kowal78 pisze:Niestety. Nie zostaje nic innego jak czekać do końca gwarancji.
Zastosuj tylko filtr oleju GM a nikt oprócz Ciebie nie będzie wiedział co jest w silniku wlane.
kowal78 pisze:Niestety. Nie zostaje nic innego jak czekać do końca gwarancji.
kowal78 pisze:Jeśli jednak miałby ktoś ochotę zalać olej inny niż GM z normą Dexos1 Gen2 to pojawił się na przykład Penrite. Są to bardzo dobre oleje, niestety mało znane u nas.Ja stosowałem w Alfie 159.
http://allegro.pl/penrite-enviro-gf-5-5 ... ml#thumb/1
Bo zamówiłem i wiem co przysłali..?kowal78 pisze:Skąd wiesz?
Zresztą wystarczy dopytać.
kowal78 pisze:To w czym problem oddać?
Teed pisze:toniemy pisze:Fuks pisze:Teraz zalałem MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40
Wcześniej w Astrze J był tylko MOBIL 1 ESP 0W-40
@Fuks możesz napisać, czy robiłeś to w ASO?
Ja zalewałem taki własnie w ASO po 3,5 tys. kol Fuks pewnie też i to w tym samym ASO
Fuks pisze:Leniwiec
https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... motor-oil/
"These new technologies, when combined with a poorly formulated motor oil, promote LSPI and threaten engine operation. LSPI is the spontaneous ignition of the fuel/air mixture prior to spark-triggered ignition. It occurs in today's advanced engines and is much more destructive than typical pre-ignition.
Original equipment manufacturers (OEMs) like GM* have addressed the issue by designing tests to determine a motor oil's ability to prevent LSPI. The GM test allows up to five LSPI events to receive a passing score. Signature Series Synthetic Motor Oil provided 100 percent protection against LSPI1 – zero occurrences were recorded."
Tutaj dane oleju, tylko W20 i W30 dostały normę Dexos1, ciekawe czemu? @Dziadzia coś wiesz?
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
Fuks pisze:0W30 i 5W30 maja HTHS 3,1.
Added in 2 minutes 18 seconds:
(ASM) (ALM) (AZO) (ASL) (ATM) (AZF) (AMR)
Kinematic Viscosity @ 100ºC, cSt (ASTM D445) 8.8 8.8 10.4 10.3 10.0 14.8 19.4
Kinematic Viscosity @ 40ºC, cSt (ASTM D445) 47.1 50.6 57.1 59.7 62.3 84.6 119.5
Viscosity Index (ASTM D2270) 169 153 173 162 147 184 185
CCS Viscosity, cP @ (ºC) (ASTM D5293) 5122 (-35) 4385 (-30) 5372 (-35) 3968 (-30) 4278 (-25) 6062 (-35) 5108 (-30)
Flash Point ºC (ºF) (ASTM D92) 220 (428) 220 (428) 220 (428) 220 (428) 230 (446) 222 (431) 224 (435)
Fire Point ºC (ºF) (ASTM D92) 244 (471) 244 (471) 238 (460) 244 (471) 256 (492) 238 (460) 244 (471)
Pour Point ºC (ºF) (ASTM D97) -53 (-63) -50 (-58) -50 (-58) -50 (-58) -47 (-52) -50 (-58) -48 (-54)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D5800) 8.5 5.8 8.8 6.7 4.1 7.7 6.1
High-Temperature/High-Shear Viscosity
@ 150ºC, 1.0 X 106
s.-1, cP (ASTM D5481) 2.67 2.67 3.07 3.11 3.11 3.76 4.45
Total Base Number (ASTM D2896) 12.5 12.5 12.5 12.5 12.5 12.5 12.5
colins pisze:Tylko należy mieć na uwadze, że oleje wysokopopiołowe (full saps) mogą powodować przyspieszone odkładanie nagaru.
Fuks pisze:Mogą, pożyjemy zobaczymy jak to się odkłada.
Wyczyścić raz na 100 tys też można.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości