Półosie napędowe - osłony

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o układzie jezdnym i kierowniczym w Astrze 5
Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 897
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times

Półosie napędowe - osłony

Postautor: astra » 20 maja 2018, 21:12

AK ST RM17 1.4T 150KM M6 Czy obie półosie napędowe powinny mieć ochronną tuleję? Widzę u siebie prawa, dłuższa półośka jest cała "plastikowa", natomiast lewa ta krótsza ma rdzawy nalot, nie jest niczym osłonięta. Czy tak ma być czy to jakaś niedoróbka z fabryki? W ASO mówią że tak ma być, nie chcę mi się w to wierzyć.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 864
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: Półosie napędowe - osłony

Postautor: dziadzia82 » 20 maja 2018, 21:17

Oby Dwie sa wykonane z stali ciągnionej ( ja każda inna)
Prawa półoś ma opaskę wywrzajacą przypominając tworzywo stuczne.
Wszystko okey lac i smigać

prawa
Obrazek

lewa
Obrazek
Obrazek

wrx
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2018, 21:36
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 ctdi 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Chmielów
Województwo: Podkarpackie

Re: Półosie napędowe - osłony

Postautor: wrx » 08 lip 2018, 21:39

Witam, z jakim momentem należy dokręcić półosie napędowe?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 864
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: Półosie napędowe - osłony

Postautor: dziadzia82 » 10 lip 2018, 23:47

wrx pisze:Witam, z jakim momentem należy dokręcić półosie napędowe?


- nakrętki kola 140 Nm
- piasta do zwrotnicy 90 Nm
- zwrotnica do kolumny 100-120 Nm
- śruba sworznia wahacza 100-120 Nm
- nakrętka końcówki drążka kierowniczego 60-70 Nm
- nakrętka łożyska piasty 90 Nm potem luzujesz, potem 120 Nm + kąt 45*
Obrazek

wrx
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2018, 21:36
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 ctdi 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Chmielów
Województwo: Podkarpackie

Re: Półosie napędowe - osłony

Postautor: wrx » 14 lip 2018, 02:32

Dzięki za informacje. :D ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości