Okiem Dealera - Silniki DIESLA

W tym miejscu znajdą się materiały dotyczące Spraw Technicznych.
Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 390
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1,4 XFL 125KM MT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 144 times

Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: FPWroclaw » 26 lut 2017, 18:47

Witajcie Drodzy Forumowicze,

Dziś kilka informacji dotyczących silników wysokoprężnych w Oplu Astrze V generacji. Są to jednostki po które sięgają głównie użytkownicy z sektora profesjonalnego - firmy i floty. Natomiast nie brak też kierowców którym po nocach śni się BiTurbo, lecz garaż jest za mały na Opla Vivaro :lol: Tutaj z pomocą przychodzi silnik wysokoprężny w topowej odmianie 1,6.

A że nie taki zły diabeł jak go malują - zachęcam do komentowania, zadawania pytań i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat użytkowania jednostek wysokoprężnych - w waszych Oplach Astra V.
Załączniki
1.png
1.png (531.04 KiB) Przejrzano 2223 razy
2.png
2.png (60.72 KiB) Przejrzano 2223 razy
3.png
3.png (305.93 KiB) Przejrzano 2223 razy
4.png
4.png (258.73 KiB) Przejrzano 2223 razy
5.png
5.png (77.4 KiB) Przejrzano 2223 razy
6.png
6.png (259.68 KiB) Przejrzano 2223 razy
7.png
7.png (159.1 KiB) Przejrzano 2223 razy
8.png
8.png (170.13 KiB) Przejrzano 2223 razy
9.png
9.png (301.21 KiB) Przejrzano 2223 razy
10.png
10.png (261.87 KiB) Przejrzano 2223 razy
11.png
11.png (332.64 KiB) Przejrzano 2223 razy
12.png
12.png (245.88 KiB) Przejrzano 2223 razy
13.png
13.png (253.33 KiB) Przejrzano 2223 razy
14.png
14.png (63.23 KiB) Przejrzano 2223 razy
15.png
15.png (100.49 KiB) Przejrzano 2223 razy
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.

W każdej sprawie zapraszam do kontaktu poprzez mój adres email: p.bicz@mmcars.pl

Pozdrawiam :)

jedivader
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: jedivader » 26 lut 2017, 18:57

no nie mogę się doczekać jak poczytam o moim 1.6 CDTI...

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: kruszyn » 26 lut 2017, 19:31

1.6 biturbo, dealerzy mają nieaktualne informacje dot prędkości maksymalnej ;)
Załączniki
231.jpg
231.jpg (145.86 KiB) Przejrzano 2257 razy

jedivader
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: jedivader » 26 lut 2017, 20:08

no ładnie 140 dozwolonej...

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: kruszyn » 26 lut 2017, 20:19

źle znaki zaczytało ;) odcinek bez ograniczeń :P

Awatar użytkownika
oovoo
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2016, 21:22
Posiadane auto: inne
Silnik: 1,6 CDTI 136 S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: oovoo » 26 lut 2017, 22:43

Czy silnik 1,6 136 koni wymaga dolewania adBluee

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 390
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1,4 XFL 125KM MT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 144 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: FPWroclaw » 26 lut 2017, 22:52

oovoo pisze:Czy silnik 1,6 136 koni wymaga dolewania adBluee


Nie - żaden silnik diesla w Astrze nie ma systemu Ad-blue
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.

W każdej sprawie zapraszam do kontaktu poprzez mój adres email: p.bicz@mmcars.pl

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5327
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 409 times
Been thanked: 241 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: kuba » 27 lut 2017, 08:39

System wtryskowy DENSO, to akurat nie pocieszające :? No i charakterystyka DTR BiTurbo, max moment oddaje tylko w zakresie 1500 - 2500 RPM ? Nigdy tym nie jeździłem, więc nie wiem jak jest, ale stąd wynika że ciągnie pięknie od samego dołu ale bardzo szybko moment traci. A z zasady, BiTurbo powinno charakteryzować się bardzo równym rozkładem momentu. Chyba ? ;) Z wykresu wynika, że ciągnie minimalnie lepiej od DTH.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
EmAjEs
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:52
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Łańcut/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: EmAjEs » 27 lut 2017, 08:53

Ja mam 1,6 CDTI 110 KM - auto w tym momencie w ASO na wymianie całego rozrządku łańcuchowego - wg mojego ASO to wada konstrukcyjna tutaj link do wątku: 1-6-cdti-110-km-dziwnie-warczy-t535.html

Macie może więcej informacji czy to faktycznie jest z tym tak jak twierdzi ASO do którego oddałem auto???

Awatar użytkownika
Baldi
Wyjadacz
Posty: 247
Rejestracja: 16 lut 2017, 13:38
Posiadane auto: ST Elite Carbon Flash 18/225/40
Silnik: 1.6DTH / 136KM / SS
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie, Polska
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Baldi » 28 lut 2017, 14:49

kruszyn pisze:1.6 biturbo, dealerzy mają nieaktualne informacje dot prędkości maksymalnej ;)


jakie spalanie pokazuje komputer przy takiej prędkości? ;-)

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: kruszyn » 28 lut 2017, 19:31

Baldi pisze:jakie spalanie pokazuje komputer przy takiej prędkości? ;-)

nie sprawdzałem ;) ale przy 500km całkiem żwawej jazdy (140+ autostradami) wyszło coś koło 7-7,5/100

Awatar użytkownika
Raku
Nowicjusz
Posty: 98
Rejestracja: 24 lis 2016, 16:31
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 CDTI S/S 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Raku » 03 mar 2017, 10:14

Jak widać z opisu mam 1.6 DTH 136 KM i co mogę powiedzieć... chodzi bardzo ładnie, jest czym przycisnąć żeby sprawnie przyspieszyć :)

Jak chce się przycisnąć na światłach to dosyć szybko trzeba wachlować biegami (dosyć krótka skrzynia) ale tak to nie ma się o co przyczepić.
Spalanie fajne, moc fajna, moment fajny - polecam :D

Jeśli chodzi o awaryjność to odpukać na razie nic się nie dzieje ale mam tylko 15kkm wyjeżdżone :)

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: SACZI » 09 kwie 2017, 13:36

Prezentacja pieknie pokazuje tylko same zalety silników ...
Rzeczywistość pokazuje, że tak kolorowo to nie jest.
Ja nie chcę robić złej passy nowym silnikom opla, ale jestem niestety bardzo sceptycznie nastawiony do "aptekarskich" rozwiązań konstrukcyjnych, które mają coraz mniejszy margines błędu, nie tylko dla kierowcy.
I tak po koleii:
- system wtrysku DENSO - jak do tej pory to w innych konstrukcjach był dobry do momentu awarii.
- 8 otworkowe wtryskiwacze i (DO) 2000 bar - czyli paliwo musi być laboratoryjnie czyste, bo inaczej ...
- napędy po stronie koła zamachowego -zdaje się, przerabialiśmy to już w konstrukcji BMW N47. Smród do dzisiaj się unosi, a tam był "tylko" rozrząd!
- pompa wody zintegrowana z termostatem - wymiana termostatu to procedura o komplikacji wymiany rozrządu? (bo na pewno nie da się wymienić samego termostatu, tylko z całą pompą)


Tak to niestety jest w technice (nie tylko motoryzacyjnej), że nowe rozwiązania są zwykle awaryjne i dopiero po modernizacji sprawują się akceptowalnie.
Obrazek

Krzysiekkruk
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 04 kwie 2017, 14:45
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie/Niemcy

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Krzysiekkruk » 11 kwie 2017, 18:58

Po przejechaniu kilku pierwszych tysięcy musiałem w końcu sprawdzić co potrafi 1.6 136km. Ciągnęło mnie Porsche na haku:)

Obrazek

Awatar użytkownika
adamuss
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2016, 08:40
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,6 BI Turbo S/S 160 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dąbrowa Tarnowska
Województwo: Małopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: adamuss » 11 kwie 2017, 20:59

Nieźle a jakie spalanie Ci wyszło przy takiej prędkości.

Krzysiekkruk
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 04 kwie 2017, 14:45
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie/Niemcy

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Krzysiekkruk » 11 kwie 2017, 22:31

Nie sprawdzałem przy tej akurat ale przy 220km/h spala 9l co i tak jest niezłym wynikiem chociaż długodystansowej jazdy przy tej prędkości bym się nie podjął bo szkoda mi auta:)

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: lucjusz » 12 kwie 2017, 21:31

adamuss pisze:Nieźle a jakie spalanie Ci wyszło przy takiej prędkości.


A jak u Ciebie ze spalaniem przy dużych prędkościach?

Awatar użytkownika
adamuss
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2016, 08:40
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,6 BI Turbo S/S 160 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dąbrowa Tarnowska
Województwo: Małopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: adamuss » 14 kwie 2017, 08:07

Na razie nie szaleje staram się nie przekraczać 160 i za dużego przebiegu nie mam coś ponad 4000 średnie spalanie z całego 6.2 ale około 70 procent jazdy po zwykłych drogach. Do pracy jeździłem firmówką ale po świętach coś będę mógł więcej powiedzieć ponieważ przebieg drastycznie wzrośnie i prędkości będą większe w Niemczech nie ma ograniczeń :D

Tomhud
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Tomhud » 09 sty 2018, 22:06

Przymierzam się do zakupu diesla, ale wszędzie jestem zniechęcany. Zarówno w salonach Opla jak i innych marek dobrotliwi sprzedawcy argumentują to spadkiem sprzedaży takich silników, upierdliwością wypalania filtrów czy dolewania AdBlue i „prawie” tak samo mało spalającymi obecnie silnikami benzynowymi. „Prawie” to jednak duża różnica, bo średnio na podstawie statystyk motostat.pl benzyniaki palą o 2 litry więcej przy podobnych mocach. Nie chodzi mi jednak o porównania do benzyny, bo to temat rzeka i nie tu miejsce. Akceptuje wyższą cenę, głośność (klekotanie), gorsze ogrzewanie czy gorszy start spod świateł. Rozumiem też, że jako klient indywidualny do przemieszczania się w celach prywatnych głównie po mieście i okolicach z kilkoma wypadami rocznie w inną część kraju nie pasuje do zestawu z dieslem. Czy w takim razie obecne diesle konkretnie Opla są już tak kiepskie, że niema co liczyć na przyjemność i bezawaryjność użytkowania przez najbliższe 10 lat powiedzmy po 20 tyś. km rocznie w celach prywatny?
Obrazek

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 814
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 22 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Chorwat » 09 sty 2018, 23:06

Musisz sobie kolego wyliczyć na spokojnie co Ci się po prostu bardziej opłaca. Nie jestem pewien czy dla 20.000km rocznie jest sens pchać się w diesla.
Co do trwałości, to nie wiem. Mój ma przejechane 72.000km i jak dotąd nic się nie wydarzyło. Z pewnością nie wytrzyma tyle, co 1.9 tdi VW, ale liczę, że te 250.000km pociągnie bez większych remontów, zresztą mam zamiar wykupić FlexCare na wszelki wypadek.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM :twisted: -> Astra K 1.6 136KM :D

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2277
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 155 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Fuks » 10 sty 2018, 11:20

Tomhud pisze:Akceptuje wyższą cenę, głośność (klekotanie), gorsze ogrzewanie czy gorszy start spod świateł. Rozumiem też, że jako klient indywidualny do przemieszczania się w celach prywatnych głównie po mieście i okolicach z kilkoma wypadami rocznie w inną część kraju nie pasuje do zestawu z dieslem

Sam sobie odpowiedziałeś :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5820
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Segor » 10 sty 2018, 12:59

Tomhud pisze:„Prawie” to jednak duża różnica, bo średnio na podstawie statystyk motostat.pl benzyniaki palą o 2 litry więcej przy podobnych mocach.
Przy Twoich założeniach roczny koszt paliwa wychodzi:
benzyna 200 x 7 = 1400l - > 6538 zł
diesel 200 x 5 = 1000l -> 4550 zł
Czyli 2000 zł rocznie możliwe, że zaoszczędzisz na paliwie. Na początku musisz wydać... 6500 zł więcej (136 vs 150 KM, gdzie 136 ma w sumie lepsze osiągi - dużo lepszą elastyczność http://www.zeperfs.com/en/duel6050-5983.htm). Czyli potrzebujesz 4 lat, żeby zwrócił Ci się zakup silnika przy obecnych cenach paliwa.
Tomhud pisze:Rozumiem też, że jako klient indywidualny do przemieszczania się w celach prywatnych głównie po mieście i okolicach z kilkoma wypadami rocznie w inną część kraju nie pasuje do zestawu z dieslem. Czy w takim razie obecne diesle konkretnie Opla są już tak kiepskie, że niema co liczyć na przyjemność i bezawaryjność użytkowania przez najbliższe 10 lat powiedzmy po 20 tyś. km rocznie w celach prywatny?
No i tu może być większy problem, ponieważ małe dystanse bardzo negatywnie wpływają na diesela. Przy trasach taki przebieg jest pewny, przy mieście to już bym miał obawy. Z drugiej strony silnik 1.4 jest nowy i nie wiadomo jak sobie poradzi z biegiem lat.

Zupełnie inną sprawą jest fakt, że już dziś miasta wdrażają zakaz wjazdu dieseli do centrów, więc w perspektywie kilku lat może się okazać, że będziesz miał auto, którym nie wjedziesz do centrum np. Warszawy.

Ja chciałbym jeździć dieselem ze względu na elastyczność i spalanie. Nie chciałbym ze względu na wolne nagrzewanie, koszty utrzymania silnika. Dlatego czekam z niecierpliwością na elektryki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziela
Wyjadacz
Posty: 341
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Ziela » 10 sty 2018, 13:57

Tomhud pisze:e Opla są już tak kiepskie, że niema co liczyć na przyjemność i bezawaryjność użytkowania przez najbliższe 10 lat powiedzmy po 20 tyś. km rocznie w celach prywatny?


Dopiero co też kupiłem diesla, ale nie planuję jeździć dłużej niż 3/4 lata, w Twoim przypadku, gdy bierzesz pod uwagę 10 lat, to w diesla już bym nie szedł, bo coś czuję, że ostatnie lata będziesz miał problem tak jak kolega pisze z zakazami wjazdu. Tendencja raczej już się się nie odwróci a zapowiadają za kilka lat zakazy w większych miastach zwłaszcza na zachodzie.

jedivader
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: jedivader » 10 sty 2018, 18:20

Panowie ale sprawa zakazu wjazdu tyczy się starych diesli. W Niemczech (np Berlin) nie można wjechać do centrum dieslem nie spełniającym normy Euro 6 a nowe silniki opla spełniają tą normę...
http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2378394

Awatar użytkownika
Ziela
Wyjadacz
Posty: 341
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Ziela » 10 sty 2018, 19:35

Zakaz wjazdu starych diesli jest obecnie. Ale w Holandii i Norwegii już od 2025 chcą się pozbyć diesli z miast całkiem. W niemczech od 2030. Także może nie już teraz, ale jak ktoś planuje na 10 lub więcej lat, to może się zdziwić.

Tomhud
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Tomhud » 13 sty 2018, 01:28

Segor pisze:Przy Twoich założeniach roczny koszt paliwa wychodzi:
benzyna 200 x 7 = 1400l - > 6538 zł
diesel 200 x 5 = 1000l -> 4550 zł
Czyli 2000 zł rocznie możliwe, że zaoszczędzisz na paliwie. Na początku musisz wydać... 6500 zł więcej (136 vs 150 KM, gdzie 136 ma w sumie lepsze osiągi - dużo lepszą elastyczność http://www.zeperfs.com/en/duel6050-5983.htm). Czyli potrzebujesz 4 lat, żeby zwrócił Ci się zakup silnika przy obecnych cenach paliwa.
No i tu może być większy problem, ponieważ małe dystanse bardzo negatywnie wpływają na diesela. Przy trasach taki przebieg jest pewny, przy mieście to już bym miał obawy. Z drugiej strony silnik 1.4 jest nowy i nie wiadomo jak sobie poradzi z biegiem lat.

Szukając następnego auta na kolejne 10 lub więcej lat, jeśli da radę kieruje się może jak i inni takimi przesłankami:

1. Wcześniejsze doświadczenie z posiadanej marki, czyli biorę to samo lub szukam coś innego, bo może lepszego
2. Wygląd wewnętrzny, czyli gust sprawa indywidualna
3. Zadowolenie z wcześniej posiadanego typu silnika (diesel/benzyna)
4. Przyjemność z prowadzenia/użytkowanie, czyli taki FUN
5. Ekonomia, czyli co mniej obciąży moją kieszeń przez kolejne lata
6. Wygląd zewnętrzny
7. Popularność na rynku i opinie obecnych użytkowników
8. Co na to żona :D
9. Co na to córka :D
10. Do którego serwisu mam bliżej :lol:

Opla lubię, choć wiem że są lepsi. Wnętrze szczególnie w bogatszej wersji podoba się mi bardzo. Mam diesla i używam głównie po mieście od kilkunastu lat i jestem bardzo zadowolony, choć ogrzewanie mogłoby być lepsze, ale teraz można zamówić dodatkowe elektryczne. Byłem wczoraj testować ST 150 KM Elite z skórą i było miło, choć do przedniego napędu muszę się przyzwyczaić. Dla mnie porównanie bardziej odpowiednie to takie:

Duel : Opel Astra V 1.6 CDTi Biturbo vs Opel Astra V 1.4 Turbo

I widać że FUN jest tylko po jednej stronie.
Ekonomia bezwzględnie przy moich założeniach wskazuje na diesla, bo dzięki wyliczeniom Segora po 4 latach zarabiam 2000 tyś rocznie pewno na naprawy ;) . Łatwiej mi raz na początku zapłacić trochę więcej a potem dwa razy w miesiącu przez kolejne 10 lat podjeżdżać na stacje bez strachu ;-)
Listwa w ST jak hokejowy kij wygląda nędznie, ale w połączeniu z srebrnym kolorem jakoś ujdzie.
Obawy przed ograniczeniami wjazdu do miast są bardzo realne a elektryki w rozsądnej cenie i przyzwoitym zasięgiem myślę, że dopiero za 10 lat będą osiągalne i też takiego będę chciał. Ponoć duży problem z wypalaniem filtrów cząsteczek stałych w jeździe miejskiej.
Mam z wyborem spory problem i jeszcze trochę się tu będę rozglądał, bo nie lekko mi przychodzą takie decyzje.
Żonie się nie podoba a córce tak, więc jest przewaga i już :)
Mniej więcej po 6 km mam do dwóch dilerów, ale może z pomocą FPWroclaw kupię.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziela
Wyjadacz
Posty: 341
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Ziela » 13 sty 2018, 12:40

Nie liczył bym jeżdżąc tylko po mieście na 6/100 w dieslu.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Tomhud
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Tomhud » 21 sty 2018, 17:03

Ziela pisze:Nie liczył bym jeżdżąc tylko po mieście na 6/100 w dieslu.


Chodzi o to że różnica w spalaniu zawsze wyniesie około 2 litry na korzyść diesla, bo jeśli diesel po mieście spali 7 to benzyna z 9 litrów.
Powoli jednak skłaniam się ku benzynie.
Obrazek

dam9an
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:58
Posiadane auto: vectra c
Silnik: 2.0T
Rocznik auta: 2004
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: dam9an » 03 lut 2018, 15:26

Czy sulniki diesla są w całości od Fiata czy opel wprowadza w nich jakieś zmiany?
jakie zastosowano skrzynie biegów w silnikach diesla?
jakie przebiegi wytrzymują silniki diesla bez poważniejszych awarii?

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2277
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 155 times

Re: Okiem Dealera - Silniki DIESLA

Postautor: Fuks » 03 lut 2018, 16:54

Tomhud pisze:
Ziela pisze:Nie liczył bym jeżdżąc tylko po mieście na 6/100 w dieslu.

Chodzi o to że różnica w spalaniu zawsze wyniesie około 2 litry na korzyść diesla, bo jeśli diesel po mieście spali 7 to benzyna z 9 litrów.
Powoli jednak skłaniam się ku benzynie.


Skąd te 2 litry? Czemu nie 3? :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości