Opiłki w filtrze paliwa

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
andi16
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 Turbo S/S CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie

Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: andi16 » 18 wrz 2018, 11:33

Dziś wymieniłem olej (przebieg, trochę ponad 40000) i dodatkowo filtr paliwa. Mechanik (prywatny) mówił, że w filtrze znalazł trochę opiłków, które wg niego mogą pochodzić z pompy paliwa. Czy ktoś z was miał taki przypadek? Ponoć na razie to nie problem, ale w przyszłości może to być kosztowne (pompa + wtryski)

michalyy
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 28 lip 2018, 07:01
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: Łódzkie

Re: RE: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: michalyy » 18 wrz 2018, 11:58

andi16 pisze:Dziś wymieniłem olej (przebieg, trochę ponad 40000) i dodatkowo filtr paliwa. Mechanik (prywatny) mówił, że w filtrze znalazł trochę opiłków, które wg niego mogą pochodzić z pompy paliwa. Czy ktoś z was miał taki przypadek? Ponoć na razie to nie problem, ale w przyszłości może to być kosztowne (pompa + wtryski)
Tak. Pewnego razu zostaniesz w szczerym polu z uszkodzona pompa i wtryskami. Mechanik ma rację.

Sent by Samsung.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 992
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 132 times
Been thanked: 176 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: colins » 18 wrz 2018, 13:51

@Andi, zatankowałeś najprawdopodobniej któregoś razu jakąś niespełniającą norm gnojówkę i stąd takie efekty. Sprawdź za jakiś czas ponownie czy w filtrze nie ma opiłków. Jeśli nie będzie, to nic więcej nie powinno się dziać. Jeśli jednak będą nowe, to niestety muszę zgodzić się z tym co napisał przedmówca.

Awatar użytkownika
STANISLAW
Wyjadacz
Posty: 149
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: Opela Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,6 136 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Fajne i spokojne
Województwo: Sląskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: STANISLAW » 18 wrz 2018, 15:40

to znak , że filter spełnia swoja rolę .....
Astra Martin 1,6 CDTI - COMPACT W KOMBI ......

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 992
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 132 times
Been thanked: 176 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: colins » 18 wrz 2018, 15:56

Filtr zadanie spełnia. Jednak, gdy pompa wysokiego ciśnienia zacznie siać opiłkami tak naprawdę (a nie, że parę opiłków na dnie filtra), to najlepszy filtr nie pomoże i zanieczyszczone opiłkami paliwo poza uszkodzeniem samej pompy załatwi w krótkim czasie całą instalację wtryskową z wtryskiwaczami na czele. Oczywiście u autora wątku to nie ten etap ani nie jest powiedziane, że sytuacja się pogorszy, bo wcale nie musi i auto może jeździć jeszcze długo i szczęśliwie. Jednak dla rozwiania wątpliwości wskazane jest, by za kilka tysięcy km znów zajrzał do filtra w poszukiwaniu opiłków.

SACZI
Weteran
Posty: 990
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 19 times
Been thanked: 74 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: SACZI » 18 wrz 2018, 20:47

A ja myślałem, że ten problem został rozwiązany kilka ładnych już lat temu...
Miksol do paliwa na poprawę smarności ropy i może "uratuje trupa", tzn przedłuży agonię.
Obrazek

andi16
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:46
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 Turbo S/S CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: andi16 » 19 wrz 2018, 09:57

Na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów, oprócz tych opiłków. Sprawdzę za jakiś czas czy są nadal. W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... Jakoś tak mi się wydaję, że 40000 km na pompę to chyba nie wiele, ale zobaczę. Byłem ciekaw, czy ktoś miał już taki przypadek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 992
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 132 times
Been thanked: 176 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: colins » 19 wrz 2018, 12:21

Ja miałem taki przypadek, dlatego wyraziłem wyżej swoje zdanie. Ta różnica, że mój przypadek był w zupełnie innym aucie, bo w Citroenie Xsara Picasso 2.0 HDI. Jednakże wszystkie nowoczesne diesle skonstruowane są podobnie więc i opiłki (jeśli się pojawią) generują podobnie. :P W starych silnikach diesla pompy wtryskowe smarowane były dodatkowo olejem silnikowym więc bez uszczerbku potrafiły pompować nie tylko dobrej jakości olej napędowy, ale nawet olej jadalny z Biedronki (sprawdzone osobiście w starym Mesiu W123). :) Niestety te nowoczesne zabawki z pompami wysokiego ciśnienia smarowanymi już tylko i wyłącznie zatankowaną ropą są bardzo czułe na jakość paliwa i często wystarczy zatankowanie auta wątpliwej jakości olejem napędowym lub jednorazowa pomyłka w tankowaniu (benzyna zamiast diesla), by doprowadzić je do śmierci. W tamtym moim przypadku skończyło się na wymianie pompy wysokiego ciśnienia (oczywiście po uprzednim czyszczeniu całego układu wtryskowego) i silnik śmigał jeszcze długo. Ale objawy miałem podobne do Twoich czyli opiłki w filtrze paliwa, które mimo wymiany tego filtra i czyszczeniu komory filtra pojawiały się na nowo. Mając to na uwadze sprawdź więc za jakiś czas czy i u Ciebie nie ma nowych opiłków w filtrze. Powodzenia i życzę czystego filtra. :)

SACZI
Weteran
Posty: 990
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 19 times
Been thanked: 74 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: SACZI » 19 wrz 2018, 19:24

andi16 pisze:Na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów, oprócz tych opiłków. Sprawdzę za jakiś czas czy są nadal. W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... Jakoś tak mi się wydaję, że 40000 km na pompę to chyba nie wiele, ale zobaczę. Byłem ciekaw, czy ktoś miał już taki przypadek


andi16 pisze:Na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów, oprócz tych opiłków. ...

Pojawią się, jak opiłki dostana się do wtrysków i je pozatykają...

andi16 pisze:... Sprawdzę za jakiś czas czy są nadal....

Nic innego nie jesteś w stanie zrobić. Sprawdź za 10 tys km i wtedy trzeba podjąć decyzje o dalszych krokach, bo ubijesz wtryski.
W starszych silnikach można było dolewać olej do mieszanki silników 2 suwowych, popularny miksol, który poprawiał smarność ON.
Obecnie nie wiem, jedni mówią, że można, inni, że nie.

andi16 pisze:... W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... ...

Czy to aby nie był rzeszowski Auto Styl i Pan Wacław ... ?

andi16 pisze:... Jakoś tak mi się wydaję, że 40000 km na pompę to chyba nie wiele, ale zobaczę. Byłem ciekaw, czy ktoś miał już taki przypadek
Albo trafiłeś na "suche" paliwo, które uwaliło pompę, albo pompa ma wadę materiałową.
Na 99.9% nie jest to pozostałość po fabryce ...
W 2.0 HDI, o którym wspomina Coillins opiłkami sypały głównie pompy Boscha. Siemens był trwalszy, ale też słyszałem o takich przypadkach.
Problem zniknął gdzieś od 2003r. Potem te silniki zamieniły się w 2.0 HDI 16V (140KM) i tutaj opiłki to już przypadki sporadyczne.
Po prostu, utwardzili elementy pomp i stały sie odporniejsze na zatarcie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5931
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 492 times
Been thanked: 346 times

Re: RE: Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: Krzysiec » 19 wrz 2018, 19:37

SACZI pisze:
andi16 pisze:... W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... ...

Czy to aby nie był rzeszowski Auto Styl i Pan Wacław ... ?


Leżę i kwiczę :D :D :D

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 992
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 132 times
Been thanked: 176 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: colins » 19 wrz 2018, 19:56

SACZI pisze:W 2.0 HDI, o którym wspomina Coillins opiłkami sypały głównie pompy Boscha. Siemens był trwalszy, ale też słyszałem o takich przypadkach.
Problem zniknął gdzieś od 2003r. Potem te silniki zamieniły się w 2.0 HDI 16V (140KM) i tutaj opiłki to już przypadki sporadyczne.
Po prostu, utwardzili elementy pomp i stały sie odporniejsze na zatarcie.

Dokładnie, to była pompa Boscha. Notabene Made in Czech Republic. :)

SACZI
Weteran
Posty: 990
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 19 times
Been thanked: 74 times

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Postautor: SACZI » 19 wrz 2018, 20:23

Ja też miałem w Peugeocie wtrysk Boscha.
Pompa przy 220 tys sypnęła opiłkami.
Wyczyściłem filtr, układ paliwowy, dolałem 0,5L Liqui Moly 1052 na 54L ON i przejeździłem do 280 tys, czyli do sprzedaży.
Więcej opiłków nie widziałem w filtrze, więc nie wiem dlaczego nimi pompa sypnęła.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość