Przycisk SPORT - jak dołożyć

Tutaj umieszczamy w oddzielnych tematach instrukcje wykonania różnych rzeczy w naszych Astrach...tzw. manuale...
Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 29 lip 2017, 17:10

Czołem.

Zakładam temat bo pewnie wielu z Was interesuje dokładka tej funkcjonalności we własnym samochodzie :twisted:.

Podziękowania dla kolegi Cornishtaz z brytyjskiego forum Astry K za pomoc w dotarciu do schematów.


Trochę teorii :
Funkcja sport polega na zmianie interpretacji wartości sygnału, który przychodzi z halotronu (pedał przyspieszenia) na sterownik. W stanie normalnym pedał przyspieszenia generuje wartośc sygnału 0 - 100% w całym zakresie ruchu. Po aktywacji funkcji SPORT zakres ten zmienia się i nominalna wartość 100 % jest osiągana już w połowie wychyłu pedału przyspieszenia. Nie ma żadnej innej mapy w silniku. Odczucie "większego kopa" wynika ze skrócenia skoku pedału gazu.

Z doświadczenia ze starszymi generacjami opli pozwolę sobie stwierdzić, że jest spora szansa na to, że funkcja siedzi w sterowniku tylko producent poskompił na włączniku ;).

Jest prosta metoda by to sprawdzić, która niestety wymaga interfejsu łączącego się z modułami w aucie. Należy tą funkcję wprogramować (aktywować) w sterowniku, a nastepnie odczytać błędy. Jeżeli sterownik ją obsługuje to wyskoczy błąd : "za wyskoka rezystancja lub przerwa w obwodzie". To daje nam pewność, że funkcja jest i ma się dobrze :D.



Teraz jak to podłaczyć :

Będziemy potrzebować inny panel z przyciskami.
Nie ma opcji by dołożyć dodatkowy przycisk do tego co macie, bo brak przycisku oznacza brak elektroniki pod nim. Kupujemy więc panel z który obsługuje to wszystko co mieliśmy do tej pory + dodatkowo funkcja sport.

Kolejny krok to weryfikacja czy mamy odpowiednią wiązkę w samochodzie. Konkretnie chodzi o połączenie pomiędzy złączem w tunelu, a złączami modułu BCM.

złacze w tunelu wygląda tak :
złacze tunelu..JPG
złacze tunelu..JPG (25.26 KiB) Przejrzano 2403 razy


I interesują nas dwa piny: 11 i 27
duża wtyczka.JPG
duża wtyczka.JPG (55.96 KiB) Przejrzano 2403 razy



Pin 11 jest połączony z pinem 8 brązowego złącza BCM
Brązowa wtyczka.JPG
Brązowa wtyczka.JPG (46.38 KiB) Przejrzano 2403 razy


Pin 27 jest połączony z pinem 23 zielonego złącza BCM.
Zielona wtyczka.JPG
Zielona wtyczka.JPG (51.29 KiB) Przejrzano 2403 razy


Sam moduł BCM znajduje się przy słupku A po stronie kierowcy i wygląda tak :
BCM.JPG
BCM.JPG (82.5 KiB) Przejrzano 2403 razy



Podsumowując :

Optymalny wariant to kompletna instalacja. wtedy :
- programujemy moduł
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a

Najgorszy wariant to brak wszystkiego. Wtedy :
- programujemy moduł
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy BCM, a gniazdem złącza w tunelu
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy panelem, a wtykiem złącza w tunelu
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a


Zapraszam do dyskusji ;).
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 942
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 129 times
Been thanked: 46 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: astra » 03 sie 2017, 15:01

Czyli jak podejrzewaliśmy, modyfikacja sygnału sterującego ETC.
Czy koszt tej modyfikacji przewyższa koszt sprintbooster'a?

Porównanie:
Sprint Booster zalety:
- jednocześnie przycisk SPORT i ECO w kilku konfiguracjach (w praktyce pewnie dwie: SPORT-9 i RACE-9),
- bezinwazyjna instalacja,
- gwarancja 2 lata,
- brak utraty gwarancji
i wady:
- cena (od 900zł),
- zakaz przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy (wyczytane z instrukcji).

Oryginalny przycisk SPORT zalety:
- oprócz zmiany trybu pracy ETC, zmienia również czułość ukł. kierowniczego,
- ładnie wkomponowany w kokpit, nie sprawia wrażenia dołożonego,
- dostępność przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy.
i wady:
- inwazyjna dokładka z wymianą całego panelu,
- tylko jeden tryb SPORT,
- zagadkowa cena całej operacji,
- problematyczność w przypadku roszczeń gwarancyjnych w ASO (no bo jak się wytłumaczyć skąd się wziął przycisk SPORT, że to tylko taki element dekoracyjny?)

Chętnie bym się skusił na dokładkę tego przycisku, wygląda to obiecująco, na razie wciskam głębiej gaz :D

Klor
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 12 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Klor » 03 sie 2017, 17:43

To teraz chciałbym żeby wypowiedzieli się tutaj specjaliści od dodatkowych map silnika, zmiennych faz rozrządu i podobnych historii z mchu i paproci ;))

Fajne podsumowanie. Wniosek jest taki ze trzeba brać z przyciskiem sport od razu ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6189
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 443 times
Been thanked: 371 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Segor » 03 sie 2017, 17:54

A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.
Obrazek

mt87
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2017, 14:07
Posiadane auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
Silnik: B16SHT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Mysłowice
Województwo: śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: mt87 » 04 sie 2017, 14:12

Bardzo cieszy mnie ten post, gdyż przy zamawianiu byłem przekonany, że w wersji Elite nie ma możliwości dołożenie tego trybu. Czytałem wątek na forum brytyjskim i narazie to są dywagacje teoretyczne, nikt tego w praktyce jeszcze nie przetestował?

Czy orientuje się ktoś z Was czy w ASO w ogóle jest możliwość zakupu tego nowego panelu i gdzie w ogóle znajduje się przycisk SPORT w standardzie? W załączniku wysyłam moją wersję kokpitu i już nie wiele miejsca na przyciski tam jest ;)
Załączniki
IMG_20170803_142623.jpg
Wersja Elite
IMG_20170803_142623.jpg (203.38 KiB) Przejrzano 2067 razy

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2617
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 159 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: komisarzryba » 04 sie 2017, 14:21

przycisk sport jest nizej, kolo lewarka skrzyni.
béton brut

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3566
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 127 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Budus » 04 sie 2017, 14:45

ja mam jeszcze tam poza Sportem jeden przycisk ;) więc pewnie panelu nie dokupisz ;) musiałbyś chyba coś więcej wymienić
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5948
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 494 times
Been thanked: 348 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Krzysiec » 04 sie 2017, 15:02

Spokojnie można dokupić... Są dwie wersje plastiku PianoBlack... Na 4 przyciski i na 6... I panel musiałbyś mieć 6 przyciskowy

Klor
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 12 times

Re: RE: Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Klor » 04 sie 2017, 18:23

Segor pisze:A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.
Płacisz i masz. Powiedz tylko gdzie i kiedy. Podjadę. ;)

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 942
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 129 times
Been thanked: 46 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: astra » 28 sie 2017, 10:50

AKTUALIZACJA:
Wg ASO Auto-Styl Krasne k/Rzeszowa dołożenie przycisku SPORT wymaga napisania:
- SPECJALNEGO,
- DEDYKOWANEGO,
- INDYWIDUALNEGO
oprogramowania dla tego konkretnego modelu samochodu wg VIN! :lol:

Do tego dochodzi specjalne ustawienie ukł. jezdno-kierowniczego! :lol:

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5948
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 494 times
Been thanked: 348 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Krzysiec » 28 sie 2017, 11:44

No to "programiści" z AutoStylu mają pole do popisu ;) Rozumiem ze oprócz przycisku MUSISZ dokupic czarną podsufitkę ? :D heh Bo inaczej przycisk nie zadziała wg konfiguratora.

Dionizy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2017, 13:16
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2004
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolno

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Dionizy » 17 lis 2017, 18:15

a co to jest sprint booster? Jak to załozyć i jaki jest tego koszt?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 17 lis 2017, 18:51

Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Dionizy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2017, 13:16
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2004
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolno

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Dionizy » 17 lis 2017, 19:23

to kosztuje 900 zł - do zaakceptowania cena - ale czy dziala?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6189
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 443 times
Been thanked: 371 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Segor » 17 lis 2017, 19:32

Box to nie jest sensowny tuning. Poczytaj trochę watek: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... e_pid=4238
Obrazek

Dionizy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2017, 13:16
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2004
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolno

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Dionizy » 17 lis 2017, 19:37

Czemu nie jest sensowny?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 17 lis 2017, 19:38

Wszystkie logi są zapisywane w pamięci sterownika.

Bez problemu można wyłapać to, że pedał był odpinany jak i to, że wartości jakie podawał nie były właściwe.

W razie usterki i wizyty w ASO kumaty elektryk będzie miał wszystko jak na widelcu.

Sprawdzić nie muszą, ale mogą.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6189
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 443 times
Been thanked: 371 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Segor » 17 lis 2017, 20:30

Bo box nie poprawia mapy silnika tylko przekłamuje odczytu z czujników + parę innych pierdół.
Sensowny tuning to zmiana chipa i indywidualna korekta mapy pod Twój egzemplarz sprawdzony na hamowni.
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 18 lis 2017, 04:42

To nie jest typowy box.

Box'a wpinasz między ECU, a czujniki (podaje lewe sygnały do komputera by wymusić inne sterowanie pracą silnika).

Ten gadżet zmienia odczyt z pedału przyśpieszenia. Patrząc na to jak to jest zrobione, to podejrzewam, że jest tam kilka rezystorów, które (w zależności od wybranego trybu) zwiększają lub zmniejszają odczyt sygnału z hallotronu w pedale.

Auto nie ma wiekszej mocy i nie robią z tego tajemnicy.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6189
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 443 times
Been thanked: 371 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Segor » 18 lis 2017, 08:29

A czyli jeszcze gorzej niż boxy, bo te często też zmieniają reakcje pedału gazu.
Obrazek

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 264
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: kruszyn » 18 lis 2017, 15:34

Segor pisze:A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.



bede robil albo na dniach albo jesli pogoda nie pozwoli to na wiosne, bo zastanawia mnie opcja w menu nazwana zwiekszenie mocy silnika

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6189
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 443 times
Been thanked: 371 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: Segor » 30 lis 2017, 09:40

Wygląda na to, że na brytyjskim forum ktoś poradził sobie z dołożeniem przycisku sport:
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... 0&start=50
You have to change the buttons and frame as pointed, then you’ll have to get tour dealer to request an VCI code for you, and the dealer have to program the VCI code and the orther bits:
Display - have activated the Sport Mode (displays sportmode on/off)
Steering - activated Sportmode
Throtle - not a thing to change
Auto gearbox - nothing to change

Chociaż autor nie pisze, żeby był zachwycony dodaniem przycisku. Pisze, że automat trzyma wyższe obroty, nawet nie jest pewien czy jest jakaś różnica w przepustnicy.
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 30 lis 2017, 10:00

Tylko znajdź Dealera co to ogarnie w Polsce...

Pytałem trzech i robili oczy jak bym chciał silnik od samolotu montować. Nie da się, niemożliwe itd.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 942
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 129 times
Been thanked: 46 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: astra » 30 lis 2017, 10:03

Dokładnie to samo słyszałem w ASO Auto/styl Krasne, że trzeba dedykowany program pisać pod VIN i mieć zgłoszenie/pozwolenie od centrali i że traci się gwarancję itp. Aż z wrażenia mnie zatkało i nie wchodziłem w dalszą dyskusję z pracownikami tego ASO.
Gdyby w Dynamicu nie było OnStara tylko ten SPORT to bym wziął.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2718
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 199 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: marwisn » 30 lis 2017, 10:07

Autoflash z Bydgoszczy też się nie podpisało.

Twierdzą, że musi być zawieszenie w aucie o regulowanej twardości...

Normalnie ręce opadają.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

gravity1287
Klubowicz
Posty: 572
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 56 times
Been thanked: 36 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: gravity1287 » 04 gru 2017, 22:07

astra pisze:Gdyby w Dynamicu nie było OnStara tylko ten SPORT to bym wziął.

Przecież w OnStar można włączyć maskowanie lokalizacji przytrzymując przycisk, i masz wtedy nieaktywne śledzenie, poza sytuacją awaryjną (czyt. wypadkiem), wtedy maskowanie się wyłącza i kontaktują się z Tobą czy wszystko w porządku i czy potrzebujesz pomocy. Więc żona nie musi wiedzieć gdzie jeździsz a w razie wypadku dostaniesz pomoc, i chyba o to w tym systemie chodzi ;)
Poza tym OnStar wcale nie jest taki zły bo np. jadąc w obcym mieście jak się zgubisz to jest to duże ułatwienie że nie musisz odpalać telefonu, szukać adresu itp., bo możesz powiedzieć miłej Pani jakiego obiektu w danym mieście szukasz i Ci wysyłają trasę do nawigacji:) oszczędza to nerwów na szukanie adresu w telefonie, czy nawet szukanie zasięgu w telefonie, bo OnStar ma mocniejszą antenę niż większość smartfonów, więc jest to też zawsze dodatkowe zabezpieczenie jak coś nawali w aucie i będziesz chciał wezwać choćby assistance, a telefon nie złapie zasięgu ;) Jak dla mnie powinni montować to w każdym aucie, a że na ich mapach trasa mojego auta szybko się rysuje na mapie, to nie mój problem, niech kupią monitory z lepszym odświeżaniem :D

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 942
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 129 times
Been thanked: 46 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: astra » 05 gru 2017, 10:07

Jako zwykły szarak nie mam nic do ukrycia, niech sobie śledzą i mam gdzieś czy moja/cudza żona wie gdzie jestem. Nie potrzebuję OnStara czy innego ecalla i nie mam zamiaru go kupować. Sam mam "zaszczyt" uczestniczyć w projektach typu ecall więc nie chcę na to patrzeć. Uwierz mi w skrajnych sytuacjach średnio to działa i nic nie zastąpi 112.
Ty piszesz o sytuacji "kupiłem ale go wyłączam/maskuje", to po jakiego go kupujesz? Coś jak StartStop, kupujesz go i wyłączasz. Albo tryb sport, wsiadam i pierwsze co robię to go włączam. W Dynamicu powinno być odwrotnie, powinien być włączony domyślnie i go EWENTUALNIE wyłączam jak nie chce, jak ESP, czujniki parkowania czy inne pierdy. Gdzie tu sens, za wyjątkiem wersji gdzie s/s jest obowiązkowy jak 1.6T i chcesz ten silnik to musisz to kupić?
System onStar może i fajny, jak każda zabawka.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 992
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 132 times
Been thanked: 176 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: colins » 05 gru 2017, 11:41

W przypadku Budusa i jego kraksy jednak się sprawdził, bo z tego co pisał, to zanim wyszedł z rozbitka, to było już połączenie z Onstar i zadysponowane służby ratunkowe.

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 942
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 129 times
Been thanked: 46 times

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: astra » 05 gru 2017, 11:45

colins pisze:W przypadku Budusa i jego kraksy jednak się sprawdził, bo z tego co pisał, to zanim wyszedł z rozbitka, to było już połączenie z Onstar i zadysponowane służby ratunkowe.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni jak mawiają starzy górale z Pomorza ;) Prywatnie powiem że w samych testach nie ma 100% przypadków zadziałania.

odl
Weteran
Posty: 905
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 65 times

Re: RE: Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

Postautor: odl » 05 gru 2017, 11:45

astra pisze: Albo tryb sport, wsiadam i pierwsze co robię to go włączam. W Dynamicu powinno być odwrotnie, powinien być włączony domyślnie i go EWENTUALNIE wyłączam jak nie chce


Tia.. i po odpaleniu manewrowanie na ciasnym parkingu z włączonym sportem... ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości