LPG

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
PLE
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 11 lis 2017, 15:26
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM Dynamic
Rocznik auta: 2016
Miasto: LESZNO
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: LPG

Postautor: PLE » 03 kwie 2018, 21:35

Szefczu pisze:
dziadzia82 pisze:
Elfiasty pisze:Opel też miał swojego czasu wersje z gazem montowanym w fabryce.

Do fiatowskich silnikow

trochę nie na temat, ale silniki w poprzednich oplach były od fiata :shock: ?

i polecane do zagazowania 1.4 120KM jak i 140KM
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2238
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 219 times
Been thanked: 154 times

Re: LPG

Postautor: Fuks » 03 kwie 2018, 22:27

dziadzia82 pisze:
SACZI pisze:A silnik wytrzyma gaz?

Jesli mówimy o instalacji ciekłego wtrysku to jeszcze lepiej.
Gaz jest bardziej odporny na spalanie stukowe powyżej 100 oktan
przy okazji masz gratisowe chłodzenie gniazd i zaworów wydechowych przez LPG


Chcesz powiedzieć, że są same plusy i oszczędności przy instalacji ciekłego wtrysku?
Może jakieś minusy?
Pytam bo Astrą zamierzam pojeździć dłużej więc pewnie z 150-200 tys zrobię.

adax
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 20 times

Re: LPG

Postautor: adax » 03 kwie 2018, 23:19

ja nawet słyszałem,że na ciekłym dynamika jest lepsza niż na PB ale to niech zweryfikuje @dziadzia jeszcze.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 839
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 89 times

Re: LPG

Postautor: dziadzia82 » 04 kwie 2018, 18:13

Fuks pisze:
dziadzia82 pisze:
SACZI pisze:A silnik wytrzyma gaz?

Jesli mówimy o instalacji ciekłego wtrysku to jeszcze lepiej.
Gaz jest bardziej odporny na spalanie stukowe powyżej 100 oktan
przy okazji masz gratisowe chłodzenie gniazd i zaworów wydechowych przez LPG


Chcesz powiedzieć, że są same plusy i oszczędności przy instalacji ciekłego wtrysku?
Może jakieś minusy?
Pytam bo Astrą zamierzam pojeździć dłużej więc pewnie z 150-200 tys zrobię.


Oczywiście ze tak jest mniej inwazyjna niż sekwencyjna. ( nie masz reduktora nie tniesz węzy nie musisz tez wiercić korektora dolotowego mniej ingerencji w elektrykę nie tniesz wiązek od wtryskiwaczy itp)
jedyny minus to cena :(

Wszystko zalezy jakie LPG tankujesz.
Jesli jest okey z paliwem to wzrost mocy jest tylko papierowy do 3 % czyli nie odczuwalny ale jest.
Obrazek

marcello1977
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 mar 2017, 04:21
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: SGE 1,4XE 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Wpisz województwo

Re: LPG

Postautor: marcello1977 » 05 kwie 2018, 17:52

A czasem nie jest tak że trzeba nawiercic pompę benzyny?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 839
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 89 times

Re: LPG

Postautor: dziadzia82 » 05 kwie 2018, 18:44

marcello1977 pisze:A czasem nie jest tak że trzeba nawiercic pompę benzyny?


Oczywiście ze tak pisałem wyżej o tym. ( wysyła sie do centrali klienta lub zamawia się gotową )
Mozna kupić już nowa przerobioną koszt 1,5 tys/zł
Obrazek

flash2018
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2018, 07:25
Posiadane auto: tipo
Silnik: 1,4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie

Re: LPG

Postautor: flash2018 » 06 kwie 2018, 07:37

Witam
Pierwszy post i raczej gościnny. Forum czasem śledzę bo astra była kandydatem na auto ale wybrany został fiat Tipo.
I o nim właśnie parę słów w kwestii LPG jeśli jeszcze ktoś tego nie napisał.
W silniku turbo T-jet 120 KM mozna zamówic instalacje fabryczną. Prawdziwie fabryczna wkładaną do auta na linii produkcyjnej a nie dokładaną przez dealera.
Instalacje dealerskie sa firmy Tartarini i wsadzane są do wolnossących i czasem są z nimi kłopoty. Montaż w ASO to kwestia szczęścia i to odrębny temat.

"Prawdziwa" Instalacja fabryczna składa się z: sterownika FPT/Metatron, wtryskiwacze i reduktor Ladni Renzo, butla stako oczywiście w miejscu koła, wlew pod klapką. W zestawie wskaźników jest osobny wskaźnik dla benzyny osobny dla gazu, lampka pracy na benzynie i jest fabryczny przycisk przełączania gdy ktoś z gazu nie chce korzystać. Domyślnie jeździ na LPG uruchamia się na PB.
Producent podaje przyspieszenie na gazie i benzynie 9,6 i 9,5 s, prędkośc max 200 kmh. Doplata cennikowo 3500 w praktyce po rabatach na całe auto może zejść do 3200. Moje spalanie LPG to 8-9l, miato trasa 50/50, róznicy paliw nie czuć.
IMHO jest to jedna z ostatnich sensownych alternatyw ale podobno silnik ten ze względu na normy będzie wycofany we wrześniu.

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: RE: Re: LPG

Postautor: Szefczu » 06 kwie 2018, 18:00

PLE pisze:
Szefczu pisze:
dziadzia82 pisze: Do fiatowskich silnikow

trochę nie na temat, ale silniki w poprzednich oplach były od fiata :shock: ?

i polecane do zagazowania 1.4 120KM jak i 140KM
W takim razie, czyje są w Astrach V ?

A w temacie.. zwrócił ktoś z Was uwagę, że na prawym zegarze prosto pod miejscem mocowania wskazówki jest kontrolka LPG ? Czyli jakiś plan do montażu fabrycznego chyba jest ?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 839
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 89 times

Re: RE: Re: LPG

Postautor: dziadzia82 » 06 kwie 2018, 19:58

Szefczu pisze:
PLE pisze:
Szefczu pisze:trochę nie na temat, ale silniki w poprzednich oplach były od fiata :shock: ?

i polecane do zagazowania 1.4 120KM jak i 140KM
W takim razie, czyje są w Astrach V ?

A w temacie.. zwrócił ktoś z Was uwagę, że na prawym zegarze prosto pod miejscem mocowania wskazówki jest kontrolka LPG ? Czyli jakiś plan do montażu fabrycznego chyba jest ?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Nazwa GM Small Gasoline Engine , znana również pod akronimem SGE , identyfikuje rodzinę silników benzynowych produkowanych od 2014 roku przez niemieckiego producenta samochodów Opel , który opracował ją wraz z Shanghai Automotive Industry Corporation w ramach wspólnego przedsięwzięcia PATAC , Nie należy go mylić z małym silnikiem benzynowym z technologią Multiair produkowanym przez Fiat Powertrain Technologies

Generalnie, silniki SGE zostały zaproponowane w różnych wariantach, często różniących się od siebie wieloma szczegółami. Wspomniano już, że mogą one być albo trzy-cylindrowe, albo czterocylindrowe. Różnice nie są jednak następujące: silniki SGE mogą być również zasysane lub doładowywane przez turbosprężarkę. W pierwszym przypadku są to wersje uproszczone, nie tylko ze względu na brak turbosprężarki, ale także dlatego, że nie posiadają one wrzecion z bezpośrednim wtryskiem i równoważenia. Rozwiązania te występują natomiast w silnikach z doładowaniem SGE , które dzięki temu są bardziej podobne do silników MGE w odniesieniu do przyjętych technologii. Silniki SGEdoładowany był między innymi pierwszym debiutem, a aspiracje przybyły w późniejszym czasie. Turbosprężarki dostarczane przez Mitsubishi zostały użyte do wersji z doładowaniem .
Bardziej ogólnie, niezależnie od tego, czy są one zasysane, czy doładowywane, z silnikami MGE są również udostępniane inne rozwiązania techniczne, takie jak zmienne i ciągłe fazy rozrządu (system DCVCP). Stopy lekkie zostały również użyte do budowy głowicy i bloku .
Wspomniany wariant 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra debiutuje w późnym latem 2015 roku, kiedy to rozpoczęła się na rynku, na który Opel Astra K . Architektura na bok, jej istotne cechy są takie same jak w litrowej wersji trzycylindrowej. Jest to jednak wersja wydłużonego skoku, ponieważ odległość każdego cylindra wzrasta z 77,4 do 81,3 mm.
Latem 2017 r . Zadebiutował 1,5-litrowy doładowany wariant pod maską nowego Opla Insignia Grand Sport .
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości