Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 gru 2020, 21:42
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.4 Dynami 150 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: GŁUBCZYCE
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Pożyjemy, zobaczymy czy funkcjonalności tego wyrób marketingowego dorówna niezawodności produktu. Jest takie przysłowie nie wszystko złoto co się świeci. Ps udowodniono w badaniach odnośnie obłych i ostry kształtów, że te pierwsze maja lepszy odbiór mentalny więc nie jest to tylko kwestia gustu / gustów.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
No,kurde.
Peugeoty są teraz mocno odlotowe.
Peugeoty są teraz mocno odlotowe.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
KEJ pisze:Przeniesienie prawie wszystkich lub wszystkich funkcji na ekrany nie jest dobre. Klikanie klimatyzacji na ekranie nie jest ergonomiczne. Ja nie lubię tego rozwiązania. Wyłączenie funkcji start / stop wymaga u mnie przewijania ekranu - serio ? Raz jeszcze - przycisk był lepszym rozwiązaniem
Akurat mnie całkiem pasuje system. Tyle, że w Octavii mam fizyczny przycisk odpowiadający za wywołanie menu klimatyzacji, a temperatura jest na stałe na podstawowym ekranie
Added in 5 minutes 30 seconds:
jakoku pisze:Citroen odrobił lekcję i już w najnowszym C4 powrócił do pokrętł i przycisków.
Dlaczego Golf jest podobny do Astry L? Bo Golf zawsze był jak spod siekiery, proste linie. Tym razem Astra L jest taka. Szczególnie wnętrze, boczki drzwi. Praktycznie brak zaokrągleń "trójkąty i kwadraty"
Szczególnie tył. No w jednym sklepie stali po projekt lamp.
Moim zdaniem wciąż Nowy Golf jest bardziej podobny do Astry K.
Co do ciosania siekierą - to fakt. Ale to to wybór projektanta zapewniający więcej miejsca w środku.
Added in 1 minute 31 seconds:
Axel99 pisze: Ps udowodniono w badaniach odnośnie obłych i ostry kształtów, że te pierwsze maja lepszy odbiór mentalny więc nie jest to tylko kwestia gustu / gustów.
Z tego co kojarzę to nie "lepszy", a po prostu inny.
Zależy od tego co chcemy osiągnąć - jakie skojarzenia etc.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Widzę kolega taki roześmiany i postępowy ale nie rozumie że poza podobaniem się lub nie faktem jest to że prowadzenie auta to dość angażujące zajęcie i grzebanie w ekranach żeby coś wywołać (typu temp) jest po prostu niebezpieczne, głupie itd.
I co do tej postępowości telefony tez szły w ekrany co raz większe i większe ale gdzieś to się zatrzymało i zaczynaja pojawiać się wersje mini.
Wnętrza z ekranami mega sie starzeją i będą się dalej bardzo szybko starzec, wiec tam zamiast śmiać sie z aut z lat 90 możesz zaczynać śmiać sie ze swojej octavii
I co do tej postępowości telefony tez szły w ekrany co raz większe i większe ale gdzieś to się zatrzymało i zaczynaja pojawiać się wersje mini.
Wnętrza z ekranami mega sie starzeją i będą się dalej bardzo szybko starzec, wiec tam zamiast śmiać sie z aut z lat 90 możesz zaczynać śmiać sie ze swojej octavii
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
konioczynka pisze:Widzę kolega taki roześmiany i postępowy ale nie rozumie że poza podobaniem się lub nie faktem jest to że prowadzenie auta to dość angażujące zajęcie i grzebanie w ekranach żeby coś wywołać (typu temp) jest po prostu niebezpieczne, głupie itd.
I co do tej postępowości telefony tez szły w ekrany co raz większe i większe ale gdzieś to się zatrzymało i zaczynaja pojawiać się wersje mini.
Wnętrza z ekranami mega sie starzeją i będą się dalej bardzo szybko starzec, wiec tam zamiast śmiać sie z aut z lat 90 możesz zaczynać śmiać sie ze swojej octavii
Hahaha.
Astra K tez ma ekran. I to nie za wielki na dzisiejsze standardy.
Co więcej - w moim aucie bardzo wygodnie obsługuje się klime i ten ekran. Nie mam z tym problemu o nie widze niebezpieczeństwa.
To takie bardzo teoretyczne ryzyko, wygłaszane głównie przez osoby które jeszcze się nie przyzwyczaiły do tego rozwiązania, albo takie które nigdy z nim nie jeździły.
No i gdybys jeździł to wiedziałbyś ze w octavii nic nie trzeba wyświetlać żeby zmienić temperaturę. Ba, nawet to wyżej napisałem - wystarczyło przeczytać
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 gru 2020, 21:42
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.4 Dynami 150 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: GŁUBCZYCE
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Fakt nie wiem(y) co i jak jest w Kurze zrobione, zapewne lepiej i niech tak zostanie.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
GordonLameman pisze:konioczynka pisze:Widzę kolega taki roześmiany i postępowy ale nie rozumie że poza podobaniem się lub nie faktem jest to że prowadzenie auta to dość angażujące zajęcie i grzebanie w ekranach żeby coś wywołać (typu temp) jest po prostu niebezpieczne, głupie itd.
I co do tej postępowości telefony tez szły w ekrany co raz większe i większe ale gdzieś to się zatrzymało i zaczynaja pojawiać się wersje mini.
Wnętrza z ekranami mega sie starzeją i będą się dalej bardzo szybko starzec, wiec tam zamiast śmiać sie z aut z lat 90 możesz zaczynać śmiać sie ze swojej octavii
Hahaha.
Astra K tez ma ekran. I to nie za wielki na dzisiejsze standardy.
Co więcej - w moim aucie bardzo wygodnie obsługuje się klime i ten ekran. Nie mam z tym problemu o nie widze niebezpieczeństwa.
To takie bardzo teoretyczne ryzyko, wygłaszane głównie przez osoby które jeszcze się nie przyzwyczaiły do tego rozwiązania, albo takie które nigdy z nim nie jeździły.
No i gdybys jeździł to wiedziałbyś ze w octavii nic nie trzeba wyświetlać żeby zmienić temperaturę. Ba, nawet to wyżej napisałem - wystarczyło przeczytać
Ba nawet przeczytałem i pamiętałem o tym, tylko mi chodziło ogólnie o ekranizacje i klikanie a twoja octavia została wyciągnięta apropo wyglądu aut i skieszkow z lat 90.
Jak nie umiesz uświadomić sobie niebezpieczeństwa to musisz być bardzo ograniczony w tych kwestiach. Spróbuj w gęstym ruchu na autostradzie zmienić coś w nawigacji. Bezpiecznie bo się udalo raz czy dwa? Tyle że przejechałeś 500m na czuja nie patrząc na drogę.
I tu zmierzam do tego ze w takich warunkach nie grzebie sie w navi chyba ze jestes busiarzem ( a bus musi latać i oni zawsze jeżdżą bezpiecznie ) i o ile navi raczej masz ustawione przed jazda lub jakieś zmiany pod koniec to teraz wywołaj sobie masaż albo grzanie dupy. Włączasz podgrzewanie kierownicy na postoju ale po 10min robi sie za gorąco w dłonie i co? Grzebanko podczas jazdy.
„Teoretyczne ryzyko” śmiechłem - a kiedy jest praktyczne ?
Sory za błędy ale pisze na ZA MAŁYM telefonie
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
I patrząc odpowiedź powyżej przyznać muszę że piszący ma sporo racji.
Porównam do swojej AK ST i możliwości wykorzystania Ekranu Navi900 do np. popularnego rozbójnika, którego wielu zapewne używa
Niezależnie czy obsługiwana aplikacja na telefonie bardziej przyjazny interfejs (lewa strona przy drzwiach) czy ekran centralny absorbują uwagę, z większym naciskiem na nieintuicyjny interfejs zgłoszeń
Więc widząc po sobie o wiele mniej komfortowo czuję się korzystając z tej nowości na ekranie centralnym niż kątem oka na telefonie wiszącym na szybie na wysokości drogi
Porównam do swojej AK ST i możliwości wykorzystania Ekranu Navi900 do np. popularnego rozbójnika, którego wielu zapewne używa
Niezależnie czy obsługiwana aplikacja na telefonie bardziej przyjazny interfejs (lewa strona przy drzwiach) czy ekran centralny absorbują uwagę, z większym naciskiem na nieintuicyjny interfejs zgłoszeń
Więc widząc po sobie o wiele mniej komfortowo czuję się korzystając z tej nowości na ekranie centralnym niż kątem oka na telefonie wiszącym na szybie na wysokości drogi
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Właśnie dlatego obecnie ekrany wystają ponad deskę rozdzielczą. Bo wzrok jest na tyle wysoko, że możesz śledzić drogę i zmienić coś na ekranie. Dłubanie na ekranie na wysokości dźwigni zmiany biegów nie daje żadnej szansy na obserwację drogi. Z drugiej strony pozostawienie kilku ważnych fizycznych przycisków, czy pokręteł sprawia, że obsługa jest wielokrotnie szybsza i bezpieczniejsza nawet z wysoko umieszczonym ekranem.
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
konioczynka pisze:Ba nawet przeczytałem i pamiętałem o tym, tylko mi chodziło ogólnie o ekranizacje i klikanie a twoja octavia została wyciągnięta apropo wyglądu aut i skieszkow z lat 90.
"Ekranizacja" (to słowo ma zupełnie inne znaczenie, ale niech będzie) może być zrobiona dobrze i źle. Tak jak i fizyczne przyciski mogą być zrobione dobrze i źle (vel. Astra J i jej przyciskoza).
Cały czas odnosiłem się do konkretnie mojego auta i na jego przykładzie budowałem swoją wypowiedź. Ty piszesz ogólnie, ale popełniasz karygodne błędy logiczne, o których za chwilę.
A ten docinek dotyczący pojazdu to nie wiem co z tym zrobić - śmiać się czy płakać
Nowa Octavia nijak nie wygląda jak auto z lat 90-tych, w porównaniu do trzeciej generacji wygląda jakby była z kosmosu. Ale jasne - nie musi ci się podobać. Niemniej jednak - daruj sobie takie puste i głupie docinki. One więcej mówią o Tobie niż o moim guście
konioczynka pisze:Jak nie umiesz uświadomić sobie niebezpieczeństwa to musisz być bardzo ograniczony w tych kwestiach.
Gdybym ja to napisał to dostałbym 7-dniowego albo 30-dniowego bana. Kolokwialnie mówiąc - zluzuj majty, kolego. Jak chcesz dyskutować to na jakimś sensownym poziomie. Jak nie umiesz - napisz, od razu sobie daruję dalszą polemikę. jak będę chciał żeby mnie ktoś powyzywał od ograniczonych to pójdę na plac zabaw - dzieci się lubią w takie rzeczy bawić.
konioczynka pisze: Spróbuj w gęstym ruchu na autostradzie zmienić coś w nawigacji. Bezpiecznie bo się udalo raz czy dwa? Tyle że przejechałeś 500m na czuja nie patrząc na drogę.
Co ma ten przykład pokazać? Bo kompletnie nie wiem. W gęstym ruchu na autostradzie nie powinieneś obśługiwać ręką nawigacji - nie ważne czy to nawigacja z pokrętłem, fizycznym przyciskiem czy dotykowa.
Poza tym wiesz, jeszcze w Fiacie Bravo miałem obsługę głosową. Teraz przy CarPlay czy AndoidAuto to już w ogóle bajka. jak będę chciał na autostradzie zmienić cel to albo zaczekam na "pustą" drogę, albo wydam polecenie głosowe Siri. Problem rozwiązany
Poza tym - Navi 900 w Astrze K również wymaga obsługi za pomocą ekranu dotykowego. Przyciskami fizycznymi niewiele da się tam zrobić. Czy skoro masz taka możliwość to znaczy, że w "gęstym ruchu na autostradzie" zmieniasz sobie cel na navi900 za pomocą ekrnau dotykowego?
konioczynka pisze:I tu zmierzam do tego ze w takich warunkach nie grzebie sie w navi chyba ze jestes busiarzem ( a bus musi latać i oni zawsze jeżdżą bezpiecznie )
Zgadzam się, że w takich warunkach się nie grzebie w navi. Obojętnie jakiej. I nigdzie nie napisałem inaczej - kompletnie nie potrafię zrozumieć o co ci chodziło - chyba tylko o to, żeby stworzyć sobie na mój temat chochoła, a potem go bić. No, fajnie, było śmiesznie, ale dyskusji to nie rozwija i do wniosków nie prowadzi
konioczynka pisze: i o ile navi raczej masz ustawione przed jazda lub jakieś zmiany pod koniec to teraz wywołaj sobie masaż albo grzanie dupy. Włączasz podgrzewanie kierownicy na postoju ale po 10min robi sie za gorąco w dłonie i co? Grzebanko podczas jazdy.
Kolego, włączenie grzanych foteli w mojej Octavii jest bezpieczniejsze niż w Astrze K - mogę to zrobić nie odrywają wzroku od drogi, bo dotykam ekranu w jednym miejscu.
Popatrz:
Pasek z przyciskami ekranowymi zaznaczony na czerwono jest na stałe na ekranie - mogę go obsługiwać palcem i jednocześnie patrzeć na drogę, bo jest wysoko ustawiony. To jest bardzo ergonomiczne i bezpieczne rozwiązanie - podobnie jest z temperaturą klimy. Jedyne do czego się trzeba przyzwyczaić to to, że opór w tym miejscu daje ekran, a nie fizyczny "knefel".
Tymczasem w Astrze K, żeby włączyć i skontrolować grzanie dupy musisz oderwać wzrok od drogi i spojrzeć w dół.
Co jest bezpieczniejsze? Oderwanie wzroku od drogi czy jednak jego nie oderwanie? Ja głosuję na opcję numer dwa, ale może ja jakiś ograniczony jestem jak to raczyłeś łaskawie zasugerować nieco wyżej.
konioczynka pisze:„Teoretyczne ryzyko” śmiechłem - a kiedy jest praktyczne ?
Zamiast się śmiać - pomyśl.
Jeśli możesz zmieniać ustawienia w aucie patrząc jednocześnie na drogę, bez odrywania wzroku od niej to rozwiązanie jest bezpieczne - gdy musisz spojrzeć w dół, bok czy środek (poza drogą) to już nie jest bezpieczne. Zatem przyciski na dole, poniżej zwyczajowego wzroku kierowcy są mniej bezpieczne niż te na ekranie umieszczonym na linii wzroku. Do tego dochodzi ergonomia ich wywoływania, ale to odrębna kwestia. Pojawia się też kwestia prawidłowego ustawienia za kółkiem tak, żeby sięgać gdzie trzeba, ale to jest problem który jest aktualny nawet w dużych autach z kneflami. Bodaj w Porsche Panamerze (r. 2015) miałem taki problem, że nie sięgałem do wszystkich przycisków (bez wychylania się do przycisków po prawej stronie środkowej kolumny). Obecnie w Octavii sięgam wszędzie.
Praktyczne ryzyko jest zaś zawsze wtedy, gdy za kierownicą mamy głupka, albo kierowcę, który świadomie lub nieświadomie popełni błąd.
konioczynka pisze:Sory za błędy ale pisze na ZA MAŁYM telefonie
Te błędy nie są spowodowane małym telefonem, ale lenistwem lub brakiem szacunku do czytających, czy też brakiem dbałości o ojczysty język. Niczym więcej.
Added in 54 seconds:
No, nie bardzopgrad pisze:I patrząc odpowiedź powyżej przyznać muszę że piszący ma sporo racji.
pgrad pisze:Porównam do swojej AK ST i możliwości wykorzystania Ekranu Navi900 do np. popularnego rozbójnika, którego wielu zapewne używa
Niezależnie czy obsługiwana aplikacja na telefonie bardziej przyjazny interfejs (lewa strona przy drzwiach) czy ekran centralny absorbują uwagę, z większym naciskiem na nieintuicyjny interfejs zgłoszeń
Więc widząc po sobie o wiele mniej komfortowo czuję się korzystając z tej nowości na ekranie centralnym niż kątem oka na telefonie wiszącym na szybie na wysokości drogi
uwagę absorbuje również sama Navi900, bo wymaga obsługi dotykowej. na czym polega różnica zatem?
Added in 3 minutes 3 seconds:
rah pisze:Właśnie dlatego obecnie ekrany wystają ponad deskę rozdzielczą. Bo wzrok jest na tyle wysoko, że możesz śledzić drogę i zmienić coś na ekranie. Dłubanie na ekranie na wysokości dźwigni zmiany biegów nie daje żadnej szansy na obserwację drogi. Z drugiej strony pozostawienie kilku ważnych fizycznych przycisków, czy pokręteł sprawia, że obsługa jest wielokrotnie szybsza i bezpieczniejsza nawet z wysoko umieszczonym ekranem.
Do wytłuszczonego dodam tylko, że dokładnie o to mi chodziło. Czy to będzie ekran nisko położony, czy fizyczny knefel z ledem - nie ma znaczeni, to po prostu nie daje szansy patrzenia na drogę.
Co do ostatniego zdania się całkowicie zgadzam. Dlatego ergonomia w Octavii wygrywa z tym co zrobiono w Golfie. Podobnie nie podoba mi się to co zrobiono w Mercedesie E, ale z mercedesami to mam problem od dawna z tym panelem dotykowym przy podłokietniku - zawsze coś bezwiednie nacisnę.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Sam pisałeś o powrocie do lat 90 dla osób które nie są „postępowe”. Widać w ogóle nie zrozumiałeś lub chciałeś zrobić z siebie ofiarę - chodziło mi o to ze auta z ekranami co tak wyglądają ultra kosmicznie szybko się zestarzeją - żebyś zdążył się nacieszyć octavka.
Tak pisze ogólnie bo świat nie kończy się na tobie i twojej octavii. Mnie obsluga takiego c5 doprowadzała do cholery, wiec bardzo się cieszę ze tobie się trafił spoko system i teraz wynosisz wszystkie systemy ekranowe na piedestał.
Jest coś takiego jak informacja zwrotna od fizycznego przycisku wiec co tam oglądać i się wpatrywać ?
Edit; Nie da się z tobą porozmawiać bo cytujesz części zdania wyrwanego z kontekstu (co do nawigacji się rozpisaleś strasznie a nie zczailes ze to aluzja do po prostu obsługi?
I przyznałeś mi racje czym się różni obsługa navi (wysoko) - np znajdź stacje benzynowe o wybierz Orlen ( dotykowo - super ze masz siri ale nie o tym mowa) od zrobienia trzech kliknięć w menu ekranu po cokolwiek innego?
Wg ciebie navi nie można, ale system klikać już tak bo wtedy da się obserwować drogę drugim okiem (skierowanym na Maroko )
Tak pisze ogólnie bo świat nie kończy się na tobie i twojej octavii. Mnie obsluga takiego c5 doprowadzała do cholery, wiec bardzo się cieszę ze tobie się trafił spoko system i teraz wynosisz wszystkie systemy ekranowe na piedestał.
Jest coś takiego jak informacja zwrotna od fizycznego przycisku wiec co tam oglądać i się wpatrywać ?
Edit; Nie da się z tobą porozmawiać bo cytujesz części zdania wyrwanego z kontekstu (co do nawigacji się rozpisaleś strasznie a nie zczailes ze to aluzja do po prostu obsługi?
I przyznałeś mi racje czym się różni obsługa navi (wysoko) - np znajdź stacje benzynowe o wybierz Orlen ( dotykowo - super ze masz siri ale nie o tym mowa) od zrobienia trzech kliknięć w menu ekranu po cokolwiek innego?
Wg ciebie navi nie można, ale system klikać już tak bo wtedy da się obserwować drogę drugim okiem (skierowanym na Maroko )
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
konioczynka pisze:Sam pisałeś o powrocie do lat 90 dla osób które nie są „postępowe”.
Yup, bo próbujesz wyśmiać "postępowość". Jeśli nie podoba się postęp to wróć do aut bez ekranów dotykowych i z przyciskami fizycznymi.
konioczynka pisze:Widać w ogóle nie zrozumiałeś lub chciałeś zrobić z siebie ofiarę - chodziło mi o to ze auta z ekranami co tak wyglądają ultra kosmicznie szybko się zestarzeją - żebyś zdążył się nacieszyć octavka.
Nie zrozumiałem, bo to co napisałeś nie ma żadnego sensu.
Bo:
- auta z ekranami starzeją się dokładnie tak smao jak te bez ekranów;
- jak podoba mi się auto X to nie przestanie mi się podobać, bo jakiemuś randomowi z internetu wydaje się, że się zestarzało
I nie martw się o mnie - jeżdżę autami 3-4 lata i w tym czasie nie zdążą się zestarzeć
konioczynka pisze:Tak pisze ogólnie bo świat nie kończy się na tobie i twojej octavii. Mnie obsluga takiego c5 doprowadzała do cholery, wiec bardzo się cieszę ze tobie się trafił spoko system i teraz wynosisz wszystkie systemy ekranowe na piedestał.
Przecież pisałem wyżej, że wiele zależy od tego jak ekrany są zrobione - od ergonomii interfejsu, odległości od kierowcy etc. Na to wpływa zdecydowanie więcej czynników niż fałszywa dychotomia (przyciski - dobre, ekrany - złe).
Czy wynoszę systemy ekranowe na piedestał? Nie. Pisałem, że "mnie akurat to rozwiązanie odpowiada i odniosłem się do tego co mam u siebie".
Do tego potrzeba jednak chwili żeby poznać system i się do niego przyzwyczaić, ale dotyczy to każdego auta, również tego z kneflami.
konioczynka pisze:Jest coś takiego jak informacja zwrotna od fizycznego przycisku wiec co tam oglądać i się wpatrywać ?
Dlatego, że odruchowo zawsze to robisz (nawet z tym nie handluj) - musisz się mocno skupić, żeby przycisk nacisnąć bez patrzenia nań. No i w czym problem, skoro mogę nacisnąć przycisk dotykowy patrząc jednocześnie na drogę? W niczym. Wymyśliłeś sobie częściowo problem.
konioczynka pisze:Edit; Nie da się z tobą porozmawiać bo cytujesz części zdania wyrwanego z kontekstu
Odnoszę się po prostu po kolei do tego co napisałeś, niczego nie pomijając i nie wyzywając Cię od ograniczonych.
Niczego nie wyrwałem z kontekstu - być może po prostu źle przelałeś na bajty myśl, którą chciałeś przekazać.
konioczynka pisze:(co do nawigacji się rozpisaleś strasznie a nie zczailes ze to aluzja do po prostu obsługi?
To nie była żadna aluzja, a zwykły chochoł oparty o błędne założenie. Co to za aluzja do systemu ekranowego, skoro jak to wyżej wykazałem - w gęstym ruchu na autostradzie nie powinieneś bawić się ani przyciskami fizycznymi, ani ekranem dotykowym?
Ta 'aluzja' nie ma żadnego sensu w kontekście dyskusji, bo w żaden sposób nie dyskredytuje obsługi ekranowej, skoro przyciskowa w tych samych warunkach też nie powinna być używana.
Nie wykazałeś w tej aluzji żadnej przewagi systemu przyciskowego, więc to po prostu nie ma sensu. Do tego pominąłeś wiele zmiennych, bo były niewygodne dla twojej - fałszywej - tezy.
konioczynka pisze:I przyznałeś mi racje czym się różni obsługa navi (wysoko) - np znajdź stacje benzynowe o wybierz Orlen ( dotykowo - super ze masz siri ale nie o tym mowa) od zrobienia trzech kliknięć w menu ekranu po cokolwiek innego?
Mowa o całości systemu multimedialnego i navi.
Nie przyznałem ci racji w niczym poza tym, że w gęstym ruchu na autostradzie nie powinno się bawić multimediami. Ale to wydaje mi się wie każdy kierowca z IQ nieco większym niż przeciętny szympans.
Cała Twoja argumentacja oparta o tą navi i autostradę nie ma sensu, bo nie jestem kretynem bawiącym się telefonem czy multimediami "w gęstym ruchu na autostradzie". Jak coś potrzebuję to poproszę siri, gdybym miał Androida to asystenta Google i nie ma znaczenia czy miałbym ekrany czy przyciski.
konioczynka pisze:Wg ciebie navi nie można, ale system klikać już tak bo wtedy da się obserwować drogę drugim okiem (skierowanym na Maroko )
Zacytuj w którym miejscu napisałem, że "navi nie można, ale system klikać już tak", albo przestań kłamać na mój temat.
ja wiem, że w internecie tworzenie chochoła na temat interlokutora to popularny chwyt erystyczny, ale ma on większy sens w dyskusji ustnej, kiedy nie można wrócić do tego co druga osoba faktycznie powiedziała.
Napisałem, że w gęstym ruchu nie powinno się bawić multimediami w ogóle, jedynie jako odrębny argument dodając że przyciski ekranowe położone wysoko są bezpieczniejsze niż fizyczne knefle położone nisko, bo te drugie wymagają oderwania wzroku od drogi.
No i wciąż nie odpowiedziałeś. Twój Intellli900 też wymaga obsługi dotykowymi przyciskami - czy to oznacza, że jadąc autem bawisz się dotykowymi ekranami, czy jednak zachowujesz rozsądek w tej kwestii?
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
admin pisze:No cóż...
... hmm... likwidacja domeny na forum Astra 6?!...
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
pgrad pisze:admin pisze:No cóż...
... hmm... likwidacja domeny na forum Astra 6?!...
Ne, prace już się zaczęły...ale z wiadomości, które do mnie docierają...wnioskuje, że mogę się ociągać...jeszcze długo
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
z tego forum raczej tlum sie nie przeniesie, ale moze ktos nowy z zewnatrz ;)
béton brut
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
komisarzryba pisze:z tego forum raczej tlum sie nie przeniesie, ale moze ktos nowy z zewnatrz
Powiedzmy sobie tak, założyłem i tylko dzięki pomocy znanych Wam osób dalej utrzymuje 3 fora,
Astra5klub
InsigniaKlub
OpelXKlub
Każde z nich ma zupełnie odrębnych odbiorców, a transfer między nimi to znikomy promil, przykładem jest Budus, który był tutaj, jest teraz na Insigni.
Co do nowego forum o Astrze 6 -> jakiś czas temu zaklepałem deomeny, po to żeby mieć opcję, dzisiaj prowadzę rozmowy co dalej...patrząc na Astrę 6 - mam mieszane uczucia przy czym nie jest tak, że stawiam krzyżyk i mówię panie to się nie uda...
Jak każdy samochód znajdzie swoich odbiorców...a co za tym idzie ważne będzie stworzenie odpowiedniego miejsca, udostępnienie przestrzeni aby móc o nim rozmawiać. Czy odniesie sukces - nie mnie oceniać Ale korzystając z doświadczeń choćby tego forum będzie mi łatwiej otworzyć kolejne
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
admin pisze:mieszane uczucia przy czym nie jest tak, że stawiam krzyżyk i mówię panie to się nie uda...
Zgłoś się i pomoć do francuskie.pl
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
admin pisze:mieszane uczucia przy czym nie jest tak, że stawiam krzyżyk i mówię panie to się nie uda...
Hmm... ale sytuacja może co nieco namieszać https://francuskie.pl/czy-koniec-salonow-dealerskich-jest-bliski-sprzedaz-samochodow-zmieni-sie-bezpowrotnie/ gdy zmienia się otoczenie
A w temacie patrząc na przykład https://francuskie.pl/renault-grand-scenic-i-espace-po-cichu-zniknely-z-polskiej-oferty/ co wypadnie jeszcze z oferty... tak Zafira już zmieniła segment, co następne?!
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
Astra już do oglądania u nas
https://www.youtube.com/watch?v=ikHIPVnK4Io
https://www.youtube.com/watch?v=ikHIPVnK4Io
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 12 lut 2017, 18:21
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ///
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra 6 -> już Peugeot czy jeszcze trochę Opel?
tak z ciekawości poklikałem na konfigurator 308SW - 1,2 130KM automat, wyposażenie Allure Pack /"środkowa wersja" plus kilka ekstrasów/ - 123.500,00 PLN...
zobaczymy, ile policzy Opel za nowe ST
zobaczymy, ile policzy Opel za nowe ST
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości