Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
slagod
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:51
Posiadane auto: Opel Astra ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: slagod » 16 mar 2018, 10:07


Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2552
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: komisarzryba » 16 mar 2018, 10:16

zdjecie plaskiej podłogi bagażnika, a pod spodem "Oparcia kanapy nie składają się na płasko" ;)
béton brut

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 916
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 45 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: astra » 16 mar 2018, 10:28

W tej cenie to można kupić Sportage albo Tucsona.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 935
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 163 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: colins » 16 mar 2018, 10:54

Które nadal są jedynie podwyższonymi i napompowanymi kompaktami. Dopiero przesiadłem się z Qashqaia. Astra bije go pod każdym względem, łącznie z ilością miejsca w środku. Szczególnie zaś w prowadzeniu, bo crossover w porównaniu do Astry prowadzi się jak ponton. Jedynie brakuje mi lepszego wsiadania i wysiadania ze względu na podwyższone nadwozie. Jednak aż tak stary nie jestem żeby nie poradzić sobie z tym w Astrze. :D

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5982
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 364 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Segor » 16 mar 2018, 11:09

komisarzryba pisze:zdjecie plaskiej podłogi bagażnika, a pod spodem "Oparcia kanapy nie składają się na płasko" ;)
Co w tym opisie dziwnego? Jest zdjęcie oparć, które nie kładą się na płasko. Wszystko się zgadza.
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2552
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: komisarzryba » 16 mar 2018, 11:10

plasko w sensie bez progu.
béton brut

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5982
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 364 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Segor » 16 mar 2018, 11:17

Im raczej chodziło o to, że kanapa nie kładzie się idealnie płasko, tylko jest pod lekkim kątem. W Civicu masz Magic Seats i tam jest takie prawdziwe płasko:
Obrazek
Albo w Toyota Verso:
Obrazek
A u nas faktycznie nie składają się idealnie na płasko:
Obrazek
Jednak jest to raczej standard w tej klasie?
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2552
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: komisarzryba » 16 mar 2018, 11:21

ok, widocznie zle zrozumialem ;)
béton brut

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3249
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 167 times
Been thanked: 134 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: daro » 16 mar 2018, 11:27

Coś mi tu nie pasuje. Rozkładałem w Astrze wielokrotnie tylne siedzenia i miałem w pełni płasko. Jeśli ktoś nie przesunie zagłówki to wtedy faktycznie oparcia są pod lekkim kątem. Chyba, że już pamięć tracę ;-)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2336
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 227 times
Been thanked: 160 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Fuks » 16 mar 2018, 11:31

astra pisze:W tej cenie to można kupić Sportage albo Tucsona.

Widać marketing działa, bo to podwyższony kompakt. Wybór zawsze zależy do klienta :).

"5,4 l/100 km to spalanie przy prędkości 90 km/h, natomiast przy 140 km/h silnik potrzebował 9 l/100 km. Ten drugi wynik zaskoczył mnie o tyle, że hatchback uzyskał w tak samo przeprowadzonej próbie 7,4 l/100 km. To różnica 22 proc."
1,5 L różnicy?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2552
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: komisarzryba » 16 mar 2018, 11:32

pewnie miał pod wiatr.
béton brut

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2336
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 227 times
Been thanked: 160 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Fuks » 16 mar 2018, 11:34

komisarzryba pisze:pewnie miał pod wiatr.

Na forum ST też spala więcej :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5982
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 364 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Segor » 16 mar 2018, 11:59

daro pisze:Coś mi tu nie pasuje. Rozkładałem w Astrze wielokrotnie tylne siedzenia i miałem w pełni płasko. Jeśli ktoś nie przesunie zagłówki to wtedy faktycznie oparcia są pod lekkim kątem. Chyba, że już pamięć tracę ;-)
One się zawsze jakoś tam opierają na kanapie. To jest prawie płasko, ale jednak te kilka stopni odchylenia jest. Do tego sprężynują od tego opierania się o miękką kanapę. Może też ma znaczenie kształt foteli tylnej kanapy - dynamic ma taki sam kształt kanapy z tyłu jak elite?
Obrazek

Awatar użytkownika
Snoopek
Nowicjusz
Posty: 94
Rejestracja: 09 lut 2017, 11:25
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lesko
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Snoopek » 16 mar 2018, 12:33

Daro dobrze prawi. Jak wysunę zagłówki to jest płasko. Z zagłówkami nie jest. Pan "redaktor" tego nie sprawdził i sieje ferment ;)

Online
Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 1679
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 149 times
Been thanked: 184 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: jakoku » 16 mar 2018, 13:31

Testuje rok modelowy 2016.
Doktor Fizyki, w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 873
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 25 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Chorwat » 16 mar 2018, 13:45

Zdaje się, że dokładnie ten egzemplarz testował Saturday Car Fever.

Poniżej z kolei jeden z testów, gdzie ujeżdżali dokładnie mój samochód (kupiłem roczną używkę po GM). Na YT chyba jeszcze ze 2 testy mojej Asi są ;) Jest sławna :D
https://video.wp.pl/i,opel-astra-sports ... aid=61af06
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM :twisted: -> Astra K 1.6 136KM :D

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 916
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 45 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: astra » 16 mar 2018, 13:55

Fuks pisze:Widać marketing działa, bo to podwyższony kompakt. Wybór zawsze zależy do klienta :).

Może i kompakt ale jednak krótszy i wyższy niż ST co ma kolosalne znaczenie w centrach miast, CH i wszędzie tam gdzie jest za ciasno na 4,7m.
Wyższy po i wyżej się siedzi/wsiada/wysiada, lepiej się rozglądać z wyższej pozycji. Miejsc parkingowych nie przybywa, samochodów owszem.
Nie robią szerszych miejsc postojowo-parkingowych, a standardowe samochody rosną wzdłuż i wszerz. Prześwit też wyższy co przy "znormalizowanych" polskich krawężnikach i blondynkach poruszających się na drogach też ma znaczenie. Widzę teraz więcej plusów jak minusów. Choć przyznaje że nazywanie crossoverów SUVami jest już lekka przesadą. W cenie AK ST Elite można wyhaczyć Tucsona, Sportage czy Qashqai. Bagażniki też porównywalne.

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 292
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: luxasek » 16 mar 2018, 14:31

daro pisze:Coś mi tu nie pasuje. Rozkładałem w Astrze wielokrotnie tylne siedzenia i miałem w pełni płasko. Jeśli ktoś nie przesunie zagłówki to wtedy faktycznie oparcia są pod lekkim kątem. Chyba, że już pamięć tracę ;-)


@daro, ma 100% racji zagłówki do góry i podłoga płaska :):) już nie raz rozkładałem wiec 100% pewności, RM2016/RP2016

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2336
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 227 times
Been thanked: 160 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: Fuks » 16 mar 2018, 15:13

astra pisze:Wyższy po i wyżej się siedzi/wsiada/wysiada, lepiej się rozglądać z wyższej pozycji. Miejsc parkingowych nie przybywa, samochodów owszem. Nie robią szerszych miejsc postojowo-parkingowych, a standardowe samochody rosną wzdłuż i wszerz.


Do miasta to najlepsze małe auto jak Fiat 500, wysoko siedzisz wszędzie zaparkujesz mało pali.
Na pewno bym nie kupił tak auta, no chyba że by mi się podobało i mało paliło jak Toyota CHR która
przegrałą cenna wyższa o 40 tys od Astry, a 40 tys to już wystarczy na Fiata 500.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 935
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 163 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: colins » 16 mar 2018, 15:35

Jako były użytkownik nowego Qashqaia (przez prawie 3 lata) stwierdzam, że nie warto przepłacać za coś co tylko udaje, że nie jest kompaktem. Astra przynajmniej niczego nie udaje i jest przy tym bardzo poprawnym kompaktem.

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 916
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 45 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: astra » 16 mar 2018, 16:24

colins pisze:Jako były użytkownik nowego Qashqaia (przez prawie 3 lata) stwierdzam, że nie warto przepłacać za coś co tylko udaje, że nie jest kompaktem. Astra przynajmniej niczego nie udaje i jest przy tym bardzo poprawnym kompaktem.

Qashqai niczego nie udaje, jest po prostu crossoverem segmentu C. Czego innego można się niby spodziewać?
Długość ok. 4,3m, rozstaw osi ok. 2,64m, wyższa buda i już. Co tutaj udawanego? Przecież nawet w reklamie w tv krzyczą że to crossover, a nie żaden SUV. Crossover to nowa klasa, coś pomiędzy kompaktem a suvem. Popularność NQ chyba mówi sama za siebie. 8letni NQ I 2.0 Acenta z przebiegiem pod 200k km, polski salon kosztuje ok. 40k zł.
Przypomnij dlaczego pozbyłeś się NQ? Leasing się skończył? Gwarancja i się zaczał sypać? Miałeś 1.2T czy 1.6T i jak to jechało?

@Fuks
Może źle się wyraziłem. Do samego miasta na krótkie odcinki po zakupy Fiat 500 ok. Ale na podjazdówki z prowincji do miasta lepszy jednak crossover z racji wyższego prześwitu i przelotów drogami krajowymi, po prostu lepiej się trzyma drogi, szerszy rozstaw osi, masa. Do prędkości 100kmh w sam raz, powyżej przegrywa z tradycyjnymi klasami samochodów z racji oporów powietrza (gorsze osiągi i większe spalanie).

Parkowanie AK ST na ciasnych, gównianych parkingach w Rzeszowie to wyzwanie, podziwiam wytrwałość i umiejętności kierowców wyższych klas 5-cio metrowych limuzyn np. Insignia.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 935
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 127 times
Been thanked: 163 times

Re: Kolejny test Astry ST na autokult.pl

Postautor: colins » 16 mar 2018, 16:36

Udaje, bo sprawia wrażenie większego niż jest w rzeczywistości. :mrgreen:
Sam dałem się na to złapać i ślepo podążyłem za modą. A wiadomo, że rzecz modna, to i trzyma cenę.
Jednak teraz jako praktyk mówię - nie warto przepłacać, a zwykły, nieudawany kompakt ma często (a nawet najczęściej) więcej do zaoferowania. W każdym razie znam bardzo dużo osób z Klubu Nissana, które podobnie jak ja, po początkowym zachwycie nową bryłą nadwozia (mowa o QQ), bez żalu wróciły do "normalnych" samochodów.
Krótko mówiąc auto pokroju crossovera ma tylko 2 zalety. Pierwsza to ułatwione wsiadanie i wysiadanie ze względu na podwyższone nadwozie i druga, to nieco lepsza widoczność z miejsca kierowcy (z tego samego powodu). Większa dzielność z wjeżdżaniem na krawężniki na czele, to w większości przypadków też tylko pobożne życzenie kierowców, bo ze względu na lepszy wygląd tam też najczęściej są montowane duże, eleganckie alufelgi z niskoprofilowymi oponami więc żal i koszt podwójny w przypadku uszkodzenia i w praktyce jeździ się ostrożniej niż bieda-Astrą. :mrgreen:
Odpowiadając na pozostałe pytania, to miałem wersję 1.2 DIG-T w wersji N-Tec czyli ze szklanym dachem, kamerami 360, bezkluczykowym dostępem i odpalaniem itd. (kupiony za gotówkę skoro pytasz). Wbrew pozorom ten silnik nawet nieźle sobie radził w tej budzie (napompowany kompakt nie był przesadnie ciężki) i samochód jako całość nie zawiódł ani razu przez te prawie 3 lata. Jednak było mnóstwo denerwujących niedoróbek, jakość montażu i spasowania elementów dużo gorsza niż w Astrze (dlatego miałem obawy przed kupnem Astry ST, bo tak jak QQ też składana w Anglii - na szczęście bezpodstawnie), słabo grający i przestarzały system audio i navi, lakier "zdrapka" rysujący się chyba nawet od pędu powietrza oraz szereg innych przypadłości, o których można poczytać na forum Nissana, które na szczęście ominęły mój egzemplarz, ale ze względu na kończącą się gwarancję stwarzały obawy co do dalszego bezproblemowego użytkowania (padające akumulatory, wariujące czujniki, silniki żrące olej, wyciągające się łańcuchy rozrządu itd., itp.). Do tego pojawiła się potrzeba większego bagażnika i w rezultacie pod koniec gwarancji zapadła decyzja o sprzedaży.
Naprawdę Astra przy Qashqaiu zaskakuje na każdym polu na plus, a największa dla mnie różnica, to pewność prowadzenia.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość