Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 2204
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 145 times
Been thanked: 101 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 12:01

po mieście ?
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
Weteran
Posty: 1180
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 71 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: komisarzryba » 26 wrz 2016, 12:30

ja jezdze miasto/trasa pol na pol.
béton brut

jacekplacek
Nowicjusz
Posty: 184
Rejestracja: 31 sie 2016, 10:50
Posiadane auto: Astra V ST, Enjoy
Silnik: 1.4 B, 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytom
Województwo: Śląskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 4 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: jacekplacek » 26 wrz 2016, 12:34

kuba pisze:po mieście ?

70% miasto 30% trasa :)
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
Klubowicz
Posty: 673
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: pgrad » 26 wrz 2016, 12:49

Potwierdzam iż możliwe jest zrobienie przedziału 80-90 tys na jednych klockach przy podziale 70% do 30% na rzecz miasta
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1907
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 111 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 14:15

Jak ktoś potrafi hamować silnikiem to da się bez problemów. Ja hamulca bardzo często używam tylko do zatrzymania się z prędkości 20-0. Do 20 hamuję tylko silnikiem przez kolejne biegi - w sumie to nie wiem czy to dobrze, bo z kolei zużywam sprzędło, dwumasę, wał i jeszcze parę rzeczy :)
W Polsce to mało kierowców hamuje silnikiem. W górach standardem jest, że jadę za kimś kto non stop dusi ten hamulec, a ja od 10 km go nie dotknąłem...
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
Weteran
Posty: 1180
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 71 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: komisarzryba » 26 wrz 2016, 14:20

tez podziwiam na codzien ludzi jak dra klocki, zamiast po prostu puscic wcześniej gaz.
béton brut

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 2204
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 145 times
Been thanked: 101 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 14:28

Segor pisze:Jak ktoś potrafi hamować silnikiem to da się bez problemów. Ja hamulca bardzo często używam tylko do zatrzymania się z prędkości 20-0. Do 20 hamuję tylko silnikiem przez kolejne biegi - w sumie to nie wiem czy to dobrze, bo z kolei zużywam sprzędło, dwumasę, wał i jeszcze parę rzeczy :)


To jednak taniej wymienić częściej klocki :D
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
LordDarq
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: LordDarq » 26 wrz 2016, 14:52

Segor pisze:Jak ktoś potrafi hamować silnikiem to da się bez problemów. Ja hamulca bardzo często używam tylko do zatrzymania się z prędkości 20-0. Do 20 hamuję tylko silnikiem przez kolejne biegi - w sumie to nie wiem czy to dobrze, bo z kolei zużywam sprzędło, dwumasę, wał i jeszcze parę rzeczy :)


Ja robię tak samo :-)

ememel
Weteran
Posty: 840
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 31 times
Been thanked: 5 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: ememel » 26 wrz 2016, 15:08

Najgorzej jest hamować długo i lekko. Lepiej krócej i jednak trochę mocniej. Moim zdaniem wtedy klocki zużywają się mniej.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
LordDarq
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: LordDarq » 26 wrz 2016, 15:10

ememel pisze:Najgorzej jest hamować długo i lekko. Lepiej krócej i jednak trochę mocniej. Moim zdaniem wtedy klocki zużywają się mniej.

Hmm, nie wiem czy tak jest. Ostrzejsze hamowania bardziej rozgrzewają i tarcze i klocki, a to raczej niedobrze... Ktoś coś więcej wie na ten temat?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1907
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 111 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 15:59

LordDarq pisze:Hmm, nie wiem czy tak jest. Ostrzejsze hamowania bardziej rozgrzewają i tarcze i klocki, a to raczej niedobrze... Ktoś coś więcej wie na ten temat?
No właśnie nie. To długotrwałe hamowanie rozgrzewa hamulce. Samo krótkie hamowanie, nawet ostre rozgrzewa tylko do pewnego stopnia, ale za to mają możliwość ostygnąć w przerwach. Jak ciągle hamujesz to rozgrzewasz trochę słabiej, ale ciągle, przez co po pewnym czasie się mogą przegrzać. Tego akurat uczą nawet na kursach prawa jazdy. W ciężarówkach są z tego powodu stosowane specjalne systemy hamowania - retardery https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwalniacz. Tutaj akurat jest sprawa pewna :)
ememel pisze:Najgorzej jest hamować długo i lekko. Lepiej krócej i jednak trochę mocniej. Moim zdaniem wtedy klocki zużywają się mniej.
To nawet nie chodzi o zużycie, bo to nie wiem czy mierzono, ale chodzi o możliwość przegrzania, co może się wiązać ze zniszczeniem tarcz/klocków, zagotowaniem płynu i ogólnym zniszczeniem systemu. Może to doprowadzić do znacznej/całkowitej utraty zdolności hamowania.
Obrazek

Awatar użytkownika
LordDarq
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: LordDarq » 26 wrz 2016, 16:28

Nie no, nie mówię o hamowaniu jak np. zjeżdżam z góry, i wtedy ciągle noga na hamulcu (bo to przepis na wylądowanie w rowie, bez dwóch zdań). Bardziej mi chodzi o tryb "miasto", dojeżdżając do świateł np. 40km/h: wciskasz pedał hamulca na maksa, czy raczej sobie (na biegu) dohamowujesz, lekko i delikatnie? Bo ja to drugie - bardziej hamuję silnikiem, a hamulec tylko dodatkowo.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1907
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 111 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 18:09

Przy hamowaniu z 40km/h to różnica na tarczach jest pewnie niezauważalna :) Jednak zawsze lepiej hamować spokojnie (o ile jest to możliwe), bo przeciążenia i nagłe oscylacje w układach zawsze negatywnie wpływają na ich działanie. I opony się mniej zużywają.
Obrazek

sikor123
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 16 wrz 2016, 09:18
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: sikor123 » 27 wrz 2016, 09:35

90tys na jednych klockach!? Ten wynik robi wrażenie
Wow. Ja w poprzednim aucie wytrzymywalem ok 20tys.
Natomiast zakładam, że oprócz różnego stylu jazdy, różnych silników (dynamika itp), są też różne klocki - lepsze/gorsze, lepiej hamujące, ale bardziej się ścierające, z lepszego gorszego materiału (mniej scierającego, bardziej ścierającego). Do tego pewnie też dochodzą typy tarcz - one może też jakoś mogą mieć wpływ (np. same mogą bardziej/mniej się ścierać).
-------------------------------
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM

jacekplacek
Nowicjusz
Posty: 184
Rejestracja: 31 sie 2016, 10:50
Posiadane auto: Astra V ST, Enjoy
Silnik: 1.4 B, 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytom
Województwo: Śląskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 4 times

Re: Czujnik zużycia klocków hamulcowych

Postautor: jacekplacek » 27 wrz 2016, 10:08

sikor123 pisze:90tys na jednych klockach!? Ten wynik robi wrażenie
Wow. Ja w poprzednim aucie wytrzymywalem ok 20tys.


Też byłem zaskoczony. Gdzieś od 45 tyś co przegląd gwarancyjny pytałem: a jak tam klocki? I odpowiedź była za każdym razem że do następnego przeglądu jeździć bez obaw :D
Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, Układ Hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość