Astra 5 vs Inne Auto?
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug pisze:Jeszcze nie jest w standardzie od zera, a w Golfie w najwyższej wersji (FA i ACC) jest, a w Astrze w najwyższej znowu nie ma, ale jest w Astrze Line Assist (LA), a w Golfie znowu nie ma. Więc wymieniają się po równo. W Astrze trzeba dokupić FA i ACC za 3200 zł, a w Golfie LA i rozpoznawanie znaków za 2660 zł. Ale nie o to chodzi, chodziło mi o to, że dotychczas jak konfigurowałem, to nie dodawałem do konfiguracji PK2, stąd różnica robiła się większa na korzyść Astry. Chociaż z drugiej strony ta plastikowa atrapa znaczka wygląda tandetnie przy ładnym chromowanym znaczku 3D Opla.
FA i LA są częścią PK1, który jest standardem w Dynamic i Elite a w Enjoy kosztuje 2600 zł.
Znaczek chyba nie wygląda aż tak źle na żywo. Parę osób na forum już ma AK z ACC i na zdjęciach wychodzi to całkiem nie najgorzej.
Na przykład tu
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Budus wspominał, że na żywo nie wygląda to wcale tak źle, no i chwalił samo ACC. Sam uważam, ze nie wygląda źle i w połączeniu z AT, to musi być bajka
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
b3rs pisze: FA i LA są częścią PK1, który jest standardem w Dynamic i Elite a w Enjoy kosztuje 2600 zł.
Znaczek chyba nie wygląda aż tak źle na żywo. Parę osób na forum już ma AK z ACC i na zdjęciach wychodzi to całkiem nie najgorzej.
Na przykład tu
Ale FA musi miec radar, a ten podobno przychodzi z PK2, bo w zwykłym Elite y PK1 nie ma tej zaślepki do radaru. To w końcu jak to jest z tym FA w PK1, bo bez wymiany znaczka to jak mierzy odległość.
I jak jest FA w PK1, to sam tempomat kosztuje 3200 zl, drogo za jedna funkcje.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug pisze:Ale FA musi miec radar, a ten podobno przychodzi z PK2, bo w zwykłym Elite y PK1 nie ma tej zaślepki do radaru. To w końcu jak to jest z tym FA w PK1, bo bez wymiany znaczka to jak mierzy odległość.
Wykorzystuje kamerę.
https://www.youtube.com/watch?v=dVXBKqXumcA
DigDug pisze:I jak jest FA w PK1, to sam tempomat kosztuje 3200 zl, drogo za jedna funkcje.
Jak komuś potrzebne... W Highline żeby mieć Lane Assist musisz dobrać opcji za minimum 10880 zł.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Acha, no tak. Hmm, nie wiem czy to jest OK i odpowiada jakością radarowi, czy też taka proteza. Fakt przypominam sobie, że kiedyś w teście ktoś mówił, że odległość w sekundach jest pokazywana.
Stosuje ktoś jeszcze takie rozwiązanie FA przez kamerę?? Szczerze to niby podobne rozwiązanie jest w wideorejestratorach, że jest taki FA z pipczeniem, jak coś nie tak.
W sumie, jakby to było takie ok, to by i tempomat mógł działać w oparciu o to. Pewnie jest mniej dokładne i wolą nie ryzykować, że ktoś się w du.... właduje po zmianie pasa, albo wolniej określa faktyczną odległość.
Added in 32 minutes 13 seconds:
Przesadziłeś z ceną, bo wziąłeś pod uwagę, jak do Highline - dokupujesz sam LA w pakiecie. Ale są pakiety, które tak jak PK1 w Astrze bierze każdy, w wówczas po tych pakietach must have w VW za łącznie 4350 dokupujesz oba pakiety, a pakiet, w którym masz między innymi LA i znaki kosztuje 2660 zł i dodatkowo dopłacasz 4200 do LED Top z DLA i navi.
Ale jak doposażamy, to doposażamy. Ja muszę to mieć. Zresztą nie chce znowu przepychanek, ale padają konkretne kwoty, to tak samo wyposażona Astra 1.4T i Golf 1.4T mające praktycznie to samo, wychodzą 115 tys zł za Astrę i 112 tys za Golfa.
Jak już nie raz wspominano pozostaje kwestia upustów, z tym że jak ktoś łapie się na grupę zawodową w VW, to różnica będzie -15% u Opla i -10% u VW. A to robi cenę 100 tys za Astrę i 102 tys za VW. Co przy przewidywanej utracie wartości i łatwości zbycia wyżej stawia VW Golfa. Jak dołożymy skrzynię automat, to różnica na korzyść Astry wzrasta o 4 tys zł, bo AT w Oplu 5 tys, a DSG 9 tys zł. Ale jak ktoś ma szansę to ceny robią się porównywalne. Kwestia upodobań, urody i doświadczeń z marką pozostaje poza ekonomicznym podejściem do zakupu.
PS. Niestety ja nie łapię się na grupę zawodową w VW i dla mnie cena Astry jest 7-8 tysięcy niższa, a przy chęci posiadania AT to cena winduje dużo w górę, bo do ok 12-13 drożej Golf.
Stosuje ktoś jeszcze takie rozwiązanie FA przez kamerę?? Szczerze to niby podobne rozwiązanie jest w wideorejestratorach, że jest taki FA z pipczeniem, jak coś nie tak.
W sumie, jakby to było takie ok, to by i tempomat mógł działać w oparciu o to. Pewnie jest mniej dokładne i wolą nie ryzykować, że ktoś się w du.... właduje po zmianie pasa, albo wolniej określa faktyczną odległość.
Added in 32 minutes 13 seconds:
b3rs pisze: Jak komuś potrzebne... W Highline żeby mieć Lane Assist musisz dobrać opcji za minimum 10880 zł.
Przesadziłeś z ceną, bo wziąłeś pod uwagę, jak do Highline - dokupujesz sam LA w pakiecie. Ale są pakiety, które tak jak PK1 w Astrze bierze każdy, w wówczas po tych pakietach must have w VW za łącznie 4350 dokupujesz oba pakiety, a pakiet, w którym masz między innymi LA i znaki kosztuje 2660 zł i dodatkowo dopłacasz 4200 do LED Top z DLA i navi.
Ale jak doposażamy, to doposażamy. Ja muszę to mieć. Zresztą nie chce znowu przepychanek, ale padają konkretne kwoty, to tak samo wyposażona Astra 1.4T i Golf 1.4T mające praktycznie to samo, wychodzą 115 tys zł za Astrę i 112 tys za Golfa.
Jak już nie raz wspominano pozostaje kwestia upustów, z tym że jak ktoś łapie się na grupę zawodową w VW, to różnica będzie -15% u Opla i -10% u VW. A to robi cenę 100 tys za Astrę i 102 tys za VW. Co przy przewidywanej utracie wartości i łatwości zbycia wyżej stawia VW Golfa. Jak dołożymy skrzynię automat, to różnica na korzyść Astry wzrasta o 4 tys zł, bo AT w Oplu 5 tys, a DSG 9 tys zł. Ale jak ktoś ma szansę to ceny robią się porównywalne. Kwestia upodobań, urody i doświadczeń z marką pozostaje poza ekonomicznym podejściem do zakupu.
PS. Niestety ja nie łapię się na grupę zawodową w VW i dla mnie cena Astry jest 7-8 tysięcy niższa, a przy chęci posiadania AT to cena winduje dużo w górę, bo do ok 12-13 drożej Golf.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
No nie wiem jak ty to robisz. Ja jak w konfiguratorze wybieram Pakiet Drogowy, to są mi narzucane inne rzeczy i to za niemałe pieniądze. Jeżeli chcesz mieć LA to musisz wziąć światła LED i Nawigację (a do nawigacji system multimedialny). Jak klikniesz w Blind Spot z Lane Assist to różnica w cenie rośnie do 13 490 zł. W Astrze nie ma takich kruczków - chcesz ACC, bierzesz ACC, chcesz LED, bierzesz LED. Nawigacji też ci nikt nie każe brać jeżeli chcesz mieć LA.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Normalnie, wybierasz pakiet biznes i komfortowy, które mają np. LED midle, wtedy po wybraniu drogowego dopłacasz tylko 1320 zł do Ledów TOP, a w komfortowym masz system multimedialny w zestawie, stąd jak dokładasz pakiet Drogowy, to dodaje Ci tylko navi. Jak weźmiesz sam drogowy jako pierwszy, to dopłacasz za multimedialny, za ledy top 3500 zł, za kolejne rzeczy i fakt wtedy robi Ci się wysoka kasa, ale znowu tamte pakiety wychodzą tanio. Reasumując te trzy pakiety załatwiają Ci prawie wszystko.
Dokładasz przyciemniane szyby, kamerę cofania, siedzenia ergo z masażami, fele 17 cali i wybór profilu jazdy, sportowe zawieszenie i masz komplet wyposażenia jak w Astrze plus dodatkowo w tym grzana elektrycznie szyba. Całość wychodzi Ci 18 tys za wyposażenie dodatkowe, do tego kolor i samo auto 91 tys zł i masz całość za prawie 112 tys zł.
W Astrze możesz część dołożyć osobno, ale i tak większość w pakietach. Każdy producent kombinuje inaczej, ale ja próbowałem konfigurować pewne rzeczy przy podstawowej wersji i albo nie są dostępne i trzeba wziąć wyższą opcje, albo nie opłaca się, bo tak skalkulują, że przy dwóch opcjach masz 300-400 zł taniej niż w pakiecie, w którym ta trzecia rzecz w pakiecie kosztuje 1500 zł poza pakietem, to co nie dołożysz pakietu o 300-400 drożej ???
I tak robi się 115 tys zł za Astrę, która po upustach jest za 100 tys, a potem Ci powiedzą, że tyle za Astre to szaleństwo, zresztą było o tym nie raz.
Reasumując przy full opcji, bez rabatów na grupy zawodowe w konkurencji Astra bije ceną wszystkich na głowę, ale przy rabatach w konkurencji na grupy zawodowe, albo za kontynuację marki, zbliżonych do tych z Opla, kwestią wyboru pozostają nasze preferencje i wrażenia wizualne, bo ekonomia już tak za Astrą nie przemawia.
Ja ostatnio mam pecha oglądać Megane GT, bo ktoś kupił i jeździ w tych samych godzinach do miasta w sobotę co ja. I pech polega na tym, że auto wygląda zajeb....... Już nawet znowu zacząłem przeliczać i kurcze może wyjść to samo co Astra, albo taniej jak weźmiemy full 1.6T z AT. Kwestia rabatów w Renault. A wybaczcie, ale pod kątem wyglądu wersja GT prezentuje się lepiej od Astry.
Teraz obczajam przejażdżkę tym Megane, gdzie by się do niej dorwać ? i chcę więcej pojeździć Astrą, zwłaszcza w AT. Ciekawi mnie wrażenia jazdy tym 4control, Zachar na to najeżdża, inni chwalą. Jeździł tym już ktoś ??
Added in 4 minutes 45 seconds:
PS. Jak wpadnie Admin, to będą lecieć k....... za lekki offtop.
Dokładasz przyciemniane szyby, kamerę cofania, siedzenia ergo z masażami, fele 17 cali i wybór profilu jazdy, sportowe zawieszenie i masz komplet wyposażenia jak w Astrze plus dodatkowo w tym grzana elektrycznie szyba. Całość wychodzi Ci 18 tys za wyposażenie dodatkowe, do tego kolor i samo auto 91 tys zł i masz całość za prawie 112 tys zł.
W Astrze możesz część dołożyć osobno, ale i tak większość w pakietach. Każdy producent kombinuje inaczej, ale ja próbowałem konfigurować pewne rzeczy przy podstawowej wersji i albo nie są dostępne i trzeba wziąć wyższą opcje, albo nie opłaca się, bo tak skalkulują, że przy dwóch opcjach masz 300-400 zł taniej niż w pakiecie, w którym ta trzecia rzecz w pakiecie kosztuje 1500 zł poza pakietem, to co nie dołożysz pakietu o 300-400 drożej ???
I tak robi się 115 tys zł za Astrę, która po upustach jest za 100 tys, a potem Ci powiedzą, że tyle za Astre to szaleństwo, zresztą było o tym nie raz.
Reasumując przy full opcji, bez rabatów na grupy zawodowe w konkurencji Astra bije ceną wszystkich na głowę, ale przy rabatach w konkurencji na grupy zawodowe, albo za kontynuację marki, zbliżonych do tych z Opla, kwestią wyboru pozostają nasze preferencje i wrażenia wizualne, bo ekonomia już tak za Astrą nie przemawia.
Ja ostatnio mam pecha oglądać Megane GT, bo ktoś kupił i jeździ w tych samych godzinach do miasta w sobotę co ja. I pech polega na tym, że auto wygląda zajeb....... Już nawet znowu zacząłem przeliczać i kurcze może wyjść to samo co Astra, albo taniej jak weźmiemy full 1.6T z AT. Kwestia rabatów w Renault. A wybaczcie, ale pod kątem wyglądu wersja GT prezentuje się lepiej od Astry.
Teraz obczajam przejażdżkę tym Megane, gdzie by się do niej dorwać ? i chcę więcej pojeździć Astrą, zwłaszcza w AT. Ciekawi mnie wrażenia jazdy tym 4control, Zachar na to najeżdża, inni chwalą. Jeździł tym już ktoś ??
Added in 4 minutes 45 seconds:
PS. Jak wpadnie Admin, to będą lecieć k....... za lekki offtop.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
W sumie z tymi pakietami wychodzi drożej o 440 zł, ale może coś tam dają. Konfigurator VW jest koszmarny... Połowa rzeczy nieopisana i zamula przeglądarkę.
Megane GT fajna, fajnie się jeździ, ale nie ma miejsca z tyłu - fotele przednie są twarde z tyłu i zajmują miejsce na nogi. "Za sobą" nie byłem w stanie usiąść. Rabatu dostałem 2%... I do tego dochodzą kwestie awaryjności, brania oleju itd. Kolega (dzięki któremu przejechałem się GT) pozbył się poprzedniej Megane po niecałych 2 latach bo za często oglądał serwis i za dużo oleju musiał dolewać. Nie polecam. A jeździłem w Konstancinie.
Added in 11 minutes 9 seconds:
Za 117 tysięcy to wyszła mi AK w full opcji na 17" felgach z 1.6 200 KM i automatem. Ze skórą, masażem, IL, ACC.
Megane GT fajna, fajnie się jeździ, ale nie ma miejsca z tyłu - fotele przednie są twarde z tyłu i zajmują miejsce na nogi. "Za sobą" nie byłem w stanie usiąść. Rabatu dostałem 2%... I do tego dochodzą kwestie awaryjności, brania oleju itd. Kolega (dzięki któremu przejechałem się GT) pozbył się poprzedniej Megane po niecałych 2 latach bo za często oglądał serwis i za dużo oleju musiał dolewać. Nie polecam. A jeździłem w Konstancinie.
Added in 11 minutes 9 seconds:
Za 117 tysięcy to wyszła mi AK w full opcji na 17" felgach z 1.6 200 KM i automatem. Ze skórą, masażem, IL, ACC.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug pisze:Ciekawi mnie wrażenia jazdy tym 4control, Zachar na to najeżdża, inni chwalą
Wrzucisz linka? Najeżdża na Megane czy inne marki z tym 4control?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 06 lis 2016, 18:52
- Posiadane auto: Toyota
- Silnik: brak
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: CB
- Województwo: Kuj-Pom
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug nie boisz się DSG? W silnikach 1.4 masz suchą, która jest podobno niezbyt trwała. Również napaliłem się na automat w nowym samochodzie i może jestem jakiś dziwny, ale Golf mi się dużo bardziej podoba niż Astra. Jednak, kurcze w przypadku oplowskiego hydrokinetyka byłbym dużo bardziej spokojny. Z kolei w Megane mamy również skrzynię dwusprzęgłową, a więc także z tych podwyższonego ryzyka. Na YouTube jest kanał 4control i tam gościowi wymienili sprzęgła przy przebiegu ok. 20 kkm. Szczerze to po czymś takim odechciewa się samochodu z tego typu skrzynią. Jednak jak na razie tutaj na forum nie spotkałem się z jakimiś żalami w stosunku do skrzyni automatycznej.
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Odechciewa Ci się jakiegoś samochodu bo jednemu gościowi wymienili sprzęgło?
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
jotkow pisze:DigDug nie boisz się DSG? W silnikach 1.4 masz suchą, która jest podobno niezbyt trwała. Również napaliłem się na automat w nowym samochodzie i może jestem jakiś dziwny, ale Golf mi się dużo bardziej podoba niż Astra. Jednak, kurcze w przypadku oplowskiego hydrokinetyka byłbym dużo bardziej spokojny. Z kolei w Megane mamy również skrzynię dwusprzęgłową, a więc także z tych podwyższonego ryzyka. Na YouTube jest kanał 4control i tam gościowi wymienili sprzęgła przy przebiegu ok. 20 kkm. Szczerze to po czymś takim odechciewa się samochodu z tego typu skrzynią. Jednak jak na razie tutaj na forum nie spotkałem się z jakimiś żalami w stosunku do skrzyni automatycznej.
Niby się boję i dlatego między innymi poszedłem w stronę Astry, ze względu na wyposażenie/cena, wygląd i właśnie tego hydrokinetyka. Jeździłem trochę starymi HK i dawały radę jak dla mnie.
Ale jak widać w Oplu koledzy mają problem z półośkami w AT, stąd jak widać nie ma już luzu i wszystkiego się trzeba bać. Stąd w sumie to DSG też bym łyknął w ostateczności, zależnie od ceny.
Ten DSG ma siadać między 150-200 tys przebiegu, a ja robię 10-12 tys rocznie, stąd do zakładanych 10 lat nie powinienem nic robić. Jest ryzyko wymiany sprzęgieł przy 100 tys przebiegu, ale to tylko część eksploatacyjna, tyle że droga. Jakoś zniosę w razie czego taki wydatek raz na 7-8 lat.
Chyba ta dwusprzęgłówka w Megane jest większą niewiadomą, ale auto cudne, tylko z tyłu ciasna. Dla mnie ciasna, dla żony czy córki ok, ale jakiś taki niesmak mam, a jutro znowu sobota i będzie ta Meganka będzie stała na parkingu, nie wiem czy babka czy gość tym jeździ.
Tyle, że jak widzisz jestem sceptyczny do bólu, co niektórzy nazywają narzekaniem czy marudzeniem i nie kupuję sercem, tylko chłodną kalkulacją i portfelem.
Meganki szukajcie na you.... na kanale autocentrum wpisując megane gt widziałem to z 10 razy.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
PS. Dzisiaj Meganki nie było , coś się stało ?? Może na serwisie z dwusprzęgłówką
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug pisze:tylko chłodną kalkulacją i portfelem
Tak to dziś ciężko kupić auto, chyba że używane za 1/2 ceny
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:DigDug pisze:tylko chłodną kalkulacją i portfelem
Tak to dziś ciężko kupić auto, chyba że używane za 1/2 ceny
Nudne takie jakieś
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:DigDug pisze:tylko chłodną kalkulacją i portfelem
Tak to dziś ciężko kupić auto, chyba że używane za 1/2 ceny
Używane to ja już kupowałem, teraz czas na nowe. Kolega namówił mnie na nowe i ponad 9 lat mam spokój z Fabia i nic nie dokładam, tylko eksploatacja. I niech tak zostanie. A jak dużo kalkuluję i kombinuję, to jestem potem super zadowolony. Czy to komórka, czy laptop czy sprzęt audio. Raz posłuchałem innych przy wersji wyposażenia Fabii i zamiast wersji Sport z 1.6 benzyna mam Joy z 1.4 16V. Teraz sam na chłodno
A dzisiaj używane, to albo takie 7-8 letnie za 35-40 tys zł, albo żadne. Jak się coś sypnie, to dołożysz max 5 tys zł i jeździsz 3 lata i dalej sprzedajesz. Stracisz te 10 tys zł do 15 max. Poza tym używka nie ma tego co się chce, chyba że standard elite w metaliku i PK1 i więcej nas nie interesuje.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:11
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 10 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
@DigDug żebyś nie przekombinował jak jeden użytkownik , który kupił astrę na kredyt bez przycisku sport :]
- 200HP
- Posty: 129
- Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Czeladź
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:Teraz jak Opel jest w PSA zostają jak dla mnie Japończyki
Dokładnie jak u mnie
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lut 2017, 09:53
- Posiadane auto: Ford Focus III Titanium
- Silnik: 1.5 EB 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ---
- Województwo: ---
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Oglądałem Civica, środek mnie nie przekonuje (dużo twardego plastiku), z zewnątrz jak zabawka dla 10 letnich chłopców (sedan wygląda trochę bardziej poważnie pod tym względem niż HB).
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Dla każdego coś się znajdzie, Honda zawsze UFO robiła, Mazda dosyć ciekawe auta a Toyota nudne podobno niezawodne
Na dziś wybierałbym między Mazdą 6 a Toyotą CHR Hybryda (pewnie jak mi się leasing skończy).
Na dziś wybierałbym między Mazdą 6 a Toyotą CHR Hybryda (pewnie jak mi się leasing skończy).
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:Dla każdego coś się znajdzie, Honda zawsze UFO robiła, Mazda dosyć ciekawe auta a Toyota nudne podobno niezawodne
Na dziś wybierałbym między Mazdą 6 a Toyotą CHR Hybryda (pewnie jak mi się leasing skończy).
Jakby nie blacha, to bym może i 3 wziął, albo CX3. A tak to nawet do salonu nie jadę.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
DigDug pisze:Jakby nie blacha, to bym może i 3 wziął, albo CX3. A tak to nawet do salonu nie jadę.
Z tą blachą to tak jak awaryjnością VAGa , też do salonu nie jadę.
Wszędzie teraz coraz cieńsza ta blacha...
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:DigDug pisze:Jakby nie blacha, to bym może i 3 wziął, albo CX3. A tak to nawet do salonu nie jadę.
Z tą blachą to tak jak awaryjnością VAGa , też do salonu nie jadę.
Wszędzie teraz coraz cieńsza ta blacha...
Nie zaczynaj. Wolę potencjalną awarię osprzętu silnika lub mechaniki, niż męczyć się z blachą. Dla mnie usuwanie rudej z blachy to syzyfowe prace.
Szkoda, bo Mazda jest fajna stylistycznie i silnikowo.
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Stylistycznie tak ,Mazda może się podobać, niestety ale mają wiele niedoróbek w stosunku do autek z EU, co do silników to się zobaczy nowa konstrukcja SIDI o bardzo wysokim stopniu sprężania w szczególności zagrożona spalaniem stukowym no i oczywiście nagarem w dolocie.
Polecam forum Mazda speed , sam miałem kiedyś Mazdę i powiem że japońce to inne auta i albo się to akceptuje z całą problematyką albo nie.
Polecam forum Mazda speed , sam miałem kiedyś Mazdę i powiem że japońce to inne auta i albo się to akceptuje z całą problematyką albo nie.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
wiesiek3d pisze:Stylistycznie tak ,Mazda może się podobać, niestety ale mają wiele niedoróbek w stosunku do autek z EU, co do silników to się zobaczy nowa konstrukcja SIDI o bardzo wysokim stopniu sprężania w szczególności zagrożona spalaniem stukowym no i oczywiście nagarem w dolocie.
Polecam forum Mazda speed , sam miałem kiedyś Mazdę i powiem że japońce to inne auta i albo się to akceptuje z całą problematyką albo nie.
Dawniej łatwiej było wybaczyć pewne niedoróbki, bo auta były bardzo trudno dostępne, kto pamięta ten wie, że Polonez czy 125p to było marzenie, a maluch wyższym standardem życia. A zagraniczne mercedesy czy inne to mieli taksówkarze i garstka dobrze sytuowanych. Stąd gnijąca corolla czy padająca elektronika w renault 25, a później gnijąca Astra 1 nie zrażała nikogo, bo polska motoryzacja była o wiele gorsza. Każdy zachodni wyrób motoryzacyjny był marzeniem Polaka.
Po takich doświadczeniach pasjonaci są w stanie wybaczyć wiele. Gorzej jak ktoś nie doświadczył tego na skórze lub akurat doświadczał jedną markę specjalizującej się w danym typie awarii, to trudno zaakceptować pewne rzeczy w innych markach.
Mimo wszystko uważam, że najlepiej jak pada mechanika, bo rdzy nie zwalczysz, a elektronikę trudno zdiagnozować. Czasem lepiej zapłacić więcej i zrobić coś za 1 razem, niż bujać się tygodniami, a w efekcie padła pierdoła za 100 zł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości