Rozwiązanie na zimę
- clavius
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 paź 2018, 14:16
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Dobry wieczór...
Pytanko - mam następujące. Czeka mnie 1wsza zima Astrą ST. Zakupiłem felgi stalowe, Nokiany D4.. i czujniki na stronce doopla (korzystając z kodu rabatowego tego forum - dzięki:)). Podjechałem do jednego z lepszych wulka w moim mieście i stwierdził, że ok zmontuje mi to - a czujniki to że są jakby już zaprogramowane tylko musi je "obudzić" po założeniu. Co o tym myślicie?
Pytanko - mam następujące. Czeka mnie 1wsza zima Astrą ST. Zakupiłem felgi stalowe, Nokiany D4.. i czujniki na stronce doopla (korzystając z kodu rabatowego tego forum - dzięki:)). Podjechałem do jednego z lepszych wulka w moim mieście i stwierdził, że ok zmontuje mi to - a czujniki to że są jakby już zaprogramowane tylko musi je "obudzić" po założeniu. Co o tym myślicie?
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
- Posiadane auto: Opel Astra ST
- Silnik: B 1.6 SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 19 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Tu znajdziesz odpowiedź:
pomog-programowanie-ko-t367.html?hilit=Programator%20k%C3%B3%C5%82
pomog-programowanie-ko-t367.html?hilit=Programator%20k%C3%B3%C5%82
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie
- Załączniki
-
- b5828379d405866cab8edf35618e38a4.0~2.jpg (126.52 KiB) Przejrzano 14231 razy
- clavius
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 paź 2018, 14:16
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Tomhud pisze:Tu znajdziesz odpowiedź:
pomog-programowanie-ko-t367.html?hilit=Programator%20k%C3%B3%C5%82
Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Rozwiązanie na zimę
clavius pisze:Tomhud pisze:Tu znajdziesz odpowiedź:
pomog-programowanie-ko-t367.html?hilit=Programator%20k%C3%B3%C5%82
Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam
Po co masz tracic kasę jak wsród NAS jest pełno właścicieli programatorów?
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Rozwiązanie na zimę
BTW, czy w zakresie doboru indeksu prędkości opony istnieje jakiś oficjalny zapis, że homologacja V na letnie ogumienie pozwala zastosować najmniej wartość H w oponach zimowych? W Internetach piszo, że tak: przy zimowych indeks prędkości może być nizszy, jednak nie niższy niż Q. A jak do tego mają się umowy z ubezpieczycielami w zakresie m.in. AC? Ktoś w temacie? Pomijając już fakt mniejszego bezpieczeństwa i szybszego zużywania się opony o indeksie prędkości niższym niż zalecany...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Przepisy mówią, że stosując opony o niższym indeksie musisz w widocznym miejscu mieć naklejkę z ograniczeniem do tej prędkości. Nikt tego nie przestrzega...
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
- Posiadane auto: Opel Astra ST
- Silnik: B 1.6 SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 19 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Od 1996 roku używam zimówek i nauczyłem się, że opony należy dobierać do możliwości auta a nie pogody, stylu jazdy czy rodzaju trasy jaki mają pokonywać. To samo dotyczy indeksu nośności. Sądzę, że wybieramy niższe indeksy, bo za tym idzie niższa cena, ale nie oszukujmy się bo też niższe osiągi, co w skrajnych przypadkach przekłada się na bezpieczeństwo. To na ogół "życzliwi" sprzedawcy mają tak świetne pomysły, że doradzają nam dobrodusznie niższe indeksy, bo klient zadowolony, że „zaoszczędzi" a on plan sprzedaży wykona. W zestawie na zimę w pierwszej kolejności stawiam na możliwie najlepszą dostępną na rynku oponę a dopiero w drugiej kolejności w zależności od zamożności myślę o felgach, kołpakach czy nakrętkach. Uważam, że lepiej mieć bardzo dobrą oponę na jednym komplecie felg niż dwa komplety z oponami klasy średniej czy ekonomicznej. Przepisu z naklejką nie dopuszczam, bo co to niby pomoże.
Ot takie moje refleksje po latach testowania różnych wariantów z zimówkami
Ot takie moje refleksje po latach testowania różnych wariantów z zimówkami
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.
No i pamiętajmy, że na wielosezonowych na autostradzie nie można jeździć zimą szybciej niż 40km/h
No i pamiętajmy, że na wielosezonowych na autostradzie nie można jeździć zimą szybciej niż 40km/h
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Rozwiązanie na zimę
I tak każdy kupuje to co uważa za słuszne i wydatkuje na tyle na ile portfel pozwala.
A jak ktoś mózgu nie używa kierując, to i opony za miliony nie pomogą....
A jak ktoś mózgu nie używa kierując, to i opony za miliony nie pomogą....
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Slavek pisze:Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.
Kupujesz auto z oponami o indeksie prędkości V, a nie zbliżasz się przecież do 240 km/h. Niższy na zimę, tzn. niższy o 1 stopień, czyli H. Zastosowanie indeksu niższego o 2 stopnie, czyli T oddala się od przyjętych norm mocy samochodu i prędkości z jaką się poruszamy. Nie chodzi o prędkość maksymalną, bo zaraz ktoś napisze że przecież i tak prawo w kraju nie pozwala na deptanie 190, czy 210 km/h. Chodzi tutaj bardziej o fakt, że ubezpieczyciel będzie szukał furtek do odmówienia wypłaty świadczeń, a dodatkowo zmniejszając indeks prędkości przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy (mocy silnika), zmniejsza się również żywotność opony. Indeks nośności to inna rzecz - rozpatruję 91V na lato i 91T/91H na zimę. Przy czym fakt - opona o indeksie prędkości T będzie się kasowała szybciej przy obciążeniu X, niż opona o indeksie prędkości H przy takim samym obciążeniu. Chyba że nauka mówi inaczej.
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym. Wiele osób tu pisze o wstrzymywaniu wypłat a jestem ciekaw czy znają osobiście taką osobę czy tylko z opowieści. Bo juz tu chyba czytałem o tym, że za brak opon zimowych i np. kolizji zakład ubezpieczeniowy nie wypłaca świadczenia... (OC)
- noodle
- Posty: 107
- Rejestracja: 26 cze 2018, 21:26
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4T S/S 150KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Przecież homologowane opony dla danego modelu są na tabliczce znamionowej, która jest na słupku b.
Od strony prawnej w kwestii opon zimowych to można zejść nawet do Q. Jeśli umieści się stosowną naklejkę ostrzegawczą (dyrektywa 92/23/EWG).
Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.
Od strony prawnej w kwestii opon zimowych to można zejść nawet do Q. Jeśli umieści się stosowną naklejkę ostrzegawczą (dyrektywa 92/23/EWG).
Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Rozwiązanie na zimę
I właśnie m.in. do tego zmierzam, bo mi też się nie wydaje. Jeden z ubezpieczycieli podczas konsultacji telefonicznej stwierdził, że przy ocenie okoliczności incydentu analizuje się raczej to, czy kierujący pojazdem zachował należytą ostrożność i dostosował się do panujących warunków, ale finalnie nie otrzymałem twierdzącej odpowiedzi popartej jakimś wiarygodnym zapisem... Wiesz, chodzi o to, że możesz spowodować kolizję, jesteś tylko człowiekiem, ale płacąc kilka tysięcy złotych rocznie za wszelakie ubezpieczenia, wolisz mieć chyba pewność, że nie przeoczyłeś jakiejś pierdoły, którą później ktoś wykorzysta, żeby wykręcić się od zobowiązań.Slavek pisze:Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym.
Dochodzimy do sytuacji, w której kupujesz samochód z oponami letnimi o indeksie prędkości do 240 km/h (V, zgodnie z homologacją), ale jadąc 200 km/h nie przekraczasz przecież prędkości maksymalnej dla indeksu H (210 km/h), którego już w przypadku ogumienia letniego nie możesz zastosować (przynajmniej zgodnie z prawem, czy zaleceniami producenta samochodu). Rozumiecie o co mi chodzi?
Od tego wszystko się zaczyna - od bezpieczeństwa i jakości obsługi klienta, bo dostałem wycenę i ofertę na opony 91H, a założono mi 91T. Chyba mam rację, że 91H są wskazane do montażu przy naszych samochodach, nie ze względu na to, że chce sobie pruć z żoną i dzieckiem szybciej niż 190 km/h, ale przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo i prędkość zużywania opon.noodle pisze:Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.6 136 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piekary Śląskie
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę
Sprawdziłem u siebie i nie mam czujnika w nadkolu, to jakaś modyfikacja czy to zależy od wersji (ja mam enjoy)vzduch pisze:Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.6 136 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piekary Śląskie
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Rozwiązanie na zimę
Teoretycznie jeśli zakładasz opony o indeksie mniejszym niż przewiduje homologacja, w samochodzie powinna znaleźć się naklejka informująca o maksymalnej dopuszczalnej prędkości.
Niedopuszczalne jest montowanie ogumienia letniego z indeksem prędkości mniejszym niż przewiduje homologacja.
EDIT:
Ten czujnik w nadkolu o ile się nie mylę to radar martwego pola.
Kod: Zaznacz cały
Zgodnie z przepisami UE (konkretnie dyrektywą 92/23/EWG) i polskim Kodeksem Drogowym w przypadku zimówek można zdecydować się na obniżony indeks prędkości, jednak nie niższy niż Q (do 160 km/h). Jeśli decydujemy się na montaż opon zimowych o obniżonym indeksie prędkości, to na desce rozdzielczej, w okolicach kierownicy należy umieścić stosowną naklejkę ostrzegawczą.
Niedopuszczalne jest montowanie ogumienia letniego z indeksem prędkości mniejszym niż przewiduje homologacja.
EDIT:
Ten czujnik w nadkolu o ile się nie mylę to radar martwego pola.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.6 136 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piekary Śląskie
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę
Dzięki za informacjęSegor pisze:Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Mam informację od specjalisty ze sklepu. Wynika z niej, że nie jest możliwym, żeby ubezpieczyciel zmniejszył wysokość świadczeń lub odmówił ich realizacji, jeśli:
- indeks prędkości w zastosowanym ogumieniu zimowym to minimum Q (160 km/h),
- w miejscu widocznym dla kierowcy zastosowano odpowiednią naklejkę/informację o zastosowanym indeksie i dopuszczalnej prędkości (ale wszyscy wiemy, że to wioska),
- OWU nie określa jednoznacznie parametrów opon zimowych.
Teoretycznie, próba doczepienia się do zmniejszenia indeksu prędkości o więcej niż 1, czyli np. z V na T (pomijając H) wiązałaby się z podważaniem dyrektyw UE (o czym pisaliście wcześniej) i mogłaby narazić ubezpieczyciela na problemy prawne.
A jako ciekawostkę dodam, że ponoć niektórzy kierowcy mimo posiadania pojazdów o dużej mocy, celowo decydują się na zastosowanie zimowych opon o niższym indeksie prędkości (nawet Q do samochodów z homologacją letnią W/Y), ponieważ - w zależności od producenta i modelu - mogą być one bardziej lamelowane lub wykonane z innej mieszanki gumy, co poprawia parametry jezdne w okresie zimowym przy niskich prędkościach. Zwyczajnie pojedyncza "kostka" opony może być mniejsza lub bardziej miękka, bo nie musi być dostosowana do prędkości powyżej np. 250 km/h.
A inna ciekawostka jest taka, że w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy opona z indeksem T i opona z indeksem H to zwyczajnie nie ta sama opona z inną literką... Różnice w parametrach jezdnych określonego modelu opony mogą mieścić się w granicach przyjętej normy i w takim przypadku proces produkcyjny jest prostszy i tańszy. Nie twierdzę, że tak właśnie jest, ale jest to możliwe.
- indeks prędkości w zastosowanym ogumieniu zimowym to minimum Q (160 km/h),
- w miejscu widocznym dla kierowcy zastosowano odpowiednią naklejkę/informację o zastosowanym indeksie i dopuszczalnej prędkości (ale wszyscy wiemy, że to wioska),
- OWU nie określa jednoznacznie parametrów opon zimowych.
Teoretycznie, próba doczepienia się do zmniejszenia indeksu prędkości o więcej niż 1, czyli np. z V na T (pomijając H) wiązałaby się z podważaniem dyrektyw UE (o czym pisaliście wcześniej) i mogłaby narazić ubezpieczyciela na problemy prawne.
A jako ciekawostkę dodam, że ponoć niektórzy kierowcy mimo posiadania pojazdów o dużej mocy, celowo decydują się na zastosowanie zimowych opon o niższym indeksie prędkości (nawet Q do samochodów z homologacją letnią W/Y), ponieważ - w zależności od producenta i modelu - mogą być one bardziej lamelowane lub wykonane z innej mieszanki gumy, co poprawia parametry jezdne w okresie zimowym przy niskich prędkościach. Zwyczajnie pojedyncza "kostka" opony może być mniejsza lub bardziej miękka, bo nie musi być dostosowana do prędkości powyżej np. 250 km/h.
A inna ciekawostka jest taka, że w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy opona z indeksem T i opona z indeksem H to zwyczajnie nie ta sama opona z inną literką... Różnice w parametrach jezdnych określonego modelu opony mogą mieścić się w granicach przyjętej normy i w takim przypadku proces produkcyjny jest prostszy i tańszy. Nie twierdzę, że tak właśnie jest, ale jest to możliwe.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Rozwiązanie na zimę
i nie w nadkolu, a w zderzaku Panowie...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 sty 2019, 21:29
- Posiadane auto: Opel Astra K Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: Rozwiązanie na zimę
Poczytałem już na Forum nieco o oponkach zimowych.
Teraz mam Dębicę (w trakcie 3 zimy, zostały mi jeszcze z Astry H, którą jeździłem wcześniej) nie czuję się na nich ostatnio zbyt pewnie choć w Szczecinie śniegu w zasadzie nie ma. Jakoś ta przyczepność na zimnym i mokrym jest słaba jak dla mnie.
Zastanawiam się nad zmianą 205/55 R16. Nie chcę grzebać w czujnikach itp. więc na tym samym rozmiarze.
Chwalicie Hankook.
Ktoś ma coś podobnego i może się wypowiedzieć?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-rs2-w452-205-55-r16-91-t-mfs/170581732?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMIwrLkxYHf3wIVSOh3Ch39gggfEAQYASABEgKNm_D_BwE
https://oponyalbert.pl/56806,opona-hankook-winter-i-cept-rs2-205-55r16-91h.html
Teraz mam Dębicę (w trakcie 3 zimy, zostały mi jeszcze z Astry H, którą jeździłem wcześniej) nie czuję się na nich ostatnio zbyt pewnie choć w Szczecinie śniegu w zasadzie nie ma. Jakoś ta przyczepność na zimnym i mokrym jest słaba jak dla mnie.
Zastanawiam się nad zmianą 205/55 R16. Nie chcę grzebać w czujnikach itp. więc na tym samym rozmiarze.
Chwalicie Hankook.
Ktoś ma coś podobnego i może się wypowiedzieć?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-rs2-w452-205-55-r16-91-t-mfs/170581732?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMIwrLkxYHf3wIVSOh3Ch39gggfEAQYASABEgKNm_D_BwE
https://oponyalbert.pl/56806,opona-hankook-winter-i-cept-rs2-205-55r16-91h.html
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Rozwiązanie na zimę
Tu podkarpacie, zaj@%&ne śniegiem, roczne Dębice 205/55 R16 (ze Słowenii !) dają radę.
Pewnie ci mieli lepsze, markowe opony
https://www.tvn24.pl/lodz,69/karambol-na-a1-ranni-i-kilkanascie-rozbitych-samochodow,898382.html
Pewnie ci mieli lepsze, markowe opony
https://www.tvn24.pl/lodz,69/karambol-na-a1-ranni-i-kilkanascie-rozbitych-samochodow,898382.html
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: Rozwiązanie na zimę
No to jakie obecnie polecacie opony do Astry z 2018 roku ? Zamierzam kupić same opony bo przekładanie całych kół jest dla mnie bez sensu. Wbrew pozorom to felgi stalowe są bardziej narażone na korozję i uszkodzenia mechaniczne niż felgi aluminiowe, które są bardziej zabezpieczone. Przerabiałem już to od lat, też tkwiłem po uszy w stereotypach i jak dla mnie lepszym a do tego bardziej ekonomicznym wyborem są same opony.
Jakie polecacie więc do Asterki, czy powinny być w takim samym rozmiarze co letnie ? Zamierzam zabrać się za zakup teraz.
Jakie polecacie więc do Asterki, czy powinny być w takim samym rozmiarze co letnie ? Zamierzam zabrać się za zakup teraz.
- aplplazu
- Posty: 45
- Rejestracja: 31 lip 2019, 13:00
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: S-ów
- Województwo: Świętokrzyskie
- Been thanked: 1 time
Re: Rozwiązanie na zimę
https://allegro.pl/oferta/4-kola-zimowe ... witemShare
Brał ktoś od nich taki zestaw?
Cena wydaje się atrakcyjna - i w sumie też trochę podejrzana.
Ale może mnie się wydaje....
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Brał ktoś od nich taki zestaw?
Cena wydaje się atrakcyjna - i w sumie też trochę podejrzana.
Ale może mnie się wydaje....
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości