Elektryczny hamulec

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Templaris
Starszy Klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Elektryczny hamulec

Postautor: Templaris » 16 wrz 2016, 13:07

Odbiór mojej Astry ST zbliża się.
Pierwszy raz będę miał elektryczny hamulec i wiem, że w różnych samochodach różna jest zasada działania.
Będzie to też samochód z automatem.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć, kiedy ten hamulec trzeba zaciągać? Czy np jak dam na P w automacie to on się z automatu zaciągnie?
Automat też pierwszy raz, rozumiem że pod górkę stojąc i trzymając hamulec samochód w żaden sposób się nie stoczy? To zasługa automatu czy hamulca?

Awatar użytkownika
pgrad
Starszy Klubowicz
Posty: 524
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: pgrad » 16 wrz 2016, 13:11

Zaciągnięcie elektrycznego hamulca następuje ręcznie
Zwolnienie elektrycznego hamulca następuje ręcznie lub poprzez ruszenie dodając gazu gdy auto jest na biegu
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
Zasłużony Klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 51 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: komisarzryba » 16 wrz 2016, 14:04

hamulec zaciągasz z wcisnietym hamulcem noznym, po wrzuceniu na parking. slychac wtedy takie "ziuuuu" i czujesz, ze pedal hamulca wpada mocniej w podloge. zwalnia się go recznie, bądź naciskając gaz, gdy jest na drive, jednak z tego co czytałem, ta czynność nie jest zalecana do czestego stosowania.
jesli stoisz pod gorke (rozumiem, ze chodzi o parkowanie), to samochod się nie stoczy, bo po wrzuceniu na parking, kola sa mechanicznie blokowane zapadka na skrzyni. jednak zawsze zaciąga się reczny, bo jednak caly ciezar samocodu "wisi" wtedy na skrzyni i może być problem z odblokowaniem biegu p.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 14:06 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut

Awatar użytkownika
LordDarq
Klubowicz
Posty: 274
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: LordDarq » 16 wrz 2016, 14:06

Rozumiem że nie ma możliwości sterowania mocą zaciśnięcia, i zaciągnięcie 'na jeden ząbek' nie wchodzi w grę (tak robię w garażu, bo mi 'zjeżdża')? Też będę miał to 'ustrojstwo' po raz pierwszy, i jakoś dziwnie mi będzie bez wajchy ręcznego... :-)

Awatar użytkownika
komisarzryba
Zasłużony Klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 51 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: komisarzryba » 16 wrz 2016, 14:07

LordDarq pisze:Rozumiem że nie ma możliwości sterowania mocą zaciśnięcia, i zaciągnięcie 'na jeden ząbek' nie wchodzi w grę (tak robię w garażu, bo mi 'zjeżdża')? Też będę miał to 'ustrojstwo' po raz pierwszy, i jakoś dziwnie mi będzie bez wajchy ręcznego... :-)

sa dwie możliwości: zaciagniety lub nie.
nie ma pozycji pośrednich. tez myslalem, ze będzie dziwnie, ale jest wygodniej.
béton brut

Templaris
Starszy Klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: Templaris » 16 wrz 2016, 14:32

Pod górkę tzn korek i stoję na górce - czy wtedy trzeba trzymać hamulec czy jak się ma automat to on się i tak nie stoczy?
Ponadto czy zaciągnięty hamulec oznacza że jest przycisk wciśnięty? Da się to rozpoznać po przycisku?

Awatar użytkownika
komisarzryba
Zasłużony Klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 51 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: komisarzryba » 16 wrz 2016, 14:35

Templaris pisze:Pod górkę tzn korek i stoję na górce - czy wtedy trzeba trzymać hamulec czy jak się ma automat to on się i tak nie stoczy?
Ponadto czy zaciągnięty hamulec oznacza że jest przycisk wciśnięty? Da się to rozpoznać po przycisku?

jesli stoisz pod gorke to zależy jak ta gorka jest stroma, czasem stoi bez wcisnietego hamulca, czasem jedzie pod gorke. jesli np. mam wlaczona klime, to obroty na jalowym sa troche wyższe i troche mocniej ciagnie pod gorke ;)
generalnie nie trzeba wciskać hamulca na postoju, wystarczy polozyc prawa noge na hamulcu, tak samo jak lewa kladzie się na podnóżku. to wystaczy, nie pojedzie.
przycisk od recznego zawsze pozostaje w jednej pozycji, a jego zaciagniecie sygnalizuje czerwona ikonka na zegarach. to wlasciwie nie jest przycisk, tylko taka mala dźwigienka, która po pociagnieciu lub wcisnieciu, powraca do swojej pozycji.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 14:37 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut

Awatar użytkownika
pgrad
Starszy Klubowicz
Posty: 524
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: pgrad » 16 wrz 2016, 14:36

Komunikaty będziesz miał na wyświetlaczu
Zaciągnięcie - tak jak w normalnym ręcznym, zaciągasz do góry
Zwolnienie - tak jak w normalnym ręcznym , wciskasz przycisk w podłogę ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
Zasłużony Klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 51 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: komisarzryba » 17 wrz 2016, 10:59

tak to wygląda.
Załączniki
Resize of WP_20160917_10_23_44_Rich.jpg
Resize of WP_20160917_10_23_49_Rich.jpg
béton brut

KaMYk
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: KaMYk » 28 gru 2016, 16:58

Mam prośbę, czy możecie zrobić zdjęcie zacisku od wewnętrznej strony koła, jak auto będzie np na podnośniku?
Chodzi mi o konstrukcję zacisku sterowania nim, czy w wersji sterowanej elektrycznie jest jeden silnik i połączony jest z zaciskami linkami czy też na każdym zacisku jest silnik? Prosiłbym o możliwie dużo zdjęć tylnego układu hamulcowego od dołu :)

noso
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 14 times

Re: RE: Re: Elektryczny hamulec

Postautor: noso » 28 gru 2016, 19:40

KaMYk pisze:Mam prośbę, czy możecie zrobić zdjęcie zacisku od wewnętrznej strony koła, jak auto będzie np na podnośniku?
Chodzi mi o konstrukcję zacisku sterowania nim, czy w wersji sterowanej elektrycznie jest jeden silnik i połączony jest z zaciskami linkami czy też na każdym zacisku jest silnik? Prosiłbym o możliwie dużo zdjęć tylnego układu hamulcowego od dołu :)

A ponco Ci to? Masz gwarancje i w dupie:):)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1641
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 53 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: kuba » 28 gru 2016, 21:23

Kolega KaMYk ma J-ke już po gwarancji o ile się orientuje.
@KaMYk, a to o co pytasz, to chyba zależy jaki system jest zamontowany TRW czy ATE. TRW stosuje dwa silniki w poszczególnych zaciskach tylnych hamulców. ATE stosuje tzw centralny aktywator, zastępujący tradycyjną dźwignię ręcznego, który pociąga tradycyjne linki, trochę taka hybryda - durny system ale pomyślany chyba po to, żeby elektryczny hamulec można było stosować w małych autach z bębnami z tyłu.
kuba :roll:
Obrazek

KaMYk
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: KaMYk » 28 gru 2016, 23:12

Pytam z ciekawości.
Pytanie jest, czy trzeba używać komputera diagnostycznego do wymiany klocków.
jeśli faktycznie jest taki system, z silniczkiem na każdym zacisku, to możliwe, że tak. Jak jest system jak w J, jeden silnik i linki do zacisków, to na pewno nie.
@Kuba, ale oba systemy są stosowane w K?
W J mam centralny silnik i linki i taki system jest stosowany nawet w OPC czy w insigniach. Natomiast nie wiem, a chciałbym wiedzieć, jak jest w K.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1641
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 53 times

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: kuba » 29 gru 2016, 01:28

Czyli masz ATE, wydaje mi się że w K jest dokładnie to samo, ale pewności nie mam. TRW jest droższym systemem, więc naturalne byłoby że w tej klasie aut jest system ATE.
kuba :roll:
Obrazek

KaMYk
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie

Re: Elektryczny hamulec

Postautor: KaMYk » 29 gru 2016, 08:22

Myślałem, że pisząc o dwóch systemach piszesz już konkretnie o Astrze K, a to tylko tak ogólnie było.

To ponawiam prośbę, kto może zajrzeć pod auto i zrobić zdjęcia zacisków w astrze K z elektrycznym postojowym, to bardzo proszę o zrobienie i umieszczenie tu.


Wróć do „Zawieszenie, Układ Hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość