nagrzany silnik

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
martini
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2017, 07:09
Posiadane auto: Astra V Enjoy
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie

nagrzany silnik

Postautor: martini » 11 wrz 2017, 08:39

Witam,

Auto nówka, odebrane 2 miesiące temu, przebieg 1600 km, 1.4 turbo 125km benzyna.
Problem polega na tym, że po przejechaniu nawet krótkiego odcinka trasy zarówno w mieście jak i na autostradzie (do 20km) pod maską jest strasznie gorąco, do tego stopnia, że dotknięcie maski to nie lada wyzwanie. Czasami pojawia się para, i smród plastiku, wskazania temp. silnika są ok.
Moim zdaniem jest to nienaturalne w stosunku do użytkowania moich poprzednich pojazdów. Czy wy też tak macie? czy jest to normalne? A może udać się profilaktycznie do ASO?

Dodam jeszcze, że użytkując inne pojazdy nie zauważyłem tak mocnego nagrzania się maski auta po jeździe.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 08:43 przez martini, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 2934
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 159 times
Been thanked: 130 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: daro » 11 wrz 2017, 08:43

Niejednokrotnie było poruszane w luźnej dyskusji, że niestety "Ten model tak ma". Maska nagrzewa się często do takiej temperatury, że można jajka smażyć. Co niektórzy inwestują w matę, żeby zmniejszyć oddziaływanie temperatury na maskę.

martini
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2017, 07:09
Posiadane auto: Astra V Enjoy
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie

Re: nagrzany silnik

Postautor: martini » 11 wrz 2017, 08:45

daro pisze:Niejednokrotnie było poruszane w luźnej dyskusji, że niestety "Ten model tak ma". Maska nagrzewa się często do takiej temperatury, że można jajka smażyć. Co niektórzy inwestują w matę, żeby zmniejszyć oddziaływanie temperatury na maskę.


Czyli dopóki temp. silnika i poziom płynu chłodzącego jest w normie nie ma się czym przejmować?
Pozostaje tylko przyzwyczaić się do tego, ale nie wiem czy mata to dobry pomysł ;) lepiej niech autko się wietrzy...

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 4844
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 399 times
Been thanked: 237 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: kuba » 11 wrz 2017, 08:47

Tak jest, nie ma się czym przejmować. Normalna sprawa, smród plastików, również normalny w nowym aucie. Wszystkie smary, silikony itp muszą się "wysmażyć" w pewnych miejscach i będzie ok.
kuba :roll:
Obrazek

KaMYk
Nowicjusz
Posty: 68
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: KaMYk » 11 wrz 2017, 09:25

martini pisze:nie wiem czy mata to dobry pomysł ;) lepiej niech autko się wietrzy...


Mata na masce od spodu nie ma wpływu na wietrzenie auta, w żaden sposób go nie ogranicza, a jedynie izoluje blache maski od ciepła unoszącego się nad silnikiem. Biorąc pod uwagę, że współczesne benzyny pracują w temp około 105 do 110 st. C to pod maską faktycznie bywa ciepło.

na foto widać tę czarną mate od spodu maski:

Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 863
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 116 times
Been thanked: 44 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: astra » 11 wrz 2017, 10:10

Jak przyjdzie "pora deszczowa" albo wjedziesz w większą kałużę to się dopiero zdziwisz jak Ci będzie parować maska, jakby to był wyciek gorącego płynu chłodniczego. Mam tak w KIA ceed :) Samochód mocno się nagrzewa, po zgaszeniu silnika słyszę jak strzelają rozgrzane elementy.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5490
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 403 times
Been thanked: 345 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Segor » 11 wrz 2017, 11:12

Turbo jest z przodu i ciepłe powietrze z niego idzie prosto na maskę, więc nie ma się co dziwić, że w tym miejscu się nagrzewa. Faktycznie ciekaw jestem jak się zachowa takie rozwiązanie jak przy rozgrzanej turbinie dostaniemy ścianą wody z kałuży z drugiego pasa...
A odnośnie smrodu, to nawet w instrukcji masz napisane, że na początku muszą się wytopić smary, czy substancje zabezpieczające. Chociaż twierdzą, że tylko przy pierwszej jeździe, a ja czułem taki zapach chyba przez pierwsze 3k km...
Obrazek

Awatar użytkownika
Konrad
Wyjadacz
Posty: 187
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Konrad » 11 wrz 2017, 11:32

Może wiecie gdzie kupić taką matę pod pokrywę silnika? ASO mówi ze nie ma w sprzedaży narazie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3115
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 114 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Budus » 11 wrz 2017, 11:39

Konrad pisze:Może wiecie gdzie kupić taką matę pod pokrywę silnika? ASO mówi ze nie ma w sprzedaży narazie.

http://www.renimix.pl/wygluszenie-maski ... -3271.html
https://doopla.pl/pl/p/wygluszenie-mask ... ra-k/15999
Obrazek

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 783
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Elfiasty » 11 wrz 2017, 12:12

Jeżeli rozmawiamy o benzynie to ja bym nic nie dodawał Pb nie lubi aż tak bardzo ciepła maska działa w tym przypadku jak radiator. Na zdjęciu jest pokazany silnik diesla i tam faktycznie taki zabieg ma sens.

KaMYk
Nowicjusz
Posty: 68
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: KaMYk » 11 wrz 2017, 12:28

Taką osłonę stosują również fabrycznie w silnikach benzynowych a jedynym ograniczeniem jest wersja wyposażeniowa i oszczędność producenta.
Taka osłonę mam np. w Corsie E z silnikiem 1,4Turbo

Obrazek

Takie osłony mają też benzynowe insignie, astry J i wiele innych aut.

Nie ma to żadnego znaczenia na pracę silnika, a działanie maski jako radiatora to między bajki włóż. Chłodzenie komory silnika ma zupełnie inne rozwiązanie i inne urządzenia przy silniku są do tego przeznaczone. A benzynówka akurat wymaga wyższej temp pracy ze względu na emisję spalin, stąd termostat w benzynie ma dwa progi działania: 105 st. C przy mniejszym obciążeniu i na wolnych obrotach oraz 95 st. C przy obciążeniu powyżej 60%, czyli praktycznie jazda autostradowa.

Zresztą, ta osłona z założenia ma pełnić rolę wygłuszenia komory silnika, a nie izolacji cieplnej, to daje przy okazji.

Także jak komuś przeszkadza ciepła maska, to śmiało montować :)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3115
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 114 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Budus » 11 wrz 2017, 12:33

w AK też było w benzyniakach ale z oszczędności GM z tego zrezygnował...

w chłodne dni w niektórych specyficznych sytuacjach nagrzana maska może się przydać :D :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5490
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 403 times
Been thanked: 345 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Segor » 11 wrz 2017, 12:37

To pytanie do osób, które mają matę, czy cokolwiek to daje w kwestii temperatury maski, bo wydaje mi się, że ciepło z turbiny i tak będzie szło na przednie żebra maski, które nie są osłonięte, więc może niewiele to pomaga.
Obrazek

SPIDER
Klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 55 times
Been thanked: 96 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: SPIDER » 11 wrz 2017, 13:20

Nie miałem maty - macha parzyła, mam matę - macha nagrzewa się do przyjaznego ciepła...
Jak najbardziej polecam. ;)
Mój HaBeK

gravity1287
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 33 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: gravity1287 » 11 wrz 2017, 19:45

Dobrze że poruszyłeś kolego temat. Pytanie tylko, czy montaż izolacji pod maskę należy zlecić ASO, aby wbili do systemu modyfikację auta? Ciekawe czy taka rozgrzana maska ma duży wpływ na trwałość lakieru - chociażby z tego powodu będzie trzeba ograniczyć grzanie się maski:)

SPIDER
Klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 55 times
Been thanked: 96 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: SPIDER » 11 wrz 2017, 21:24

A kto to wie, jaki wpływ ma wysoka temperatura gorącej blachy na trwałość lakieru, jak również, co za tym idzie, jaki wpływ mają np. pieczone muchy lub komary albo smażone odchody ptasie na jego trwałość. Poniekąd z tego powodu zamontowałem, jak to pięknie nazywają, izolację akustyczno-termiczną.
Matę montuje się samodzielnie. 5 minut roboty, a zadowolenie na długie kilometry... :) ASO pomija się, bo i tak nie ujmie w systemie takiego „moda”.
Mój HaBeK

robo111
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2018, 16:01
Posiadane auto: Astra k
Silnik: 1.4 125 KM hb
Rocznik auta: 2017
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie

Re: nagrzany silnik

Postautor: robo111 » 26 lut 2018, 19:10

Mam przejechane 600 km, dziwi mnie smród palonego plastiku, nawet po kilkukilometrowej jeździe, czy to normalne ?
Jeszcze jedna uwaga, posiadam pakiet wyciszenie ale co ciekawe nie mam maty pod maską. Dealer stwierdził, że wyciszone są nadkola, bagażnik oraz przednia szyba. Nie wiem czy tak ma być, czy oszukaństwo ?

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 2934
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 159 times
Been thanked: 130 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: daro » 26 lut 2018, 19:22

Co do wyciszenia to masz dokładnie w tym miejscu:
KLIK. Odnośnie takiego smrodu jak dobrze pamiętam to owszem występował. Wszystko się dopala, wypala, układa. Czyli normalne

robo111
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2018, 16:01
Posiadane auto: Astra k
Silnik: 1.4 125 KM hb
Rocznik auta: 2017
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie

Re: nagrzany silnik

Postautor: robo111 » 26 lut 2018, 19:36

Dzięki za info, wszystko już jasne.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2139
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 216 times
Been thanked: 145 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: Fuks » 26 lut 2018, 19:41

robo111 pisze:Nie wiem czy tak ma być, czy oszukaństwo ?

Na początku produkcji większość auta miała teraz jest tak jak w linku powyżej.
Można kupić na forum i samemu zamontować :)

robo111
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2018, 16:01
Posiadane auto: Astra k
Silnik: 1.4 125 KM hb
Rocznik auta: 2017
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie

Re: nagrzany silnik

Postautor: robo111 » 26 lut 2018, 19:51

Nie wiem czy warto, auto świetnie wyciszone, wcześniej jeździłem chevi cruze , było głośno :lol:

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 804
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 84 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: dziadzia82 » 26 lut 2018, 21:00

Obrazek

SPIDER
Klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 55 times
Been thanked: 96 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: SPIDER » 27 lut 2018, 09:29

Przerabiałem alternatywny temat izolacji cieplnej/wyciszenia machy. Nijak ma się do oryginału.
Ale, co kto lubi... ;)
Mój HaBeK

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 804
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 84 times

Re: nagrzany silnik

Postautor: dziadzia82 » 27 lut 2018, 15:04

Dla mnie jest to zbędna rzecz szczególnie w TB jeśli ktoś chce niech naklei sobie w okolicach purchawki na masce mate bitumiczna aluminiową.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości