przymierzam się do zakupu zimówek, ceny tego samego modelu opon
mocno się różnią w zależności od indeksu prędkości
na aucie mam letnie Continentale z indeksem V
szukam informacji, jaki indeks prędkości powinienem wybrać do zimówek
że może być taki sam to wiem, ale cena mocno rośnie
dlatego sprawdzam, czy można użyć tańszych, z niższym indeksem,
oczywiście jeśli to nie wpłynie na bezpieczeństwo
przejrzałem temat, ale na forum nie znalazłem odpowiedzi
przejrzałem net i jedyne info, dosyć ogólne, znalazłem w poradniku Oponeo
piszą, że indeks może być taki sam lub stopień niższy
BTW: może ktoś korzystał z opon DUNLOP WINTER SPORT 5? warto?
sporo tego jest na Alledrogo
pozdro
opony zimowe - jaki indeks prędkości?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lut 2018, 18:21
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 1 time
Re: opony zimowe - jaki indeks prędkości?
Ja mam na lato indeks V, na zimę niższy - H. Takie opony dostałem z salonu, więc można na zimę zastosować niższy indeks prędkości.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 16 wrz 2017, 19:43
- Posiadane auto: Opel astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: opony zimowe - jaki indeks prędkości?
Ja mam na zimę opony z indeksem T (Vmax = 190 km/h). Można na zimę mieć mniejszy indeks , letnie muszą być zgodne z homologacją
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: opony zimowe - jaki indeks prędkości?
Jeśli nie będziesz się poruszał z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych dla indeksu (np. H), to śmiało możesz brać niższy (czyli np. T), a nawet Q. I niżej niż Q już nie możesz zejść. W określonych okolicznościach (np. jazda miejska, pozamiejska, z niedużymi prędkościami) opony o niższym indeksie prędkości będą sprawowały się lepiej, ponieważ wielkość pojedynczej "kostki" gumy może być mniejsza, a tym samym opona może być gęściej lamelowana, co nie ma zastosowania przy oponach o wysokich indeksach prędkości. Wada jest jedynie taka, że opona może się nieco szybciej zużywać, ale nie uważam, że są to zauważalne różnice.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości