wiesiek3d pisze:...
To samo lalem do CAXA w Jettcie i bylo super.
Właśnie że nie lałeś tego samego!
Shell zmienił dodatki i podlinkowana specyfikacja pochodzi z 23 maja 2019, więc jest świeżutka.
Lepkości oleju są minimalnie tylko większe od 5w30 (13 vs 11,5 dla 5w30)
Można powiedzieć że ten Shell tylko formalnie jest 5w40, bo parametry ma ustawione przy górnej granicy dla olejów 30/dolnej dla klasy 40.
A3/B4 to "wysokie popioły". Nie wiem jak to wpłynie na katalizator w dłuższej perspektywie.
Prawdopodobnie "przyzwoity" TBN, tzn minimum 10.
colins pisze:Nie ma aprobaty Dexos1Gen2 więc nie pogodzisz ognia i wody.
Nie ma i miał nie będzie.
Podałem linka tylko dlatego, że pierwszy raz spotykam się z informacją, że producent wprowadza do oleju "odporność na LSPI" nie spełniając odpowiednich klas jakości.