Witam.
Szukałem i nie znalazłem na forum informacji o tym z jaką siłą dokręcać koła.
W instrukcji napisane jest 140 Nm. w przypadku zmiany koła na zapasowe.
Może to głupie pytanie ale czy po zmianie kół na stalowe też dokręcać z siłą 140 Nm.??
Dokręcanie kół
- jani198332
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 12:55
- Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
- Silnik: 1.4 150 KM 6 AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bielsk Podlaski
- Województwo: podlaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 22:27
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 150 (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 18 times
Re: Dokręcanie kół
Ja dokręcałem z siłą 110Nm.
Z tego korzystałem: http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Z tego korzystałem: http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
- Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
- Silnik: B 1.4 XFT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: NGI
- Województwo: W-M
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 107 times
Re: Dokręcanie kół
W przypadku dokręcania nakrętek nie ma znaczenia czy felgi aluminiowe, czy stalowe.
Stosowanie różnych momentów dokręcania dotyczy śrub mocujących koła; inne dla obręczy stalowych, inne do alu.
http://www.ifz-berlin.de/cra_pol_pdf/cra_pol_fastening.pdf
Stosowanie różnych momentów dokręcania dotyczy śrub mocujących koła; inne dla obręczy stalowych, inne do alu.
http://www.ifz-berlin.de/cra_pol_pdf/cra_pol_fastening.pdf
Mój HaBeK
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 22:27
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 150 (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 18 times
Re: Dokręcanie kół
Myślę że różnica 30 Nm nie powinna mieć negatywnego wpływu na stan felgi oraz późniejszą potrzebę odkręcenia koła, chociażby w trasie, więc myślę że te 140 Nm może być
Ps. Momentami dokręcania kół zacząłem się interesować dopiero gdy przez 3 kolejne sezony do zmiany kół stosowałem klucz teleskopowy. W następnym sezonie podczas zmiany kół, prawie każdą szpilkę rozciągnąłem o dodatkowe 5mm, prawie je urywając. Pudzianem nie jestem, ale aby mieć większą kontrolę nad siłą, którą trzeba użyć do dokręcenia kół kupiłem w końcu klucz dynamometryczny
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Ps. Momentami dokręcania kół zacząłem się interesować dopiero gdy przez 3 kolejne sezony do zmiany kół stosowałem klucz teleskopowy. W następnym sezonie podczas zmiany kół, prawie każdą szpilkę rozciągnąłem o dodatkowe 5mm, prawie je urywając. Pudzianem nie jestem, ale aby mieć większą kontrolę nad siłą, którą trzeba użyć do dokręcenia kół kupiłem w końcu klucz dynamometryczny
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 16 times
Re: Dokręcanie kół
Pytałem przy okazji wulkanizatora,jak najlepiej, to zależnie od zaleceń producenta, z reguły 90-110Nm. Mi dokręcali 123Nm, żebym nie musiał sprawdzać. Śruby bez problemu to wytrzymają.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Dokręcanie kół
No jak moje wytrzymują 140 wg zaleceń producenta to czego 123 maja nie wytrzymać?
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 22:27
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 150 (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 18 times
Re: RE: Re: Dokręcanie kół
Dobrze napisałem, śruba na długości wydłużyła się o 5mm, a gwint w środku śruby zmniejszył średnicę o jakieś 2-3 mm. Ale nie pourywały się coś jak na zdjęciu poniżej.Cosmo77 pisze:Chyba 0,5 mm
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości