LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5804
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 14 paź 2017, 22:28

Nadal nie kumam. Jeżeli redukujesz i nie dodasz gazu to wiadomo, że silnik przyhamuje. Jeżeli "szarpie" to znaczy że sprzęgł szybko łapie i się nie ślizga, a to chyba dobrze?
Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 897
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 119 times
Been thanked: 44 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: astra » 14 paź 2017, 22:39

Segor pisze:Nadal nie kumam. Jeżeli redukujesz i nie dodasz gazu to wiadomo, że silnik przyhamuje. Jeżeli "szarpie" to znaczy że sprzęgł szybko łapie i się nie ślizga, a to chyba dobrze?

Ale po co dodajesz gazu? Przecież obroty i tak wzrosną. Przecież zacytowałem redaktora, który mówi że szarpanie jest szkodliwe!

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2274
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 154 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 15 paź 2017, 09:46

astra pisze:Wytłumacz mi i innym dlaczego przy redukcji biegu >=2krpm szarpie? To co mam redukować aż spadnie do 1300rpm i puszczać pedał sprzęgła powoli? W innych samochodach nie szarpie tylko w tym g..nie.

Jadąc na 6-tce mam >=2krpm i jak chce przyspieszyć redukcja i po redukcji powinno być już >=2,5 (nie 1300) :)
Zapraszam do mnie na lekcje, gratis :)

Added in 9 minutes 56 seconds:
astra pisze:http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/skrzynia-2871/news-dlaczego-kolo-dwumasowe-nie-jest-wieczne,nId,1487094
Zainteresowani tematem mogą sobie przeczytać cały artykuł, spokojnie to nie AutoŚwiat (AutoBild) tylko nasz polski Motor ;)


Nasz motor :) dobry żart...
Nie dziwi mnie teraz skąd twe uwielbienie do VAGa :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1758
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 75 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 15 paź 2017, 14:26

Astra, po prostu nie potrafisz jeździć i wszystko zwalasz na auto :) co ma szarpać, redukuję i but nic nie szarpie.
Ja mogę tylko powiedzieć że jest kangur z 1 na 2 przy ostrzejszej jeździe ale i jego opanowałem.
To jest temat o LSPI :idea:

userzz
Wyjadacz
Posty: 193
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 15 paź 2017, 16:08

Tutaj ( https://www.oronite.com/pdfs/pc11_dexos.pdf )jest raport, niejakiego Dr. Neil Canter dotyczący wpływu oleju na LSPI. Z badań wynika, że zmiana oleju pomaga, znaczącą redukuje liczbę przypadków ale nie eliminuje całkowicie

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 16 paź 2017, 08:15

userzz pisze:Ja jako ten inny: jesli masz 2000 na 6, jedziesz 100 km/h i chcesz wyprzedzic tira to redukujesz na 4, masz wtedy 3500 i z cala pewnoscia nie bedzie zadnego szarpniecia a manerw bedzie sprawny.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.


Ten przepis na wyprzedzanie realizuję obecnie w mojej F2, ale realizuję dlatego, że mam całe 85KM mocy i 138 Nm przy 3400 obr czy jakoś tak, w każdym razie inaczej się nie da. Stąd jak chce wyprzedzić to 3b i but, albo redukcja na 4b i but. W dawnych silnikach o dużej pojemności nie musiałeś redukować, tylko but i odchodził na jakim biegu nie był. Ale to było kiedyś.
Przyszło turbo, więcej mocy przy niższych obrotach itp itd. Stąd silnik powinien być bardziej elastyczny i powinien przyśpieszać na dowolnym biegu, czy to 4, 4 czy 6. Jadę, daję but i wyprzedzam. I teoretycznie tak jest 1750 obr i masz cały moment w zakresie do 3500 obr oraz mocy ok. 150KM.
A tu rada, by silnikiem nowoczesnym o szerokich parametrach, jeździć jak starym mułowatym, bo inaczej się nie da.
Kurde to się mija z celem, ja po to chce nowe auto, by móc jeździć bez redukcji. Jak mam redukować, to równie dobrze można wolnossaka w i30 kupić, też się owachluję biegami. Coś tu jest nie tak. To powinni charakterystykę turbo zmienić, by inaczej ta moc przychodziła, albo powiedzieć kawę na ławę, że auto należy eksploatować tak, a tak ale wówczas spala 20% więcej i trzeba utrzymać styl jazdy z lat 80-tych. To wygląda na inną wersję dieselgate. Jak chcesz auto mieć w dobrym stanie i nie uszkodzić silnika, to musisz zacząć jeździć jak starym wolnossakiem trzymając obroty powyżej 3000 obr do wyprzedzania, bo inaczej się zepsuje. Ale nikt tego nie powie, tylko udają jakie to sprawne silniki mają, że z 1 litra wyciągają 140KM itd.
To się mija z celem ze stosowaniem silników turbo.

Added in 4 minutes 43 seconds:
userzz pisze:Tutaj ( https://www.oronite.com/pdfs/pc11_dexos.pdf )jest raport, niejakiego Dr. Neil Canter dotyczący wpływu oleju na LSPI. Z badań wynika, że zmiana oleju pomaga, znaczącą redukuje liczbę przypadków ale nie eliminuje całkowicie


Kolejne kpiny. Silnik działa jak mu dasz dokładnie ten, a ten olej. Zaraz michelin każde pompować opony alpejskim powietrzem, bo inaczej cofają gwarancje, a Valeo napisze, że płyn do spryskiwaczy musi być na spirytusie pędzonym z trzciny cukrowej, bo inaczej pióra wycieraczek twardnieją i nie dają na nie gwarancji. To jest paranoja.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 899
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 153 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 16 paź 2017, 09:31

DigDug lubię Twoje wpisy, ale ostatnio zrzędzisz jak stara baba. ;)
Kupuj już tę Aśkę i ciesz się z jazdy, a nie ciągle wietrzysz jakieś podstępy. :D

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5804
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 16 paź 2017, 09:43

Niech kupi Focusa, przynajmniej nie będzie nam zrzędził po zakupie :P I będzie można go oczyścić z zarzutu VAGowego trolla :P Zgadzam się z opinią, że nie po to kupujemy auta z turbo, żeby jeździć nimi jak wolnossącymi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2274
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 154 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 16 paź 2017, 12:02

DigDug pisze: Stąd silnik powinien być bardziej elastyczny i powinien przyśpieszać na dowolnym biegu, czy to 4, 4 czy 6. Jadę, daję but i wyprzedzam. I teoretycznie tak jest 1750 obr i masz cały moment w zakresie do 3500 obr oraz mocy ok. 150KM.


Powiedz nam czemu skrzynia automatyczna nie ważne jakiego producenta jak depniesz to redukuje biegi? -

Awatar użytkownika
barat
Wyjadacz
Posty: 181
Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Czerniejewo
Województwo: Wielkopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: barat » 16 paź 2017, 12:07

Jak ktoś chce butować na 6 biegu to polecam wsiąść na rower, ustawić przełożenie 21 (albo jeszcze cięższe) i jechać powoli (tak, że aż nogi bolą) - a potem jakby nigdy nic nagle błyskawicznie przyspieszyć bez stękania ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 899
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 153 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 16 paź 2017, 12:27

Dobre porównanie. Wówczas kolarz niczym silnik też może strzelić w rurę wydechową z nadmiernego wysiłku. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5326
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 408 times
Been thanked: 240 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: kuba » 16 paź 2017, 12:30

colins pisze:Wówczas kolarz niczym silnik też może strzelić w rurę wydechową z nadmiernego wysiłku. :mrgreen:

You made my day ! :lol:
Oplułem się kawą :lol:
kuba :roll:
Obrazek

rah
Klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 35 times

Re: RE: Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: rah » 16 paź 2017, 14:57

kuba pisze:
colins pisze:Wówczas kolarz niczym silnik też może strzelić w rurę wydechową z nadmiernego wysiłku. :mrgreen:

You made my day !
Oplułem się kawą
Ahahhahaha. Siedzę w samochodzie z opuszczonymi szybami i śmiechłem, aż się ludzie oglądali.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 899
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 153 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 16 paź 2017, 15:43

Pewnie zdziwili się, że jedzie Opel (na dodatek karawan), a w nim nie jak zwykle zgredziały kapelusznik, tylko całkiem młody wesołek. :mrgreen:
W ten sposób walczymy ze stereotypami. :D

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2274
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 154 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 16 paź 2017, 17:13

Cóż za radość w takim wątku :)

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 16 paź 2017, 23:21

colins pisze:DigDug lubię Twoje wpisy, ale ostatnio zrzędzisz jak stara baba. ;)
Kupuj już tę Aśkę i ciesz się z jazdy, a nie ciągle wietrzysz jakieś podstępy. :D


Zrzędzę, bo świat nie jest różowy, tylko ma wiele odcieni szarości. ;) Poza tym lubię drążyć interesujące mnie tematy.
Jak pisałem szykuję się na zakupy na marzec 2018, by mieć auto przed wakacjami lub na sam początek i jak widzę, że nowoczesna motoryzacja nie daje szczęścia, a czasem wiecej zmartwień, tak że nie ma co się śpieszyć. 8-)

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 816
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 26 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Slavek » 16 paź 2017, 23:24

DigDug pisze:...... że nowoczesna motoryzacja nie daje szczęścia, a czasem wiecej zmartwień, tak że nie ma co się śpieszyć. 8-)

Mnie daje :) Po prostu nie ma co rozkminiać wszystkiego na atomy :)
Też w marcu zamawiałem, odebrałem w maju, na wakacje była jak znalazł ;)
Smeđa Ergela

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 16 paź 2017, 23:40

Fuks pisze: Powiedz nam czemu skrzynia automatyczna nie ważne jakiego producenta jak depniesz to redukuje biegi? -


Bo jest na swój sposób "głupia". Jakoś dawniej nikt nie redukował tak biegów w manualach i wszystko grało, poza tym stara szkoła mówi, żeby jeździć w zakresie najwyższego momentu i mocy, bo silnik się najmniej męczy. No to dodano do silników turbo, by zejść niżej z tym przebiegiem i wydłużyć dostępność momentu obrotowego.
Jak mam jechać spokojnie przy obrotach 2000 na wysokim biegu, to po co mi tyle mocy i momentu w tym miejscu ?? skoro mogę z niego korzystać w okolicach 3000 obr, kiedy to się ten moment kończy, bo od 3500 obr zaczyna spadać. Jak mam jechać spokojnie na 5b przy 2000 obr i redukować do każdego przyśpieszenia, to coś tu jest nie tak.
Spokojnie na 5b przy 2000 obr to jedzie nawet moja F2 i wcale nie zdycha pod górkę.
To LSPI nie jest normalne i to nie dawanie buta od 2000 obr jest złe, tylko konstrukcja silnika zjeb..... I to każdego producenta, którego silnik tak reaguje (LSPI) na korzystanie z osiągów jakie daje fabryka.
Twierdzenie, że nie mogę korzystać z przyśpieszenia w chwili, gdy jestem w zakresie maksymalnego momentu, bo to jest niedobre dla silnika jest jakąś pomyłką.
Niech mi ktoś sensownie wytłumaczy, po co było zejście z obrotami w jakich jest dostępny moment obrotowy jak nie do tego by silnik zbierał się od niższych parametrów ?? Przecież większość turbo benzyn ma maks moment od 1700 do 3500 obr. Jeżeli wg. was użyteczny jest zakres ok 3000 obr bo przy 2500 jest LSPI, to ile mam tego momentu ?? 1000 obrotów ?? :|
Wyśmiewano się z Hondy, że max moment ma ok 4000 obr i trzeba ją kręcić, że era wolnossących to przeszłość itp. To Honda zrobiła 1.5T zabijając super udane 1.8 i 2.0. A tu proszę osiągi turbo benzyny tylko na papierze, bo korzystać nie można. Dla mnie to się kupy nie trzyma.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5804
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 17 paź 2017, 07:50

U mnie można cisnąć od 2k obrotów i LSPI nie ma. Inna sprawa, że silnik ma prawdziwą moc dopiero od 3,5k obrotów, ale tego byłem świadomy już przy zakupie. W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby te 3,5k obrotów to wynikało z mapy i było specjalnie ograniczone, żeby zmniejszyć LSPI...
Obrazek

nikto
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:00
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ___
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: nikto » 17 paź 2017, 09:56

Do DigDug

Zerknij na parametry silnika dla 1.4 125 KM max. moment jest w zakresie 2k - 3.5k dla wersji 150 KM w zakresie 2k - 4k. Przy wyprzedzaniu najlepiej ciągnie właśnie od 2k obrotów

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5804
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 17 paź 2017, 10:11

To jest reklamowy wpis, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. 1.4 ciągnie od około 3,5k obortów. Przy 2k obrotów prawie nic się nie dzieje. No chyba, że magiczny przycisk SPORT robi magiczne rzeczy, których nie powinien...
Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 897
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 119 times
Been thanked: 44 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: astra » 17 paź 2017, 10:27

@DigDug
Podpisuję się pod tym co mówisz, kompletna porażka te nowe silniki, dobre ale na papierze, tu nie można, tam nie wolno, tu nie zalecane.

@nikto
To chyba tylko Tobie ciągnie przy 2k rpm bo wszyscy potwierdzają że na upartego dopiero od 3k. To nie konkurencja, to Opel.

Awatar użytkownika
barat
Wyjadacz
Posty: 181
Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Czerniejewo
Województwo: Wielkopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: barat » 17 paź 2017, 11:03

Wychodzi na to, że do czasu aż turbina nie zacznie dobrze ciągnąć ten silnik 1.4 ma pewnie z 50-60% swojej mocy. Wszystko zależy od konstrukcji tejże turbiny. Miałem w Alfie 1.9 JTD 8V 115HP i z turbiną o zmiennej geometrii była bardzo dynamiczna/elastyczna (bez turbodziury). Identyczny silnik w Fiat Stilo już tak fajnie się nie zbierał.
Wydaje mi się, że po prostu Opel podaje zakres od 2krmp bo tak ma turbina w specyfikacji, że od tylu w ogóle zaczyna działać. Niestety pełny ciąg osiąga przy znacznie wyższych obrotach.
W przypadku silnika 1.6 jest pewnie lepsze wrażenie, bo on jest "mocniejszy" nawet gdy turbo nie działa.
Muszę się umówić na jazdę próbną chociaż 1.4T 150HP z AT... mam nadzieję, że nie będzie mnie mocno drażnić, bo samo auto mi się b.podoba.
Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 897
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 119 times
Been thanked: 44 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: astra » 17 paź 2017, 11:39

OT
Jeśli przy 2k rpm jest max. moment obrotowy, a uzyskany jest dzięki turbinie, to musiała się ona rozpędzić żeby uzyskać taki efekt więc się nagle nie włączyła. Turbo pracuje cały czas przez cały zakres obrotów. Przy 2k rpm może i jest max. moment ale moc w tym momencie czyli zdolność do przyśpieszania znikoma (w porównaniu do Pmax). I co nam po tym momencie przy 2k rpm? NIC.

LSPI już chyba wyjaśnione, z czym to się je, jak wywołać, jak unikać, każdy wie jak jeździć, a jak jeszcze nie wie to tu się dowie :D
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 13:17 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 1617
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 44 times
Been thanked: 99 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: pgrad » 17 paź 2017, 11:50

Hmm... obroty... moment obrotowy... turbina... a tytułowe LSPI w postach odpłynęło ;)
Za oknem ładne słonko świeci lekki wiaterek i można popływać tak jak temat odpływa, a moderatorzy za chwilę powiedzą koniec OT
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2274
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 222 times
Been thanked: 154 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 17 paź 2017, 14:21

Bo Panowie astra i digdug muszą ponarzekać w każdym temacie :)

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 18 paź 2017, 22:02

Temat jest o LSPI, a to LSPI występuje przez rzekome przeciążanie silnika dawaniem buta przy niby za niskich obrotach. A te z kolei są za niskie bo ..... i właśnie to jest pies pogrzebany. Ma być super, bo momentu dużo, mocy też więcej niż w dawnych wolnossakach, ale to w obecnych silnikach jest to zjawisko. Wychodzi na to, że jak producent daje parametry papierowe, a nie użytkowe, to zjawisko występuje częściej.
I nie jest to narzekanie, tylko nagłaśnianie, czy raczej dociekanie faktów.
Jak zapisywałem się na forum, to nie byłem świadom wielu rzeczy w Astrze, a okazało się że niestety jest o czym pisać.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1758
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 75 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 18 paź 2017, 23:11

DigDug tak to możesz sobie narzekać na każdym forum, nie tylko samochodowym.
Ja jeżdżę AK tak jak jeździłem TSI i nic mi tam nie dzwoni nie stuka ,a ci co jechali moją AK powiedzieli że ciągnie lepiej niż poprzednia moja Jetta.
Żeby wywołać niby LSPI trzeba się postarać.
Bawię się mechaniką ponad 30 lat i wiem jak gra w silniku spalanie stukowe i na 100% to na filmach i u mnie tak nie dźwięczało, chyba że LSPI inaczej gra.

rah
Klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 35 times

Re: RE: Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: rah » 19 paź 2017, 08:32

wiesiek3d pisze:DigDug tak to możesz sobie narzekać na każdym forum, nie tylko samochodowym.
Ja jeżdżę AK tak jak jeździłem TSI i nic mi tam nie dzwoni nie stuka ,a ci co jechali moją AK powiedzieli że ciągnie lepiej niż poprzednia moja Jetta.
Żeby wywołać niby LSPI trzeba się postarać.
Bawię się mechaniką ponad 30 lat i wiem jak gra w silniku spalanie stukowe i na 100% to na filmach i u mnie tak nie dźwięczało, chyba że LSPI inaczej gra.
Turbina miała kiedyś dodać mocy w ogóle, teraz ma dodać mocy z niskich pojemności, żeby uzyskać mniejsze spalanie. To, że przy tych mocach da się przyspieszać od 1500 obr. nie znaczy, że tak mamy przyspieszać. Możemy i powinniśmy przyspieszać od wyższych obrotów. Zasada wytwarzania klina smarnego w panewkach się nie zmieniła. Jeśli damy buta przy małych obrotach to w konsekwencji zrywamy klin smarny i korbowód wali górną panewką w czop korbowodowy. W konsekwencji przyspieszania na wysokim biegu i małych obrotach rozklepiemy górne panewki korbowodowe i wywołamy ubytki ciśnienia oleju. Tak po prostu niszczymy silnik. Kiedyś było to mniej widoczne w większości nie wysilonych silników, bo siły działające na tłoki były mniejsze. Zresztą podobny efekt dają źle wyregulowane instalacje gazowe. Jeśli jednak będziemy sobie spokojnie jednostajnie jechać na obrotach 1500 1700 to nie będzie problemu , ale przy chęci przyspieszenia zredukujcie bieg. Jeżdżę na rowerze. Tam zalecana kadencja to 80 i wyżej, żeby nie zajechać chrząstki stawowej rzepki i kłykci. Jak wrzucę najszybsze biegi to na podjeździe wolno kręcąc pedałami załatwię kolana w trymiga nie mówiąc już o tym, że pewnie wcześniej strzelił bym w rurę , jak to ktoś świetnie wytłumaczył. A dlaczego tak się dzieje? Na wolnych obrotach i dużym obciążeniu nacisk na rzepkę jest ogromny i praktycznie ścieram chrząstkę. Jak kręcę szybko to nacisk jest już znacznie mniejszy i smarowanie zdecydowanie lepsze.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5804
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 19 paź 2017, 08:39

Bardzo fajnie wytłumaczyłeś, ale skoro tak, to powinno to być napisane w instrukcji użytkowania samochodu. Skoro samochód jest w stanie zebrać się z niskich obrotów, bez żadnych niepokojących dźwięków, to zwykły kierowca (a nie specjalista od mechaniki samochodowej) nie musi wiedzieć, że to jest złe dla silnika. A skoro nie ma tego w instrukcji, to znaczy, że producent nie zabrania takiego działania. Co więcej: producent mógłby sprzętowo ograniczyć moment do bezpiecznego przy niskich obrotach. Skoro tego nie robi, to rozumiem, że uważa, że nie ma w tym nic złego.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości