Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3727
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 137 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 30 lis 2018, 16:43

u mnie ostatnio powerbox szybko odłącza zasilanie kamerki - jak zawsze po nocy w garażu kamerka rano była włączona, tak teraz po 6-8 h jest już wyłączona :)

dzisiaj Astra zostanie na noc na dworze - zobaczymy co będzie rano :P
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 1046
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 181 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 30 lis 2018, 16:43

@jakoku, jak widać metody oszczędzania akumulatora każdy ma inne. :) Bo na ten przykład moje wycieczki ostatnio też są krótkie, ale przemierzam je okrężną drogą. Czyli do Biedry mam kilometr, ale jadę wokół komina kilometrów 5 (nie, nie przekonacie mnie, nie pójdę pieszo) :mrgreen:, do roboty mam 3 kilometry, ale znów jadę obrzeżami i robię kilometrów 10 (przynajmniej popodziwiam córy Koryntu stojące na rogatkach mojej wioski). 8-) I ten chytry plan pozwala mi zachować akumulator w jako takim stanie, bo komunikat "USŁUGA ESC" ("Electric System Kaput") :D wyświetla mi się nie codziennie, a co drugi dzień. :mrgreen:

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 2118
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 202 times
Been thanked: 230 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 30 lis 2018, 16:56

PLE pisze:
jakoku pisze:Wiem że, lampka w niezamkniętym bagażniku potrafi rozłożyć akumulator po dwóch godzinach,

Ona gaśnie sama po paru minutach tak jak wszystkie lampki w kabinie przy otwartych drzwiach

W astrze jeszcze nie próbowałem. W Vectrze B lampka potrafiła świecić całą noc.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 3727
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 137 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 30 lis 2018, 17:07

To spróbuj;)
Gaśnie na bank

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3464
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 180 times
Been thanked: 143 times

Re: Akumulator padł

Postautor: daro » 02 gru 2018, 11:27

Właśnie ładuje akumulator na parkingu i po podłączeniu prostownika pokazało mi, że bateria ma jedyne 11.6V na wyświetlaczu. Wcześniej miałem oczywiście komunikaty ESC...

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 148
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: Akumulator padł

Postautor: driven22 » 04 gru 2018, 15:46

Standard. U mnie 11,7 na postoju po nocy (garażowany). Auto ma lekko ponad rok a od miesiąca wywala ESC . Jeżdżone codziennie po około 10-15 km.

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times

Re: Akumulator padł

Postautor: mdk198p » 04 gru 2018, 18:05

Te problemy z Aku to macie przy używaniu Start/Stop w mieście? Może warto to wyłączyć?

Wysłane z mojego HMA-L29 przy użyciu Tapatalka

odl
Weteran
Posty: 943
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times

Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 04 gru 2018, 18:10

mdk198p pisze:Te problemy z Aku to macie przy używaniu Start/Stop w mieście? Może warto to wyłączyć?


Wersje ze S/S mają lepszy akumulator i nie mają tych problemów ;)

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 6163
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 507 times
Been thanked: 358 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Krzysiec » 04 gru 2018, 18:22

U mnie Aku po wymianie zeszłorocznej i po tygodniu postoju w tamtym tygodniu odpalił ale wypluł Uwaga ESC ;)

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times

Re: RE: Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: mdk198p » 04 gru 2018, 18:25

odl pisze:
mdk198p pisze:Te problemy z Aku to macie przy używaniu Start/Stop w mieście? Może warto to wyłączyć?


Wersje ze S/S mają lepszy akumulator i nie mają tych problemów ;)
Narażone są na większe obciążenie, stąd moja dedukcja ;) a może gdzieś "ucieka" prąd? Warto by odwiedzić jakiegoś dobrego elektryka skoro po wymianie aku problemy nie ustępują...

Wysłane z mojego HMA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 1046
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 181 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 04 gru 2018, 19:31

Teoretycznie te akumulatory, w które wyposażane są auta z SS są lepsze. Jednak w praktyce żaden akumulator nie lubi takiego sposobu ładowania jaki wydumał sobie jakiś wizjoner odpowiedzialny za algorytm ładowania w takich systemach. A w praktyce taki algorytm polega zazwyczaj na tym, że alternator ładuje akumulator z całą mocą w trakcie hamowania silnikiem (co zwykle producenci aut górnolotnie nazywają systemem odzyskiwania energii), za to przy przyspieszaniu nie ładuje wcale. Pomysł niby niezły, bo alternator nie zabiera mocy silnikowi, gdy ten musi ją wykrzesać, bo kierowca ciśnie w pedał gazu i odwrotnie - alternator może pracować pełną parą wtedy, gdy moc silnika nie jest wykorzystywana (hamowanie silnikiem). Za pomysłem jednak nie nadążają producenci akumulatorów. Może, gdy naprawdę dopracują technologię akumulatorów odpornych na takie krótkie i częste cykle ładowania i rozładowywania, te systemy SS będą miały sens. Póki jednak nie dopracowali, to mamy jak mamy i możemy nad wyraz często poczytać o padniętych bateryjkach.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6331
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 376 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Segor » 04 gru 2018, 22:02

colins pisze:gdy naprawdę dopracują technologię akumulatorów odpornych na takie krótkie i częste cykle ładowania i rozładowywania
To era aut spalinowych się definitywnie skończy :)
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 1046
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 181 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 04 gru 2018, 22:12

Z drugiej strony szanowny Segorze należy przyznać, że są na rynku wehikuły wyposażone w system SS, w których jednak akumulatory nie umierają przed czasem. Wszystko więc wskazuje na to, że za przedwczesne zgony odpowiedzialni są nie tylko ich producenci, którzy nie potrafią wyprodukować bateryjek odpornych na częste rozładowywanie i doładowywanie, ale także wizjonerzy odpowiedzialni za tworzenie algorytmów ładowania w pojazdach. Sądząc po wpisach tu na forum należy chyba stwierdzić, że programista z Opla odpowiedzialny za ten algorytm też nie miał najlepszego dnia i nawet najbardziej odporny akumulator może nie przeżyć jego filozofii ładowania. :mrgreen: Kurna, to samo było w moim poprzednim Nissanie - tam też akumulatory wymieniało się razem z olejem. :lol: Czyżby ten sam informatyk od algorytmów ładowania? :D

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6331
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 376 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Segor » 04 gru 2018, 22:59

Bardziej bym obwiniał niedospanych projektantów. Przy obliczeniach zasnął, a potem musiał wpisać losową liczbę jak szef przyszedł po wynik. No i system niedomaga :)
Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 985
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 51 times

Re: Akumulator padł

Postautor: astra » 05 gru 2018, 09:16

Segor pisze:
colins pisze:gdy naprawdę dopracują technologię akumulatorów odpornych na takie krótkie i częste cykle ładowania i rozładowywania
To era aut spalinowych się definitywnie skończy :)

Definitywnie to się skończy jak braknie ropy, dopóki jest silnik spalinowy będzie i w użyciu i w produkcji. Już widzę jak np. Chiny czy USA zrezygnują z silnika spalinowego w imię ekologii.

Added in 8 minutes 14 seconds:
colins pisze:Z drugiej strony szanowny Segorze należy przyznać, że są na rynku wehikuły wyposażone w system SS, w których jednak akumulatory nie umierają przed czasem. Wszystko więc wskazuje na to, że za przedwczesne zgony odpowiedzialni są nie tylko ich producenci, którzy nie potrafią wyprodukować bateryjek odpornych na częste rozładowywanie i doładowywanie, ale także wizjonerzy odpowiedzialni za tworzenie algorytmów ładowania w pojazdach. Sądząc po wpisach tu na forum należy chyba stwierdzić, że programista z Opla odpowiedzialny za ten algorytm też nie miał najlepszego dnia i nawet najbardziej odporny akumulator może nie przeżyć jego filozofii ładowania. :mrgreen: Kurna, to samo było w moim poprzednim Nissanie - tam też akumulatory wymieniało się razem z olejem. :lol: Czyżby ten sam informatyk od algorytmów ładowania? :D

To raczej wina samych baterii, sprawdź sobie parametry pracy takiej baterii, a zwłaszcza zakres temperatury pracy i problemy z tym związane. Nawet w Audi ostatnio poddali się i robią urządzenia w środku bez baterii na stałym zasilaniu bo nie idzie tego ogarnąć. Nie zawsze da się osiągnąć przewagę dzięki technice, czasem trzeba zrobić krok w tył.
Nie wymyślisz idealnego algorytmu ładowania biorąc pod uwagę takie składowe jak prąd ładowania, temperatura, szybkość ładowania, stopień zużycia jak i parametry samego aku, które mówiąc delikatnie są odrobinę rozbieżne z tym co deklaruje producent.

STANISLAW
Wyjadacz
Posty: 293
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: ....
Silnik: ....
Rocznik auta: 2009
Miasto: .......
Województwo: ......
Has thanked: 28 times
Been thanked: 14 times

Re: Akumulator padł

Postautor: STANISLAW » 05 gru 2018, 09:41

Akumulator średnio na 5- 6 lat bez jednego podpinania prostownika jak się jeździ co dziennie więcej niż 200 km.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2018, 10:45 przez STANISLAW, łącznie zmieniany 1 raz.
..........

Awatar użytkownika
BaCh
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 cze 2018, 14:25
Posiadane auto: AKST
Silnik: 1.6t
Rocznik auta: 2018
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Been thanked: 2 times

Re: Akumulator padł

Postautor: BaCh » 05 gru 2018, 09:53

Moje poprzednie auto BMW 320d 2010r. z systemem Start-stop. W momencie sprzedaży akumulator miał 8 lat, żadnych błędów o niskim stanie baterii. Auto jeździło 12-15kkm rocznie, dojazdy do pracy po 8km w jedną stronę. Do tego raz rozładowałem go na biwaku przez zbyt długie słuchanie radia. Odpalenie na pych, następnie 100km powrótu do domu i nawet go nie doładowywałem, bo nie było potrzeby.
Czyli jednak da się...
--
Pozdrawiam,
Bartek

Awatar użytkownika
Gral48
Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17, VW Golf V
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Gral48 » 05 gru 2018, 10:02

STANISLAW pisze:Akumulator średnio na 5- 6 lat bez jednego podpisania prostownika jak się jeździ co dziennie więcej niż 200 km.


:oops:

odl
Weteran
Posty: 943
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times

Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 05 gru 2018, 10:06

coście się tak tego S/S uczepili? ;-) ilu użytkowników Astr z systemem S/S ma tutaj problem z rozładowanym akumulatorem?

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times

Re: Akumulator padł

Postautor: mdk198p » 05 gru 2018, 10:10

Może da się znaleźć jakąś zależność w wyposażeniu jeśli nie S/S, która powoduje problemy z Aku? Większość użytkowników Astry Martin nie ma przecież żadnych problemów.

Wysłane z mojego HMA-L29 przy użyciu Tapatalka

odl
Weteran
Posty: 943
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times

Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 05 gru 2018, 12:40

mdk198p pisze:Może da się znaleźć jakąś zależność w wyposażeniu jeśli nie S/S, która powoduje problemy z Aku?

Zależność jest taka, że Astry z S/S nie mają problemów z rozładowanym akumulatorem, a te bez S/S mają.. ;)

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 1046
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 181 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 05 gru 2018, 13:35

Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że Astry bez SS mają inny, mniej wydajny system ładowania od tych z tym systemem. Mają pewnie ten sam, natomiast żywotność akumulatora zależy w dużej mierze od nas samych czyli sposobu eksploatacji niż od tego czy auto ma SS czy nie.

Stusu
Wyjadacz
Posty: 150
Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 11 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Stusu » 05 gru 2018, 14:09

Z drugiej strony akumulatory w autach które system SS mają są dużo bardziej obciążone. Radio, nawigacja, oświetlenie... to wszystko ciągnie prąd niezależnie od tego czy system wyłączył silnik czy nie. Więc jeżeli nie ma innych różnić niż sam akumulator to znaczy że ten w wersji bez SS jest wyjątkowo kiepski.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 1046
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 181 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 05 gru 2018, 14:15

No cóż. Musimy przetrwać zimę, a wtedy temat akumulatorów pójdzie w odstawkę i wróci ten o piszczącej klimie. :D

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 294
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 50 times
Been thanked: 10 times

Re: Akumulator padł

Postautor: luxasek » 05 gru 2018, 14:27

No nie oszukujmy się oszczędzili z akumulatorami do wersji bez S&S 360A rozruchowego to nie jest jakiś wypas.
Chociaż ja nie powiem bo astrę bez S&S użytkuje 2,5 roku zaczyna się 3 zima i jak narazie nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, zdarzył się komunikat przy temperaturze chyba -15 z ESC ale auto odpaliło bez najmniejszego problemu.

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 148
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: Akumulator padł

Postautor: driven22 » 05 gru 2018, 15:29

Ja nie mam S/S i po roku zaczęły się problemy z aku w Astrze. Nie mam natomiast problemów w Audi mimo, że rzadziej jeżdżę, przez 5 lat nie maiłem też w Octavii, czy Cordobie. Widać taka konstrukcja- coś pewnie podżera prąd więcej niż w innych autach - tu jest SOS i system Opla - może to działa cały czas w tle i stad wielu z użytkowników Astry ma problem z aku.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6331
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 376 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Segor » 06 gru 2018, 00:10

astra pisze:Definitywnie to się skończy jak braknie ropy, dopóki jest silnik spalinowy będzie i w użyciu i w produkcji. Już widzę jak np. Chiny czy USA zrezygnują z silnika spalinowego w imię ekologii.
Silnik spalinowy ma tylko i wyłącznie tę jedną zaletę nad elektrykiem, że łatwo i szybko można go zatankować. Jak tylko uda się rozwiązać ten problem, spalinówki usłyszą "pa pa". I nie ma to nic wspólnego z ekologią.
Obrazek

Awatar użytkownika
astra
Weteran
Posty: 985
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 137 times
Been thanked: 51 times

Re: Akumulator padł

Postautor: astra » 06 gru 2018, 09:04

Rozwiązać się na pewno da, tylko czy cenowo zrówna się ze spalinówką i czy OPEC pozwoli sobie na przesiadkę mając nie wyczerpane jeszcze złoża ropy? Szybko i łatwo zatankować elektryka ok, jeszcze trzeba mieć gdzie go zatankować.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 2118
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 202 times
Been thanked: 230 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 06 gru 2018, 13:08

Czekam niecierpliwie na rozładowanie ! Choćby na jakiś niewielki komunikacik. Nic z tych rzeczy. Jestem mega wkurzony :)
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D

Awatar użytkownika
Summer
Nowicjusz
Posty: 69
Rejestracja: 24 maja 2017, 17:43
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 1.6 Turbo
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lędziny
Województwo: Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Summer » 07 gru 2018, 12:17

Posiadam wersje S/S w tym roku miałem już trzy postoje w garażu dłuższe niż miesiąc i jak do tej pory akumulator mnie nie zawiódł. Przed zostawieniem samochodu nie wykonuje żadnych czynności, które miałyby się przyczynić do ograniczenia poboru energii, nie odpisałem tez (nie mam zamiaru tego robić) klem.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości