Satelity GPS w Navi 900 Intellink
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Satelity GPS w Navi 900 Intellink
Prośba do posiadaczy 900... zerknijcie ile u was satelit łapie nawigacja jest to dostepne po wejsciu w deweloper menu
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Navi 900 Intellink
wojo pisze:dostepne po wejsciu w deweloper menu
Jak w to wejść?
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Navi 900 Intellink
Jak się tam wchodzi? To zerkne
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Navi 900 Intellink
Wciskamy POWER + MENU + HOME jednocześnie
Potem wchodzimy w NAVI nastepnie w SIGNAL a na koniec GGNSS
Potem wchodzimy w NAVI nastepnie w SIGNAL a na koniec GGNSS
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
Ale to jest zależne od tego gdzie stoi auto (zabudowa, ukształtowanie terenu no i współrzędne geograficzne), zachmurzenia i czasu (satelity są wrzucane na listę ignorowanych jak mają jakiś problem). Czemu ma służyć to porównanie?wojo pisze:Prośba do posiadaczy 900... zerknijcie ile u was satelit łapie nawigacja jest to dostepne po wejsciu w deweloper menu
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Navi 900 Intellink
Oczywiście auto musi być pod "chmurką"
Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)
Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Navi 900 Intellink
wojo pisze:Oczywiście auto musi być pod "chmurką"
Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)
Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.
Np. ja w Rumi będę "widział" już inne satelity niż ktoś np. w Rzeszowie.
Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Navi 900 Intellink
Gral48 pisze:Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.
Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.
Bzdury kolego wypisujesz
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
Gral48 pisze:wojo pisze:Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.
Nie do końca o to chodzi.. odbiorniki gps mogą trzymać sygnał z ograniczonej ilości satelit jednocześnie. Podstawowe odbiorniki mają 12 "kanałów". I tak 4 najsilniejsze sygnały są używane do wyznaczenia pozycji, kolejne kilka trzymane jest jako "backup" jakby któryś z tych 4 zniknął z pola widzenia (budynek, drzewa..) a pozostałe "kanały" używane są do wyszukiwania nowych satelit, w których zasięg wjeżdżamy. Tak w skrócie
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
wojo pisze:Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)
U mnie navi najwyraźniej obsługuje tylko GPS (tylko ten system jest wymieniony w menu serwisowym). Wynik 9/9/9 (przez moment było 10), podczas gdy na telefonie z gps+glonass łapało 15 z 20 dostępnych.
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Navi 900 Intellink
wojo pisze:Gral48 pisze:Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.
Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.
Bzdury kolego wypisujesz
Nie znasz systemu, więc nie pisz o "bzdurach"
Jak kolega "odl" napisał, odbiornik GPS ma TYLKO 12 kanałów, więc ile może widzieć satelit??? WSZYSTKICH satelit GPS jest 31
Co do 2d/3d nie miałem na mysli ile odbiera, które używa system( o najlepszym sygnale itp. ) chodzi mi tylko o to, że jak na razie navi w samochodach "nie jest przestrzenna", nie masz mozliwości jak jesteś na kilkupoziomowym rondzie, że pokaże Ci, np. jesteś na drugim poziomie. I dla okreslenia takiej pozycji wystarczają tylko 3 sygnały ( lotnictwo to minimum 4 ). Im więcej, tym trókąt błędu jest mniejszy. Bardziej dokładny jest system D-GPS. Zreszta system GPS w niedalekiej przyszłości zakończy swój żywot ( USA już nie wprowadza nowych satelit ) więc dlatego mamy rozbudowywany nowy system GALILEO ( Europa ) czy GLONAS ( Rosja-zasięg także powyżej 70stopni N/S ). I dlatego już mamy w samochodzie te odbiorniki
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 19:00 przez Gral48, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Navi 900 Intellink
Gral48 pisze:Nie znasz systemu, więc nie pisz o "bzdurach"
Jak kolega "odl" napisał, odbiornik GPS ma TYLKO 12 kanałów, więc ile może widzieć satelit??? WSZYSTKICH satelit GPS jest 31
Co do 2d/3d nie miałem na mysli ile odbiera, które używa system( o najlepszym sygnale itp. ) chodzi mi tylko o to, że jak na razie navi w samochodach "nie jest przestrzenna", nie masz mozliwości jak jesteś na kilkupoziomowym rondzie, że pokaże Ci, np. jesteś na drugim poziomie. I dla okreslenia takiej pozycji wystarczają tylko 3 sygnały ( lotnictwo to minimum 4 ). Im więcej, tym trókąt błędu jest mniejszy. Bardziej dokładny jest system D-GPS. Zreszta system GPS w niedalekiej przyszłości zakończy swój żywot ( USA już nie wprowadza nowych satelit ) więc dlatego mamy rozbudowywany nowy system GALILEO ( Europa ) czy GLONAS ( Rosja ). I dlatego już mamy w samochodzie te odbiorniki
2D-3D jest to rodzaj grafiki wyświetlanej przez monitor
nie ma nic wspólnego z lokalizacją pojazdu
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Navi 900 Intellink
dziadzia82 pisze:2D-3D jest to rodzaj grafiki wyświetlanej przez monitor
nie ma nic wspólnego z lokalizacją pojazdu
co oznacza także zobrazowanie na mapie - zobacz "płaską" 2d, oraz np. budynki w 3d
3D w nawigacji określa dodatkowo jak jesteś wysoko npm.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Navi 900 Intellink
Kolego byłem w wojsku i juz w latach 90 zwykły lokalizator GPS pokazywał wysokosć npm.
Zresztą jak każdą nawigacja cywilna z większa czy mniejsza dokładnością
2D-3D jest to rodzaj grafiki ( zresztą tryb 3D tylko w dużych aglomeracjach coś tam pokazuje)
Proszę nie piszecie bzdur
Zresztą jak każdą nawigacja cywilna z większa czy mniejsza dokładnością
2D-3D jest to rodzaj grafiki ( zresztą tryb 3D tylko w dużych aglomeracjach coś tam pokazuje)
Proszę nie piszecie bzdur
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
dziadzia82 pisze:
2D-3D jest to rodzaj grafiki ( zresztą tryb 3D tylko w dużych aglomeracjach coś tam pokazuje)
Proszę nie piszecie bzdur
Jest coś takiego jak 2d fix i 3d fix dla gps. Nawet w astrze masz to uwzględnione i właśnie tak nazwane w menu serwisowym.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Navi 900 Intellink
@dziadzia, @wojo weźcie trochę zastanówcie się nad doborem słów...
Z Wiki:
Aby określić pozycję w trójwymiarowej przestrzeni i czas systemu konieczny jest jednoczesny odbiór z przynajmniej czterech satelitów. Odbiornik oblicza trzy pseudoodległości do satelitów oraz odchyłki czasu (różnicy między tanim i niedostatecznie dokładnym wzorcem kwarcowym zainstalowanym na odbiorniku i precyzyjnym zegarem atomowym na satelicie). Satelita transmituje w depeszy nawigacyjnej m.in. czas, almanach (stan konstelacji satelitów) oraz efemerydy (parametry lotu satelity). Dzięki tym danym odbiornik GPS jest w stanie obliczyć dokładne współrzędne satelity, w momencie nadania sygnału, co z kolei, przy wykorzystaniu pseudoodległości umożliwia obliczenie własnej pozycji. W przypadku możliwości odbioru tylko z trzech satelitów niektóre odbiorniki mogą pracować w trybie 2D z ustawioną przez użytkownika wysokością elipsoidalną.
Tak - używa się nazewnictwa 2D i 3D do określania położenia GPS. Nazywanie prostych rzeczy bzdurami nie stawia Was w dobrym świetle.
Z Wiki:
Aby określić pozycję w trójwymiarowej przestrzeni i czas systemu konieczny jest jednoczesny odbiór z przynajmniej czterech satelitów. Odbiornik oblicza trzy pseudoodległości do satelitów oraz odchyłki czasu (różnicy między tanim i niedostatecznie dokładnym wzorcem kwarcowym zainstalowanym na odbiorniku i precyzyjnym zegarem atomowym na satelicie). Satelita transmituje w depeszy nawigacyjnej m.in. czas, almanach (stan konstelacji satelitów) oraz efemerydy (parametry lotu satelity). Dzięki tym danym odbiornik GPS jest w stanie obliczyć dokładne współrzędne satelity, w momencie nadania sygnału, co z kolei, przy wykorzystaniu pseudoodległości umożliwia obliczenie własnej pozycji. W przypadku możliwości odbioru tylko z trzech satelitów niektóre odbiorniki mogą pracować w trybie 2D z ustawioną przez użytkownika wysokością elipsoidalną.
Tak - używa się nazewnictwa 2D i 3D do określania położenia GPS. Nazywanie prostych rzeczy bzdurami nie stawia Was w dobrym świetle.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
Większość odbiorników oblicza pozycję poziomą po zdobyciu trzech satelitów. Aby to zrobić, muszą oni domniemywać na swojej wysokości. Zwykle używana jest ostatnia obliczona wysokość. Jeżeli wysokość przyjęta przez odbiornik jest błędna, wpływa to na dokładność pozycji poziomej. Na przykład, jeśli odbiornik przybrał średni poziom morza i był na wysokości 10 000 stóp, może wystąpić błąd poziomy przekraczający milę. Z drugiej strony, jeśli przyjęta wartość jest bardzo dokładna, błąd poziomy może być mniejszy niż w przypadku śledzenia czterech satelitów.Segor pisze:@dziadzia, @wojo weźcie trochę zastanówcie się nad doborem słów...
Z Wiki:
Aby określić pozycję w trójwymiarowej przestrzeni i czas systemu konieczny jest jednoczesny odbiór z przynajmniej czterech satelitów. Odbiornik oblicza trzy pseudoodległości do satelitów oraz odchyłki czasu (różnicy między tanim i niedostatecznie dokładnym wzorcem kwarcowym zainstalowanym na odbiorniku i precyzyjnym zegarem atomowym na satelicie). Satelita transmituje w depeszy nawigacyjnej m.in. czas, almanach (stan konstelacji satelitów) oraz efemerydy (parametry lotu satelity). Dzięki tym danym odbiornik GPS jest w stanie obliczyć dokładne współrzędne satelity, w momencie nadania sygnału, co z kolei, przy wykorzystaniu pseudoodległości umożliwia obliczenie własnej pozycji. W przypadku możliwości odbioru tylko z trzech satelitów niektóre odbiorniki mogą pracować w trybie 2D z ustawioną przez użytkownika wysokością elipsoidalną.
Tak - używa się nazewnictwa 2D i 3D do określania położenia GPS. Nazywanie prostych rzeczy bzdurami nie stawia Was w dobrym świetle.
Spróbuję przedstawić uproszczony opis procedury obliczania pozycji GPS, aby pomóc czytelnikowi zrozumieć, dlaczego powyższe stwierdzenie jest prawdziwe. Jeśli odbiornik śledzi cztery satelity, jest w stanie wykonać jednocześnie pomiary pseudoodległości. Każdy pseudo-zakres może być uważany za równy zakresowi do satelity plus przesunięcie w zegarze odbiornika, skalowane do jednostek odległości. Ponieważ odbiornik może obliczyć położenie satelity na podstawie komunikatu nawigacyjnego, istnieją cztery niewiadome w równaniach pseudoodległości: trzy składniki pozycji odbiornika i przesunięcie w zegarze odbiornika. Aby określić jego położenie, musi rozwiązać cztery równania dla czterech niewiadomych. Odbiornik wykorzystuje odpowiednie algorytmy do wykonania tej arytmetyki [Uwaga dla bardziej matematycznie nachylonych. Zauważyłeś, że równania są nieliniowe, co czyni zadanie nietrywialnym. Jeśli dostępne jest przybliżone oszacowanie pozycji, zazwyczaj stosuje się rozszerzenie szeregów Taylora o szacowaną pozycję. Częściowe pochodne pseudoodległości w pozycji odbiornika są równe liniowej linii wektora wzroku od satelity do odbiornika.]
Jeżeli odbiornik "zna" jeden z trzech komponentów pozycji, wówczas pomiary z tylko trzech satelitów są wymagane do rozwiązania dla pozostałych dwóch komponentów i przesunięcia zegara odbiornika (3 równania i 3 niewiadome). Jeśli, na przykład, wysokość jest znana doskonale, jest to równoznaczne ze śledzeniem satelity bezpośrednio nad (lub pod) użytkownikiem i posiadającym doskonały pomiar pseudo-zakresowy. Ponieważ prawdziwy czwarty satelita nigdy nie zapewni doskonałego pseudo-zakresu, rozwiązanie trzech satelitów będzie lepsze niż rozwiązanie czterosatelitarne (zakładając podobną jakość geometryczną, tj. PDOP). Jeśli z drugiej strony zakładana wysokość jest błędna, wówczas dwie strony równań będą równe tylko wtedy, gdy błąd kompensacji zostanie dodany do komponentów pozycji poziomej i przesunięcia zegara.
W jaki sposób odbiornik oblicza swoją pozycję, jeśli śledzone są więcej niż cztery satelity? Cóż, bez wchodzenia w matematykę będzie to trochę trudne do wyjaśnienia, ale spróbuję. Ten opis będzie koncepcyjny, a więc nie należy go brać dosłownie. Jak opisano powyżej, przy czterech satelitach (i dobrej geometrii) można obliczyć pozycję (i koniecznie przesunięcie zegara). Jeśli dostępny jest pomiar z piątego satelity, odbiornik może obliczyć, jaki powinien być pomiar (spodziewany pseudo zakres to zasięg plus przesunięcie zegara, w oparciu o cztery rozwiązania satelitarne). Różnica między rzeczywistym pseudoodległym a oczekiwanym pseudoodległością wskazuje, czy piąty satelita "zgadza się" z rozwiązaniem czterech satelitów. To jest, jeśli różnica wynosi zero, rozwiązanie pięciu satelitów jest takie samo jak rozwiązanie czterosatelitarne. Jeśli jest różna od zera, to wartość służy do ustawienia czterech pozycji satelity (i przesunięcia zegara), aby wytworzyć pięć pozycji satelity. Jak dokonuje się korekta? Matematyczne techniki liniowej algebry są używane do tworzenia najmniej kwadratowych rozwiązań. Konceptualnie pomyśl o tym w ten sposób. Zgadujesz rozwiązanie pozycji (i zegara), a następnie użyjesz go do obliczenia pięciu oczekiwanych wartości pseudoodległości, jak opisano powyżej. Następnie wyrównaj każdą z różnic pseudoodległości (oczekiwane minus rzeczywisty pseudo-zakres) i podsumuj je. Jest to miarą jakości rozwiązania pięciu satelitów. Próbujesz różnych rozwiązań pozycji, obliczając miarę jakości dla każdego. Ten, który ma najmniejszą miarę jakości, jest twoim najmniejszym kwadratem na pięć pozycji satelitarnych. Podobna technika jest używana do obliczania najmniejszych kwadratów dla więcej niż pięciu satelitów.
* Ed Weston jest analitykiem GPS i pracował nad GPS dla DOD od 1975 roku
Jak coś Segor to
2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.
Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 21:05 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 19 times
Re: Navi 900 Intellink
Nie wiem jak to jest w Astrze, ale mam taki starodawny GPS (garmin) kupiony w latach 90, pokazuje współrzędne i wysokość npm, do wskazania tego wszystkiego wystarczą mu 3 widoczne satelity.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Navi 900 Intellink
Radziu pisze:Nie wiem jak to jest w Astrze, ale mam taki starodawny GPS (garmin) kupiony w latach 90, pokazuje współrzędne i wysokość npm, do wskazania tego wszystkiego wystarczą mu 3 widoczne satelity.
Tak było i jest
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
Cieszę się, że wkleiłeś tłumaczenie artykułu, który potwierdza moje słowa. Będę jeszcze wdzięczny za wytłumaczenie tych skrótów, których nawet google nie zna. Ja jeszcze mogę potwierdzić to co chłopaki piszą takim słownikiem: https://www.u-blox.com/sites/default/fi ... ionary.pdfdziadzia82 pisze:Jak coś Segor to
2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.
Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
dziadzia82 pisze:
Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
Ja czytałem jeszcze o samochodach 2D, 3D, 4D a nawet 5D...
W kontekście tego wątku wszystkim od początku chodziło o 2D/3D fixa w GPS, tylko Ty z jakąś grafiką wyskoczyłeś
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: RE: Re: Navi 900 Intellink
Segor pisze:Cieszę się, że wkleiłeś tłumaczenie artykułu, który potwierdza moje słowa. Będę jeszcze wdzięczny za wytłumaczenie tych skrótów, których nawet google nie zna. Ja jeszcze mogę potwierdzić to co chłopaki piszą takim słownikiem: https://www.u-blox.com/sites/default/fi ... ionary.pdfdziadzia82 pisze:Jak coś Segor to
2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.
Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
Wkleiłem tak samo jak Ty.
Co do skrótów
System różnicowego globalnego pozycjonowania ( DGPS ) to udoskonalenie systemu pozycjonowania globalnego, który zapewnia lepszą dokładność lokalizacji, od 15-metrowej nominalnej dokładności GPS do około 10 cm w przypadku najlepszych implementacji.
DGPS wykorzystuje sieć stałych naziemnych stacji referencyjnych do nadawania różnicy między pozycjami wskazanymi przez satelitarne systemy GPS a znanymi ustalonymi pozycjami. Stacje te emitują różnicę między zmierzonymi pseudoodległościami satelitów a rzeczywistymi (wewnętrznie obliczonymi) pseudoodległościami, a stacje odbiorcze mogą korygować swoje pseudoodległości o tę samą wartość. Cyfrowy sygnał korygujący jest zazwyczaj transmitowany lokalnie przez naziemne nadajniki o mniejszym zasięgu.
Termin odnosi się do ogólnej techniki augmentacji. United States Coast Guard (USCG) i Canadian Coast Guard (CCG) Każde uruchomienie takich systemów w USA i Kanadzie na Longwave częstotliwościach radiowych między 285 kHz i 325 kHz w pobliżu głównych dróg wodnych i portów. System DGPS USCG został nazwany NDGPS (Ogólnopolski DGPS) i jest obecnie zarządzany wspólnie przez Straż Przybrzeżną i Federalną Administrację Drogową Departamentu Transportu USA. Składa się z witryn nadawczych zlokalizowanych w portach śródlądowych i przybrzeżnych Stanów Zjednoczonych, w tym na Alasce, Hawajach i Portoryko.
Podobny system, który przesyła poprawki z orbitujących satelitów zamiast naziemnych, nazywa się DGPS (WADGPS) [ lub satelitarny system wspomagający .
grafika 2D - wszystkie obiekty są płaskie
grafika 3D - obiekty są umieszczone w przestrzeni trójwymiarowej i celem programu komputerowego jest przede wszystkim przedstawienie trójwymiarowego świata na dwuwymiarowym obrazie.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Satelity GPS w Navi 900 Intellink
To d to jest skrót od dimension - przestrzeń. I zakończmy już ten temat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości