Akumulator padł
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
Trochę za niskie,ale nawet przy napięciu poniżej 12V u mnie nie pojawiają się żadne komunikaty.
Może trzeba przeskanować błędy?
Może trzeba przeskanować błędy?
Nie ręczę za siebie.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
Słuchajcie, kto mi pomoże rozszyfrować te magiczne oznaczenia na akumulator?
Nie wiem za bardzo jakiego rodzaju mam akumulator?
Na AutoCAD zgodnie z OEM 13390019GJ jest informacja że jest to akumulator ołowiowo- kwasowy. Czyli standardowy?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem za bardzo jakiego rodzaju mam akumulator?
Na AutoCAD zgodnie z OEM 13390019GJ jest informacja że jest to akumulator ołowiowo- kwasowy. Czyli standardowy?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
Zwykły akumulator standardowy. ( ten jest niezwykły, bo jest beznadziejny. Varta chyba... szkoda słów)
czyli
Pojemność [Ah]: 50h
Prąd rozruchowy [A]: 360A
czyli
Pojemność [Ah]: 50h
Prąd rozruchowy [A]: 360A
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
Dziękuję Ci bardzo
Niestety, taki wsadzili, oby był =)
Umiejscowienie akumulatora w bagażniku - mało wygodne. Co prawda, często się do niego nie zagląda, ale upierdoliwe jest jednak wyciąganie wszystkiego Opel dla, aby człowiek się nie nudził i dba o odpowiednie ciśnienie
Niestety, taki wsadzili, oby był =)
Umiejscowienie akumulatora w bagażniku - mało wygodne. Co prawda, często się do niego nie zagląda, ale upierdoliwe jest jednak wyciąganie wszystkiego Opel dla, aby człowiek się nie nudził i dba o odpowiednie ciśnienie
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
ile razy zajrzałeś do Aku (Odkąd masz asterixa)?
A w poprzednich autach?
Aku w bagażniku ma łatwiej.
Żeby użytkownikom było łatwiej zrobili punkty ładowania pod maską.
A w poprzednich autach?
Aku w bagażniku ma łatwiej.
Żeby użytkownikom było łatwiej zrobili punkty ładowania pod maską.
Nie ręczę za siebie.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
PaGo pisze:ile razy zajrzałeś do Aku (Odkąd masz asterixa)?
A w poprzednich autach?
Aku w bagażniku ma łatwiej.
Żeby użytkownikom było łatwiej zrobili punkty ładowania pod maską.
W poprzednich aku pod maską, dlatego dziwy mnie brały, że jest w bagażniku.
Oczywiście w razie potrzeby zaglądałem - czyli rzadko.
|Opelek, chociaz ma mało dodatków bo wersja podstawowa, to chociaż komunikat się pojawia, że aku słaby
W poprzednich autach nie miałem takich dobrodziejstw
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
Ta cała elektronika trochę wymusza dbanie o aku.
Generalnie rzadko się zagląda do Aku,więc niespecjalnie przeszkadza jego umiejscowienie.
Ale dzięki niemu jeszcze mamy ciut lepsze rozłożenie masy i położenie środka ciężkości.
Generalnie rzadko się zagląda do Aku,więc niespecjalnie przeszkadza jego umiejscowienie.
Ale dzięki niemu jeszcze mamy ciut lepsze rozłożenie masy i położenie środka ciężkości.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Akumulator padł
Akumulator jest w bagażniku bo w wersji z S/S jest AGM. A ten z kolei jest bardzo wrażliwy na zmiany temperatury więc żeby go silnik nie podgrzewał to tak to sobie wymyślili.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
Akumulatory nie lubią niskich i wysokich temp.
W bagażniku przynajmniej unikniemy tych najwyższych.
Przy okazji te powyższe bonusiki.
W bagażniku przynajmniej unikniemy tych najwyższych.
Przy okazji te powyższe bonusiki.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Akumulator padł
rah pisze:Taaa. A w insigni jest AGM i Aku w komorze silnika tylko obłożony "poduszkami"
Czyli jest mu zawsze ciepło i nie marznie ..... albo odwrotnie
PS. Tak swojego atakować
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
Czy ktoś monitorował napięcie ładowania w asterixie bez ss?
Prosty woltomierz (w ładowarce USB)w gniazdku zapalniczki pokazywał nawet ponad 15V przy napięciu Aku 11,8V.
Jak u Was?
Prosty woltomierz (w ładowarce USB)w gniazdku zapalniczki pokazywał nawet ponad 15V przy napięciu Aku 11,8V.
Jak u Was?
Nie ręczę za siebie.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
Testuję ładowarkę Unit 6,5A. Włączyłem funkcje recond i po około 8 godzinach pojawił się napis ful.
Miernik pokazał stopień napięcia aku - średni. Gdy podłączyłem jeszcze raz ładowarkę w trybie recond wskazało 80%. Dziwne trochę.
Czy po naładowaniu trybem recond muszę jeszcze naładować akumulator zwykłym trybem?
W załączeniu kilka fotek
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Miernik pokazał stopień napięcia aku - średni. Gdy podłączyłem jeszcze raz ładowarkę w trybie recond wskazało 80%. Dziwne trochę.
Czy po naładowaniu trybem recond muszę jeszcze naładować akumulator zwykłym trybem?
W załączeniu kilka fotek
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
Użycie recond bez odlaczania aku było ryzykowne,ale przynajmniej wiemy,że nie uszkodzi asterixa.
naładuj jeszcze normalnie i to ze dwa razy(najlepiej zrób przerwę między ładowaniami),a dopiero później użyj recond.
Masz na YT trzyczęściowy test tej ładowarki i recond (oprócz ładowania słabowityCH Aku) nadaje się do wysycania elektrolitu.
Aku bezpośrednio po naładowaniu ma wyższe napięcie,a jak szybko ono spadnie i do jakiej wartości, to zależy od jego kondycji.
naładuj jeszcze normalnie i to ze dwa razy(najlepiej zrób przerwę między ładowaniami),a dopiero później użyj recond.
Masz na YT trzyczęściowy test tej ładowarki i recond (oprócz ładowania słabowityCH Aku) nadaje się do wysycania elektrolitu.
Aku bezpośrednio po naładowaniu ma wyższe napięcie,a jak szybko ono spadnie i do jakiej wartości, to zależy od jego kondycji.
Nie ręczę za siebie.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
Dzięki za pomoc:) Asterki jeszcze nie uruchamiałem oo ładowaaniu trybem recond.
Teraz doładowuje aku.
Dam znać Pago za jakiś czas jaki jest efekt:)
Pozdrawiam
Udanej niedzieli
PS. Autko uruchumione po recond + pełne naładowanie aku - wszystko działa, autko odpala bez zająknięcia:)
Planuję za tydzień, góra dwa, ponowne ładowanie + recond - tym razem ku bezpieczeństwu-odepnę aku
Teraz doładowuje aku.
Dam znać Pago za jakiś czas jaki jest efekt:)
Pozdrawiam
Udanej niedzieli
PS. Autko uruchumione po recond + pełne naładowanie aku - wszystko działa, autko odpala bez zająknięcia:)
Planuję za tydzień, góra dwa, ponowne ładowanie + recond - tym razem ku bezpieczeństwu-odepnę aku
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
PaGo pisze:Sprawdzałeś napięcie aku po kilku godzinach od ładowania?
Kurde, chyba wiadomość się nie wysłała - przez tapatalk
patrzyłem tym swoim miernikiem z netto- rano w niedzielę zanim wsiadłem do aku i wskazał mi napięcie na poziomie średnim. Po przejechaniu ok 20 km- pełne.
minęły 4 dni - codziennie do pracy przyjeżdzałem samochodem- krótki odcinek, po drodze zatrzymania we środę napięcie pełne, dzisiaj sprawdziłem- stan niski.
- richat
- Posty: 501
- Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 59 times
Re: Akumulator padł
Powiem Wam jedną rzecz - coś jest z tym, że AK jest łapczywa na prąd.
Sypało mi błędami DTC (głównie sonda lambda i jej podgrzewanie) oraz słynnym błędem ESC ale po podładowaniu porządnym prostownikiem (MW-SC6B) wszystko ustąpiło samoczynnie.
Teraz pewnie przydałoby sie przez weekend zrobć recond i już w ogóle będzie miód malina...
Sypało mi błędami DTC (głównie sonda lambda i jej podgrzewanie) oraz słynnym błędem ESC ale po podładowaniu porządnym prostownikiem (MW-SC6B) wszystko ustąpiło samoczynnie.
Teraz pewnie przydałoby sie przez weekend zrobć recond i już w ogóle będzie miód malina...
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
Te prostowniki procesorowe nigdy nie naładują aku do "pełna". Napięcie podczas ładowania uzyskuje wartość zaprogramowaną np. 14,7V i prostownik kończy ładowanie a prąd w tym momencie wynosił jeszcze pewnie z 2A. Ja rzuciłem w kąt te procesorowe i ładuję zasilaczem regulowanym. Mam ustawione napięcie na 15V i jak je osiągnie na zaciskach to koniec ładowania jest po paru godzinach po spadku prądu do około 0,1-0,2A.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Akumulator padł
W wielu recond *daje 15,7V.
A już bez problemu kombajnami modelarskimi: ustawiasz napięcie i prąd .
*Zimowy
A już bez problemu kombajnami modelarskimi: ustawiasz napięcie i prąd .
*Zimowy
Ostatnio zmieniony 15 gru 2021, 21:17 przez PaGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ręczę za siebie.
- Kamilc723
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Akumulator padł
Pytanie za 100 punktów czy jest dostęp do celi tego naszego akumulatora 50ah , 360 A?Czy trzeba wiercić?Mój miernik po 3 h stania pokazuje 12,0 V , więc może tez byc problem z małą ilościa wody w celach.
Panie toż to Opyl
- clavius
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 paź 2018, 14:16
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Akumulator padł
Witam,
Taki problem - jesteśmy na wczasach w górach , rano podchodzę do auta - nie działa kluczyk - ok wymieniam baterie - dalej nic, nie da się uruchomić auta ani radia etc.
Skojarzyłem że wczoraj popołudniu nasz syn "kierował" autem i możliwe że zostawił włączony kierunkowskaz (wtedy tylnia czerwona lampa się pali). Czy można tak rozładować aku?
Jeśli tak - to proszę o poradę jak podpiąć kable - w życiu tego nie robiłem, a żona wywiera presję że jesteśmy uziemieni w hotelu.
Wg instrukcji gdzie + widać dokładnie, gdzie - nie jestem pewien.
Taki problem - jesteśmy na wczasach w górach , rano podchodzę do auta - nie działa kluczyk - ok wymieniam baterie - dalej nic, nie da się uruchomić auta ani radia etc.
Skojarzyłem że wczoraj popołudniu nasz syn "kierował" autem i możliwe że zostawił włączony kierunkowskaz (wtedy tylnia czerwona lampa się pali). Czy można tak rozładować aku?
Jeśli tak - to proszę o poradę jak podpiąć kable - w życiu tego nie robiłem, a żona wywiera presję że jesteśmy uziemieni w hotelu.
Wg instrukcji gdzie + widać dokładnie, gdzie - nie jestem pewien.
- Załączniki
-
- 20210818_134557_copy_1179x1317.jpg (385.29 KiB) Przejrzano 5509 razy
-
- 20210818_140252_copy_1209x1209.jpg (475.55 KiB) Przejrzano 5505 razy
Ostatnio zmieniony 18 sie 2021, 15:34 przez clavius, łącznie zmieniany 1 raz.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
Wystający bolec na ostatnim zdjęciu to minus.
Niepotrzebnie zdjąłeś plastik. Tam będzie oznaczenie plusa
Added in 3 minutes 7 seconds:
Tak to ma wyglądać
Niepotrzebnie zdjąłeś plastik. Tam będzie oznaczenie plusa
Added in 3 minutes 7 seconds:
Tak to ma wyglądać
- Załączniki
-
- IMG_20210818_140955_copy_1156x868.jpg (338.89 KiB) Przejrzano 5494 razy
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
Jeszcze raz polecam. Starter.
- Załączniki
-
- IMG_20210818_141706_copy_600x799_1.jpg (122.64 KiB) Przejrzano 5490 razy
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Akumulator padł
Czy jest możliwość zmiany parametrów ładowania akumulatora (lub pracy alternatora) tzn. wartość napięcia ładowania i jego czas lub pojemność akumulatora?
Czy BCM tym steruje? Czy tzw. Adaptacja odbywa się poprzez autoryzację (generacja tokena na IT-Backend Opla) czy można to zrobić bezpośrednio i tylko lokalnie? Miał ktoś z tym styczność?
Czy BCM tym steruje? Czy tzw. Adaptacja odbywa się poprzez autoryzację (generacja tokena na IT-Backend Opla) czy można to zrobić bezpośrednio i tylko lokalnie? Miał ktoś z tym styczność?
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
Mnie też nie pasuje sposób ładowania, ale pewnie nic z tym nie zrobimy, bo tak zaprogramowane. Przy wyższych temperaturach ładuje cały czas, a jak temperatura spadnie to oszczędza paliwo i ładowania brak.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Akumulator padł
Ciekawe bo ja obserwuje dokładnie odwrotne zjawisko tzn. w niższych temp. obserwowałem wyższe napięcie i to przez dłuższy czas.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Akumulator padł
Robię gęstość aku. Ładowałem wczoraj za pomocą prostownika CTEK MXS 5.0. Ładował się następująco:
Poziomy 1-2 krótka chwila.
Poziom 3 czyli 14.4V i 5A (pełna moc ładowania) ok. 2h.
Poziom 4 (czyli aku ma min. 80% pojemności), ładowanie mniejszym prądem i napięciem, ok. 6h.
Poziom 5 recondition oczywiście pomijalny.
Poziom 6 testy krótka chwila.
Dzisiaj zrobiłem mu z rana powtórkę i tak: poziom 3 ok. 1h, następnie poziom 4 3h i niby naładowany. Jutro będę ładował jeszcze raz.
Mam standardowy aku Varta GM 50h bez s/s czyli nie AGM.
Generalnie z moich obserwacji układ ładowania w samochodzie próbuje doładować aku do wartości 80% czyli żeby jeszcze jako tako zrobić rozruch. Później ładuje jak inteligenty prostownik czyli niskim napięciem i z ograniczeniem prądowym.
Są momenty gdy zaczyna ładować w miarę "normalnie" czyli zmierzył że aku ma <80% pojemności ale co z tego jak ja dojeżdżam do roboty i gaszę silnik
Wymiana na większy aku nie ma sensu bez jego zakodowania bo będzie ładował jak ten mniejszy z którym ma problem z naładowaniem.
Poziomy 1-2 krótka chwila.
Poziom 3 czyli 14.4V i 5A (pełna moc ładowania) ok. 2h.
Poziom 4 (czyli aku ma min. 80% pojemności), ładowanie mniejszym prądem i napięciem, ok. 6h.
Poziom 5 recondition oczywiście pomijalny.
Poziom 6 testy krótka chwila.
Dzisiaj zrobiłem mu z rana powtórkę i tak: poziom 3 ok. 1h, następnie poziom 4 3h i niby naładowany. Jutro będę ładował jeszcze raz.
Mam standardowy aku Varta GM 50h bez s/s czyli nie AGM.
Generalnie z moich obserwacji układ ładowania w samochodzie próbuje doładować aku do wartości 80% czyli żeby jeszcze jako tako zrobić rozruch. Później ładuje jak inteligenty prostownik czyli niskim napięciem i z ograniczeniem prądowym.
Są momenty gdy zaczyna ładować w miarę "normalnie" czyli zmierzył że aku ma <80% pojemności ale co z tego jak ja dojeżdżam do roboty i gaszę silnik
Wymiana na większy aku nie ma sensu bez jego zakodowania bo będzie ładował jak ten mniejszy z którym ma problem z naładowaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości