W listopadzie zrobiłem pierwsze kontrolne ładowanie aku przed zimą co opisałem
TUTAJZima co prawda tego roku lekka, ale że używam auta 5 razy w tygodniu, na krótkich trasach, zawsze z włączonym S/S to zrobiłem kontrolę co i jak, choć żadne komunikaty się mi nie pojawiły.
Wiem, wiem kabelki źle podłączone ale na wynik pomiarów to nie wpływa więc dopiero następnym razem je poprawie żeby nie drażnić
Ponownie po pełnym ładowaniu około 20 godzin napięcie 12,51 V (MAX!)
- 20190202_162035.jpg (357.27 KiB) Przejrzano 3671 razy
Po odpaleniu silnika napięcie chwilow skoczyło do 14,68
- 20190202_162119.jpg (332.67 KiB) Przejrzano 3671 razy
żeby zaraz spaść do 13,54 (może dlatego że włączyły się światła lub nie było potrzeby doładowania)
- 20190202_162149.jpg (372.54 KiB) Przejrzano 3671 razy
Wkurzający jest ten dostęp do aku to wyprowadziłem sobie złącze do bagażnika
TAKIE
- 20190202_171521.jpg (229.53 KiB) Przejrzano 3671 razy
zielone ślady to miejsce prowadzenia kabelków do przyłącza (jest tam sporo miejsca i nic nie dotyka kabli)
- 20190202_172135.jpg (676 KiB) Przejrzano 3671 razy
Przyłącze ma wskaźnik naładowania, który za pomocą mrugających trzech diod (zielona, żółta, czerwona) wskazuje jaki jest stan akumulatora:
- 20190202_172038.jpg (358.4 KiB) Przejrzano 3671 razy
Zyskałem bezproblemowy dostęp do akumulatora z łatwym wpięciem ładowarki i miejscem do pomiaru napięcia. Tu niestety pojawia się problem że być może producent wskaźnika nie przewidział go pod aku AGM lub już w 9 miesięcznym aucie mam lekko walnięty akumulator.
Według informacji
Jak dbać o aku naładowany aku powinien mieć 12,5 - 12,8 V i wtedy świeci się mi zielona dioda. Niestety takie napięcie mam tylko i wyłącznie zaraz po ładowaniu prostownikiem. Następnego dnia napięcie waha się od 12,21V do 12,4V co powoduje świecenie się żółtej diody. Bywa że po dwudniowym postoju spada do 12,19V i świeci się czerwona dioda. Astra wtedy odpala bez problemu i nie ma komunikatu.
Pojawia się więc pytanie, czy aku AGM podobnie jak tradycyjne aku kwasowe też powinno mieć napięcie na poziomie 12,5 - 12,8 V w stanie pełnego naładowania i pełnej sprawności czy niższe?