męczyć?
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
remar pisze:Poza tym jest specyfikacja olejów certyfikowanych przez GM (do benzyny dexos1) które można lać bez utraty gwarancji
wg instrukcji do astry z benzyną mamy lać dexos 2.
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Z tego co czytam dobrze oceniany jest Motul Specific dexos2 5W30 i na ten olej się zdecyduje. Skoro Opel zaleca dexos 2 to chyba jednak nie ma sensu zalewać dexos 1 bo w razie awarii zawsze może być to wypomniane.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
To już któryś z kolei opel jakim jeżdżę. Od zawsze wymieniam w ASO i leją mi Dexos'a.
Nigdy nie miałem żadnych problemów z tym związanych. Zmieniam co 10.000 km.
Zawsze z pewnym rozbawieniem czytam te wyliczenia, że olej X jest lepszy od oleju Y bo coś tam i, że producent leje największy syf żeby zaraz po gwarancji zrobić nam remont silnika...
Nowe auto pojedzie nawet na oleju roślinnym z biedronki.
Ja dużo jeżdżę po mieście. Teraz mam przebieg niecałe 4000 km i wskaźnik pokazuje sprawność oleju na poziomie 50%. Jak tak dalej pójdzie to będę zmieniał olej dwa razy w roku .
Nigdy nie miałem żadnych problemów z tym związanych. Zmieniam co 10.000 km.
Zawsze z pewnym rozbawieniem czytam te wyliczenia, że olej X jest lepszy od oleju Y bo coś tam i, że producent leje największy syf żeby zaraz po gwarancji zrobić nam remont silnika...
Nowe auto pojedzie nawet na oleju roślinnym z biedronki.
Ja dużo jeżdżę po mieście. Teraz mam przebieg niecałe 4000 km i wskaźnik pokazuje sprawność oleju na poziomie 50%. Jak tak dalej pójdzie to będę zmieniał olej dwa razy w roku .
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Odpowiem po kolei na powyższe
- faktycznie nie mam gwarancji że jak zawiozę swój olej to go wleją a do tego do Astry wchodzą 4 litry więc nawet opakowania nie muszą oddać ale nic na to nie poradzę i muszę zaufać
- coś pod nazwą dexos jest lane i auta jeżdżą więc to nie tak że na tym z serwisu zaraz się popsuje i nigdzie tak nie napisałem ale ja jestem inżynierem więc z natury lubię wiedzieć co mam w silniku i że to jest to co chcę mieć a poza tym kupię produkt do benzyny a nie do diesla jak to leje serwis. W poście wyżej zamieściłem tabelę co jest do benzyny a co do diesla - to nie ja ją wymyśliłem
- Adp89 pisze "według instrukcji trzeba lać dexos2" - ja nie mam jeszcze Astry a instrukcję widać przeczytałem lepiej bo ze zrozumieniem. GM tworzy produkty globalne a dexos2 do benzyny zalecany jest tylko w Europie a dalej w instrukcji przeczytasz że wszystkie kraje objęte międzynarodowym harmonogramem przeglądów mają lać dexos1. A czemuż to? Za dużo by pisać więc w skrócie - w Europie chodzi o ekologię a nie o ochronę silnika
- nie chodzi o to że według kogoś olej X jest lepszy od oleju Y (celowo nie podaję żadnej nazwy produktu)- chodzi o to by przeczytać jakie parametry ma mieć olej do silnika naszego auta (w instrukcji to jest) i każdy olej który te parametry spełnia jest OK a co spełnia dexos z beczki z ASO tego nie wiem bo tajny jest nawet producent danej parti
- w razie awarii nie ma problemu z tym że lany był dexos1 bo są też takie oleje certyfikowane przez GM do turbobenzyn - w necie jest wykaz
Jak pisałem w poprzednim poście - ASO leje dexos2 (ACEA C3) a ja wolę mieć coś co jest produktem do benzyny i z tego powodu będę woził swój olej. Moje prawo, mogę się tą informacją podzielić na forum a każdy zrobi jak uważa i nigdzie nie napisałem że moje zdanie jest jedynie słuszne.
- faktycznie nie mam gwarancji że jak zawiozę swój olej to go wleją a do tego do Astry wchodzą 4 litry więc nawet opakowania nie muszą oddać ale nic na to nie poradzę i muszę zaufać
- coś pod nazwą dexos jest lane i auta jeżdżą więc to nie tak że na tym z serwisu zaraz się popsuje i nigdzie tak nie napisałem ale ja jestem inżynierem więc z natury lubię wiedzieć co mam w silniku i że to jest to co chcę mieć a poza tym kupię produkt do benzyny a nie do diesla jak to leje serwis. W poście wyżej zamieściłem tabelę co jest do benzyny a co do diesla - to nie ja ją wymyśliłem
- Adp89 pisze "według instrukcji trzeba lać dexos2" - ja nie mam jeszcze Astry a instrukcję widać przeczytałem lepiej bo ze zrozumieniem. GM tworzy produkty globalne a dexos2 do benzyny zalecany jest tylko w Europie a dalej w instrukcji przeczytasz że wszystkie kraje objęte międzynarodowym harmonogramem przeglądów mają lać dexos1. A czemuż to? Za dużo by pisać więc w skrócie - w Europie chodzi o ekologię a nie o ochronę silnika
- nie chodzi o to że według kogoś olej X jest lepszy od oleju Y (celowo nie podaję żadnej nazwy produktu)- chodzi o to by przeczytać jakie parametry ma mieć olej do silnika naszego auta (w instrukcji to jest) i każdy olej który te parametry spełnia jest OK a co spełnia dexos z beczki z ASO tego nie wiem bo tajny jest nawet producent danej parti
- w razie awarii nie ma problemu z tym że lany był dexos1 bo są też takie oleje certyfikowane przez GM do turbobenzyn - w necie jest wykaz
Jak pisałem w poprzednim poście - ASO leje dexos2 (ACEA C3) a ja wolę mieć coś co jest produktem do benzyny i z tego powodu będę woził swój olej. Moje prawo, mogę się tą informacją podzielić na forum a każdy zrobi jak uważa i nigdzie nie napisałem że moje zdanie jest jedynie słuszne.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lis 2016, 11:22
- Posiadane auto: Honda
- Silnik: 1,8
- Rocznik auta: 1999
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Tak w kwestii wyjaśnienia. Do diesli stosuje się oleje niskopopiołowe w celu ochrony filtra DPF. Benzynie to nie szkodzi, ale tak jak kolega wyżej pisze lepsze właściwości będzie miał olej fullSaps.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
No ale jeśli jest bezpośredni wtrysk w benzynie to tez chyba warto lać olej niskopopiołowy z racji ewentualnego powstawania nagaru na zaworach w przyszłości.
Jeśli swój olej to czy się nie traci gwarancji?
Mój znajomy zawsze przy wymianie oleju jest obecny(wynegocjował to ustnie)ponieważ słyszał,że jak leją z bańki to są nieraz małe przewałki nie mówię tu oczywiście o Oplu tylko ogólnie,że niby wymieniają a tak naprawdę biorą na lewo dla siebie tak więc jak ktoś ma swój to zawsze coś powinno zostać już pomijam fakt,że jak ktoś przyjeżdża ze swoim to biora na takiego klienta poprawkę i już mogą byc ostrożni i nie ryzykować żadnej przewałki
Jeśli swój olej to czy się nie traci gwarancji?
Mój znajomy zawsze przy wymianie oleju jest obecny(wynegocjował to ustnie)ponieważ słyszał,że jak leją z bańki to są nieraz małe przewałki nie mówię tu oczywiście o Oplu tylko ogólnie,że niby wymieniają a tak naprawdę biorą na lewo dla siebie tak więc jak ktoś ma swój to zawsze coś powinno zostać już pomijam fakt,że jak ktoś przyjeżdża ze swoim to biora na takiego klienta poprawkę i już mogą byc ostrożni i nie ryzykować żadnej przewałki
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 21 paź 2016, 14:18
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 turbo 125KM B14XFL
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bytów
- Województwo: pomorskie
- Been thanked: 17 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
Ja u mechanika nigdy nie spuszczam z oka mojego auta. Nawet się nie pytam, tylko wchodzę do warsztatu przez drzwi służbowe i stoję przy mechaniku. A jak ktoś woli pić kawę w tym czasie to jego sprawa.
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 125 KM - Jak dbać i użytkować silnik?
A ja znalesc w angli oleju dexos2 acea a3 nie moge sa tylko dexos2 acea c3 ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości