Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 kwie 2018, 22:20
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 4 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
czyli jednak tylko cr2032 siedzi w oryginałach... ale to ta wersja "HR" robi robotę wytrzymałości, bo nominalna pojemność takiej baterii jest na poziomie takiej zwykłej "pastylki"
Niestety HR tylko w wersji 2050 namierzyłem więc trzeba będzie rozpruć nieco obudowę żeby się zmieściła grubsza bateria i jakoś posklejać do kupy, ale za to jak się uda to nawet pochodzi teoretycznie 75% dłużej niż oryginał
Niestety HR tylko w wersji 2050 namierzyłem więc trzeba będzie rozpruć nieco obudowę żeby się zmieściła grubsza bateria i jakoś posklejać do kupy, ale za to jak się uda to nawet pochodzi teoretycznie 75% dłużej niż oryginał
- Załączniki
-
- obraz_2022-04-11_235505818.png (6.62 KiB) Przejrzano 8525 razy
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
W innych czujnikach przeważnie są stosowane baterie RENATA CR2450N.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Jak już w takie rzeczy się bawić to może zrobić dedykowaną obudowę wydrukowaną w 3d?
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Masz i umiesz?
Pomysł dobry.
Pomysł dobry.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 kwie 2018, 22:20
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 4 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
koszt druku 3D raczej niewielki, rzecz rozbija się o koszt projektu , ktoś mi rzucił kwotą 200 zł za projekt
przymierzyłem baterię cr2050 i na siłę to może i bym ją wcisnął w obudowę, ale to samo z przylutowaną płytką układu to mało realne...
trzeba będzie naciąć obudowę pod grubszą baterię i zakleić
przymierzyłem baterię cr2050 i na siłę to może i bym ją wcisnął w obudowę, ale to samo z przylutowaną płytką układu to mało realne...
trzeba będzie naciąć obudowę pod grubszą baterię i zakleić
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 kwie 2018, 22:20
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 4 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
z pewnym trudem i po kombinacjach różnych rozwiązań w końcu czujniki złożone do kupy z cr2050.
Przetestowane - komp Astry widzi i czyta ciśnienie z czujników.
Przetestowane - komp Astry widzi i czyta ciśnienie z czujników.
- Załączniki
-
- Screenshot_20220420-132411969 (1).jpg (208.73 KiB) Przejrzano 8222 razy
-
- Screenshot_20220420-132425683 (1).jpg (253.71 KiB) Przejrzano 8222 razy
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Szkoda,że nie pokazałeś przeróbki.
Czym skleiłeś?
Czym skleiłeś?
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 kwie 2018, 22:20
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 4 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Do sklejenia obudowy z jasnym "dekielkiem" użyłem kleju t-7000 bo taki miałem pod ręką, przetestowałem jego wytrzymałość i powinna być wystarczająca, ale tak na wszelki wypadek poleciałem jeszcze klejem na gorąco wokół miejsca łączenia. To nie formuła 1 i opona nie łapie aż takich temperatur, żeby klej się totalnie rozpuścił ( >90*C).
Nie miałem głowy do robienia fot, ale zdjęcia nie oddałyby paru kwestii jakie wychodzą w praniu. Wykonanie wymiany baterii wymaga operowania lutownicą , a bateria jak i blaszki mocujące są niklowane i bez użycia kwasu lutowniczego ciężko cokolwiek lutować, a swoją drogą za długie nagrzewanie baterii może jej zaszkodzić . Po to właśnie używa się zgrzewarek nie lutownic.
Jak widać na zdjęciach jakie wcześniej wrzuciłem płytka układu jest mała i pola do lutowania blaszek baterii są wielkości łebka od szpilki i trzeba mieć wyższy level w operowaniu lutownicą i wskazany lepszy sprzęt do precyzyjnych zadań. No i odpowiednie rozmiarem blaszki do lutowania.
Blaszki na bateriach cr2050 jakie kupiłem nie miały rozmiaru pod pola na płytce i w ogóle były po przeciwnych stronach niż w starej baterii, to ostatecznie zrobiłem tak, że oderwałem ostrożnie) blaszki od starej baterii i zrobiłem mostek z kawałka cienkiego druciku między blaszkami starej i nowej baterii (odpowiednio przycięte zagięte); owinąłem to jeszcze baterię izolacją by zminimalizować uszkodzenia przy wciskaniu do obudowy.
Bateria 2050 jest grubsza i tylko siłowo można ją umieścić w starej obudowie , ale od góry to niewykonalne, bo trzeba by wciskać trzymając za płytkę i blaszki się po prostu powyginają albo luty puszczą. I tu był problem. Zrobiłem na próbę małe nacięcie w obudowie z drugiej strony i za pomocą nici dentystycznej ostrożnie wciągałem baterię z czujnikiem do środka. Weszło, lecz bynajmniej nie jak po maśle i naprawdę sporej siły trzeba było użyć. Jak już udało mi się raz, to darowałem sobie rozprucie obudowy po całości i kolejne czujniki tak samo składałem, ale może było by w sumie łatwiej rozciąć obudowę tylko skleić/zespawać obudowę potem jakoś zostaje. Ja te nacięcia załatałem klejem na gorąco. Przed zaklejeniem to oczywiście obowiązkowy test miernikiem czy na płytce jest wciąż prawidłowe napięcie podawane z baterii.
Tu uwaga jeszcze - zamocowanie baterii do płytki musi być przy tym dość precyzyjne i równe tak by płytka równo wchodziła do obudowy i weszła na swoje miejsce - inaczej można uszkodzić lutowanie płytka - bateria, powyginać blaszki, spowodować zwarcie itp. Podczas składania jednego czujnika puściło lutowanie blaszki na płytce i naprawdę nieźle się spociłem żeby ją ponownie przylutować bez zdemolowania pobliskich kondensatorów. Całość też musi odpowiadać wymiarom co do wysokości maksymalnie jak ze starą baterią gdyż inaczej płytka się nie schowa w obudowie i nie da się potem przykleić "dekielka".
Na pewno znacznie łatwiej byłoby wymienić na baterię w rozmiarze cr2030 jaka siedzi w oryginale ( i z identycznymi blaszkami) jest wtedy więcej miejsca w obudowie , ale to bateria nie do dostania w PL, a jedynie na Ali i nie wiadomo co się dostanie finalnie.
Reasumując - nie licząc mojego czasu ( a trochę się zeszło na rozkminianie pojawiających się się problemów), kleju, materiałów lutowniczych i wizyty w wulkanizacji na montaż i demontaż czujników to za 40 zł (koszt baterii) mam czujniki o żywotności większej niż czujniki oem (tak z +50%)
Nie miałem głowy do robienia fot, ale zdjęcia nie oddałyby paru kwestii jakie wychodzą w praniu. Wykonanie wymiany baterii wymaga operowania lutownicą , a bateria jak i blaszki mocujące są niklowane i bez użycia kwasu lutowniczego ciężko cokolwiek lutować, a swoją drogą za długie nagrzewanie baterii może jej zaszkodzić . Po to właśnie używa się zgrzewarek nie lutownic.
Jak widać na zdjęciach jakie wcześniej wrzuciłem płytka układu jest mała i pola do lutowania blaszek baterii są wielkości łebka od szpilki i trzeba mieć wyższy level w operowaniu lutownicą i wskazany lepszy sprzęt do precyzyjnych zadań. No i odpowiednie rozmiarem blaszki do lutowania.
Blaszki na bateriach cr2050 jakie kupiłem nie miały rozmiaru pod pola na płytce i w ogóle były po przeciwnych stronach niż w starej baterii, to ostatecznie zrobiłem tak, że oderwałem ostrożnie) blaszki od starej baterii i zrobiłem mostek z kawałka cienkiego druciku między blaszkami starej i nowej baterii (odpowiednio przycięte zagięte); owinąłem to jeszcze baterię izolacją by zminimalizować uszkodzenia przy wciskaniu do obudowy.
Bateria 2050 jest grubsza i tylko siłowo można ją umieścić w starej obudowie , ale od góry to niewykonalne, bo trzeba by wciskać trzymając za płytkę i blaszki się po prostu powyginają albo luty puszczą. I tu był problem. Zrobiłem na próbę małe nacięcie w obudowie z drugiej strony i za pomocą nici dentystycznej ostrożnie wciągałem baterię z czujnikiem do środka. Weszło, lecz bynajmniej nie jak po maśle i naprawdę sporej siły trzeba było użyć. Jak już udało mi się raz, to darowałem sobie rozprucie obudowy po całości i kolejne czujniki tak samo składałem, ale może było by w sumie łatwiej rozciąć obudowę tylko skleić/zespawać obudowę potem jakoś zostaje. Ja te nacięcia załatałem klejem na gorąco. Przed zaklejeniem to oczywiście obowiązkowy test miernikiem czy na płytce jest wciąż prawidłowe napięcie podawane z baterii.
Tu uwaga jeszcze - zamocowanie baterii do płytki musi być przy tym dość precyzyjne i równe tak by płytka równo wchodziła do obudowy i weszła na swoje miejsce - inaczej można uszkodzić lutowanie płytka - bateria, powyginać blaszki, spowodować zwarcie itp. Podczas składania jednego czujnika puściło lutowanie blaszki na płytce i naprawdę nieźle się spociłem żeby ją ponownie przylutować bez zdemolowania pobliskich kondensatorów. Całość też musi odpowiadać wymiarom co do wysokości maksymalnie jak ze starą baterią gdyż inaczej płytka się nie schowa w obudowie i nie da się potem przykleić "dekielka".
Na pewno znacznie łatwiej byłoby wymienić na baterię w rozmiarze cr2030 jaka siedzi w oryginale ( i z identycznymi blaszkami) jest wtedy więcej miejsca w obudowie , ale to bateria nie do dostania w PL, a jedynie na Ali i nie wiadomo co się dostanie finalnie.
Reasumując - nie licząc mojego czasu ( a trochę się zeszło na rozkminianie pojawiających się się problemów), kleju, materiałów lutowniczych i wizyty w wulkanizacji na montaż i demontaż czujników to za 40 zł (koszt baterii) mam czujniki o żywotności większej niż czujniki oem (tak z +50%)
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Mi dzis po 5 latach padl czujnik,nie pokazuje odczytow.Mam sie spodziewac ze kolejne padna w niedlugim czasie?
Koszt w aso 420 (koszty calkowite),bede tak jezdzil bo jak padl jeden to pewnie kolejne w niedlugim czasie beda rowniez padac...
Koszt w aso 420 (koszty calkowite),bede tak jezdzil bo jak padl jeden to pewnie kolejne w niedlugim czasie beda rowniez padac...
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Dzisiaj zmieniałem koła na letnie i wymieniłem nie działający czujnik w zimowym kole na ten z baterią SAFT LS14250. Zmieścił się idealnie, z autem zagadał, tak że minimum ponad 10 lat powinien być spokój. Następne jak padną, to do tych kół też zrobię z tą baterią.
A tak wyglądają czujniki, które kupiłem z Ali w 2019 do zimówek. Produkcji są z 2018 łącznie z baterią, tak że były "świeże". Tylko ich konstrukcja jest bez anteny na druku, a jest połączenie z wentylem i on pełni rolę anteny. Problem w tym że na 4 czujniki w 3-ch z powodu za grubych śrub przy łbach zostało połączenie z płytką zerwane. Łączyłem je klejem przewodzącym srebrnym i myślę że w tym niedziałającym zrobiła się przerwa.
A tak wyglądają czujniki, które kupiłem z Ali w 2019 do zimówek. Produkcji są z 2018 łącznie z baterią, tak że były "świeże". Tylko ich konstrukcja jest bez anteny na druku, a jest połączenie z wentylem i on pełni rolę anteny. Problem w tym że na 4 czujniki w 3-ch z powodu za grubych śrub przy łbach zostało połączenie z płytką zerwane. Łączyłem je klejem przewodzącym srebrnym i myślę że w tym niedziałającym zrobiła się przerwa.
- Załączniki
-
- Widać urwane połączenie z płytki do wentyla
- P1040357.JPG (75.73 KiB) Przejrzano 7865 razy
-
- Oznaczenia na obudowie
- P1040356.JPG (79.99 KiB) Przejrzano 7865 razy
-
- Układ pomiarowy Philipsa
- P1040354.JPG (90.05 KiB) Przejrzano 7865 razy
- vladpal
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 16:27
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo AT 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Białystok
- Województwo: podlaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Wygląda na to, że mam takie same. Masz zdjęcie z wymienioną baterią? W zimowym komplecie padł mi jeden czujnik, może upadałoby się go reanimować przez wymianę baterii.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Jeśli pod śrubą jest metal to masz takie same, a jak czysty plastyk to antena jest na płytce tak jak w większości łącznie z montowanymi fabrycznie. Zdjęcie jest stronę wcześniej https://astra5klub.pl/download/file.php?id=12514, a baterię montowałem do nowego zakupu z Ali, gdzie po otwarciu okazało się że mają włożone zwykłe baterie https://astra5klub.pl/download/file.php?id=13272, nie HR na szerszy zakres temperatur.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 cze 2022, 21:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: śląskie
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Które numery czujników pasują do AK 2017?
Tylko te podane na 1 stronie, 13506028?
Na alledrogo są też z innymi numerami np 13598773/13581561 i wg opisu pasujące do AK... jak to w realu wygląda?
Tylko te podane na 1 stronie, 13506028?
Na alledrogo są też z innymi numerami np 13598773/13581561 i wg opisu pasujące do AK... jak to w realu wygląda?
- richat
- Posty: 501
- Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 59 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
W 2016.5 mam 13506028 i taki też kupiłem jak mi w jednym kole padła bateria w czujniku. Działa elegancko.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Muszę zamienić opony tył-przód z powodu ich zużycia. Czy taniej wyjdzie przełożenie samych opon czy przełożenie całych kół i programowanie czujników? Czy zwykły (nie ASO) warsztat oponiarski ma przyrząd do programowania czujników?
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Powinni mieć programator i przełożenie powinno byc tańsze(chyba,że za programowanie zażądają chorej kasy).
A jak nie ma,to w pomocy jest wątek o programowaniu:poszukaj/spytaj czy ktoś z programatorem w Twojej okolicy .
A jak nie ma,to w pomocy jest wątek o programowaniu:poszukaj/spytaj czy ktoś z programatorem w Twojej okolicy .
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łęczna
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Segor pisze:Jakie czujniki?
Kod czujnika: 13506028 (producent SCHRADER)s-l1600.jpg94229fb2430587a5265b72d119ce.jpgs-l500.jpg
W Inter Cars po wpisaniu w wyszukiwarkę numeru katalogowego wyskakuje między innymi coś takiego: https://intercars.pl/produkty/1606241-czujnik-cisnienia-powietrza-w-kole-schrader-1210
Na zdjęciu wygląda tak samo jak oryginał, no i wyprodukowany przez tę samą firmę.
Sądzicie że będzie pasować?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Będzie pasował. Mam takie u siebie.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łęczna
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
A czy ten czujnik musi siedzieć zamontowany w kole żeby można było go zaprogramować? Bo kupiłem go i chciałem to zrobić zanim pojadę do wulkanizacji, no i lipa. Trzy stare się zaprogramowały, a ten jako czwarty za chorobę nie chce zatrąbić :/
EDIT:
Dopiero się dowiedziałem, że programowanie to nie to samo co aktywacja czujnika...
Nie wiem teraz co lepiej zrobić: zaprogramować pod Astrę gdzieś ten czujnik który kupiłem, czy oddać go,a kupić nowy zaprogramowany zamiennik... Ile takie programowanie może wgl kosztować? Bo jeden typ przez telefon zaproponował mi 135 zł za szt...
EDIT:
Dopiero się dowiedziałem, że programowanie to nie to samo co aktywacja czujnika...
Nie wiem teraz co lepiej zrobić: zaprogramować pod Astrę gdzieś ten czujnik który kupiłem, czy oddać go,a kupić nowy zaprogramowany zamiennik... Ile takie programowanie może wgl kosztować? Bo jeden typ przez telefon zaproponował mi 135 zł za szt...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Programator kosztuje 35 zł? W ASO opla programowanie kosztuje 30 zł komplet.
Chyba że mówisz o jakimś programowaniu specjalnym zamiennika. To nie wiem.
Chyba że mówisz o jakimś programowaniu specjalnym zamiennika. To nie wiem.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Zamontuj go, poszukaj na forum kogoś w okolicy albo kup sobie programator - aktywator , jak zwał tak zwał za cenę, o której pisal poprzednik i sam sprawę załatwisz.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Pytanie : w kołach masz 4 czujniki a 1 luzem?
Łącznie 5.
Może jest ich za dużo?
Łącznie 5.
Może jest ich za dużo?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2022, 17:59 przez PaGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łęczna
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
rafalwr pisze:Zamontuj go, poszukaj na forum kogoś w okolicy albo kup sobie programator - aktywator , jak zwał tak zwał za cenę, o której pisal poprzednik i sam sprawę załatwisz.
Aktywator ten pomarańczowy za 40 zł już mam. Ale nawet tutaj w wątku kilka stron wcześniej doczytałem, że jeśli czujnik nie jest sprzedawany stricte pod Astrę. to trzeba go najpierw zaprogramować żeby Astra go widziała po użyciu aktywatora
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Są podobno czujniki które się klonuje (domyślam się, że chodzi tu o programowanie uniwersalnych czujników) i wtedy nie musisz ich aktywować przy zmianie kół lato/zima. Jednak ten, który Ty kupiłeś jest dedykowany do Astry K. Musi działać. Jedyne co mi przychodzi na myśl, że nie działa to, że albo jest uszkodzony albo musi znaleźć się w kole. Być może przy ciśnieniu atmosferycznym nie da się go aktywować, być może musi być większe ciśnienie aby czujnik wysłał sygnał do centralki. Sprawdź jeszcze jaka jest data jego produkcji. Może swoje już przeleżał w sklepie.
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Jak sądzicie, czy w dojazdówce jest czujnik ?
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Też o tym pomyślałem.
Raczej nie - oszczędności.
Raczej nie - oszczędności.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Raczej nie ma. Po co miałby być? Kto by gdzieś w polu programował dojazdowe koło zapasowe? Kto w ogóle ma i jeszcze na dodatek wozi ze sobą programator? A potem po naprawie koła podstawowego znowu programowanie? Wymiana czujnika w kole zapasowym co 5 lat za 300 zł? Nowe koło zapasowe kosztuje z 400 czy 500 zł.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 21 paź 2016, 14:18
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 turbo 125KM B14XFL
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bytów
- Województwo: pomorskie
- Been thanked: 17 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
A ja kombinuję trochę inaczej.
Na lato chcę dokupić sobie dodatkowe felgi i żeby nie kupować dodatkowych czujników oraz bawić się w programowanie, myślę, aby całkowicie wyciągnąć istniejące czujniki z kół.
Wymyśliłem, że zamknę wszystkie 4 do jakiegoś pojemnika, w którym zrobię ciśnienie.
Zyskam tyle, że nie będę przejmował się czujnikami i nie będę musiał kupować dodatkowego kompletu, ale stracę możliwość sprawdzania ciśnienia na wyświetlaczu.
Jak myślicie, będzie działało ?
Na lato chcę dokupić sobie dodatkowe felgi i żeby nie kupować dodatkowych czujników oraz bawić się w programowanie, myślę, aby całkowicie wyciągnąć istniejące czujniki z kół.
Wymyśliłem, że zamknę wszystkie 4 do jakiegoś pojemnika, w którym zrobię ciśnienie.
Zyskam tyle, że nie będę przejmował się czujnikami i nie będę musiał kupować dodatkowego kompletu, ale stracę możliwość sprawdzania ciśnienia na wyświetlaczu.
Jak myślicie, będzie działało ?
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 12 lut 2017, 18:21
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ///
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Z tego co gdzieś ktoś mi mówił, wystarczy że czujnik "oddali" się od centralki, to już będzie walił kontrolką na zegarach; jeżeli nie będzie czujników w założonych felgach, też raczej będzie non stop świeciła oponka na zegarach...
mogę mieć rację, ale niekoniecznie
mogę mieć rację, ale niekoniecznie
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kompendium wiedzy - czujniki ciśnienia TPMS, zmiana kół zimowe/letnie, rozmiary felg
Jest czujnik ori za 175 z, felga stalowa gratis
https://doopla.pl/pl/p/felga-stalowa-15 ... iem-/64381
https://doopla.pl/pl/p/felga-stalowa-15 ... iem-/64381
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości