Astra 5 vs Inne Auto?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jeszcze jest Octavia - ogrom miejsca, tańsza od Golfa ale głośna. Ogólnie ciekawe spostrzeżenia, chociaż nie bardzo rozumiem jak możesz nazwać AK mułowatą w porównaniu do Civia. Tam żeby auto cokolwiek jechało musisz mieć 4,5-5k obrotów na liczniku i suszarkę w uszach. AK faktycznie zbiera się później niż Golf, Octavia, czy Focus, ale od 3,5k idzie już jak burza (przynajmniej silnik 150KM), konkurencja tutaj zbiera się od 2k obrotów.
Focus 1.5 to podobno prawie to samo co starsze 1.6 więc nie bałbym się awaryjności.
Tylko dziwię się, że nie poruszasz jednej, dość istotnej kwestii przy tym budżecie - AK powinna być zdecydowanie najtańsza z wymienionych. Może inaczej: AK dostaniesz z dużo lepszym wyposażeniem niż u konkurencji w tej samej cenie. Dla mnie kombi wychodziło 10k taniej z lepszym wyposażeniem niż Focus i Octavia (Golf tym bardziej). Civica odrzuciłem bo nie ma turbo.
Mazda 3 piękna, ale też chyba drogo wychodzi przy biednym wyposażeniu.
Jest jeszcze Seat Leon, ale tu nie mam ogarniętego tematu.
Focus 1.5 to podobno prawie to samo co starsze 1.6 więc nie bałbym się awaryjności.
Tylko dziwię się, że nie poruszasz jednej, dość istotnej kwestii przy tym budżecie - AK powinna być zdecydowanie najtańsza z wymienionych. Może inaczej: AK dostaniesz z dużo lepszym wyposażeniem niż u konkurencji w tej samej cenie. Dla mnie kombi wychodziło 10k taniej z lepszym wyposażeniem niż Focus i Octavia (Golf tym bardziej). Civica odrzuciłem bo nie ma turbo.
Mazda 3 piękna, ale też chyba drogo wychodzi przy biednym wyposażeniu.
Jest jeszcze Seat Leon, ale tu nie mam ogarniętego tematu.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Ja próbowałem zestawiać AK ST z Octavią Kombi, z podobnymi opcjami, różnica około 10 tysięcy cennikowo na korzyść Astry ,w Skodzie o takich rabatach jak w Oplu można zapomnieć. Tematy w Octavii nieosiągalne to np. Matrix, OnStar. A miejsca w Astrze na prawdę nie jest aż tak drastycznie mniej niż w Octavii, jak mogłoby się wydawać.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Siedziałem (nie jechałem) w tych autach co wymieniłeś i niestety tylko Astra spełniła moje oczekiwania wizualne, ergonomiczne a przede wszystkim z ilością miejsca dla pierwszego rzędu siedzeń, drugiego również. Focus odpadł w tym przypadku na starcie. Nie można mieć wszystkiego ale jak "dla mnie" najlepiej wypadła firma GM choć zawsze byłem za inną marką niż Opel...a jak będzie w rzeczywistości?! Okaże się wkrótce
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
W środku może i nie, ale bagażnik to ma przeolbrzymi. Liftback ma nawet dużo większy bagażnik niż AK ST. No i jedna rzecz, której będzie mi brakowało w AK to nawiewy na tylne siedzenia w środkowej konsoli (nawiewy pod siedzeniami to bardzo słaby pomysł - tylko w zimie cokolwiek dadzą).kuba pisze:nie jest aż tak drastycznie mniej niż w Octavii
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Masz rację z tymi nawiewami to dali ciała. Zgadza się bagażnik jest wielki w Octavii. (chociaż nie wart dopłaty 10k) Ale mi w zupełności wystarcza to co daje AK ST. Zapomniałem o najważniejszej chyba kwestii - świeżość Astry. Octavia przez kilka lat już się dosyć opatrzyła.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Dla mnie jedynym rywalem AK była Mazda (3 i CX3). Wyposażenie / cena w AK wygrała
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 lip 2016, 04:44
- Posiadane auto: Suzuki Swace
- Silnik: 1,8 Hybrid
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Podlesie
- Województwo: Świętokrzyskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Prawda jest taka,że jesli ktoś spędza dużo czasu za kółkiem to zaden kompakt poza A3 i Golf ze swoimi Ergo nie oferuje tak wygodnych foteli jak oplowskie AGR...tyle w temacie.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2016, 18:21
- Posiadane auto: Opel Astra G Classic (hatchback)
- Silnik: 1.4 Twinport / 90 KM
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: KR
- Województwo: Małopolskie
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Cześć!
Jestem tu nowy, właśnie przywitałem się w odpowiednim dziale, a teraz postanowiłem się podpiąć pod ten temat.
Potrzebuję pojemnego kombi i zacząłem się zastanawiać nad kilkoma nowymi modelami kompaktowymi. Po zasięgnięciu wielu opinii, poczytaniu, poogladaniu aut na żywo, odrzuciłem następujace modele:
* Honda Civic Tourer - największy bagażnik w klasie i zaprojektowany wg starej szkoły silnik 1.8 (niewysilony, bez turbo), dobre wykonanie, ale cena zakupu i serwisowania przyprawia o ból głowy, a poza tym żonie nie podoba się z wyglądu (a przecież w aucie trzeba czuć się dobrze!)
* Skoda Octavia kombi - jeden z większych bagażników w klasie, ogólnie dużo przestrzeni, ale auto z wyglądu nijakie, poza tym miałem wątpliwości (może nieuzasadnione!) co do silników TSI
* Kia Ceed CW / Hyundai i30 CW - za mały bagażnik, poza tym, choć Koreańczycy zrobili bardzo duży krok do przodu, to jednak wykonanie jeszcze nie tak dobre, jak u większości europejskich konkurentów - mam tego sporo w rodzinie, to wiem
* Ford Focus kombi - niezłe siniki EcoBoost, dynamiczny wygląd, ale za mało miejsca w środku, bagażnik chyba najmniejszy w klasie
* Fiat Tipo SW - nie za wiele jeszcze o nim wiadomo, a tak do końca stycznia już chcę mieć nowy samochód
Na placu boju pozostały:
* Astra K ST (1.4 Turbo w wersji 125 KM lub 150KM)
* Peugeot 308 T9 SW (1.2 PureTech, koniecznie 130KM)
Oboma samochodami jeździłem i oboma jestem po prostu zachwycony - niestety, bo po prostu nie potrafię wybrać!
* Zawieszenie - oba auta oferują niezły kompromis prowadzenie - komfort, ale inaczej rozłożone są akcenty - mam wrażenie, że w 308 bardziej na komfort
* Jakość spasowania elementów karoserii i wnętrza - tu zdecydowanie wygrywa 308!
* Popularność modelu - z jednej strony nie sprzedano jeszcze dużo Astr K, ale jestem pewnien, że za 2-3 lata będzie ich jeździło o wiele więcej, niż 308 T9. Pytanie: czy postawić na model oklepany - Astra, ale za to łatwiejszy w diagnostyce ew. problemów, czy wybrać coś bardziej oryginalnego - 308 (licząc się z tym, że rozwiązanie ew. problemów będzie trudniejsze)?
* Slniki - nie widzę różnicy w przyspieszeniu pomiędzy 1.2 PureTech / 130 KM, a 1.4 Turbo / 125 KM, choć na papierze Astra przyspiesza minimalnie szybciej (9,6s vs 10,0s od 0 do 100 km/h). PT jest bardziej wysilony i ma 3 cylindry - nie słychać tego i nie czuć, pracuje b. kulturalnie i daje frajdę z jazdy, ale czy będzie wystarczjąco trwały?
* Przestrzeń - w Astrze nieco więcej miejsca na tylnej kanapie, ale mniejszy bagażnik, w 308 odwrotnie
* Usterki - Astra K jest na tyle nowym samochodem, że za wcześnie jeszcze jest mówić o typowych usterkach - na razie jeśli się one pojawiają, to dotyczą raczej głupot. Z kolei kiedy czytałem o 308 T9, byłem zaskoczony, że skargi użytkowników dotyczyły głównie wcale nie nowości (silnik PureTech, czy sterowanie systemami za pomocą "tabletu"), a rzeczy bardziej tradycyjnych (zawieszenie, ze szczególnym uwzględnieniem tylnej belki skrętnej).
* Bezpieczeństwo - nie wiem, na ile miarodajne są testy NCAP, ale jakiś punkt odniesienia musi być, no i oba auta wypadają podobnie - jako jedne z bezpieczniejszych w klasie
Planowany czas użytkowania samochodu: 8 - 10 lat, w tym czasie do zrobienia przebieg rzędu 200 000 km.
Będę wdzięczny za Wasze opinie na ten temat.
PS. Żeby nie było, podobny temat wrzuciłem na forum Puga.
Jestem tu nowy, właśnie przywitałem się w odpowiednim dziale, a teraz postanowiłem się podpiąć pod ten temat.
Potrzebuję pojemnego kombi i zacząłem się zastanawiać nad kilkoma nowymi modelami kompaktowymi. Po zasięgnięciu wielu opinii, poczytaniu, poogladaniu aut na żywo, odrzuciłem następujace modele:
* Honda Civic Tourer - największy bagażnik w klasie i zaprojektowany wg starej szkoły silnik 1.8 (niewysilony, bez turbo), dobre wykonanie, ale cena zakupu i serwisowania przyprawia o ból głowy, a poza tym żonie nie podoba się z wyglądu (a przecież w aucie trzeba czuć się dobrze!)
* Skoda Octavia kombi - jeden z większych bagażników w klasie, ogólnie dużo przestrzeni, ale auto z wyglądu nijakie, poza tym miałem wątpliwości (może nieuzasadnione!) co do silników TSI
* Kia Ceed CW / Hyundai i30 CW - za mały bagażnik, poza tym, choć Koreańczycy zrobili bardzo duży krok do przodu, to jednak wykonanie jeszcze nie tak dobre, jak u większości europejskich konkurentów - mam tego sporo w rodzinie, to wiem
* Ford Focus kombi - niezłe siniki EcoBoost, dynamiczny wygląd, ale za mało miejsca w środku, bagażnik chyba najmniejszy w klasie
* Fiat Tipo SW - nie za wiele jeszcze o nim wiadomo, a tak do końca stycznia już chcę mieć nowy samochód
Na placu boju pozostały:
* Astra K ST (1.4 Turbo w wersji 125 KM lub 150KM)
* Peugeot 308 T9 SW (1.2 PureTech, koniecznie 130KM)
Oboma samochodami jeździłem i oboma jestem po prostu zachwycony - niestety, bo po prostu nie potrafię wybrać!
* Zawieszenie - oba auta oferują niezły kompromis prowadzenie - komfort, ale inaczej rozłożone są akcenty - mam wrażenie, że w 308 bardziej na komfort
* Jakość spasowania elementów karoserii i wnętrza - tu zdecydowanie wygrywa 308!
* Popularność modelu - z jednej strony nie sprzedano jeszcze dużo Astr K, ale jestem pewnien, że za 2-3 lata będzie ich jeździło o wiele więcej, niż 308 T9. Pytanie: czy postawić na model oklepany - Astra, ale za to łatwiejszy w diagnostyce ew. problemów, czy wybrać coś bardziej oryginalnego - 308 (licząc się z tym, że rozwiązanie ew. problemów będzie trudniejsze)?
* Slniki - nie widzę różnicy w przyspieszeniu pomiędzy 1.2 PureTech / 130 KM, a 1.4 Turbo / 125 KM, choć na papierze Astra przyspiesza minimalnie szybciej (9,6s vs 10,0s od 0 do 100 km/h). PT jest bardziej wysilony i ma 3 cylindry - nie słychać tego i nie czuć, pracuje b. kulturalnie i daje frajdę z jazdy, ale czy będzie wystarczjąco trwały?
* Przestrzeń - w Astrze nieco więcej miejsca na tylnej kanapie, ale mniejszy bagażnik, w 308 odwrotnie
* Usterki - Astra K jest na tyle nowym samochodem, że za wcześnie jeszcze jest mówić o typowych usterkach - na razie jeśli się one pojawiają, to dotyczą raczej głupot. Z kolei kiedy czytałem o 308 T9, byłem zaskoczony, że skargi użytkowników dotyczyły głównie wcale nie nowości (silnik PureTech, czy sterowanie systemami za pomocą "tabletu"), a rzeczy bardziej tradycyjnych (zawieszenie, ze szczególnym uwzględnieniem tylnej belki skrętnej).
* Bezpieczeństwo - nie wiem, na ile miarodajne są testy NCAP, ale jakiś punkt odniesienia musi być, no i oba auta wypadają podobnie - jako jedne z bezpieczniejszych w klasie
Planowany czas użytkowania samochodu: 8 - 10 lat, w tym czasie do zrobienia przebieg rzędu 200 000 km.
Będę wdzięczny za Wasze opinie na ten temat.
PS. Żeby nie było, podobny temat wrzuciłem na forum Puga.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Renault wprowadziło też chyba wersję kombi Meganki, więc możesz zerknąć jeszcze na nią. Sam jeździłem tylko modelem G.T. w hatchbacku, ale był on strasznie drogi.
Weź też pod uwagę awaryjność i utratę wartości. Mnie te dwa czynniki plus cena skutecznie odpędziły od Renault.
Decyzję niestety musisz podjąć sam, bo to ty powinieneś wiedzieć najlepiej co tobie jest potrzebne.
Weź też pod uwagę awaryjność i utratę wartości. Mnie te dwa czynniki plus cena skutecznie odpędziły od Renault.
Decyzję niestety musisz podjąć sam, bo to ty powinieneś wiedzieć najlepiej co tobie jest potrzebne.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Astra jest nowiutka i jednak jest odrobinę zagadkowa. Chociaż nie zapowiada się na jakieś wpadki, bo aż tyle się nie zmieniło w porównaniu do AJ. Odnośnie TSI to zastanów się jeszcze raz, bo silniki w 2012 zostały poprawione i nie powinny mieć już problemów z rozrządem i pierścieniami. A Seat Leon, Golf? Oglądałeś? Jeździłeś? Niestety Peugeota nawet nie oglądałem, więc nic Ci nie powiem.
Odnośnie silnika AK 125 KM powinien być bardzo wytrzymały, bo 150 KM to ten sam silnik, tylko inny chip. A cena? AK wypada najtaniej ze wszystkich przez Ciebie odrzuconych, a Peugeot?
Odnośnie silnika AK 125 KM powinien być bardzo wytrzymały, bo 150 KM to ten sam silnik, tylko inny chip. A cena? AK wypada najtaniej ze wszystkich przez Ciebie odrzuconych, a Peugeot?
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
"Focus 1.5 to podobno prawie to samo co starsze 1.6 więc nie bałbym się awaryjności."-to podobno całkiem nowy silnik,przekonstruowany i chyba także z żeliwnym blokiem tak jak 1.0 by szybciej osiągał temperaturę roboczą.
Ja akurat odrzuciłem mazdę 3 za ilość miejsca,szczególnie nad głową(z aerodynamiką budy przesadzili)i ten tablet co wystaje i nie można go wyłączyć(jakaś porażka)ale teraz biore pod uwagę cx3 gdzie cenowo wyglada nawet taniej.Obiema jeszcze nie jeździłem i pytanie moje,czy ktoś wie jak z wyciszeniem i czy silnik nie jest zbyt natarczywy?
Ja akurat odrzuciłem mazdę 3 za ilość miejsca,szczególnie nad głową(z aerodynamiką budy przesadzili)i ten tablet co wystaje i nie można go wyłączyć(jakaś porażka)ale teraz biore pod uwagę cx3 gdzie cenowo wyglada nawet taniej.Obiema jeszcze nie jeździłem i pytanie moje,czy ktoś wie jak z wyciszeniem i czy silnik nie jest zbyt natarczywy?
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
No w maździe te tablety to jest porażka, mam wrażenie że zaraz się urwą
Ja jeździłem i 3 i cx3, obydwie spoko pod kątem wyciszenia (choć nie jeździłem wiele). CX3 jest mała, i to jej właściwie jedyna wada (+ brak sensownego podłokietnika) - wizualnie mi się podoba najbardziej z całej trójki aut i gdyby nie to to bym ją brał
Ja jeździłem i 3 i cx3, obydwie spoko pod kątem wyciszenia (choć nie jeździłem wiele). CX3 jest mała, i to jej właściwie jedyna wada (+ brak sensownego podłokietnika) - wizualnie mi się podoba najbardziej z całej trójki aut i gdyby nie to to bym ją brał
Ostatnio zmieniony 01 lis 2016, 22:20 przez LordDarq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
cx 3 wyglada obłednie na zewnątrz ale drugi rząd miejsc to rzeczywiście porażka zas z przodu znowu na szerokośc mało ale nad głową masa miejsca zas w mazdzie 3 odwrotnie,zawsze musi byc coś....No i nie wiem czy obie nie są za twarde na nasze dziury,bo zawsze mnie to wk...takie nasze drogi....Dlatego moim faworytem na razie nadal fokus(kocie ruchy i cichy
Ale astrę nadal biorę pod uwagę tylko,zeby ona się zbierała szybciej od dołu,jakaś taka leniwa,no nic muszę się jeszcze raz przejechać,moze mi się wydaje.Ale o dziwo 1.0 ecoboostem radośniej mi się przyspieszało i jakiś taki bardziej zwinny,astra to jak słoń w składzie porcelany tak dostojnie się nią jeździ ale mało temperamentu w niej zas ta mocniejsza wersja już jest dla mnie za droga bo szukam czegoś za około 65tys.
Ale astrę nadal biorę pod uwagę tylko,zeby ona się zbierała szybciej od dołu,jakaś taka leniwa,no nic muszę się jeszcze raz przejechać,moze mi się wydaje.Ale o dziwo 1.0 ecoboostem radośniej mi się przyspieszało i jakiś taki bardziej zwinny,astra to jak słoń w składzie porcelany tak dostojnie się nią jeździ ale mało temperamentu w niej zas ta mocniejsza wersja już jest dla mnie za droga bo szukam czegoś za około 65tys.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jak dobrze ponegocjujesz to w tym budżecie kupisz AK 150 KM w wersji Dynamic... Wątpię żeby Focus chociaż zbliżył się do tej oferty, ale jeżeli tak, to daj koniecznie znać! Nie jesteśmy fanboy'ami AK, po prostu większość z forumowiczów jest tu, bo AK miała najlepszą ofertę
Jeżeli chodzi o zbieranie się od dołu to też na to liczyłem i też miałem dylemat, ale popatrz na to inaczej: w Focusie możliwe, że nie musiałbyś redukować do wyprzedzania, ale w AK jak już zredukujesz to masz ten moment wyżej, czyli w połączeniu z większą mocą, co bardzo możliwe, że przekłada się tak naprawdę na lepsze przyspieszenie. Jeżeli redukowanie to taka tragedia, to dla pocieszenia powiem Ci, że Civic musisz zredukować o dwa biegi, żeby zbliżyć się do przyspieszenia AK
Ja z jazd testowych miałem takie wrażenia: chyba 80 km/h, 2,5k obortów 4 bieg , gaz w podłogę i ... długo, długo nic, potem magiczne 3,5k obrotów i czujesz, że auto w końcu przyspiesza - myślisz sobie, że trochę późno, szkoda.. patrzysz jeszcze raz na prędkościomierz, a tam już 160km/h
Jeżeli chodzi o zbieranie się od dołu to też na to liczyłem i też miałem dylemat, ale popatrz na to inaczej: w Focusie możliwe, że nie musiałbyś redukować do wyprzedzania, ale w AK jak już zredukujesz to masz ten moment wyżej, czyli w połączeniu z większą mocą, co bardzo możliwe, że przekłada się tak naprawdę na lepsze przyspieszenie. Jeżeli redukowanie to taka tragedia, to dla pocieszenia powiem Ci, że Civic musisz zredukować o dwa biegi, żeby zbliżyć się do przyspieszenia AK
Ja z jazd testowych miałem takie wrażenia: chyba 80 km/h, 2,5k obortów 4 bieg , gaz w podłogę i ... długo, długo nic, potem magiczne 3,5k obrotów i czujesz, że auto w końcu przyspiesza - myślisz sobie, że trochę późno, szkoda.. patrzysz jeszcze raz na prędkościomierz, a tam już 160km/h
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 14:05
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 6 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jeździłem Peugeotem dwa tygodnie, fajny samochód, ale obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego moim zdaniem jest średnio wygodna. Zwłaszcza jeżeli chodzi o klimatyzacje - przełączenie klimatyzacji z minimum do maksimum przy dwóch strefach to 48 (!sic) kliknięć! Oczywiście można trzymać długo przycisk do zwiększania/zmniejszania, ale wtedy temperatura zmienia sie w tępie 1st/s. Do tego niektóre rzeczy są tam tak nieintuicyjne porozmieszczane, że podłączenie telefonu przez aux zajęło mi pół drogi z Krakowa do Warszawy (okazało sie ze w KONTAKTACH trzeba zmienić "wzmocnienie AUX" z minimum na maksimum. Porażka
- Shivver
- Posty: 490
- Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Walencja
- Województwo: Hiszpania
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Segor pisze:Jak dobrze ponegocjujesz to w tym budżecie kupisz AK 150 KM w wersji Dynamic... Wątpię żeby Focus chociaż zbliżył się do tej oferty, ale jeżeli tak, to daj koniecznie znać! Nie jesteśmy fanboy'ami AK, po prostu większość z forumowiczów jest tu, bo AK miała najlepszą ofertę
Jeżeli chodzi o zbieranie się od dołu to też na to liczyłem i też miałem dylemat, ale popatrz na to inaczej: w Focusie możliwe, że nie musiałbyś redukować do wyprzedzania, ale w AK jak już zredukujesz to masz ten moment wyżej, czyli w połączeniu z większą mocą, co bardzo możliwe, że przekłada się tak naprawdę na lepsze przyspieszenie. Jeżeli redukowanie to taka tragedia, to dla pocieszenia powiem Ci, że Civic musisz zredukować o dwa biegi, żeby zbliżyć się do przyspieszenia AK
Ja z jazd testowych miałem takie wrażenia: chyba 80 km/h, 2,5k obortów 4 bieg , gaz w podłogę i ... długo, długo nic, potem magiczne 3,5k obrotów i czujesz, że auto w końcu przyspiesza - myślisz sobie, że trochę późno, szkoda.. patrzysz jeszcze raz na prędkościomierz, a tam już 160km/h
65k AK 150KM w wersji Dynamic? Nie sądzę, chyba że naprawdę słabo wynegocjowałem, bo za 71k kupiłem z wystawy taką po bardzo długich negocjacjach. Cena nowej w tej konfiguracji bez negocjacji to 90k.
Proszę o stosowanie jak najkrótszych cytatów w przyszłości - daro
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Cena 150KM Dynamic HB z cennika 2017 to: 77 900 zł - 15% rabat = 66 215 zł. Jak widać w wątku z rabatami 15% na HB kilka osób dostało. Ja na ST dostałem ostatecznie 16,4 % rabatu + przedłużona gwarancja za 1,23 zł + komplet zimowych kół prawie w cenie allegro.Shivver pisze:Cena nowej w tej konfiguracji bez negocjacji to 90k.
- Shivver
- Posty: 490
- Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Walencja
- Województwo: Hiszpania
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: RE: Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Segor pisze:Cena 150KM Dynamic HB z cennika 2017 to: 77 900 zł - 15% rabat = 66 215 zł. Jak widać w wątku z rabatami 15% na HB kilka osób dostało. Ja na ST dostałem ostatecznie 16,4 % rabatu + przedłużona gwarancja za 1,23 zł + komplet zimowych kół prawie w cenie allegro.Shivver pisze:Cena nowej w tej konfiguracji bez negocjacji to 90k.
Masz rację, ale te rabaty na zskup prywatny nie obowiązują. Mam nadzieję że nie przeplacilem, schodząc z 90k na 71k
Sent from my ZUK Z1 using Tapatalk
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Perkusista pisze:
* Honda Civic Tourer - największy bagażnik w klasie i zaprojektowany wg starej szkoły silnik 1.8 (niewysilony, bez turbo), dobre wykonanie, ale cena zakupu i serwisowania przyprawia o ból głowy, a poza tym żonie nie podoba się z wyglądu (a przecież w aucie trzeba czuć się dobrze!)
* Astra K ST (1.4 Turbo w wersji 125 KM lub 150KM)
* Peugeot 308 T9 SW (1.2 PureTech, koniecznie 130KM)
Akurat 4 lata jeżdżę Civikiem i nie wiem skąd to info o cenie serwisu. Jest jak wszędzie a zaryzykuję twierdzenie że nawet taniej bo mieliśmy kiedyś Astrę III więc pamiętam ceny serwisu i zapewniam że Honda nie wypada drożej. Cena zakupu Civika jest wysoka ale zobacz na używki - przy sprzedaży odzyskuje się to co się nadpłaciło. Po prostu Honda nie daje takich rabatów więc auta trzymają cenę, Astra szybciej straci na wartości przez rabaty właśnie.
Co do Peugeota to żona miała ten sam dylemat - zastanawiała się na Astrą i 308. Na jeździe testowej miałem wrażenie że Peugeot 308 130KM lepiej ciągnie od Astry 150KM ale ostatecznie nie chcieliśmy silnika 3 cylindrowego a i charakter zawieszenia taki trochę nie dla nas. Możesz zobaczyć jeszcze Megane jeśli wnętrze Ci podejdzie.
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Myślę, że kwestia serwisu tutaj powinna być omawiana troszkę inaczej - popraw mnie jeśli jestem w błędzie - ale Honda na podstawie wyliczeń koma wysyła Cię na serwis, który jeśli się nie mylę, może zdarzyć się np. po 7000 km od ostatniej wymiany oleju...co w praktyce jest słabe w porównaniu z Astrą gdzie masz sztywne okresy kilometrowe lub co rok...stąd wydaje mi się, że w ostatecznym rozrachunku jest drożej w Hondzie...inna rzecz to dostępność serwisów...jak ktoś mieszka w większym mieście - spoko...Honda pewnie jest ale jak już w mniejszym to jazda do większego ośrodka na obowiązkowy serwis to nie dość że kwestia dodatkowego czasu ale i wydanych na drogę pieniędzy...jednak Opel czy inne marki są bardziej popularne i to daje realne oszczędności w kwestii kosztów serwisowych.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
No dobra, ale AK też ma wskaźnik zużycia oleju. Coś mi się wydaje, że jeżeli doszedłby do 100% (pełnego zużycia) to też wysłałby Cię do serwisu. Niemniej możliwe, że w wskazanym przebiegu ten wskaźnik nigdy nie osiąga takich wartości.admin pisze:Honda na podstawie wyliczeń koma wysyła Cię na serwis, który jeśli się nie mylę, może zdarzyć się np. po 7000 km od ostatniej wymiany oleju...co w praktyce jest słabe w porównaniu z Astrą gdzie masz sztywne okresy kilometrowe lub co rok
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
[/quote] No dobra, ale AK też ma wskaźnik zużycia oleju. Coś mi się wydaje, że jeżeli doszedłby do 100% (pełnego zużycia) to też wysłałby Cię do serwisu. Niemniej możliwe, że w wskazanym przebiegu ten wskaźnik nigdy nie osiąga takich wartości.[/quote]
Wypowiem się w temacie oleju. Civic wysyła na serwis olejowy między 11 a 16tys km zależy to od stylu jazdy a mowa o silniku wolnossącym. Koszt własnego oleju + filtr jakieś 140zł, robocizna ASO jakieś 50zł. Jeśli AK nie wysyła na zmianę oleju przy podobnym przebiegu to tym gorzej dla Astry bo tu dochodzi turbo wrażliwe na jakość oleju.
Wypowiem się w temacie oleju. Civic wysyła na serwis olejowy między 11 a 16tys km zależy to od stylu jazdy a mowa o silniku wolnossącym. Koszt własnego oleju + filtr jakieś 140zł, robocizna ASO jakieś 50zł. Jeśli AK nie wysyła na zmianę oleju przy podobnym przebiegu to tym gorzej dla Astry bo tu dochodzi turbo wrażliwe na jakość oleju.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 lis 2016, 10:22
- Posiadane auto: Astar AH
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2009
- Miasto: Krakow
- Województwo: Malopolska
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Czesc, ja tez zastanawiam sie nad zakupem Astry 1.4 125KM i fajnie poczytac opinie innych osob o tym samochodzie. Jezdzilem tez Nissanem Pulsarem 1.2 115KM i co podobalo mi sie w Nissanie to wyciszenie. Jezdzilem w tym samym dniu tez AK 150KM i Astra wydawala sie glosniejsza przy wyzszych predkosciach. Na plus astry musze zapisac ladniejsze wnetrze. Niestety w obu autach slyszalem na nierownosciach drobne odglosy z deski rozdzielczej. W Astrze odzywaly sie chyba zle spasowane nawiewy na przednia szybe i zastanawiam sie jak to wyglada w innych egzemplarzach. Wy jestescie zadowoleni ze spasowania w Astrze?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2016, 18:21
- Posiadane auto: Opel Astra G Classic (hatchback)
- Silnik: 1.4 Twinport / 90 KM
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: KR
- Województwo: Małopolskie
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Cześć,
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
@b3rs - Wygląd nowej Meganki GrandTour rzeczywiście super (tylne światła po włączeniu po prostu obłędne!), do tego rozsądnie skalkulowany cennik, pojemny bagażnik. Zastrzeżenia mam do gamy silnikowej - plus dla nich za to, że zostawili jednego wolnossącego benzyniaka dla konserwatystów, natomiat wg mnie brakuje silników "ze środka" - najmocniejszy z "cywilnych" benzyniaków ma co prawda te 130KM, ale nawet na papierze dostarcza gorszych osiągów, niż 308 / Astra, z kolei wersja GT to już nie mój pułap cenowy. Natomiast obejrzeć w salonie nie zaszkodzi, jeśli znajdę trochę czasu.
@Segor - Tak, słyszałem że te nowe TSI na pasku rozrządu to już zupełnie inna bajka. Nie, VW czy Seata nie brałem pod uwagę, założyłem że będzie to to samo, co Skoda, tyle że za większe pieniądze . Jeśli chodzi o porównanie cen zakupu Astry i 308, to po skonfigurowaniu podobnego wyposażenia (powiedziałbym, że Pug oferuje więcej w standardzie) oraz uwzględnieniu upustów, wychodzi mniejwięcej na to samo. Natomiast tzw. "total cost of ownership" będzie nieco wyższy w Peugeocie (ceny przeglądów, części itp.). Poza tym, ponieważ jestem już w posiadaniu Opla, mogę w przypadku Astry liczyć na przedłużoną gwarancję za złotówkę.
@marek - Obsługa wszystkiego z tableta akurat mnie nie przeraża, dopóki tylko wszystko będzie działać! Bardziej w 308 obawiałbym się problemów z belką skrętną...
@remar - Wartość rezydualna ma dla mnie mniejsze znaczenie, szczerze mówiąc i tak za żadne 10-letnie auto nie dostaniesz już większych kokosów... Ale że Civic to dobre auto, to nie neguję. Co do Waszego subiektywnego odczucia, że PureTech lepiej przyspieszał, to pewnie sprawka niżej położonego max. momentu obrotowego (choć ogólnie jest on nieco mniejszy, niż w Astrze).
@admin - Tak, chodzi mi właśnie o takie postawienie sprawy przeglądów w Hondzie, nawet uwzględniając zastrzeżenia remara.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
@b3rs - Wygląd nowej Meganki GrandTour rzeczywiście super (tylne światła po włączeniu po prostu obłędne!), do tego rozsądnie skalkulowany cennik, pojemny bagażnik. Zastrzeżenia mam do gamy silnikowej - plus dla nich za to, że zostawili jednego wolnossącego benzyniaka dla konserwatystów, natomiat wg mnie brakuje silników "ze środka" - najmocniejszy z "cywilnych" benzyniaków ma co prawda te 130KM, ale nawet na papierze dostarcza gorszych osiągów, niż 308 / Astra, z kolei wersja GT to już nie mój pułap cenowy. Natomiast obejrzeć w salonie nie zaszkodzi, jeśli znajdę trochę czasu.
@Segor - Tak, słyszałem że te nowe TSI na pasku rozrządu to już zupełnie inna bajka. Nie, VW czy Seata nie brałem pod uwagę, założyłem że będzie to to samo, co Skoda, tyle że za większe pieniądze . Jeśli chodzi o porównanie cen zakupu Astry i 308, to po skonfigurowaniu podobnego wyposażenia (powiedziałbym, że Pug oferuje więcej w standardzie) oraz uwzględnieniu upustów, wychodzi mniejwięcej na to samo. Natomiast tzw. "total cost of ownership" będzie nieco wyższy w Peugeocie (ceny przeglądów, części itp.). Poza tym, ponieważ jestem już w posiadaniu Opla, mogę w przypadku Astry liczyć na przedłużoną gwarancję za złotówkę.
@marek - Obsługa wszystkiego z tableta akurat mnie nie przeraża, dopóki tylko wszystko będzie działać! Bardziej w 308 obawiałbym się problemów z belką skrętną...
@remar - Wartość rezydualna ma dla mnie mniejsze znaczenie, szczerze mówiąc i tak za żadne 10-letnie auto nie dostaniesz już większych kokosów... Ale że Civic to dobre auto, to nie neguję. Co do Waszego subiektywnego odczucia, że PureTech lepiej przyspieszał, to pewnie sprawka niżej położonego max. momentu obrotowego (choć ogólnie jest on nieco mniejszy, niż w Astrze).
@admin - Tak, chodzi mi właśnie o takie postawienie sprawy przeglądów w Hondzie, nawet uwzględniając zastrzeżenia remara.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Do posiadaczy AK,podobno są różne tryby do jazdy w tym tryb sport w jakiej wersji są dostępne,no i czy ten tryb sport przypuśćmy daje odczuwalną większą dynamikę czy to raczej mała ściema.
Jeśli ktoś się zastanawia nad i30 to warto chyba poczekać bo w 2017 wychodzi nowa generacja z silnikami turbo 1.4 140 kokpit oczywiście z przyklejonym tabletem(blee).
Jeśli ktoś się zastanawia nad i30 to warto chyba poczekać bo w 2017 wychodzi nowa generacja z silnikami turbo 1.4 140 kokpit oczywiście z przyklejonym tabletem(blee).
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 25 paź 2016, 19:53
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
U mnie na placu boju przed podjęciem ostatecznej decyzji zostały nowa Megane, 308 i AK.
Pierwsza z puli odpadła Renault. Dealer u którego kupowaliśmy wcześniej Clio dla żony nawet "pożyczył" nam na parę godzin wersję ZEN z silnikiem 1.5 dci ale w finalnym odbiorze auto wypadło słabo, mimo teoretycznie lepszego wyposażenia. Duży minus za brak przestrzeni dla pasażerów z tyłu. Plus za duze rabaty, bo w cenie benzynowej AK można znaleźć diesla.
308 znałem dość dobrze bo jeździłem służbowym przez ponad rok zanim nie rzuciłem korpo. Mogłem liczyć rownież na dość dobre rabaty ale chyba zmęczenie i znudzenie samochodem skreśliło francuza. Ale zeby nie było, to kawał porządnego, dobrze wykończonego i przestronnego samochodu. Na miejscu kogoś kto musi na chłodno dokonać wyboru miałbym sporą zagwostkę co wybrać.
Natomiast VAGi zostały u mnie skreślone głownie ze wzgledu na to, że mamy już pod domem octavię combi i uznałem, że dwie Skody to o jedną za dużo
Oglądałem jeszcze Golfy (drogie) i Leony (z zewnątrz WOW, w środku Octavia drugiej generacji) ale stanęło na Astrze. Poki co nie żałuje
Pierwsza z puli odpadła Renault. Dealer u którego kupowaliśmy wcześniej Clio dla żony nawet "pożyczył" nam na parę godzin wersję ZEN z silnikiem 1.5 dci ale w finalnym odbiorze auto wypadło słabo, mimo teoretycznie lepszego wyposażenia. Duży minus za brak przestrzeni dla pasażerów z tyłu. Plus za duze rabaty, bo w cenie benzynowej AK można znaleźć diesla.
308 znałem dość dobrze bo jeździłem służbowym przez ponad rok zanim nie rzuciłem korpo. Mogłem liczyć rownież na dość dobre rabaty ale chyba zmęczenie i znudzenie samochodem skreśliło francuza. Ale zeby nie było, to kawał porządnego, dobrze wykończonego i przestronnego samochodu. Na miejscu kogoś kto musi na chłodno dokonać wyboru miałbym sporą zagwostkę co wybrać.
Natomiast VAGi zostały u mnie skreślone głownie ze wzgledu na to, że mamy już pod domem octavię combi i uznałem, że dwie Skody to o jedną za dużo
Oglądałem jeszcze Golfy (drogie) i Leony (z zewnątrz WOW, w środku Octavia drugiej generacji) ale stanęło na Astrze. Poki co nie żałuje
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
adax pisze:Do posiadaczy AK,podobno są różne tryby do jazdy w tym tryb sport w jakiej wersji są dostępne,no i czy ten tryb sport przypuśćmy daje odczuwalną większą dynamikę czy to raczej mała ściema.
Tryb sport jest w wersji Dynamic. Tu masz info: tryb-sport-co-dok-adnie-zmienia-t328.html
W skrócie: nie dodaje mocy/momentu.
- Ercez
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 SHT 200KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Ja początkowo zastanawiałem się nad Megane, jednak bardziej podobała mi się Astra i to było główne kryterium. Niestety znajomemu znajomego, jakiś czas później, w Talismanie z silnikiem 1,6 popsuła się skrzynia EDC po niecałych 4000 km, a serwis odmówił naprawy gwarancyjnej, tłumacząc się "złym użytkowaniem skrzyni biegów". Z tego co wiem, ten sam silnik i skrzynia jest w Megane GT. Nie żałuję wyboru, zrobiłem Astrą ponad 13000km i serwisu, poza wymianą oleju i regulacją świateł, nie widziała. Może nie jest to automat, ale przynajmniej nie boję się długich tras, które pokonuję często.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Na Megane GT proponowano mi upust 2%! Na początku na serio myślałem, że to żart...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości