Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Hejka;
Z racji mojego bicia się z myślami chciałem się Was poradzić...wiadomo Dynamic vs Elite to najlepsze opcje w zakupie nowej Astry ST...pytanie czy warto dokładać te 3 tysie? Gdzie tak na prawdę w wersji Elite dodatkowe wyposażenie jest tylko jakby to powiedzieć z kategorii bajerki...ostatnia kolumna w załączniku...
Z racji mojego bicia się z myślami chciałem się Was poradzić...wiadomo Dynamic vs Elite to najlepsze opcje w zakupie nowej Astry ST...pytanie czy warto dokładać te 3 tysie? Gdzie tak na prawdę w wersji Elite dodatkowe wyposażenie jest tylko jakby to powiedzieć z kategorii bajerki...ostatnia kolumna w załączniku...
- Załączniki
-
- Bajerki.JPG (79.79 KiB) Przejrzano 11454 razy
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Przed wyborem wersji również biłem się z myślami czy warto dopłacać do Elite. Z racji tego, że takie bajerki mają ułatwiać mi życie, sprawiać radość z codziennego użytkowania postanowiłem dołożyć. Jednak wolę mieć te technologiczne nowinki nie jest to ogromna różnica cenowa a moim zdaniem lepiej mieć niż później bić się w pierś i trochę żałować to oczywiście moje osobiste podejście przed zakupem
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Z racji mizernej widoczności dla tylnej szyby plus minus via lusterko wsteczne przydatne są czujniki przynajmniej tył, lub kamera - można to chwycić w innym pakiecie i pewnie wyjdzie nieco taniej.
Inne elementy wg własnych potrzeb i wizji do przyzwyczajeń i chęci posiadania nowych rozwiązań technologicznych względem użytkowanej AH SW
Inne elementy wg własnych potrzeb i wizji do przyzwyczajeń i chęci posiadania nowych rozwiązań technologicznych względem użytkowanej AH SW
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Powiem Ci tak... miałem dokładnie ten sam dylemat. Jednak zdecydowałem ze biorę Dynamica, oto powody:
- Nie lubię dostępu bez kluczykowego, łatwiej przechwycić kod kluczyka i zwinąć auto (el. klapa akurat fajna sprawa, ale jako samoistna opcja niedostepna)
- Tryb "Sport" + czarna podsufitka
- Felgi 17" Dynamic, te z Elita mi nie pasowały, zresztą w RM17, za każdy wzór 17stek trzeba dopłacić w Elite 1000,-
- Składane lusterka, czujniki i większość tych zabawek mam w Pakiecie Kierowcy Plus (co dziwne w Dynamicu tylko 500,- droższy niż w Elite, pomimo tego ze pewne rzeczy Elite ma w standardzie. A za pewne będziesz chciał go mieć ze względu na Navi )
- El. ręczny sobie dołożyłem (relatywnie niewielki wydatek)
- Fotele sportowe w moim odczuciu wygodniejsze niż komfortowe
Wiec u mnie bardziej kalkulował się Dynamic.
- Nie lubię dostępu bez kluczykowego, łatwiej przechwycić kod kluczyka i zwinąć auto (el. klapa akurat fajna sprawa, ale jako samoistna opcja niedostepna)
- Tryb "Sport" + czarna podsufitka
- Felgi 17" Dynamic, te z Elita mi nie pasowały, zresztą w RM17, za każdy wzór 17stek trzeba dopłacić w Elite 1000,-
- Składane lusterka, czujniki i większość tych zabawek mam w Pakiecie Kierowcy Plus (co dziwne w Dynamicu tylko 500,- droższy niż w Elite, pomimo tego ze pewne rzeczy Elite ma w standardzie. A za pewne będziesz chciał go mieć ze względu na Navi )
- El. ręczny sobie dołożyłem (relatywnie niewielki wydatek)
- Fotele sportowe w moim odczuciu wygodniejsze niż komfortowe
Wiec u mnie bardziej kalkulował się Dynamic.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2016, 12:27 przez kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ja poszedłem w Dynamica, bo ma ładniejsze felgi, a wymienione elementy (poza Open&Start) i tak mam w ramach pakietów (z tym że w HB, nie wiem jak jest w ST). Do O&S nie jestem przekonany, zwłaszcza że dzieciaki się u mnie często spierają kto otwiera auto, więc taki element "tradycji" zostanie po jego zmianie
- corsa12i
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: KMY
- Województwo: Małopolskie
- Been thanked: 9 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
A myślałem że tylko ja jestem taki pokrzywiony że fotele z dynamika bardziej były dla mnie wygodne niż niby komfortowe w elite w sumie z tylko tego powodu zdecydowałem się na dynamika bo i tak dobierając pakiet kierowcy plus ma się to sami co w elite
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ja wziąłem Elite ze względu na jasną tapicerkę, której w Dynamic nie ma. Do tego czarna podsufitka też nie bardzo mi pasowała - to kwestia gustu. Do tego fakt, że fotele Elite są z tyłu skórzane, co przy dzieciach się przydaje.
W Dynamic masz od razu 17" koła, w Elite musisz dopłacić...
Jeżeli nie zależy Ci na konkretnym elemencie wyposażenia Elite to bierz Dynamic z Pakietem "Kierowcy Plus". Tam masz bardzo przydatne rzeczy - lepsze czujniki parkowania, kamerkę, większy wyświetlacz, przyciemniane szyby, ostrzeganie o martwym polu, kolorowy wyświetlacz na zegarach.
Odnośnie trybu "Sport" to pamiętaj, że mocy on nie dodaje. Pewnie fajnie się z nim jeździ kierowcy (bo pasażerom już mniej), ale szybkie wciskanie pedału gazu działa prawie tak samo jak tryb sport
W Dynamic masz od razu 17" koła, w Elite musisz dopłacić...
Jeżeli nie zależy Ci na konkretnym elemencie wyposażenia Elite to bierz Dynamic z Pakietem "Kierowcy Plus". Tam masz bardzo przydatne rzeczy - lepsze czujniki parkowania, kamerkę, większy wyświetlacz, przyciemniane szyby, ostrzeganie o martwym polu, kolorowy wyświetlacz na zegarach.
No nie bardzo - tylko lusterka są tu wspólnym elementem.dobierając pakiet kierowcy plus ma się to sami co w elite
Odnośnie trybu "Sport" to pamiętaj, że mocy on nie dodaje. Pewnie fajnie się z nim jeździ kierowcy (bo pasażerom już mniej), ale szybkie wciskanie pedału gazu działa prawie tak samo jak tryb sport
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Segor pisze:Odnośnie trybu "Sport" to pamiętaj, że mocy on nie dodaje. Pewnie fajnie się z nim jeździ kierowcy (bo pasażerom już mniej), ale szybkie wciskanie pedału gazu działa prawie tak samo jak tryb sport
Ja na przykład puki co będę woził tylko jedną pasażerkę, która jeszcze bardziej niż ja lubi szybko wciskać pedał, wiec obydwoje będziemy mieli fun z tego
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
dokladaj do Dynamica pakiet kierowcy plus i masz fajna fure
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
kuba pisze:Ja na przykład puki co będę woził tylko jedną pasażerkę, która jeszcze bardziej niż ja lubi szybko wciskać pedał, wiec obydwoje będziemy mieli fun z tego
Nie będzie miała Przyspieszanie nie jest tu problemem, tylko hamowanie i zakręty. Pasażer nie trzyma się kierownicy, więc rzuca nim jak szatanem Spójrz kiedyś kątem oka jak głowa pasażera lata w przypadku zmiany biegów przy dynamicznym przyspieszaniu. A odnośnie trybu sport, to skoro pedał szybciej reaguje na zmiany, to pewnie działa to też w drugą stronę, tzn. przy małym odjęciu nogi, zaczyna mocno hamować silnikiem. Do tego jeszcze trochę nierówności na drodze, które pomachają twoją nogą i robi się niezła huśtawka
Ja wręcz uważam, że duża czułość pedału gazu jest złym rozwiązaniem, właśnie z opisanego względu. Na testach pamiętam, że miałem w jakimś aucie problem, bo mi noga trochę latała na pedale i powodowało to denerwującą huśtawkę w aucie - zbyt czuły pedał. A z kolei czy był wciśnięty do połowy czy do podłogi to już zero różnicy...
Jednak problemu w Astrze nie ma, bo zawsze można tryb wyłączyć
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ja z kolei w Elite do wygodnego podróżowania z trzymaniem bocznym dołożyłem pakiet "Fotel Ergonomiczny Kierowcy i Pasażera" co zarazem łączy się z czarną tapicerką materiałową co mi akurat pasuje różnica 3 tys między Dynamic vs Elite ale czy warto dołożyć to już trzeba zastanowić się co się przyda a co jest niezbędne decyzja niestety nie należy do łatwych trzeba spojrzeć w tabele wyposażenia, przeliczyć... i kupować
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ja nie mam problemu z latającą nogą hahaha Tak na poważnie to wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Ale... tryb Sport, zawsze lepiej mieć, niż nie mieć, a używać wedle własnego uznania. tu przyznasz mi chyba rację ?
Co do wyboru, to jak @daro pisze, przeliczyć i wybrać w przypadku mojej konfiguracji, składając dokładnie to samo w Dynamicu i w Elite.(wrzucając również pakiet O&S, którego nie mam i nie chcę mieć, ale dla celów porównawczych) Ta druga opcja i tak wychodziła cennikowo około 2 tysięcy drożej. Więc dla mnie wybór był prosty. Jedyna różnica to pół-EKO-skórzana tapicerka
Co do wyboru, to jak @daro pisze, przeliczyć i wybrać w przypadku mojej konfiguracji, składając dokładnie to samo w Dynamicu i w Elite.(wrzucając również pakiet O&S, którego nie mam i nie chcę mieć, ale dla celów porównawczych) Ta druga opcja i tak wychodziła cennikowo około 2 tysięcy drożej. Więc dla mnie wybór był prosty. Jedyna różnica to pół-EKO-skórzana tapicerka
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Sly
- Posty: 902
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:30
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1,4 125M
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: EZG
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 21 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Chyba każdy ma to samo Mój wybór Dynamic+ pakiety
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
mój również Dynamic i Pakiety, a też miałem podobny dylemat
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
kuba pisze:tryb Sport, zawsze lepiej mieć, niż nie mieć, a używać wedle własnego uznania. tu przyznasz mi chyba rację ?
Zgadzam się! Chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie jest to aż tak istotna zaleta. Nie daje on takiej "różnicy" jak O&S czy pół-skórzana tapicerka. Zresztą nadal polecam zestaw Dynamic + pakiet
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
W sumie po analizie mozna powiedziec ze szkoda kasy tym bardziej ze Elite az tak nie jest odstajacy od Dynamic i mozna "lepiej" wydac ta kaske...
Admin też człowiek!
Admin też człowiek!
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ja tam nie żałuję Elite, bo jasna tapicerka była tym bodźcem do decyzji. Kolega mnie przekonał, że w jasnym aucie jeździ się o wiele przyjemniej - może to z wiekiem przychodzi
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
admin pisze:W sumie po analizie mozna powiedziec ze szkoda kasy tym bardziej ze Elite az tak nie jest odstajacy od Dynamic i mozna "lepiej" wydac ta kaske...
Admin też człowiek!
Dokładnie, ja wolałbym różnicę wydać na np: "Pakiet Zimowy 2" czy "Ergonomiczne Fotele" i mnóstwo innych ciekawych opcji.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Wybrałbym Dynamic gdyby nie czarna podsufitka. Chyba to zawazylo; nie pamiętam żeby coś jeszcze.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
mój pierwszy samohochod był w podstawowej wersji wyposażenia, każdy następny kupowałem w najwyzszej. po prostu ;)
béton brut
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 14:05
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 6 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Segor pisze:Tam masz bardzo przydatne rzeczy - lepsze czujniki parkowania, kamerkę, większy wyświetlacz, przyciemniane szyby, ostrzeganie o martwym polu, kolorowy wyświetlacz na zegarach.
Co znaczy ze są lepsze czujniki parkowania? Chodzi o ich ilość w standardzie dla danej wersji wyposażenia, czy ich jakość?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Ilość, co przekłada się na jakość. Przy zwykłych czujnikach jest informacja dźwiękowa i chyba coś na wyświetlaczu. Przy systemie automatycznego parkowania masz więcej czujników, więc pomiar jest dokładniejszy i jest chyba lepsza wizualizacja na ekranie o przeszkodach.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
A mi się wydaje, że te dodatkowe zewnętrzne są tylko i wyłącznie do monitorowania martwego pola i do automatycznego parkowania.
jednak piszczy też
jednak piszczy też
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2016, 08:01 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Mój wybór: Dynamic + pakiet.
Po czterech miesiącach jazdy mogę stwierdzić, że:
- fotele sportowe są wygodne, zarówno na krótkich odcinkach jak i w długiej trasie, dobrze trzymają na zakrętach nawet tych znacznych,
- czarna podsufitka świetnie pasuje do kokpitu z ,,piano" i boków drzwi,
- tryb ,,Sport" dla mnie jest rewelacyjnym systemem, który daje ogromną frajdę z jazdy. Zawsze można go wyłączyć ale i zawsze kiedy ma się ochotę włączyć i cieszyć się jazdą (zresztą sami nie długo się przekonacie jaka jest różnica z nim i bez),
- standardowa tapicerka materiałowa spełnia wyglądem moje oczekiwania i bardzo fajnie współgra z czarną podsufitką, kokpitem i całością.
Na wersję Elite nie decydowałem się między innymi także z powodu wyposażenia go w bezklczukowy dostęp, oraz hamulec postojowy sterowany elektrycznie (w zimie lubię w bezpiecznym miejscu kontrolowanie wpadać w poślizg z użyciem ręcznego hamulca).
Kamera cofania w dodatkowym pakiecie jest kolejnym elementem, który sprawdza się rewelacyjnie i zdecydowanie wspomaga boczne lusterka, zwłaszcza, że pole widzenia tyłu ST jest trochę ograniczone. Tak więc wybór należy do każdego z nas i każdy ma swoje priorytety. Moim zdaniem Dynamic + pakiety są OK.
Co zaś się tyczy bocznych czujników parkowania to piszczą one tak samo jak tylne i przednie (do tej pory zapominam wyłączyć, kiedy wysiadam na chwilę przy pracującym silniku lub na kogoś czekam).
Po czterech miesiącach jazdy mogę stwierdzić, że:
- fotele sportowe są wygodne, zarówno na krótkich odcinkach jak i w długiej trasie, dobrze trzymają na zakrętach nawet tych znacznych,
- czarna podsufitka świetnie pasuje do kokpitu z ,,piano" i boków drzwi,
- tryb ,,Sport" dla mnie jest rewelacyjnym systemem, który daje ogromną frajdę z jazdy. Zawsze można go wyłączyć ale i zawsze kiedy ma się ochotę włączyć i cieszyć się jazdą (zresztą sami nie długo się przekonacie jaka jest różnica z nim i bez),
- standardowa tapicerka materiałowa spełnia wyglądem moje oczekiwania i bardzo fajnie współgra z czarną podsufitką, kokpitem i całością.
Na wersję Elite nie decydowałem się między innymi także z powodu wyposażenia go w bezklczukowy dostęp, oraz hamulec postojowy sterowany elektrycznie (w zimie lubię w bezpiecznym miejscu kontrolowanie wpadać w poślizg z użyciem ręcznego hamulca).
Kamera cofania w dodatkowym pakiecie jest kolejnym elementem, który sprawdza się rewelacyjnie i zdecydowanie wspomaga boczne lusterka, zwłaszcza, że pole widzenia tyłu ST jest trochę ograniczone. Tak więc wybór należy do każdego z nas i każdy ma swoje priorytety. Moim zdaniem Dynamic + pakiety są OK.
Co zaś się tyczy bocznych czujników parkowania to piszczą one tak samo jak tylne i przednie (do tej pory zapominam wyłączyć, kiedy wysiadam na chwilę przy pracującym silniku lub na kogoś czekam).
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:05
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 9 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
- Posiadane auto: Hyundai i30CW
- Silnik: 1,6
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Głubczyce
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 7 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
jacekbomba pisze:Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?
Raczej nie. Gdyby tak było, to Opel chwaliłby się tym na lewo i prawo.
Pozdrawiam,
Pit
Pit
- JG45
- Posty: 301
- Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
- Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: CG
- Województwo: .
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Nie testowałem ale instrukcja mówi że nie. Czujniki parkowania spełniają to zadanie jak na razie bez uwag.
JG45
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
To są nadal czujniki parkowania, nie są w stanie ostrzec o pojeździe w odległości większej niż standardowy zakres ich działania (pewnie max 1m).
- JG45
- Posty: 301
- Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
- Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: CG
- Województwo: .
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
Do parkowania w zupełności wystarczą. Poza tym podejrzewam że o pojeździe w martwym polu ostrzega ten sam czujnik.
JG45
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;
jacekbomba pisze:Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?
W takiej sytuacji trochę pomaga kamera cofania, która poszerza pole widzenia. Wystarczy delikatnie wysunąć tył pojazdu i widzimy trochę na boki, a to pomaga w bezpiecznym wyjechaniu. Czyli można rzec, że warto wybrać wersję Dynamic z odpowiednim pakietem, który ma kamerę cofania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości