Cześć,
Słuchajcie mam taki przypadek:
funkcja „AUTO” jest wyłączona.
Siła nadmuchu na 2 lub 1 - bez znaczenia.
AC wyłączone (nie świeci się kontrolka)
Automatyczne odparowywanie szyb wyłączone.
Temperatura otoczenia 17, wewnątrz ustawiam obie strefy na 22.
Uruchamiam samochód i po jednej minucie słyszę cyk sprzęgiełko kompresora klimy. Włącza się obieg AC. Ale uwaga - kontrolka AC nie podświetla się jest OFF.
Skąd to wiem na 100%? Szczególny przypadek - bo od miesięcy czekam na wymianę kompresora ac ze względu na jego głośną pracę.. (opel nie ma tych części trwa zmiana technologii albo producenta) więc wybitnie wiem kiedy działa a kiedy nie (u mnie kompresor wyje jak przytarty w zależności od temp)
O co chodzi? Czy w tym samochodzie nie mogę wymusić AC OFF za wszelką cenę?
Wydawało mi się, że za usuwanie pary odpowiada ustawienie w opcjach komfort, a tu wychodzi na to że tak czy siak wg czujnika wilgoci kompresor się załączy?
AC działa mimo że jest na OFF
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:23
- Posiadane auto: Czerwony Asterix HB
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Nijmegen
- Województwo: Holandia
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 12 times
Re: AC działa mimo że jest na OFF
Kompresor w nowoczesnych samochodach działa cały czas, po to żeby się nie zepsuł jak ktoś zapomni przez pół roku go włączyć. Nie wpływa to na zużycie paliwa.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2018, 20:12
- Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 S/S 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AC działa mimo że jest na OFF
Ale jak było ciepło, nie załączał się sam.
Więc albo załącza się wymuszony bo był nieużywany, albo wg wilgoci w środku.
Sprawdziliśmy w drugiej dziś - jest podobnie. Oczywiście prawie niezauważalne jeśli kompresor jest cichy.
Więc albo załącza się wymuszony bo był nieużywany, albo wg wilgoci w środku.
Sprawdziliśmy w drugiej dziś - jest podobnie. Oczywiście prawie niezauważalne jeśli kompresor jest cichy.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: AC działa mimo że jest na OFF
Thomson1708 pisze:Kompresor w nowoczesnych samochodach działa cały czas
Raczej nie możliwe, działa tylko wolne koło a załącza go elektro sprzęgło, od +3*C w dół też nie ruszy.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: AC działa mimo że jest na OFF
Gdyby kompresor klimy działał cały czas, to dopiero by się zepsuł. Jest tak jak napisał Astroid, że poniżej pewnej temperatury kompresor klimatyzacji nie włączy się. W sumie kompresor może i by się wówczas nie zepsuł, ale oblodzeniu uległby parownik klimatyzacji. W związku z tym jest zabezpieczenie termiczne, które nie pozwoli na włączenie klimatyzacji poniżej granicznej temperatury (zwykle ok.3 st.C).
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
- Posiadane auto: Astra J 5D HB
- Silnik: 2.0 CDTI 202KM
- Rocznik auta: 2013
- Miasto: Mochowo
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: AC działa mimo że jest na OFF
A nawiew nie jest czasem skierowany na szybę przednią?
Chyba w każdym nowszym aucie tak jest, że jeśli nawiew jest skierowany na górę, to automatycznie uruchamiana jest klima.
W oplach na pewno tak jest
Mam tak nawet w jednym z aut z 2001 roku, także to nie jest jakaś nowość technologiczna.
Chyba w każdym nowszym aucie tak jest, że jeśli nawiew jest skierowany na górę, to automatycznie uruchamiana jest klima.
W oplach na pewno tak jest
Mam tak nawet w jednym z aut z 2001 roku, także to nie jest jakaś nowość technologiczna.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 lip 2018, 16:20
- Posiadane auto: Skoda Octavia
- Silnik: 1,6 TDI
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: AC działa mimo że jest na OFF
W grupie VW są tylko kompresory pojemnościowe.
Napęd na kompresor podawany jest stale, nie ma sprzęgła załączającego kompresor.
Włączenie i regulacja wydajności odbywa się poprzez zawór, który reguluje przepływ czynnika.
Te kompresory mają sporo zalet, ale mają też wielką wadę.
W konwencjonalnym kompresorze gdy nie ma czynnika i tym samym nie odbywa się smarowanie nie uruchomimy klimatyzacji co daje nam do zrozumienia, że coś jest nie tak.
W przypadku kompresora pojemnościowego bardzo ważna jest regularna kontrola ilości czynnika i oleju ponieważ kompresor kręci się cały czas.
W przypadku zatarcia się kompresora, aby nie nastąpiło zerwanie paska wielorowkowego następuje zerwanie zabezpieczenia na kole napędowym i koło kręci się swobodnie na łożysku.
Aż dziw bierze, że Opel ma jeszcze tradycyjny kompresor na sprzęgle.
Napęd na kompresor podawany jest stale, nie ma sprzęgła załączającego kompresor.
Włączenie i regulacja wydajności odbywa się poprzez zawór, który reguluje przepływ czynnika.
Te kompresory mają sporo zalet, ale mają też wielką wadę.
W konwencjonalnym kompresorze gdy nie ma czynnika i tym samym nie odbywa się smarowanie nie uruchomimy klimatyzacji co daje nam do zrozumienia, że coś jest nie tak.
W przypadku kompresora pojemnościowego bardzo ważna jest regularna kontrola ilości czynnika i oleju ponieważ kompresor kręci się cały czas.
W przypadku zatarcia się kompresora, aby nie nastąpiło zerwanie paska wielorowkowego następuje zerwanie zabezpieczenia na kole napędowym i koło kręci się swobodnie na łożysku.
Aż dziw bierze, że Opel ma jeszcze tradycyjny kompresor na sprzęgle.
- Dideq
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 cze 2019, 19:11
- Posiadane auto: Opel Sprzedany
- Silnik: Jest
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Ładne
- Województwo: Też ładne
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 7 times
Re: AC działa mimo że jest na OFF
pkrzciuk pisze:W grupie VW są tylko kompresory pojemnościowe.
Napęd na kompresor podawany jest stale, nie ma sprzęgła załączającego kompresor.
Włączenie i regulacja wydajności odbywa się poprzez zawór, który reguluje przepływ czynnika.
Te kompresory mają sporo zalet, ale mają też wielką wadę.
W konwencjonalnym kompresorze gdy nie ma czynnika i tym samym nie odbywa się smarowanie nie uruchomimy klimatyzacji co daje nam do zrozumienia, że coś jest nie tak.
W przypadku kompresora pojemnościowego bardzo ważna jest regularna kontrola ilości czynnika i oleju ponieważ kompresor kręci się cały czas.
W przypadku zatarcia się kompresora, aby nie nastąpiło zerwanie paska wielorowkowego następuje zerwanie zabezpieczenia na kole napędowym i koło kręci się swobodnie na łożysku.
Aż dziw bierze, że Opel ma jeszcze tradycyjny kompresor na sprzęgle.
Zatarcie się to już jest duży problem. W VAG już jest źle jak czynnik wyleci, to wtedy się zaciera i nie wiesz o tym. A Astrze po prostu się nie włączy.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2018, 20:12
- Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 S/S 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AC działa mimo że jest na OFF
Sprawdziłem w drugiej podczas dużej wilgotności.
Było tak samo.
Czyli w mojej opinii tj funkcja.
Było tak samo.
Czyli w mojej opinii tj funkcja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości