Reflektory halogenowe - standardowe

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
zamocno
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 14 gru 2016, 19:33
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4 150km S&S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Been thanked: 7 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: zamocno » 14 gru 2016, 20:40

Git. Czym wycinałeś środek? Jak Ci się uda do weekendu to było by spoko, ja swoje będę robił właśnie w sobotę. Czym więcej info i wskazówek tym lepiej.

Awatar użytkownika
bobek12b
Wyjadacz
Posty: 83
Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 hp
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: bobek12b » 14 gru 2016, 20:47

Obrazek
Tak na szybko z okna


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Online
Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 88 times
Been thanked: 42 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: Segor » 15 gru 2016, 09:39

bobek12b pisze:Na zdj porównanie z h7 osram cool blue hyper +
Ja chyba czegoś nie rozumiem. Zdjęcie dałeś Osram, ale wstawiłeś już sobie LEDy? No to czekamy na zdjęcie ledów w takiej samej pozycji jak Osram (to w garażu) - tak najlepiej będzie widać różnicę, chociaż przesłona aparatu pewnie wszystko zepsuje (musiałbyś ręcznie ustawić przesłonę na taką samą jak przy zdjęciu Osram).

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1303
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 54 times
Been thanked: 36 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: kuba » 15 gru 2016, 09:43

Jak dobrze rozumiem, to na fotce z garażu jest porównanie, w jednej lampie LED, w drugiej H7 Osram.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
bobek12b
Wyjadacz
Posty: 83
Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 hp
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: bobek12b » 15 gru 2016, 09:58

Kolega @kuba dobrze zauważył, na ścianie widać z prawej strony osram a z lewej led. Ustawiałem aparat na różne sposoby i to udało się najlepiej uchwycić. Jeden led daje prawie tyle samo światła a może więcej co dwie żarówki osram. Oczywiście to moje zdanie i nie wszyscy musza się z tym zgadzać. Nie mam lustrzanki a nią zrobiłbym realne zdjęcie ile tego światła jest. Co do jazdy na ledach jest wyraźna linia odcięcia i nikt nie mruga światłami podczas mijania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marcin198787
Klubowicz
Posty: 179
Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
Posiadane auto: Opel Astra K Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
Been thanked: 6 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: marcin198787 » 15 gru 2016, 10:11

Tylko H7 zmieniłeś czy H4 też?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Online
Awatar użytkownika
Krzysiec
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 70 times
Been thanked: 34 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: Krzysiec » 15 gru 2016, 10:12

marcin198787 pisze:Tylko H7 zmieniłeś czy H4 też?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


H1 nie H4 ;) Chyba ze ja cos tu krece :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bobek12b
Wyjadacz
Posty: 83
Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 hp
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: bobek12b » 15 gru 2016, 10:13

Narazie tylko h7


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1303
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 54 times
Been thanked: 36 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: kuba » 15 gru 2016, 10:23

Krzysiec pisze:H1 nie H4 ;) Chyba ze ja cos tu krece :)

Nie kręcisz, dobrze mówisz, mijania - H7, drogowe - H1 ;)
kuba :roll:
Obrazek

marcin198787
Klubowicz
Posty: 179
Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
Posiadane auto: Opel Astra K Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
Been thanked: 6 times

Re: RE: Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: marcin198787 » 15 gru 2016, 10:51

Krzysiec pisze:
marcin198787 pisze:Tylko H7 zmieniłeś czy H4 też?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


H1 nie H4 ;) Chyba ze ja cos tu krece :)

Sorry, mój błąd, oczywiście H1 :-)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Online
Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 88 times
Been thanked: 42 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: Segor » 15 gru 2016, 13:44

bobek12b pisze:Kolega @kuba dobrze zauważył, na ścianie widać z prawej strony osram a z lewej led. Ustawiałem aparat na różne sposoby i to udało się najlepiej uchwycić. Jeden led daje prawie tyle samo światła a może więcej co dwie żarówki osram. Oczywiście to moje zdanie i nie wszyscy musza się z tym zgadzać. Nie mam lustrzanki a nią zrobiłbym realne zdjęcie ile tego światła jest. Co do jazdy na ledach jest wyraźna linia odcięcia i nikt nie mruga światłami podczas mijania.
Faktycznie, dopiero teraz zauważyłem... Nie, to widać wyraźnie różnicę, jest fajnie. Tylko czemu nie może na to być homologacji... Co za kraj :( Przecież jeżeli te żarówki dają zbyt mocne światło, to chyba nie problem jest wyprodukować słabsze ledy (na granicy dozwolonych wartości).

Online
Awatar użytkownika
Krzysiec
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 70 times
Been thanked: 34 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: Krzysiec » 15 gru 2016, 13:54

Ja nie rozumiem jednego... skoro nie rażą po oczach kierowców z nzaprzeciwka ... To w czym problem.
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1303
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 54 times
Been thanked: 36 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: kuba » 15 gru 2016, 14:38

Segor pisze:Tylko czemu nie może na to być homologacji... Co za kraj :( Przecież jeżeli te żarówki dają zbyt mocne światło, to chyba nie problem jest wyprodukować słabsze ledy (na granicy dozwolonych wartości).

Wiesz co... nie chcę uprawiać demagogii, i czepiać się, bo zaraz sypniecie na mnie postami, ale... ja widzę jednak różnicę w tej linii odcięcia, jest ona inna niż przy fabrycznych ksenonach czy ledach. Odcięcie jest nieco wyżej i zarysowane w inny sposób, na to wpływa kształt soczewki + przesłona która mają ledy czy ksenony, w soczewce halogenowej takowej brak. Być może w tym jest pies pogrzebany, źródło o większej mocy jest inaczej rozproszone przez projektor (soczewkę) i może oślepiać. Ale to jest tylko moje zdanie! Jeżeli rzeczywiście nikt Wam na tych ledach nie miga światłami, to być może są dostosowane do kloszy halogenowych.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
bobek12b
Wyjadacz
Posty: 83
Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 hp
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: bobek12b » 15 gru 2016, 14:44

Zrobiłem test wczoraj i jechałem z naprzeciwka innym autem i nie oślepia. Fakt inaczej wyglada linia odcięcia jak przy zwykłych żarówkach a jak wsadziłem te osrama tez była trochę inna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Online
Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 88 times
Been thanked: 42 times

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

Postautor: Segor » 15 gru 2016, 15:27

Krzysiec pisze:Ja nie rozumiem jednego... skoro nie rażą po oczach kierowców z nzaprzeciwka ... To w czym problem.

Już Ci tłumaczę. To nie jest tak, że tam w EKG siedzą same głąby i przepisy tam tworzone są idiotyczne. Owszem, zdarzają się, ale jednak większość ma sens i wynika z czegoś. W tym wypadku wynika zapewne z badań dotyczących bezpieczeństwa na drodze. I dam sobie rękę uciąć, że osoby, które przygotowywały specyfikację dotyczącą lamp i żarówek wiedzą w tym temacie więcej niż my.
Przechodząc do sedna: to, że lampa nie oślepia w momencie gdy auto jedzie na wprost, to nie oznacza, że już wszystko jest ok. Brudny klosz, lub obciążenie bagażnika może prowadzić do oślepiania innych. Ponieważ problem był nagminny, to wymuszono przepisami dwa systemy teoretycznie rozwiązujące problem (samo-poziomowanie i spryskiwacze).
Pozostaje jednak najważniejsza sprawa: wystarczy nierówność w drodze i ta linia odcięcia już nic nie daje, bo jak auto się uniesie to po prostu walisz po oczach pojazdowi z naprzeciwka. Dlatego w najnowszych przepisach (Regulamin 112 EKG) jest określona maksymalna dozwolona wartość luksów w poszczególnych punktach pomiarowych (kiedyś to nie było takim problemem, bo nie potrafiliśmy produkować lamp na tyle mocnych). Dzięki temu nawet na wyboju/wzniesieniu nie wypalisz oczu kierowcy z naprzeciwka.
I teraz pytanie, czy wstawione tu żarówki LED spełniają właśnie te nowe przepisy pod kątem ograniczonej wartości światła w ustalonych punktach pomiarowych. Tu jest moja jedyna obawa - wydaje mi się, że nie. Wydaje mi się, że "dają tyle światła ile fabryka dała".

I domyślam się, że nie ma homologowanych LEDów na nasz rynek tylko dlatego, że nikt jeszcze nie dał rady wyprodukować takich, które spełniałyby wskazane przepisy. Dlaczego nie udało się? Tego nie wiem :/


Wróć do „Karoseria, Elektryka Nadwozia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości