Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Car Audio, Elektronice wszelkiej maści i CB w Astrze 5
Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2741
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 44 times
Been thanked: 202 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: marwisn » 15 cze 2017, 06:13

Taka ciekawostka. 4.0 ma oprócz anteny na dachu również antenę tylnej szybie. Dzisiaj sie dopatrzyłem.

antena.JPG
antena.JPG (46.81 KiB) Przejrzano 1094 razy
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2691
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: komisarzryba » 15 cze 2017, 09:26

niezły masz refleks ;)
béton brut

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2741
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 44 times
Been thanked: 202 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: marwisn » 15 cze 2017, 10:29

Mając antenę na dachu nie zakładasz, że jest jeszcze jedna :D.

Jestem ciekaw idei tego rozwiązania. Nie mam navi, on star'a. Do tej pory wystarczała antena na dachu.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2691
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: komisarzryba » 15 cze 2017, 10:50

może maja jeden rodzaj szyby i wklejają jak leci ;)
béton brut

Miki777
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 17 times
Been thanked: 1 time

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Miki777 » 16 cze 2017, 22:24

Główna zaleta AA i CarPlay to aktualność map i informacja o natężeniu ruchu, robotach a nawet wypadkach.

pavello
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2017, 11:09
Posiadane auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2000
Miasto: Sopot
Województwo: pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: pavello » 17 cze 2017, 22:08

Czy ktos moze ma info co za jednostka centralna jest w Astrach ? Chodzi mi o moc glosnikow i ew. wyjscia. Czy jest to cos custom-made dla Opla czy jakis bardziej dostepny system podpiety elegancko pod deske ? :) Bo np do Focus'a gdzie nie ma premium audio dostepnego za doplata mozna bez problemu dopiac subwoofer taki jak ten http://www.pioneer-car.eu/eur/products/ts-wx120a i zastawiam sie w czy Astrze tez przeszedlby taki manewr ;)

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2741
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 44 times
Been thanked: 202 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: marwisn » 18 cze 2017, 08:10

Dla 4.0 to tzw Silverbox LC7S produkowany przez LG. Instalowany we wszystkich autach GM. Rozpiski wyprowadzań póki co nie udało mi się znaleźć.

4.0 front.jpg
4.0 front.jpg (599.41 KiB) Przejrzano 923 razy

4.0 bok.jpg
4.0 bok.jpg (501.57 KiB) Przejrzano 923 razy

4.0 płyta.JPG
4.0 płyta.JPG (94.24 KiB) Przejrzano 923 razy
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

rumpelstilskin
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: rumpelstilskin » 25 lip 2017, 10:22

To ja podbijam w takim razie temat - jakie kodeki bluetooth obsługują radia Opla? SBC? Apt-x? Apt-x HD?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6331
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 376 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Segor » 25 lip 2017, 10:36

Wiedza tajemna :( Nie znalazłem w manualach. Z ciekawości, co Ci da ta wiedza?
Obrazek

rumpelstilskin
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: rumpelstilskin » 25 lip 2017, 11:06

SBC to dośc stary codec, wspiera przesyłanie dźwięku w mono and stereo do 48 kHz i max bit rate 198 kbit/s dla mono i 345 kbit/s dla stereo
AptX to nowszy kodek, obsługuje stratne 16bit,24bit/48khz

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6331
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 376 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Segor » 25 lip 2017, 11:14

No to się domyślam, że posiadają swoją specyfikację. Tylko czy to cokolwiek zmienia? Czy po prostu też z ciekawości chcesz wiedzieć? :)
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 943
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: odl » 25 lip 2017, 12:51

biorąc pod uwagę wyraźne opóźnienie dźwięku puszczanego przez BT (navi900), bardzo wątpię, żeby radio miało wsparcie dla aptx.

zamen133
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,6 cdti
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Been thanked: 1 time

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: zamen133 » 25 lip 2017, 13:33

Jeśli mogę się wtrącić: dźwięk przez BT to kiszka. Mam w Iphonie TIDAL i jak puściłem przez BT to ciężko było słuchać. Nie wiem czy ktoś pisał ale w R4.0 standard to 4 głośniki ale dobierając pakiet Biznes dostaje się już 6 głośników, które są identyczna jak w NAVI 900.
Co do map w NAVI 900 to już w momencie kupna są nieaktualne (Polska). Ja podpinam IPhona i korzystam z map Apple (są naprawdę dobre)
Obrazek

rumpelstilskin
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: rumpelstilskin » 25 lip 2017, 13:54

iPhone akurat uzywa starego SBC od wielu lat (tzw. AAC over SBC) i nie wazne jaka jakosc puszczasz przez BT i tak jest to max 345bps

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2413
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 235 times
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Fuks » 25 lip 2017, 14:20

zamen133 pisze:Co do map w NAVI 900 to już w momencie kupna są nieaktualne (Polska). Ja podpinam IPhona i korzystam z map Apple (są naprawdę dobre)

Również korzystam z map Apple oraz Google Maps (szczególnie jeśli chodzi o korki), dodatkowo mam nawigację Garmina
i mapę UMP Polska która jest super.
Co do map w NAVI 900 to są całkiem dobre, jestem pozytywnie zaskoczony.

rumpelstilskin
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: rumpelstilskin » 25 lip 2017, 15:16

też tak uważam, mam mapy wer. 2.5 i nie ustępują tym z google czy apple maps

M3h0w1
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 02 mar 2017, 15:09
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 turbo 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: M3h0w1 » 25 lip 2017, 17:29

Z uwagi na wygodę to jestem na tak dla navi900. Na ogół to z nawigacji nie korzystam czesto...ale w przypadku potrzeby to nasze gwiazdy z Onstar nie raz zaprowadzily mnie pod same dzwi w większych miastach (np. Wawa, lublin, Wroclaw..)

Jestem bardzo zadowolony.

++ zapomniałem dodać że wygląd w aucie tez poprawia sie... mały marginesik ale jest.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5853
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 464 times
Been thanked: 264 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: kuba » 25 lip 2017, 18:18

Podpisuję się obiema rękami ^^^
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3727
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 137 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Budus » 25 lip 2017, 20:10

Fuks pisze:Co do map w NAVI 900 to są całkiem dobre, jestem pozytywnie zaskoczony.

zależy co dla kogo jest dobre.
jeżeli w aucie odebranym 09.2016 brak jest podwarszawskiej S8, a nawigacja w tym miejscu prowadzi Cię dalej na Janki i al. Krakowską to to chyba nie jest jednak dobre :)
Obrazek

M3h0w1
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 02 mar 2017, 15:09
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 turbo 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: M3h0w1 » 25 lip 2017, 22:13

Rozumiem ze nie jest to doskonała nawigacja jeżeli chodzi o aktualizację map za które trzeba I tak płacić ale szczerze sb powiedzmy...
taka blachostka nie przeszkodzi normalnej osobie która jest choć trochę obyta i potrafi rozczytac znaki drogowe w dotarciu do celu :)

Nie bronie navi900 pod tym względem bo jednak to jest spory minus ale uważam że nie ma co dramatyzowac w tej kwesti.
Niech się niedzielni kierowcy o to martwią xD

W takiej sytuacji możemy tylko liczyć na poprawy ;)

Awatar użytkownika
KEJ
Weteran
Posty: 793
Rejestracja: 17 kwie 2017, 13:41
Posiadane auto: Astra K,HB
Silnik: 1.4 turbo 150 KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: KEJ » 25 lip 2017, 22:29

Ten problem dotyczy pewnie większości fabrycznych navi działających w trybie off line. W niektórych markach mapy są sprzed 2 lat i to jest najbardziej aktualna dostępna wersja.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2413
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 235 times
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: Fuks » 26 lip 2017, 00:00

Budus pisze:zależy co dla kogo jest dobre.
jeżeli w aucie odebranym 09.2016 brak jest podwarszawskiej S8, a nawigacja w tym miejscu prowadzi Cię dalej na Janki i al. Krakowską to to chyba nie jest jednak dobre :)

Odebrałem 4 miesiące pózniej i mam S8 :)

slagod
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:51
Posiadane auto: Opel Astra ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: slagod » 27 lip 2017, 10:41

Ja przyznam, że jeśli zakładam, że nie będzie żadnych "nieprzewidzianych sytuacji" na drodze to dużo bardziej wolę fabryczną navi. Jest szybsza przede wszystkim, nie trzeba kabli podpinać i jest zintegrowana z autem i oprogramowaniem. Za granicą są też nawet informacje drogowe (sprawdziłem) - fakt, że tylko po RDS-ie. Fakt, ze za jakiś czas może być problem z aktualizacją tras, a trochę sie tego u nas wciąż buduje.

gravity1287
Klubowicz
Posty: 601
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 36 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: gravity1287 » 01 wrz 2017, 21:26

Trochę już pojeździłem Astrą i nie żałuję że ma fabryczną nawigację. Wszystkie trasy którymi jechałem były pokazane, nawet te niedawno oddane. Fajnie też navi podpowiada na wyświetlaczach między zegarami pokazując na pasku odległość do skrętu. W porównaniu do nawigacji zewnętrznych mam wrażenie że navi z Astry jest bardziej zsynchronizowana z prędkością jazdy i komunikaty głosowe "skręć w prawo" itp są podawane bez opóźnienia - w niektórych nawigacjach zewnętrznych czasami miła pani z nawigacji zasypiała i mówiła o skręcie już po wykonaniu manewru albo przejechaniu skrzyżowania. Osobiście nie żałuję zakupu nawigacji fabrycznej - pełne wsparcie OnStar oraz bardzo przejrzysty interfejs nawigacji czy asystenta zmiany pasa ruchu są o wiele wygodniejsze w użytkowaniu niż zewnętrzna nawigacja. Nie ma też problemu z uktywaniem kabli pod podsufitką - te lepiej przeznaczyć na wideorejestrator:)

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 178
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: vic » 01 wrz 2017, 21:40

jedyną wadą którą mogę stwierdzić w Navi 900 jest brak informacji o dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi (nie mam rozpoznawania znaków). muszę posiłkować się w trasie nawigacją w telefonie...

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2691
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: komisarzryba » 01 wrz 2017, 21:45

vic pisze:jedyną wadą którą mogę stwierdzić w Navi 900 jest brak informacji o dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi (nie mam rozpoznawania znaków).

ale sam je rozpoznajesz? ;)
béton brut

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 178
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: vic » 01 wrz 2017, 21:59

jak mnie córka nie zagada ;-) a ma gadane..

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2691
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 166 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: komisarzryba » 01 wrz 2017, 22:16

To naucz ją znaków ;)
béton brut

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 178
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: vic » 01 wrz 2017, 22:46

zdała na kartę rowerową, więc ogarnia.. co nie zmienia faktu, że fajnie by było jakby wyświetlała się informacja o aktualnym ograniczeniu prędkości na danej drodze. najtańsze navi w innych autach to mają..

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 398
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Różnice R4.0 a NAVI 900 IntelliLink

Postautor: wojo » 12 sty 2018, 22:21

Orientujecie sie, czy jest funkcja automatycznego sciszania radia przy włączaniu wstecznego?
Schematy, opisy do każdej Astry K - PW


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości