Przycisk SPORT - jak dołożyć
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Przycisk SPORT - jak dołożyć
Czołem.
Zakładam temat bo pewnie wielu z Was interesuje dokładka tej funkcjonalności we własnym samochodzie .
Podziękowania dla kolegi Cornishtaz z brytyjskiego forum Astry K za pomoc w dotarciu do schematów.
Trochę teorii :
Funkcja sport polega na zmianie interpretacji wartości sygnału, który przychodzi z halotronu (pedał przyspieszenia) na sterownik. W stanie normalnym pedał przyspieszenia generuje wartośc sygnału 0 - 100% w całym zakresie ruchu. Po aktywacji funkcji SPORT zakres ten zmienia się i nominalna wartość 100 % jest osiągana już w połowie wychyłu pedału przyspieszenia. Nie ma żadnej innej mapy w silniku. Odczucie "większego kopa" wynika ze skrócenia skoku pedału gazu.
Z doświadczenia ze starszymi generacjami opli pozwolę sobie stwierdzić, że jest spora szansa na to, że funkcja siedzi w sterowniku tylko producent poskompił na włączniku .
Jest prosta metoda by to sprawdzić, która niestety wymaga interfejsu łączącego się z modułami w aucie. Należy tą funkcję wprogramować (aktywować) w sterowniku, a nastepnie odczytać błędy. Jeżeli sterownik ją obsługuje to wyskoczy błąd : "za wyskoka rezystancja lub przerwa w obwodzie". To daje nam pewność, że funkcja jest i ma się dobrze .
Teraz jak to podłaczyć :
Będziemy potrzebować inny panel z przyciskami.
Nie ma opcji by dołożyć dodatkowy przycisk do tego co macie, bo brak przycisku oznacza brak elektroniki pod nim. Kupujemy więc panel z który obsługuje to wszystko co mieliśmy do tej pory + dodatkowo funkcja sport.
Kolejny krok to weryfikacja czy mamy odpowiednią wiązkę w samochodzie. Konkretnie chodzi o połączenie pomiędzy złączem w tunelu, a złączami modułu BCM.
złacze w tunelu wygląda tak :
I interesują nas dwa piny: 11 i 27
Pin 11 jest połączony z pinem 8 brązowego złącza BCM
Pin 27 jest połączony z pinem 23 zielonego złącza BCM.
Sam moduł BCM znajduje się przy słupku A po stronie kierowcy i wygląda tak :
Podsumowując :
Optymalny wariant to kompletna instalacja. wtedy :
- programujemy moduł
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a
Najgorszy wariant to brak wszystkiego. Wtedy :
- programujemy moduł
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy BCM, a gniazdem złącza w tunelu
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy panelem, a wtykiem złącza w tunelu
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a
Zapraszam do dyskusji .
Zakładam temat bo pewnie wielu z Was interesuje dokładka tej funkcjonalności we własnym samochodzie .
Podziękowania dla kolegi Cornishtaz z brytyjskiego forum Astry K za pomoc w dotarciu do schematów.
Trochę teorii :
Funkcja sport polega na zmianie interpretacji wartości sygnału, który przychodzi z halotronu (pedał przyspieszenia) na sterownik. W stanie normalnym pedał przyspieszenia generuje wartośc sygnału 0 - 100% w całym zakresie ruchu. Po aktywacji funkcji SPORT zakres ten zmienia się i nominalna wartość 100 % jest osiągana już w połowie wychyłu pedału przyspieszenia. Nie ma żadnej innej mapy w silniku. Odczucie "większego kopa" wynika ze skrócenia skoku pedału gazu.
Z doświadczenia ze starszymi generacjami opli pozwolę sobie stwierdzić, że jest spora szansa na to, że funkcja siedzi w sterowniku tylko producent poskompił na włączniku .
Jest prosta metoda by to sprawdzić, która niestety wymaga interfejsu łączącego się z modułami w aucie. Należy tą funkcję wprogramować (aktywować) w sterowniku, a nastepnie odczytać błędy. Jeżeli sterownik ją obsługuje to wyskoczy błąd : "za wyskoka rezystancja lub przerwa w obwodzie". To daje nam pewność, że funkcja jest i ma się dobrze .
Teraz jak to podłaczyć :
Będziemy potrzebować inny panel z przyciskami.
Nie ma opcji by dołożyć dodatkowy przycisk do tego co macie, bo brak przycisku oznacza brak elektroniki pod nim. Kupujemy więc panel z który obsługuje to wszystko co mieliśmy do tej pory + dodatkowo funkcja sport.
Kolejny krok to weryfikacja czy mamy odpowiednią wiązkę w samochodzie. Konkretnie chodzi o połączenie pomiędzy złączem w tunelu, a złączami modułu BCM.
złacze w tunelu wygląda tak :
I interesują nas dwa piny: 11 i 27
Pin 11 jest połączony z pinem 8 brązowego złącza BCM
Pin 27 jest połączony z pinem 23 zielonego złącza BCM.
Sam moduł BCM znajduje się przy słupku A po stronie kierowcy i wygląda tak :
Podsumowując :
Optymalny wariant to kompletna instalacja. wtedy :
- programujemy moduł
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a
Najgorszy wariant to brak wszystkiego. Wtedy :
- programujemy moduł
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy BCM, a gniazdem złącza w tunelu
- dokładamy brakujące dwa kable pomiędzy panelem, a wtykiem złącza w tunelu
- wymieniamy panel na odpowiedni i mamy SPORT'a
Zapraszam do dyskusji .
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Czyli jak podejrzewaliśmy, modyfikacja sygnału sterującego ETC.
Czy koszt tej modyfikacji przewyższa koszt sprintbooster'a?
Porównanie:
Sprint Booster zalety:
- jednocześnie przycisk SPORT i ECO w kilku konfiguracjach (w praktyce pewnie dwie: SPORT-9 i RACE-9),
- bezinwazyjna instalacja,
- gwarancja 2 lata,
- brak utraty gwarancji
i wady:
- cena (od 900zł),
- zakaz przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy (wyczytane z instrukcji).
Oryginalny przycisk SPORT zalety:
- oprócz zmiany trybu pracy ETC, zmienia również czułość ukł. kierowniczego,
- ładnie wkomponowany w kokpit, nie sprawia wrażenia dołożonego,
- dostępność przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy.
i wady:
- inwazyjna dokładka z wymianą całego panelu,
- tylko jeden tryb SPORT,
- zagadkowa cena całej operacji,
- problematyczność w przypadku roszczeń gwarancyjnych w ASO (no bo jak się wytłumaczyć skąd się wziął przycisk SPORT, że to tylko taki element dekoracyjny?)
Chętnie bym się skusił na dokładkę tego przycisku, wygląda to obiecująco, na razie wciskam głębiej gaz
Czy koszt tej modyfikacji przewyższa koszt sprintbooster'a?
Porównanie:
Sprint Booster zalety:
- jednocześnie przycisk SPORT i ECO w kilku konfiguracjach (w praktyce pewnie dwie: SPORT-9 i RACE-9),
- bezinwazyjna instalacja,
- gwarancja 2 lata,
- brak utraty gwarancji
i wady:
- cena (od 900zł),
- zakaz przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy (wyczytane z instrukcji).
Oryginalny przycisk SPORT zalety:
- oprócz zmiany trybu pracy ETC, zmienia również czułość ukł. kierowniczego,
- ładnie wkomponowany w kokpit, nie sprawia wrażenia dołożonego,
- dostępność przełączenia/zmiany trybu podczas jazdy.
i wady:
- inwazyjna dokładka z wymianą całego panelu,
- tylko jeden tryb SPORT,
- zagadkowa cena całej operacji,
- problematyczność w przypadku roszczeń gwarancyjnych w ASO (no bo jak się wytłumaczyć skąd się wziął przycisk SPORT, że to tylko taki element dekoracyjny?)
Chętnie bym się skusił na dokładkę tego przycisku, wygląda to obiecująco, na razie wciskam głębiej gaz
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
To teraz chciałbym żeby wypowiedzieli się tutaj specjaliści od dodatkowych map silnika, zmiennych faz rozrządu i podobnych historii z mchu i paproci )
Fajne podsumowanie. Wniosek jest taki ze trzeba brać z przyciskiem sport od razu
Fajne podsumowanie. Wniosek jest taki ze trzeba brać z przyciskiem sport od razu
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 sie 2017, 14:07
- Posiadane auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
- Silnik: B16SHT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Mysłowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Bardzo cieszy mnie ten post, gdyż przy zamawianiu byłem przekonany, że w wersji Elite nie ma możliwości dołożenie tego trybu. Czytałem wątek na forum brytyjskim i narazie to są dywagacje teoretyczne, nikt tego w praktyce jeszcze nie przetestował?
Czy orientuje się ktoś z Was czy w ASO w ogóle jest możliwość zakupu tego nowego panelu i gdzie w ogóle znajduje się przycisk SPORT w standardzie? W załączniku wysyłam moją wersję kokpitu i już nie wiele miejsca na przyciski tam jest
Czy orientuje się ktoś z Was czy w ASO w ogóle jest możliwość zakupu tego nowego panelu i gdzie w ogóle znajduje się przycisk SPORT w standardzie? W załączniku wysyłam moją wersję kokpitu i już nie wiele miejsca na przyciski tam jest
- Załączniki
-
- Wersja Elite
- IMG_20170803_142623.jpg (203.38 KiB) Przejrzano 17380 razy
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
ja mam jeszcze tam poza Sportem jeden przycisk więc pewnie panelu nie dokupisz musiałbyś chyba coś więcej wymienić
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Spokojnie można dokupić... Są dwie wersje plastiku PianoBlack... Na 4 przyciski i na 6... I panel musiałbyś mieć 6 przyciskowy
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Płacisz i masz. Powiedz tylko gdzie i kiedy. Podjadę.Segor pisze:A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
AKTUALIZACJA:
Wg ASO Auto-Styl Krasne k/Rzeszowa dołożenie przycisku SPORT wymaga napisania:
- SPECJALNEGO,
- DEDYKOWANEGO,
- INDYWIDUALNEGO
oprogramowania dla tego konkretnego modelu samochodu wg VIN!
Do tego dochodzi specjalne ustawienie ukł. jezdno-kierowniczego!
Wg ASO Auto-Styl Krasne k/Rzeszowa dołożenie przycisku SPORT wymaga napisania:
- SPECJALNEGO,
- DEDYKOWANEGO,
- INDYWIDUALNEGO
oprogramowania dla tego konkretnego modelu samochodu wg VIN!
Do tego dochodzi specjalne ustawienie ukł. jezdno-kierowniczego!
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
No to "programiści" z AutoStylu mają pole do popisu Rozumiem ze oprócz przycisku MUSISZ dokupic czarną podsufitkę ? heh Bo inaczej przycisk nie zadziała wg konfiguratora.
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2017, 13:16
- Posiadane auto: Opel
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2004
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolno
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
a co to jest sprint booster? Jak to załozyć i jaki jest tego koszt?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Google nie gryzie...
http://sprintbooster.pl/co-to-jest-sprint-booster/
Ten koleś jest zadowolony : https://youtu.be/gX2p-jnTIn0
http://sprintbooster.pl/co-to-jest-sprint-booster/
Ten koleś jest zadowolony : https://youtu.be/gX2p-jnTIn0
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Box to nie jest sensowny tuning. Poczytaj trochę watek: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... e_pid=4238
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Wszystkie logi są zapisywane w pamięci sterownika.
Bez problemu można wyłapać to, że pedał był odpinany jak i to, że wartości jakie podawał nie były właściwe.
W razie usterki i wizyty w ASO kumaty elektryk będzie miał wszystko jak na widelcu.
Sprawdzić nie muszą, ale mogą.
Bez problemu można wyłapać to, że pedał był odpinany jak i to, że wartości jakie podawał nie były właściwe.
W razie usterki i wizyty w ASO kumaty elektryk będzie miał wszystko jak na widelcu.
Sprawdzić nie muszą, ale mogą.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Bo box nie poprawia mapy silnika tylko przekłamuje odczytu z czujników + parę innych pierdół.
Sensowny tuning to zmiana chipa i indywidualna korekta mapy pod Twój egzemplarz sprawdzony na hamowni.
Sensowny tuning to zmiana chipa i indywidualna korekta mapy pod Twój egzemplarz sprawdzony na hamowni.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
To nie jest typowy box.
Box'a wpinasz między ECU, a czujniki (podaje lewe sygnały do komputera by wymusić inne sterowanie pracą silnika).
Ten gadżet zmienia odczyt z pedału przyśpieszenia. Patrząc na to jak to jest zrobione, to podejrzewam, że jest tam kilka rezystorów, które (w zależności od wybranego trybu) zwiększają lub zmniejszają odczyt sygnału z hallotronu w pedale.
Auto nie ma wiekszej mocy i nie robią z tego tajemnicy.
Box'a wpinasz między ECU, a czujniki (podaje lewe sygnały do komputera by wymusić inne sterowanie pracą silnika).
Ten gadżet zmienia odczyt z pedału przyśpieszenia. Patrząc na to jak to jest zrobione, to podejrzewam, że jest tam kilka rezystorów, które (w zależności od wybranego trybu) zwiększają lub zmniejszają odczyt sygnału z hallotronu w pedale.
Auto nie ma wiekszej mocy i nie robią z tego tajemnicy.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
A czyli jeszcze gorzej niż boxy, bo te często też zmieniają reakcje pedału gazu.
- kruszyn
- Posty: 262
- Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4T
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Segor pisze:A ja chciałbym zobaczyć wykres z hamowni, bo bez niego, to co powyżej napisane można posadzić zaraz obok wspomnianego mchu i paproci.
bede robil albo na dniach albo jesli pogoda nie pozwoli to na wiosne, bo zastanawia mnie opcja w menu nazwana zwiekszenie mocy silnika
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Wygląda na to, że na brytyjskim forum ktoś poradził sobie z dołożeniem przycisku sport:
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... 0&start=50
Chociaż autor nie pisze, żeby był zachwycony dodaniem przycisku. Pisze, że automat trzyma wyższe obroty, nawet nie jest pewien czy jest jakaś różnica w przepustnicy.
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... 0&start=50
You have to change the buttons and frame as pointed, then you’ll have to get tour dealer to request an VCI code for you, and the dealer have to program the VCI code and the orther bits:
Display - have activated the Sport Mode (displays sportmode on/off)
Steering - activated Sportmode
Throtle - not a thing to change
Auto gearbox - nothing to change
Chociaż autor nie pisze, żeby był zachwycony dodaniem przycisku. Pisze, że automat trzyma wyższe obroty, nawet nie jest pewien czy jest jakaś różnica w przepustnicy.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Tylko znajdź Dealera co to ogarnie w Polsce...
Pytałem trzech i robili oczy jak bym chciał silnik od samolotu montować. Nie da się, niemożliwe itd.
Pytałem trzech i robili oczy jak bym chciał silnik od samolotu montować. Nie da się, niemożliwe itd.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Dokładnie to samo słyszałem w ASO Auto/styl Krasne, że trzeba dedykowany program pisać pod VIN i mieć zgłoszenie/pozwolenie od centrali i że traci się gwarancję itp. Aż z wrażenia mnie zatkało i nie wchodziłem w dalszą dyskusję z pracownikami tego ASO.
Gdyby w Dynamicu nie było OnStara tylko ten SPORT to bym wziął.
Gdyby w Dynamicu nie było OnStara tylko ten SPORT to bym wziął.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Autoflash z Bydgoszczy też się nie podpisało.
Twierdzą, że musi być zawieszenie w aucie o regulowanej twardości...
Normalnie ręce opadają.
Twierdzą, że musi być zawieszenie w aucie o regulowanej twardości...
Normalnie ręce opadają.
-
- Posty: 649
- Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 36 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
astra pisze:Gdyby w Dynamicu nie było OnStara tylko ten SPORT to bym wziął.
Przecież w OnStar można włączyć maskowanie lokalizacji przytrzymując przycisk, i masz wtedy nieaktywne śledzenie, poza sytuacją awaryjną (czyt. wypadkiem), wtedy maskowanie się wyłącza i kontaktują się z Tobą czy wszystko w porządku i czy potrzebujesz pomocy. Więc żona nie musi wiedzieć gdzie jeździsz a w razie wypadku dostaniesz pomoc, i chyba o to w tym systemie chodzi
Poza tym OnStar wcale nie jest taki zły bo np. jadąc w obcym mieście jak się zgubisz to jest to duże ułatwienie że nie musisz odpalać telefonu, szukać adresu itp., bo możesz powiedzieć miłej Pani jakiego obiektu w danym mieście szukasz i Ci wysyłają trasę do nawigacji:) oszczędza to nerwów na szukanie adresu w telefonie, czy nawet szukanie zasięgu w telefonie, bo OnStar ma mocniejszą antenę niż większość smartfonów, więc jest to też zawsze dodatkowe zabezpieczenie jak coś nawali w aucie i będziesz chciał wezwać choćby assistance, a telefon nie złapie zasięgu Jak dla mnie powinni montować to w każdym aucie, a że na ich mapach trasa mojego auta szybko się rysuje na mapie, to nie mój problem, niech kupią monitory z lepszym odświeżaniem
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
Jako zwykły szarak nie mam nic do ukrycia, niech sobie śledzą i mam gdzieś czy moja/cudza żona wie gdzie jestem. Nie potrzebuję OnStara czy innego ecalla i nie mam zamiaru go kupować. Sam mam "zaszczyt" uczestniczyć w projektach typu ecall więc nie chcę na to patrzeć. Uwierz mi w skrajnych sytuacjach średnio to działa i nic nie zastąpi 112.
Ty piszesz o sytuacji "kupiłem ale go wyłączam/maskuje", to po jakiego go kupujesz? Coś jak StartStop, kupujesz go i wyłączasz. Albo tryb sport, wsiadam i pierwsze co robię to go włączam. W Dynamicu powinno być odwrotnie, powinien być włączony domyślnie i go EWENTUALNIE wyłączam jak nie chce, jak ESP, czujniki parkowania czy inne pierdy. Gdzie tu sens, za wyjątkiem wersji gdzie s/s jest obowiązkowy jak 1.6T i chcesz ten silnik to musisz to kupić?
System onStar może i fajny, jak każda zabawka.
Ty piszesz o sytuacji "kupiłem ale go wyłączam/maskuje", to po jakiego go kupujesz? Coś jak StartStop, kupujesz go i wyłączasz. Albo tryb sport, wsiadam i pierwsze co robię to go włączam. W Dynamicu powinno być odwrotnie, powinien być włączony domyślnie i go EWENTUALNIE wyłączam jak nie chce, jak ESP, czujniki parkowania czy inne pierdy. Gdzie tu sens, za wyjątkiem wersji gdzie s/s jest obowiązkowy jak 1.6T i chcesz ten silnik to musisz to kupić?
System onStar może i fajny, jak każda zabawka.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
W przypadku Budusa i jego kraksy jednak się sprawdził, bo z tego co pisał, to zanim wyszedł z rozbitka, to było już połączenie z Onstar i zadysponowane służby ratunkowe.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
colins pisze:W przypadku Budusa i jego kraksy jednak się sprawdził, bo z tego co pisał, to zanim wyszedł z rozbitka, to było już połączenie z Onstar i zadysponowane służby ratunkowe.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni jak mawiają starzy górale z Pomorza Prywatnie powiem że w samych testach nie ma 100% przypadków zadziałania.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć
astra pisze: Albo tryb sport, wsiadam i pierwsze co robię to go włączam. W Dynamicu powinno być odwrotnie, powinien być włączony domyślnie i go EWENTUALNIE wyłączam jak nie chce
Tia.. i po odpaleniu manewrowanie na ciasnym parkingu z włączonym sportem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 33 gości