Uszkodzony Tłok Astra V 1.4 Turbo - wątek merytoryczny
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Naprawdę myślę, że nie ma co panikować. Panowie ... mamy nowe samochody, na gwarancji, Opel naprawia każdą usterkę, nawet nie próbuje się wykpić. Nie przejmujcie się i jeździjcie. Ja przesiadłem się z Mazdy diesel (duże problemy z wadliwą konstrukcją silnika) na Astrę, ponieważ liczyłem na bezawaryjność. Po poczytaniu forum i za namową kolegi zdecydowałem się na zakup Opel FlexCare na 150 tyś km (lub 5 lat) i śpię spokojnie. To nie jest nasz problem, to problem GM jeśli dali ciała z silnikiem. Ja się cieszę jazdą i tyle
- driven22
- Posty: 157
- Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
- Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
- Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wieliszew
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 18 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Myślę że jak w GM zobaczyli że przy tak niewielkim przebiegu pęka tłok to raczej na szybko robili modyfikacje. Ale po mojej przygodzie z TSI patrzę bardzo sceptycznie na takie przypadki (tam padał rozrząd zazwyczaj lub bardzo często po gwarancji i VAG miał klientów w du...). Tu GM ma większy problem bo wszystkie przypadki awarii występują w bardzo krótkim czasie eksploatacji i nie mają możliwości się wykpić. Chyba że pchnęli PSA fabryki niech oni teraz w setkach tysięcy aut wymieniają .
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Na innym forum astry ktoś odpisał
"Co do awaryjności słyszałem od znajomego z ASO, ze dotąd zdarzyło im się 3 sztuki B16SHT wymieniać w całości na gwarancji - z jakich przyczyn nie wiem, dopytam."
więc w jednym ASO 3 sztuki a u nas na forum całe 5 sztuk
"Co do awaryjności słyszałem od znajomego z ASO, ze dotąd zdarzyło im się 3 sztuki B16SHT wymieniać w całości na gwarancji - z jakich przyczyn nie wiem, dopytam."
więc w jednym ASO 3 sztuki a u nas na forum całe 5 sztuk
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Fuks, widzę ze mnie zacytowałeś Otóż tak dopytałem co i jak tam było. Zdarzało się więcej tych silników, na poważniejszych naprawach. 3 przypadki obrabiał mój kumpel. 2 Insignie - B16SHL (170hp) , 1 AK - B16SHT (200hp) generalnie to praktycznie te same silniki, na pewno ten sam słupek. Usterka - czwarty tłok. W tych trzech przypadkach auta dostały nowe silniki, nie rozgrzebywali tamtych.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
A jak tłumaczyć fakt, że niektórzy przejechali bezproblemowo już po 50 i więcej tysięcy km i jeżdżą dalej, natomiast innym silnik szlag trafia po góra kilkunastu tysiącach? Może jednak niebagatelną rolę odgrywa tu styl jazdy? No chyba, że trafiła się felerna seria tłoków, ale w takim przypadku wszystkie bez wyjątku silniki wyposażone w tę wadliwą partię tłoków powinny mieć prędzej czy później problem. Bo skoro inne śmijają bezproblemowo to innych wytłumaczeń nie znajduję.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Problem pękających tłoków, jak prawie każdy problem na Ziemi, jest zapewne bardziej skomplikowany i wpływa na niego dużo więcej czynników niż jeden. Czynniki, które mogą wpływać na wystąpienie awarii (nie mylić z powodem wystąpienia):
- wadliwa partia materiałów użyta do produkcji,
- wada konstrukcyjna,
- niepoprawny proces produkcyjny,
- styl jazdy,
- jakość paliwa/oleju,
- i wiele innych mniej oczywistych, które nie przychodzą nam do głowy.
Najprawdopodobniej jest to kombinacja kilku rzeczy, która powoduje wystąpienie awarii.
I niestety możemy tylko gdybać, ponieważ nie mamy ani danych, ani możliwości samodzielnego zdiagnozowania źródła problemu. Możemy tylko mieć nadzieję, że GM/Opel wyda odpowiednie oświadczenie i będzie ono zgodne z prawdą.
Nie oznacza to, że trzeba temat zapomnieć. Chodzi mi tylko o to, żeby nie wyciągać błędnych wniosków, chociażby dlatego, że "korelacja to nie przyczynowość". Z czasem może uda się zauważyć pewne zależności pomiędzy poszczególnymi awariami, ale przy tak małej liczbie przypadków, wyciąganie wniosków jest bez sensu - zbyt mała próbka statystyczna.
- wadliwa partia materiałów użyta do produkcji,
- wada konstrukcyjna,
- niepoprawny proces produkcyjny,
- styl jazdy,
- jakość paliwa/oleju,
- i wiele innych mniej oczywistych, które nie przychodzą nam do głowy.
Najprawdopodobniej jest to kombinacja kilku rzeczy, która powoduje wystąpienie awarii.
I niestety możemy tylko gdybać, ponieważ nie mamy ani danych, ani możliwości samodzielnego zdiagnozowania źródła problemu. Możemy tylko mieć nadzieję, że GM/Opel wyda odpowiednie oświadczenie i będzie ono zgodne z prawdą.
Nie oznacza to, że trzeba temat zapomnieć. Chodzi mi tylko o to, żeby nie wyciągać błędnych wniosków, chociażby dlatego, że "korelacja to nie przyczynowość". Z czasem może uda się zauważyć pewne zależności pomiędzy poszczególnymi awariami, ale przy tak małej liczbie przypadków, wyciąganie wniosków jest bez sensu - zbyt mała próbka statystyczna.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
A w Astrze IV z początków produkcji nie było podobnych problemów?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
I była wówczas jakaś akcja naprawcza czy ogarnęli problem po cichu przez zmiany konstrukcyjne?
Bo zakładam, że ogarnęli.
Pytam z ciekawości, bo nie wnikałem, a nigdy wcześniej nie miałem silnika Opla (nie licząc pewnej wolnossącej dwulitrówki w zacnej limuzynie spod znaku kapusty czyli Daewoo Leganza).
Bo zakładam, że ogarnęli.
Pytam z ciekawości, bo nie wnikałem, a nigdy wcześniej nie miałem silnika Opla (nie licząc pewnej wolnossącej dwulitrówki w zacnej limuzynie spod znaku kapusty czyli Daewoo Leganza).
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Opel/Vauxall podał, że dotyczy B14XFL/T (LE2) MY16 - 1.4 Turbo (125 PS and 150 PS)
i B10XFT (LE1) MY16 - 1.0 Turbo
Czyli moje przypuszczenia co do rocznika się potwierdzają
Some modern turbocharged engines are exposed to a certain risk of Low Speed Pre-Ignition failures (LSPI). LSPI events are infrequent, random occurrences that happen mostly at low speed and high torque driving conditions and lead to a very heavy knock. LSPI causes high pressure spikes in the combustion chamber which may lead to engine damage.
To minimise the risk of LSPI, we are introducing Dexos1 as a new engine oil. This new engine oil has been introduced in the service plans of all potentially affected engines below and should exclusively be used to service these engines:
(It lists all the other engines, mainly all petrol turbo's, but for this forum the two of importance are as follows)
B14XFL/T (LE2) MY16 - 1.4 Turbo (125 PS and 150 PS)
B10XFT (LE1) MY16 - 1.0 Turbo
i B10XFT (LE1) MY16 - 1.0 Turbo
Czyli moje przypuszczenia co do rocznika się potwierdzają
Some modern turbocharged engines are exposed to a certain risk of Low Speed Pre-Ignition failures (LSPI). LSPI events are infrequent, random occurrences that happen mostly at low speed and high torque driving conditions and lead to a very heavy knock. LSPI causes high pressure spikes in the combustion chamber which may lead to engine damage.
To minimise the risk of LSPI, we are introducing Dexos1 as a new engine oil. This new engine oil has been introduced in the service plans of all potentially affected engines below and should exclusively be used to service these engines:
(It lists all the other engines, mainly all petrol turbo's, but for this forum the two of importance are as follows)
B14XFL/T (LE2) MY16 - 1.4 Turbo (125 PS and 150 PS)
B10XFT (LE1) MY16 - 1.0 Turbo
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Czyli spalanie stukowe może być przyczyną uszkodzeń silnika.
Poza olejem, Pb98 chyba jest wskazana...
Poza olejem, Pb98 chyba jest wskazana...
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Chcesz powiedzieć, osoby którym padł tłok tankowały kiepską Pb95?
- corsa12i
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: KMY
- Województwo: Małopolskie
- Been thanked: 9 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Tego nie wiem ale na pewno 98 ma większą odporność na spalanie stukowe
Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Fuks pisze:Chcesz powiedzieć, osoby którym padł tłok tankowały kiepską Pb95?
Tego nikt nie wie, wszyscy gdybają, łącznie ze mną, "ale".
Zbieg okoliczności może być taki, że ten nieszczęsny Dexos2 "w niektórych okolicznościach" może sprzyjać powstawaniu spalaniu stukowemu.
Silniki turbo mają duży moment przy niskich obrotach i nastawiają kierowcę do spokojnej jazdy na wysokich biegach i niskich obrotach.
Popatrz, co pisze GM
LSPI events are infrequent, random occurrences that happen mostly at low speed and high torque driving conditions and lead to a very heavy knock. LSPI causes high pressure spikes in the combustion chamber which may lead to engine damage.
Czy nie opisałem dokładnie takiego schematu?
Moim zdaniem, Opel nie poradził sobie jeszcze dobrze z bezpośrednim wtryskiem w silnikach turbo benzynowych.
Nie wiem ile było przypadków uszkodzeń tłoka w wersji 150, a ile w 125, ale moim zdaniem 150'ka jest bardziej predysponowana do omawianych uszkodzeń (wyższy moment obrotowy).
Problem może rozwiązać dopracowanie oprogramowania.
Może to również być kwestia wad konstrukcyjnych/materiałowych tłoków, tudzież ich chłodzenia.
Trzeba obserwować problem i mieć nadzieje, że arogancja GM nie ma startu do grupy VAG.
Ciekawi mnie jedna sprawa, zwróćcie uwagę na parametry silników 1.4 T 125 i 150KM.
Dlaczego wartość momentu obrotowego i obroty mocy maksymalnej dla obydwu wersji są takie same?
Moc jest wprost proporcjonalna do obrotów i wartości momentu!
Tymczasem te parametry dla obydwu odmian są identyczne.
No i technika jazdy, nie rozumiem dlaczego dzisiaj wszyscy jeżdżą z obrotami 1500 1/min na dowolnym biegu?
Ja klekotem jeździłem minimum 2000 obr, a benzyną pewnie 2500 obr/min.
Takie "rozkręcenie" silnika powoduje, że brak długotrwałych obciążeń mechanicznych na tłoki i wał korbowy. Nie występują również przeciążenia termiczne na tłokach, a ukłądy chłodzenia i smarowania pracują z większą wydajnością.
Mówiąc wprost, wyższe obroty są zdrowsze.
Wysoki moment trzeba wykorzystywać do błyskawicznego przyspieszenia, a nie do długotrwałej jazdy.
"Straty" to wyższe zużycie paliwa.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Low speed high torque. Mała prędkość, wysokie obroty. Czyli niski bieg i gaz w podłogę.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Vetinari pisze:Low speed high torque. Mała prędkość, wysokie obroty. Czyli niski bieg i gaz w podłogę.
mała prędkość, wysoki moment obrotowy jak już.. a max moment zaczyna się już przy 2tys obrotów w tych silnikach. czyli wysoki bieg (obroty poniżej 3,5tys) i gaz w podłogę.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Saczi przeczytaj wątek z olejami. LSPI to nie spalanie stukowe. Podoba sprawa, jednak to nie to samo. No i pytanie czy LSPI jest jedynym problemem.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Trzeba by zapytać osoby którym padł tłok jaką techniką jezdzili
Czy nie za niskie obroty itd.
Czy nie za niskie obroty itd.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Powtarzam po raz kolejny wada materiałowa.
Żaden olej nie pomoże.
Żaden olej nie pomoże.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Najprawdopodobniej, ale taką wadę chyba najłatwiej wyeliminować.
Zgaduje, że od 2017 już tej wady nie ma, poprawili.
Zgaduje, że od 2017 już tej wady nie ma, poprawili.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
dziadzia82 pisze:Te uszkodzenia to dla mnie Déjà vu TSI z początku produkcji.
Tam proby rozwiązania problemu ponad 4 lata trwaly i zakonczyly sie wprowadzeniem calkowicie nowych konstrukcji. Miejmy nadzieje ze tu tak nie bedzie
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Czy już wiadomo który to olej należy zalać żeby uniknąc tych problemów? mam auto z XII 2016 i nie widzę opisywanych problemów. Dałem poczytać mojemu ASO i oni powiedzieli (mam 60% zużycia oleju wg wskaźnika) że mi mogą bez problemu go na gwarancji wymienić na aktualny i coś powiedział właśnie dexos 2. Ale czy ten poprawny na dzisiaj to nie dexos 1 gen 2? Czy ktoś ma potwierdzone info?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Ja chętnie odpowiem:Templaris pisze:spoko 14 stron, wole zadać jedno pytanie i ktoś chętny od razu odpowie po to jest forum
sprawdz tu: search.php?keywords=dexos&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
albo tu: post34224.html#p34224
albo tu: post34270.html#p34270
także tu: post34046.html#p34046
Jak nie chce Ci się czytać: poproś o dexos 2
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Rozmawiałem z kolega z serwisu Energozam Lublin i powiedział mi ze mieli uszkodzony tłok w AK 1.4 ale zapomniałem zapytać ile kuca. Powiedział ze wymieniali cały silnik. Z tego co obserwuje to chyba nie było przypadku na forum z naprawa w Lublinie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- kruszyn
- Posty: 262
- Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4T
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
kolega ma jakis kontakt w serwisie i podobno jest tego troche wiecej niz kilka sztuk opisanych na forum, ale nie peirdziela sie tylko wymieniaja cale silniki
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Aso odnosnie ole just dex 1 gen 2 am informacje w systemie: Dexos 1 gen 2 może być stosowany do AK 1.4. Ma na celu zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia powierzchni między rowkowych pierścieni tłokowych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lut 2017, 14:12
- Posiadane auto: OPEL Astra K
- Silnik: B16SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Krakow
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 2 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Mam nadzieję, że nie namieszam.
Dzwoniłem dziś do serwisu Kraków, Wodna.
Zostałem poinformowany, że zgodnie z ich informacjami na dzień dzisiejszy to nie jest wina oleju a oprogramowania i prawdopodobnie będzie kampania serwisowa.
Nie mają obecnie nowego oleju i nie zamierzają go sprowadzać.
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Dzwoniłem dziś do serwisu Kraków, Wodna.
Zostałem poinformowany, że zgodnie z ich informacjami na dzień dzisiejszy to nie jest wina oleju a oprogramowania i prawdopodobnie będzie kampania serwisowa.
Nie mają obecnie nowego oleju i nie zamierzają go sprowadzać.
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości