LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 959
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 130 times
Been thanked: 169 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 19 paź 2017, 09:23

Akurat producentowi to najmniej zależy na tym, by jego auta były trwałe. :D
No może żeby tylko przetrwały gwarancję, a potem najlepiej żeby klient kupił nowe.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 19 paź 2017, 09:32

Stara szkoła mówiła aby jazda była z obrotami więcej niż 2k dla zdrowia silnika, to dlaczego dziś miałoby być inaczej?
Ja tak jeżdżę, a jak mam ochotę naprawdę przycisnąć to redukuję bo liczy się moment na koła a w silniku.

Polecam poszukać test gdzie Leon Cupra 280KM na 6 biegu został objechany przez Matiza na 1 i 2 biegu :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1797
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 77 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 19 paź 2017, 15:38

Pewnie ze te silniki ida z dolu fajnie tylko kto wciska podczas przyspieszania gaz do dechy ? nie ma potrzeby.
Tylko taki styl jazdy wywoluje niby LSPI.
Jezeli ktos jezdzi w takim stylu to powinien sie zapisac na jazdy doszkalajace.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 19 paź 2017, 21:54

Ktoś z naszego forum, domyśl się kto :)

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 19 paź 2017, 22:11

Fuks pisze:Stara szkoła mówiła aby jazda była z obrotami więcej niż 2k dla zdrowia silnika, to dlaczego dziś miałoby być inaczej?
Ja tak jeżdżę, a jak mam ochotę naprawdę przycisnąć to redukuję bo liczy się moment na koła a w silniku.


Stara szkoła odnosiła się do silników, które max moment miały o 40% niższy i w okolicach 3.5 tys obrotów, a przy 2000 obr taki 2 litrowy miał ledwo 100Nm, a te mniejsze pojemności to w okolicach 70Nm stąd dawanie w palnik przy prędkości ok 2000 obr powodowało zwiększone spalanie i nic więcej. Stąd jak założyli turbo do diesli, to nagle diesle zaczęły lepiej przyśpieszać na trasie, czyli zyskały na elastyczności. I było by tak dalej gdyby nie wprowadzono turbo do benzyn. Już 20 lat temu jak miałeś benzyny z turbo, to micha cieszyła się jak diabli. I nic w tych silnikach benzynowych nie było słychać o LSPI. Silniki robiły po 500 tys i więcej. Ciekawe czy LSPI występowało w poprzedniej Astrze albo czy występuje w T-Jetcie Fiata Tipo tak często jak obecnie w bezpośrednich wtryskach ??

Ponadto często porównywany i pokazywany parametr jak przyśpieszenie 60-100 na 4b i 80-120 na 5b (czasem na 6b) wykonywany jest od obrotów ok. 2000, a wówczas jest but w podłogę i liczenie sekund. Potem chwalą się jedni i drudzy, ze silnik bardziej elastyczny bo ma mniej sekund.
No to wolno tak jeździć i ten parametr jest obiektywny, czy nie wolno i wówczas parametr z sufitu, bo nie da się tego odnieść do rzeczywistości ? Do dzisiaj testujący pokazują ten sposób pomiaru elastyczności.

Added in 6 minutes 50 seconds:
wiesiek3d pisze:Pewnie ze te silniki ida z dolu fajnie tylko kto wciska podczas przyspieszania gaz do dechy ? nie ma potrzeby.
Tylko taki styl jazdy wywoluje niby LSPI.
Jezeli ktos jezdzi w takim stylu to powinien sie zapisac na jazdy doszkalajace.


Tylko, że z postów wynika, że wywołać LSPI nie jest tak trudno, wystarczy przybutować od 2500 obr na 6b, a to już nie jest normalne, bo jak od 2000 obr pojawia się LSPI, to jest coś nie tak, przecież jadąc spokojnie 80 na 5b czy 100 na 6b i mając te 2000 obr powinno się dla elastycznego silnika dać buta i auto powinno przyśpieszyć be ekscesów, a info o LSPI przy 2500 obr to nie jest normalne. Przecież redukowanie bieg niżej i wchodzenie na ok 3000 obr to relikt przeszłości. Już kiedyś o tym pisałem. Ja się nie zgadzam na takie podejście. Przecież każdy diesel ciągnie od tych 2000 obr, a koła 2 masowe męczyliśmy butując z okolic 1700 obr.
Nie przekonacie mnie, że LSPI od 2500 obr to jest normalne.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 19 paź 2017, 22:26

DigDug pisze:Stara szkoła odnosiła się do silników, które max moment miały o 40% niższy i w okolicach 3.5 tys obrotów, a przy 2000 obr taki 2 litrowy miał ledwo 100Nm, a te mniejsze pojemności to w okolicach 70Nm stąd dawanie w palnik przy prędkości ok 2000 obr powodowało zwiększone spalanie i nic więcej.
Przecież redukowanie bieg niżej i wchodzenie na ok 3000 obr to relikt przeszłości.


Chłopie co Ty piszesz? 2 litrowa Honda już 20 lat temu miała 200Nm nie 100Nm, i tam się tylko wysokie obroty liczyły.
Spalanie rosło wraz z obrotami a przy 2k obrotów było/jest najmniejsze.

Awatar użytkownika
barat
Wyjadacz
Posty: 184
Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Czerniejewo
Województwo: Wielkopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: barat » 19 paź 2017, 22:47

W sumie w tym wszystkim Opel zrobił jeden "fakap". Wiedząc o ograniczeniach (?) silnika powinien programowo dławić takie butowanie ... ot po prostu ograniczyć przepływ paliwa w takich sytuacjach. Wtedy oczywiście byłyby krzyki, że oszukują, bo nie dają "doświadczonym użytkownikom" balansować na granicy limitu jednostki napędowej ...
Logika - logiką (nie ma co butować na 6 biegu przy niskich obrotach), ale sam błąd nie powinien mieć miejsca - elektronika silnika po prostu powinna do tego nie dopuścić (ograniczając moc/przepływ paliwa/whatever)

PS/OT: Cieszę się, że zamówię automat - przynajmniej jak mnie fantazja poniesie i wcisnę gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg i nie będę się przejmował LSPI :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 19 paź 2017, 23:01


Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6082
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 437 times
Been thanked: 370 times

Re: RE: Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 19 paź 2017, 23:59

Fuks pisze:Ktoś z naszego forum, domyśl się kto :)
Ten kto ma największe spalanie?
Obrazek

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 20 paź 2017, 06:49

Fuks pisze:Chłopie co Ty piszesz? 2 litrowa Honda już 20 lat temu miała 200Nm nie 100Nm, i tam się tylko wysokie obroty liczyły.
Spalanie rosło wraz z obrotami a przy 2k obrotów było/jest najmniejsze.

Znowu się czepiasz i komentujesz nie przeczytawszy posta, wyraźnie napisałem, że przy 2000 obr. !!! żeby pokazać zakres w którym teraz jest 250Nm. Ja wiek ile miała Honda dawniej momentu, wiem ile miała moja poprzednia Octavia. Ja odnoszę się do butowania przy 2000 obr.

Added in 6 minutes 41 seconds:
barat pisze: .... Logika - logiką (nie ma co butować na 6 biegu przy niskich obrotach), ale sam błąd nie powinien mieć miejsca - elektronika silnika po prostu powinna do tego nie dopuścić (ograniczając moc/przepływ paliwa/whatever)

PS/OT: Cieszę się, że zamówię automat - przynajmniej jak mnie fantazja poniesie i wcisnę gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg i nie będę się przejmował LSPI :D

Wg. mnie butowanie przy 2000 obr nie powinno dawać złych objawów jak LSPI, 2000 obr to już wysoki poziom obrotów, co innego jak butowanie przy 1500 obr. Ja mam pretensje do tego, że jadąc spokojnie i mając te 2000 obr nie można przybutować bez redukcji celem wyprzedzenia i powrotu do spokojnej jazdy. To jest właśnie elastyczność, że omija mnie redukcja biegów w dół i po chwili w górę. A jak nie można tego zrobić, tylko trzeba zmieniać biegi to raczej na elastyczność to nie wygląda. Ja cały czas odnoszę się do informacji, że LSPI występuje już poniżej 2500 obr. I nie przemawia do mnie pisanie, że silnik tak naprawdę zbiera się w około 3000 obr czy 3500 obr, bo na papierze jest napisane, że max moment w zakresie 2-4 tys obr. i nie ma przeciwwskazań, żeby z niego korzystać.

rah
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 46 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: rah » 20 paź 2017, 08:43

Gdyby patrzeć tylko na układ korbowo-tłokowy i silnik doładowany to przyspieszenia od minimum 2000 obrotów rzeczywiście nie powinny już rodzić problemów, ale jeśli nie przeginamy z biegami. Jak zaczniemy przyspieszać na 6 biegu od 2000 obrotów z pedałem w podłodze to dostarczamy dużo paliwa, a przepłukiwanie silnika jest mizerne przez długi czas. Obroty rosną przez stosunkowo długi czas. Jak użyjemy niższego biegu to te niskie obroty szybko rosną i przepłukiwanie mamy właściwe. Mniejsze ryzyko nagrzewania wnętrza komory spalania. LSPI przypomina spalanie stukowe tylko, że LSPI jest jego rozwinięciem i wynika z zastosowania wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania w malutkich silniczkach, w których jest ogólny problem z odprowadzaniem ciepła. Stąd w 1.6 przy mocnym przyspieszaniu mamy szybkie schładzanie płynu chłodzącego, żeby przyspieszyć odprowadzanie ciepła w silniku. Pewnie, gdyby nie to mielibyśmy efekty lspi także w 1.6, a nikt jeszcze nie słyszał, prawda? Sądzę, że niedługo w 1.4 wprowadzą to samo rozwiązanie z chłodzeniem co w 1.6. Do tego doszli, że można modyfikować oleje silnikowe w celu minimalizowania lspi. Te rozwiązania są cały czas modyfikowane. My jesteśmy poligonem doświadczalnym. Podejrzewam, że z każdym modelem rocznikowym wprowadzają jakieś zmiany po obserwacji zgłoszeń gwarancyjnych. I chwała im za to.

Fortran
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 01 wrz 2017, 16:02
Posiadane auto: sprzedane
Silnik: brak
Rocznik auta: 2009
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fortran » 20 paź 2017, 09:58

Pytanie czy teraz francuskiemu właścicielowi będzie się chciało ponosić koszty modyfikacji i zmian. W nową Astrę wrzuci swoje silniki i tyle.

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 20 paź 2017, 12:25

Fuks pisze:Wszystkim nie bo ja nie ma LSPI :)

https://autokult.pl/29874,dlaczego-nale ... pieszeniem


Czyli generalnie nasiliło się to przez zastosowanie wtrysku bezpośredniego i turbo do malutkich silników. Projektanci obeszli kwestie mocy i momentu z pojemności, ale zafundowali jeszcze gorszy z punktu widzenia użytkownika problem, bo LSPI.
Z jednej strony wychodzi na to, że euforia ze wzrostu elastyczności na wyższych biegach poprzez dostępność mocy i momentu była krótkotrwała (wysyp silników 1.8, 2.0 i więcej z turbinami jakieś 15 lat temu), bo okazało się, że zachodzi zjawisko LSPI w silnikach dawnsizingowych, co w dalszych konsekwencjach wymusza powrót do przeszłości, czyli częstą zmianę biegów, by silnik tak jak dawniej (zwłaszcza przy małych pojemnościach) trzymać na wyższych obrotach.

Po pierwsze są to kpiny, bo jeżdżąc na wyższych obrotach (przy wyprzedzaniu lub dynamiczniejszej jeździe) spalamy prawie tyle samo paliwa co stare silniki o wyższych pojemnościach, a co dalej trwałość ich spadła co najmniej dwukrotnie, co i tak finalnie powoduje zatruwanie środowiska, tylko w innym miejscu.
Po drugie, dodatkowo angażujemy się w mieszanie biegami, a ponadto wzrasta hałas.

Receptą na to jest zakup skrzyni automatycznej, która będzie to robić za nas, albo zakup silnika z większą pojemnością, który jak wspomniał kolega nie cierpi na tę dolegliwość. Po prostu moment i moc jest oprócz turbiny z samej pojemności, co dodatkowo ochrania silnik przed żyłowaniem nastawów paliwo/powietrze. I tu kłania się silnik 1.8 TSI, który jako jeden z ostanich cywilnych ma słuszną pojemność. Nie wspominam o 2.0 i większych bo one są w autach sportowych. Broni się tu jeszcze 1.6T 200Km w Astrze. W sumie jest dość wyżyłowany (stosunek pojemność do mocy), ale jak widać o LSPI słychać rzadziej.
Reasumując wg. mnie zakup skrzyni AT w przypadku silnika 1.4T, czy 1.6T dla częstszych jazd po mieście czy na krótkich trasach jest wskazany, żeby nie martwić się LSPI. I jak już to ja idę tym tropem.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6082
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 437 times
Been thanked: 370 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 20 paź 2017, 12:34

Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady :P Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.
Obrazek

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: DigDug » 20 paź 2017, 12:39

Fortran pisze:Pytanie czy teraz francuskiemu właścicielowi będzie się chciało ponosić koszty modyfikacji i zmian. W nową Astrę wrzuci swoje silniki i tyle.


W sumie kluczowe pytanie. Jakby patrząc przez ekonomię i redukcje kosztów, to powinni pójść tą drogą. Ale warunkiem jest to, że obecne fabryki silników dadzą radę wyprodukować najbardziej chodliwe silniki i skrzynie biegów dla PSA i Opla.
Jak dadzą radę, to podmienią w kolejnych wersjach i modelach, jak nie, to mogą trzymać obecne fabryki silników i skrzyń do opla na chodzie. Następne generacje Astry pokażą co i jak, dla tego modelu nie będą już chyba mieszać, no chyba że by im ten 1.4T dał w dupę, ale to też kwestia innej masy silnika, mocowań silnika, skrzyni, półosiek itp. To nie tak prosto jak Swap w garażu.

Added in 4 minutes 6 seconds:
Acha i jeszcze jedno. Mazda i Toyota nie poszła tą drogą (małe turbo benzyny), ale Honda już tak. Ciekawe, czy tylko kwestia patentowa czy rozwiązania Mazdy są optymistyczne i kryją jakieś niespodzianki w finalnym rozrachunku. Póki co nie słychać, żeby się te silniki sypały. Toyota uciekła w hybrydy.
Tylko UE się zachłysnęła downsizingiem. Głównie niemcy i francuzi.

lponiew
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 21 lip 2017, 13:32
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4 benzyna
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: lponiew » 20 paź 2017, 13:24

Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady :P Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.

Z opisu problemu (LSPI) w tym wątku wygląda na to, że rozwiązaniem może być modyfikacja oprogramowania i konstruktorzy nie będą musieli projektować "pod prąd zasadom fizyki", bo to się zwykle nie udaje.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 20 paź 2017, 15:32

DigDug pisze:Po pierwsze są to kpiny, bo jeżdżąc na wyższych obrotach (przy wyprzedzaniu lub dynamiczniejszej jeździe) spalamy prawie tyle samo paliwa co stare silniki o wyższych pojemnościach

Marudzisz!
Miałem Astrę J 1.4 100 KM a teraz K 1.4 turbo 150KM spala prawie tyle samo tylko, że dzięki turbo mam dużo większe możliwości!

Added in 2 minutes 17 seconds:
DigDug pisze:Ja odnoszę się do butowania przy 2000 obr.

Przy 2k obrotów redukuję bieg i mam więcej momentu niż w twojej Octavi z turbo!

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 134
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: petrolhead » 20 paź 2017, 17:08

Toyota ma silnik 1.2 turbo

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1797
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 77 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 20 paź 2017, 17:52

DigDug, taka konstrukcja silnikow SIDI powoduje pojawianie sie LSPI, czytaj wtrysk bezposredni.
Tak Opel ma zle oprogramowanie, bo slawetny TSI po wcisnieciu gazu w podloge nie ciagnie ale jak normalnie dajesz gazu to idzie jak trzeba, a najbardzie programowo to ograniczony podczas przyspieszania byl 1,6 THP z PSA.
Pisze o tych ktorymi jezdzilem.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 880
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 90 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: dziadzia82 » 20 paź 2017, 18:20

wiesiek3d pisze:DigDug, taka konstrukcja silnikow SIDI powoduje pojawianie sie LSPI, czytaj wtrysk bezposredni.
Tak Opel ma zle oprogramowanie, bo slawetny TSI po wcisnieciu gazu w podloge nie ciagnie ale jak normalnie dajesz gazu to idzie jak trzeba, a najbardzie programowo to ograniczony podczas przyspieszania byl 1,6 THP z PSA.
Pisze o tych ktorymi jezdzilem.


1,6 THP konstrukcja BMW.
By nie rwało łańcucha.
Obrazek

remar
Wyjadacz
Posty: 304
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 27 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: remar » 20 paź 2017, 18:45

Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady :P Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.

Honda podobno w nowych silnikach turbo napełniła zawory sodem i wprowadziła kanały chłodzące natryskowo olejem denka tłoków by wyeliminować ten problem.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1797
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 77 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 20 paź 2017, 19:09

dziadzia82 pisze:1,6 THP konstrukcja BMW.
By nie rwało łańcucha.


Pisaliśmy już o tym, myślę że dodatkowo zabezpieczyli się przed LSPI :)

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 880
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 90 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: dziadzia82 » 20 paź 2017, 20:29

remar pisze:
Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady :P Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.

Honda podobno w nowych silnikach turbo napełniła zawory sodem i wprowadziła kanały chłodzące natryskowo olejem denka tłoków by wyeliminować ten problem.


To samo masz w 1,6 S.I.D.I 200HP

Added in 40 minutes 7 seconds:
W kolo piszemy to samo. W 20 pierwszych postach o tlokach padla juz diagnoza i przyczyna.
Sa silniki Z bezpośrednim juz od 10 lat i nie maja zadnych problemow.
Chociaz 1.75 TBI.
Obrazek

SACZI
Weteran
Posty: 959
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 70 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 20 paź 2017, 21:02

No cóż, każdemu się zdarza dać doopy ...
Ja akurat trafiłem źle i mam silnik z wadą konstrukcyjną, chociaż już rzekomo po poprawkach i jest znaczna szansa, że "tłoczek" mi nie strzeli.
Od zawsze obowiązuje zasada, że samochody (i inne produkty) należy kupować z końca produkcji!
Jednak Astra jest na tyle zajefajna, że mi po prostu wyłączyła racjonalne myślenie.
Jakość tworzą szczegóły. Nieistotne z punktu widzenia konsumenta końcowego, ale bardzo ważne dla jakości wyrobu końcowego.
Bez względu na to, czy Opel opanuje błędy konstrukcyjne, czy nie, wszystkie silniki GM zostaną zamienione konstrukcjami PSA!

PS
Astra i DigDug to już biadolicie od rzeczy ...
Weźcie se chopy na wstrzymanie, bo nawet taka maruda jak ja, ma Was dość
(Tak, pomijam Wasze posty i ich nie czytam, ale one sa na forum).
Obrazek

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 185
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Beep » 20 paź 2017, 21:07

Cóż nie ma producenta aut bez wpadki, każdy miał jakiś problem mniejszy lub większy ze swoimi konstrukcjami. Ja na 1.6 nie mogę narzekać wszystko śmiga idealnie i nie ma aktualnie żadnych problemów.

Co do montowania w oplu silników PSA to szkoda, bo następnej astry z ich silnikiem nie kupię, nie przemawiają do mnie 3 cylindrowce, lub te ich małe silniki. Za to chętnie bym zobaczył i kupił astrę w wersji elektrycznej z jakąś fajną mocą
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 880
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 90 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: dziadzia82 » 20 paź 2017, 21:08

SACZI pisze:No cóż, każdemu się zdarza dać doopy ...
Ja akurat trafiłem źle i mam silnik z wadą konstrukcyjną, chociaż już rzekomo po poprawkach i jest znaczna szansa, że "tłoczek" mi nie strzeli.
Od zawsze obowiązuje zasada, że samochody (i inne produkty) należy kupować z końca produkcji!
Jednak Astra jest na tyle zajefajna, że mi po prostu wyłączyła racjonalne myślenie.
Jakość tworzą szczegóły. Nieistotne z punktu widzenia konsumenta końcowego, ale bardzo ważne dla jakości wyrobu końcowego.
Bez względu na to, czy Opel opanuje błędy konstrukcyjne, czy nie, wszystkie silniki GM zostaną zamienione konstrukcjami PSA!

PS
Astra i DigDug to już biadolicie od rzeczy ...
Weźcie se chopy na wstrzymanie, bo nawet taka maruda jak ja, ma Was dość
(Tak, pomijam Wasze posty i ich nie czytam, ale one sa na forum).

BRAVO dla tego PANA :)
konkretne podsumowanie tematu.

Dorzucę tylko po raz kolejny od siebie.
Jak by nie dbali byście Chuchli głaskali itp.
Jak coś ma paść to padnie.

Niestety z silnikami i nie tylko jest to bolesna prawda iz kolejne modele OPLA będą miały już serce grające Marsyliankę.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 959
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 130 times
Been thanked: 169 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 20 paź 2017, 23:43

A mnie już nudzi ta jałowa gadka. Nowych awarii nie ma, a mimo to dyskusja nie wygasa i rozpala ponure wizje.
Jakieś perpetuum mobile ten temat czy jak? :mrgreen:

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1797
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 77 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 21 paź 2017, 08:27

Bo to nie temat o tłokach a o LSPI :)

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 959
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 130 times
Been thanked: 169 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 21 paź 2017, 09:31

Też nie wiem co to takiego. Od początku mówiłem, że w głównej mierze zjawisko jest powodowane przez niewłaściwą eksploatację silnika i zdanie podtrzymuję, a nawet z satysfakcją zauważam, że coraz więcej użytkowników też takie zdanie podziela. :D
Spalanie detonacyjne (czy tam to LSPI) można wywołać w każdym silniku. Tylko o ile silnik wolnossący przy duszeniu gazu do dechy na zbyt niskich obrotach protestowałby zdecydowanie dzwoniąc i nie chcąc przyspieszać, to silnik z turbo dzięki właśnie turbo strzeli ze dwa razy, ale "przełamuje się" i przyspiesza. Ze zgubą dla samego siebie. A nieświadomi zjawiska użytkownicy potem psy wieszają na silniku jaki on wadliwy i nietrwały. Sobie jednak nic nie zarzucając. Proponuję więc im dorwać jakiegoś wolnossaka i dać mu po zaworach na niskich obrotach, a potem wrócić i opisać wrażenia. Założę się, że spalanie stukowe wywołają także w takim silniku.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2362
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 21 paź 2017, 16:26

Dokładnie, niedługo powstanie wątek... "Dlaczego mogę zredukować z 6 na 2?, jakie to auto głupie" :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość