Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Tutaj jest wątek pod pitu pitu...o wszystkich innych pierdołach...jak padnięte BMW;
- komisarzryba
- Posty: 5898
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
sprzedam tlok do 1,4 turbo, tanio!!! ;)
béton brut
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Ja usłyszałem w serwisie ASO że nie pierwszy tłok pęka tylko czwarty. Reszta zgadza się z opisami na naszym forum.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 14:50 przez astra, łącznie zmieniany 2 razy.
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Mi pękły 5,6,6,8 i ma tylko 4 i z Camaro została Astra .. ojoj
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Lspi w silniku 1.0 : https://youtu.be/stTSkExjFfE
Nie wiedziałem, że to jest tak głośne. W życiu tego w aucie nie słyszałem i mam nadzieję, że nie usłyszę.
Nie wiedziałem, że to jest tak głośne. W życiu tego w aucie nie słyszałem i mam nadzieję, że nie usłyszę.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
No i pytanie czemu u nas nic takiego nie słychać przy tych momentach, kiedy silnik przymula? Tam nie ma czujnika spalania stukowego (który zakładam, że to wykrywa, tak samo jak typowe spalanie stukowe)? U nas auto zamula, ale żadnego stukania nie słychać. Może u nas kwestia zamulania to tylko problem z softem natury stojenie pod jazdę eko/dynamiczną?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Zamulanie występuje przy około 3000 rpm. A lspi w dużo niższym zakresie obrotów. Wiec to raczej dwa rożne problemy.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Też fakt. Zamulanie to pewnie kwestia zmiany faz rozrządu.
A odnośnie tematu to tylko przypomnę klasyka:
A odnośnie tematu to tylko przypomnę klasyka:
dziadzia82 pisze:Stuk puk kto tam tłok
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Ten film fajnie pokazuje na czym problem polega i dlaczego rozwala tłok : https://youtu.be/4ZysyokEU60
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Świetny filmik. Teraz zamiast tłumaczyć po raz 10. będę odsyłał do Twojego postu
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Widzę, że Panowie wrzucacie linki które powrzucałem na innych wątkach, dziękuję .
Tutaj 1.4 https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8
widać, że na 6-tce przyspiesza
Tutaj 1.4 https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8
widać, że na 6-tce przyspiesza
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Fuks pisze:Widzę, że Panowie wrzucacie linki które powrzucałem na innych wątkach, dziękuję .
Tutaj 1.4 https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8
widać, że na 6-tce przyspiesza
Z opisu wynika że koleś miał akcję przywoławczą (PŁATNA!) i zmienili mu olej na Dexos1 gen.2 i że GM przyznaje że efekty szarpania, czarnego dymu nie są winą użytkownika (stylu jazdy). Mówi żeby kupować 1.0T ale my już wiemy że to też kupa jak 1.4T.
Na niemieckim forum mają ten sam problem
https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/1820-150-PS-mit-ohne-S-S-ruckelt/?action=firstNew
czyli to nie jest FAKE!
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!
https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/3397-Motorschaden-nach-27000km/7
Tu facet pisze że miał pierwsze wypadnięcie zapłonu komputer złapał ok 20kkm, dociągnął do ok 27kkm i padło. Było 10 dni po gwarancji ale uznali i wymienią SILNIK . W protokole szkody nie wymienili że przyczyną były wysokie obroty lub podobne. Silnik zamówiony. Decyzja o wymianie w 3-4dni. Właściciel też podejrzewa LSPI i olej.
Tłumaczyłem na szybko.
FOH = ASO Opel
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:11
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 10 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
No nic widzę, że trzeba się wybrać do opla i zmienić olej na dexos1 gen2, szarpanie ostatnio bardziej wyczuwalne
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Ola Boga, Armagedon silniki wybuchają... Ten dramatyczny ton jest zabawny
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 gru 2016, 13:33
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olkusz
- Województwo: małopolskie
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
astra pisze:Fuks pisze:
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!
W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
pokrywa nic nie znaczy nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 gru 2016, 13:33
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olkusz
- Województwo: małopolskie
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Budus pisze:pokrywa nic nie znaczy nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło
Brak napisów podświadomie mnie uspokaja...poza tym pewnie trochę mniej waży i ma kilka KM więcej
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
W sumie zastanawiające jest, że w dobie wszechobecnego odchudzania (wszakże sami się tym chwalili przy prezentacji Astry) tę pokrywę silnika w ogóle dali. Bez niej zawsze by było z kilogram mniej wagi.
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
arekb84 pisze:W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na olejach. Za to mam astre rok, przejechałem 18.5 tys km na dexos 2. Bardzo często występował u mnie problem z zamulaniem, był też dźwięk, który słychać w filmiku powyżej. Po wymianie na d1g2 ZERO przypadków występowania opisanych problemów. Gdybym wiedział, że ten olej tak poprawi prace silnika to nie czekał bym z wymianą.
Zastanawia mnie gdzie są koledzy, którzy pisali, że d1g2 to woda i celowa akcja ze strony GM żeby tylko nabić sobie portfel.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Tak jak u kolegi @Adp89 u mnie z 2-3 razy ten dźwięk się pojawił (1.4T 125 2016r) ale po rzekomej aktualizacji sterownika silnika w grudniu 2016 i po wymianie oleju na dex2 shell 5w30 już te zjawisko nie powróciło ale zostało zamulanie natomiast po ostatniej wymianie na dex1gen2 tak jak już pisałęm wczęśniej auto chodzi jak burza i odpukać żadnego przymulania przez ostatnie 4tys km, aktualnie 27tys przebiegu
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Panowie czyli wyrzucenie oleju Dexos2 pomogło, wystarczy każdy inny lepszy a o taki olej całkiem łatwo
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Raczej na poprawiony Dexos. Każdy inny to w polskich realiach podkładka dla ASO...
BTW.
Dzwoniłem do ASO.
Zapytałem o możliość wymiany oleju na ten nowy. Usłyszałem, że wymienią jak takie będzie zalecenie bo i muszą to zweryfikować po VIN'ie.
Podałem numer i serwisant potwierdził, że powinnienem zalać Dexos 1 gen 2.
Zapytałem o powód zalecenia innego typu oleju (w maju zalali mi Dexos'a 2) i czy ma to związek z problemem LSPI w tym silniku.
Potwierdził to i po lekkim pociągnięciu za język potwierdził również, że mieli przypadki uszkodzonego tłoka.
Oczywiście usługa płatna 199 pln.
BTW.
Dzwoniłem do ASO.
Zapytałem o możliość wymiany oleju na ten nowy. Usłyszałem, że wymienią jak takie będzie zalecenie bo i muszą to zweryfikować po VIN'ie.
Podałem numer i serwisant potwierdził, że powinnienem zalać Dexos 1 gen 2.
Zapytałem o powód zalecenia innego typu oleju (w maju zalali mi Dexos'a 2) i czy ma to związek z problemem LSPI w tym silniku.
Potwierdził to i po lekkim pociągnięciu za język potwierdził również, że mieli przypadki uszkodzonego tłoka.
Oczywiście usługa płatna 199 pln.
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Zaczynam dochodzić do wniosku, że problem tłokow to problem wynikajacy ze źle dobranego oleju.
W rocznikach od 2017 nie ma chyba przypadków LSPI (jest juz zalany d1g2), nie ma też przypadów pęknięcia tłoka.
Za to auta z lat 15/16 używane regularnie w sposób obciążający silnik np. Przyspieszanie na wysokich biegach z niskich obrotów mogą skutkować awarią tłoka. Opieram to na własnym doświadczeniu - rocznik 2016, jeżdżę autem zwracając uwagę na to żeby nie wywołać LSPI i przejechałem 21.5 tysiąca. Ostatni opisany przypadek pęknięcia tłoka wystąpił w aucie kupionym jako demo. Auto przez pierwsze +- 3 tys mogło być pilowane, co w połączeniu z olejem dexos 2 mogło bardzo nadszarpnac kondycję silnika i poskutkowało pęknięciem tłoka przy 40 tysiącach.
Może jestem w błędzie ale na miejscu osób mających dexos 2 bym szybko spuścił ten syf z silnika i zmienił na d1g2, ewentualnie na coś innego co polecają mądrzejsi w tym temacie.
W rocznikach od 2017 nie ma chyba przypadków LSPI (jest juz zalany d1g2), nie ma też przypadów pęknięcia tłoka.
Za to auta z lat 15/16 używane regularnie w sposób obciążający silnik np. Przyspieszanie na wysokich biegach z niskich obrotów mogą skutkować awarią tłoka. Opieram to na własnym doświadczeniu - rocznik 2016, jeżdżę autem zwracając uwagę na to żeby nie wywołać LSPI i przejechałem 21.5 tysiąca. Ostatni opisany przypadek pęknięcia tłoka wystąpił w aucie kupionym jako demo. Auto przez pierwsze +- 3 tys mogło być pilowane, co w połączeniu z olejem dexos 2 mogło bardzo nadszarpnac kondycję silnika i poskutkowało pęknięciem tłoka przy 40 tysiącach.
Może jestem w błędzie ale na miejscu osób mających dexos 2 bym szybko spuścił ten syf z silnika i zmienił na d1g2, ewentualnie na coś innego co polecają mądrzejsi w tym temacie.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Jak nie znikną to spróbuj jeszcze odpiąć klemy na 15 min, jak sugerowali niektórzy.
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
marwisn pisze:Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.
Marwisn daj koniecznie znać czy jest poprawa.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
Zrobiłem rundę autostradą wracajac z pracy bo mnie to szarpanie nurtowało...
Rozpedzilem się do 120 km/h i wrzuciłem szósty bieg uzyskując jakieś 2800 obrotów. Wyłączyłem radio i pedal w podłogę nasłuchując.
W momencie gdy wskazówka doszła do 3000 rpm autem szarpneło i usłyszałem dzwięk z filmów. Hamowanie i od nowa. I tak trzy razy.
Za każdym razem w chwili szarpnięcia słyszałem "świerszcza". Zatrważające jest to jak łatwo to wywołać i z jaką regularnością występuje.
Pokatowałem też auto na mega niskich obrotach i nie udało mi się uzyskać tego efektu...
Smutna konkluzja tego eksperymentu jest taka, że LSPI występuje w silniku 1.4 i bardzo łatwo je wywołać.
Zmieniać panowie olej. Nie wiem czy to pomoże, ale coś robić trzeba, bo to, że problem jest to dla mnie już fakt, a nie przypuszczenie .
Rozpedzilem się do 120 km/h i wrzuciłem szósty bieg uzyskując jakieś 2800 obrotów. Wyłączyłem radio i pedal w podłogę nasłuchując.
W momencie gdy wskazówka doszła do 3000 rpm autem szarpneło i usłyszałem dzwięk z filmów. Hamowanie i od nowa. I tak trzy razy.
Za każdym razem w chwili szarpnięcia słyszałem "świerszcza". Zatrważające jest to jak łatwo to wywołać i z jaką regularnością występuje.
Pokatowałem też auto na mega niskich obrotach i nie udało mi się uzyskać tego efektu...
Smutna konkluzja tego eksperymentu jest taka, że LSPI występuje w silniku 1.4 i bardzo łatwo je wywołać.
Zmieniać panowie olej. Nie wiem czy to pomoże, ale coś robić trzeba, bo to, że problem jest to dla mnie już fakt, a nie przypuszczenie .
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
U mnie było dokładnie to samo. Jazda autostrada 2.5 obrotów i na 6 biegu zaczynałem wyprzedzac - autem szarpalo i występował dźwięk z filmu.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 gru 2016, 19:51
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 2 times
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
1.4 to dramatyczny silnik. Czy 1.6 jest wolny od takich przygód? Każdego z nas czeka poważna naprawa. A ratunek w zmianie oleju to żałosny sposób na uratowanie sytuacji. W mojej rodzinie są łącznie trzy takie Astry. Plus dwóch znajomych. W pracy Skody Yeti 1.4 TSI kątowane niemiłosiernie. I nic - dolewki oleju raz na jakiś czas. Ponad 100 tys na licznikach. Koledze staram się polecić Leona. Astra niet
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości