Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
kowal78
Dzielnie walczy
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: AR 159
Silnik: 1.9 jtdm
Rocznik auta: 2009
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 2 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: kowal78 » 08 sty 2017, 09:48

A dokładniej? Bo sama półoś raczej nie będzie jęczała. Przegub któryś?

Traper
Dzielnie walczy
Posty: 22
Rejestracja: 12 lis 2016, 19:18
Posiadane auto: Range Rover Sport SVR / Astra ST 150 KM
Silnik: RR SRV 5.0 / Astra 1.4 150 KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Frankfurt am Main
Województwo: BRD
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: Traper » 08 sty 2017, 21:57

Nie wiem dokladnie bo oni wymieniają całość -
od kola po skrzynie.
Wygląda nato, ze przegub.
Dam znac jak bedzie po operacji zonowozu.
Mialem termin w piątek ale Grypa wygrała (chwilowo).

kowal78
Dzielnie walczy
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: AR 159
Silnik: 1.9 jtdm
Rocznik auta: 2009
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 2 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: kowal78 » 09 sty 2017, 12:57

Daj znać czy pomogło

Traper
Dzielnie walczy
Posty: 22
Rejestracja: 12 lis 2016, 19:18
Posiadane auto: Range Rover Sport SVR / Astra ST 150 KM
Silnik: RR SRV 5.0 / Astra 1.4 150 KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Frankfurt am Main
Województwo: BRD
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: Traper » 09 sty 2017, 23:07

Z silnika 1.4 nie ma co oczekiwać duzej skutecznosci hamowania silnikiem.
Można jednak znacznie ułatwić życie klockom.

Zawsze zjazdy z autostrady pokonuje w manualu.
100-5 / 80 -4 /60-3/ 40-2.

Forester syna ma CVT i 20 litry turbo motor. nawet z zestawem 2.800 Tony w górach główny hamulec to manetki zmiany biegów.
Hamulce cale a silnik dzieki wymuszonemu smarowaniu pieknie cie chłodz.
O 5 litrowym RR pisze, bo tutaj zjazd z salmopolu to bajka. hamulce ledwo nagrzane a hamowanie z 80 do 20 w sniegu to dwa krotkie typniecia manetki minus a za zakretem ogien i raz na plus

Astre nalezy odpowiednio wczesnie wlaczy na 3 (salmopol) a reszta to zmiany 3-2-3 Predkosc max 50-60 Kmh.
Tarcze beda wdzieczne.

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: Segor » 10 sty 2017, 09:21

No tylko czy nie jest tak, że zamiast tarczy zużywasz sprzęgło? Sam w manualu zawsze hamuję sekwencyjnie do świateł, ale trochę zaczynam się zastanawiać czy to ma sens w dzisiejszych autach. Jednak taniej jest wymienić dodatkowo tarcze niż raz sprzęgło. W ogóle: automat AK ma możliwości sekwencyjnej zmiany biegów?

Awatar użytkownika
komisarzryba
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 43 times

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

Postautor: komisarzryba » 10 sty 2017, 09:50

można zmieniac biegi recznie. sprzeglo się nie zużywa, bo nie ma sprzegla ;)
przy zdjęciu nogi z gazu skrzynia hamuje biegami, ale można to hamowanie zwiekszyc, wrzucając recznie nizszy bieg wcześniej, niż robi to skrzynia.
béton brut


Wróć do „Silniki Benzynowe”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości