Dobry wieczór,
Obecnie jestem posiadaczem Bravo II, jeszcze w tym roku mam nadzieję przesiąść się do Astry.
Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że przeczytałem już całe forum zanim podjąłem tą decyzję.
Po wyeliminowaniu skrzyni manualnej M32 (znany mi temat z racji tego wynalazku we fiatach) i wyborze automatu uważam, że auto jest tym, czego szukam.
Reszta drażniących niedoróbek, które wynalazłem jest w sumie do zaakceptowania.
Przykładowe:
umiejscowienie przycisków od sterowania szybami - 100% jeżdżę z klimą, a okno otwieram tylko pobierając bilecik - raz na miesiąc?
Brak oświetlenia w schowku - w Bravo plastikowy schowek mnie denerwował, bo wszystko w nim się obijało, jak już wygluszylem to nawet nie wiem już co tam jest - tak rzadko zaglądam.
Jeszcze pewnie cos bym wynalazł, jednak nic mnie nie przeraziło. Czy coś będzie skrzypiało, czy nie to pewnie już kwestia egzemplarza, który mi się trafi.
Jeździłem już tym, czym jestem zainteresowany tj. 1.4 150 AT HB i naprawdę mi się podobało. Wyciszenie bardzo na plus względem obecnego fiata (co prawda to diesel, więc trochę nie fair porównanie). Wcześniej miałem również diesela, aczkolwiek marki premium - E39 3.0d i tam o ile silnik było słychać, to jego dźwięk był bardzo miły dla ucha.
Podsumowałem sobie konkurencję, którą brałem pod uwagę i wyszło:
Po wpadkach i oszustwach VW nawet nie biorę tego pod uwagę. Poza tym cena jest zaporowa.
Renault Megane, o ile z wyglądu jest jak dla mnie kosa, to silnikowo porażka. Ani to dynamiczne, ani ekonomiczne.
Hyundai i30 - jakoś w ogóle do mnie nie przemawia.
Kia Cee'd - no dobra, ta nowa jest ładna na zewnątrz i wewnątrz. Jak się doposaży to 100k PLN pęka, a na rabaty jak w Oplu nie ma co raczej liczyć. Nie mialem okazji się przejechać, więc tego nie mogę ocenić.
Ford Focus - prowadzenie najlepsze, ale nie mogę patrzeć na tą deske, po prostu nie. W 2019(?) już jest ładnie, ale ceny się już boję.
Koniec końców Astra wygrała, szkoda tylko, że nie zdążę przed GPF. Takie czasy.
Łukasz