1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 26 cze 2018, 17:27

piezoeletryki :(
koszty jeśli się nadaje od 1 tys/zł za sztukę. ( mowa o kompleksowej regeneracji)
Obrazek

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: SACZI » 26 cze 2018, 17:48

No to "fajnie".
A pompa WC przynajmniej się trzyma?
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 26 cze 2018, 18:47

jutro na temat Pompy CR dam odpowiedz.
Będę widział się z kolega z PSA Opel jutro.
500 będzie z rozrządu odbierał :)
P.S
Mieli 1,6 M-jet sprawdzone i wyleczone z dzieciństwa to nie chciało się płacić licencji FCA..
to stworzyli no to własnie g...o.

1.6 M-jet.
Obrazek
Obrazek

1,6 CDTi 136HP
Obrazek
Obrazek

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: SACZI » 26 cze 2018, 19:12

dziadzia82 pisze:...
P.S
Mieli 1,6 M-jet sprawdzone i wyleczone z dzieciństwa to nie chciało się płacić licencji FCA..
to stworzyli no to własnie g...o.
...

Teraz to mają sprawdzone 1.6HDI (aktualnie już 1.5HDI), a oni stosują oplowskie wynalazki ...
Kilka/naście lat temu Opel przecież sobie nie radził z dislami i fiata o pomoc poprosił. Stąd 1.9CDTI w oplach się znalazło.
Potem pewnie zrobili z fiatem 1,6, dobrze myślę?
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 26 cze 2018, 20:44

nie ten silnik nie ma nic wspólnego z FCA.
Seria MDE
Średni silnik wysokoprężny

Producent General Motors
Produkcja 2013 - obecny
Przemieszczenie 1,598 cc (97,5 cu in)
Otwór cylindra 79,7 mm (3,14 cala)
Skok tłoka 80,1 mm (3,15 cala)
Stop blok cylindrów Aluminium
Głowica cylindra stopu Aluminium
Valvetrain DOHC
Stopień sprężania 16: 1
Układ paliwowy Common rail
Typ paliwa Diesel
Moc wyjściowa 95 - 160 HP
Wyjście momentu obrotowego 280 - 356 Nm
Średni Diesel Engine (MDE) jest silnik wysokoprężny czterocylindrowy opracowany przez Adam Opel AG i marką „1.6 CDTI Ecotec ” na większości rynków. Opel dodaje także na niektórych rynkach termin marketingowy "Whisper Diesel", twierdząc, że jest stosunkowo niski poziom hałasu, wibracji i surowości . Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2013 roku w Szentgotthárd na Węgrzech. MDE to pierwszy całkowicie aluminiowy silnik Diesla Opla, oferujący moc rzędu 85 KM na litr (136 KM) w najpotężniejszej wersji.
Pojemność silnika wynosi 1598 cm3, a jego średnica wynosi 79,7 / 80,1 mm, a ciśnienie cylindra wynosi 180 barów, a współczynnik kompresji 16: 1. Wykorzystuje aluminiowy blok silnika, aluminiową podstawę odlewaną ciśnieniowo i aluminiową głowicę cylindrów. Napędzany łańcuchem podwójny wałek rozrządu z podwójnym ciągłym, płynnym fazowaniem krzywki, wykorzystujący redukujące wagę, wydrążone sekcje i klapy, obsługuje cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi rolkowymi popychaczami o małym tarciu. Tłoki są wykonane z aluminium w celu zmniejszenia masy posuwisto-zwrotnej, mają wklęsły, płytko-miskowy profil ułatwiający efektywne spalanie i są chłodzone przez natryskiwanie pod denko tłoka. Wał Korbowy wykorzystuje cztery przeciwciężary celu zminimalizowania masy i zarówno ona, jak i korbowod wykonane z kutej stali. Silnik ma wiele udoskonaleń, aby zredukować NVH , takich jak pokrywa krzywki wykonana z GRP i całkowicie odłączona od silnika, aby zmniejszyć hałas i wibracje, a także zmniejszyć wagę w porównaniu do aluminium; kompozytowy kolektor dolotowy zamknięty w wyściółce akustycznej, a także zewnętrzna osłona z tworzywa sztucznego, która znacznie zmniejsza emisję hałasu; mechaniczny izolator wału korbowego, który redukuje emitowany hałas i drgania skrętne w układzie napędu akcesoriów; oraz przekładnie nożycowe do układu napędu rozrządu, zawierające uzębienie profili zębów z procesem obniżania poziomu hałasu (Low Noise Shifting, LNS) w celu optymalnej redukcji hałasu. Ponad 150 opatentowanych funkcji sterowania silnikiem Diesla jest wdrażanych przez ECU silnika, który został opracowany wewnętrznie przez General Motors i opracowany wspólnie we Włoszech przez GM Powertrain Torino
Obrazek

Awatar użytkownika
EmAjEs
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:52
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Łańcut/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: EmAjEs » 27 cze 2018, 12:03

dajcie spokoj ja mam 103tys nie straszcie haha - no nic w listopadzie koniec leasingu trzeba bedzie sprzedac moze nie padna haha :)

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 27 cze 2018, 15:05

EmAjEs pisze:dajcie spokoj ja mam 103tys nie straszcie haha - no nic w listopadzie koniec leasingu trzeba bedzie sprzedac moze nie padna haha :)


Przecież usterki nie występują w całej produkcji tylko w poszczególnych partiach.
Zmiana dostawcy części wiek dziecięcy itp

Added in 1 minute 27 seconds:
SACZI pisze:No to "fajnie".
A pompa WC przynajmniej się trzyma?


Na chwile obecna nie było zgłoszeń.
Z tego co było w większości przypadków paliwo z chrzcielnicy było :(
Obrazek

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: SACZI » 27 cze 2018, 15:20

dziadzia82 pisze:...
Z tego co było w większości przypadków paliwo z chrzcielnicy było :(

No i wszystko jasne.
Wtryski wytrzymują 250 tys km bez większego problemu.
Z pompami poradzili sobie w okolicy 2003-2005r, kiedy unormowali smarność paliw.
Skończyły się problemy z wiórami w filtrze paliwa.

A tak trochę z innej beczki, jak wypada trwałość układu wtryskowego w turbo benzynach?
Przecież z grubsza jego konstrukcja jest taka sama jak Comon Rail w dieslach, czyli pompa paliwa smarowana benzyną, szyna ciśnieniowa i "elektryczne" wtryskiwacze.
Problem polega na tym, że benzyna nie ma tak dobrych własności smarnych jak ON, a niższe ciśnienia i naciski powodują, że konstrukcja pompy i wtrysków jest znacznie delikatniejsza.
"Obadałem" 1.2 THP i nie mogłem uwierzyć, jak to wszystko jest delikatne, znaczy się małe gabarytowo.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 27 cze 2018, 15:55

SACZI pisze:
dziadzia82 pisze:...
Z tego co było w większości przypadków paliwo z chrzcielnicy było :(

No i wszystko jasne.
Wtryski wytrzymują 250 tys km bez większego problemu.
Z pompami poradzili sobie w okolicy 2003-2005r, kiedy unormowali smarność paliw.
Skończyły się problemy z wiórami w filtrze paliwa.

A tak trochę z innej beczki, jak wypada trwałość układu wtryskowego w turbo benzynach?
Przecież z grubsza jego konstrukcja jest taka sama jak Comon Rail w dieslach, czyli pompa paliwa smarowana benzyną, szyna ciśnieniowa i "elektryczne" wtryskiwacze.
Problem polega na tym, że benzyna nie ma tak dobrych własności smarnych jak ON, a niższe ciśnienia i naciski powodują, że konstrukcja pompy i wtrysków jest znacznie delikatniejsza.
"Obadałem" 1.2 THP i nie mogłem uwierzyć, jak to wszystko jest delikatne, znaczy się małe gabarytowo.


Co do wtrysków CR nie można określić ich wytrzymałości wpływa wiele czynników:
paliwo jakość
eksploatacja nie watro oszczędzać na filtrach skrócić wymiany do 15 tys/km
itp.

Co do GDI nie ma z tym problemów ciśnienie max 200 Bar gdzie przy CR waha się od 1600-2000 Bar.

CR jest bardziej dokładniejszy piezoelektryki dawki 5-7 na cykl
GDI wtryski elektromagnetyczne.
- pod koniec suwu sprężania
- tylko jeden raz na jeden cykl pracy silnika
We wszystkich innych trybach pracy, paliwo jest wtryskiwane w jeden z podanych poniżej sposobów:
- w jednej dawce, tylko podczas suwu napełniania
- w dwóch dawkach, pierwsza dawka zawsze podczas suwu napełniania a druga pod koniec suwu sprężania lub podczas suwu pracy.
Obrazek

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 28 cze 2018, 22:13

Witam

Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment i jak na razie "WARCZENIE" przy rozruchu nie występuje. Mam pewne podejrzenia, że winowajcą może być pompa olejowa lub może jakiś zawór, rozdzielacz oleju (jeśli występuje). Ciekaw jestem jaki jest schemat tego układu olejowego?
Pożyjemy, zobaczymy.....

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: SACZI » 29 cze 2018, 07:04

A co zrobiłeś, pochwal się.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 29 cze 2018, 14:59

janka0310 pisze:Witam

Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment i jak na razie "WARCZENIE" przy rozruchu nie występuje. Mam pewne podejrzenia, że winowajcą może być pompa olejowa lub może jakiś zawór, rozdzielacz oleju (jeśli występuje). Ciekaw jestem jaki jest schemat tego układu olejowego?
Pożyjemy, zobaczymy.....


Może łańcuszek pompy oleju napier..la ???
Były przypadki zerwania
Obrazek

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 01 lip 2018, 21:50

dziadzia82 pisze:
janka0310 pisze:


Może łańcuszek pompy oleju napier..la ???
Były przypadki zerwania



Tam jeszcze nie zaglądałem ale stawiam na pompę oleju.

karolmadejek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: karolmadejek » 03 lip 2018, 13:58

Doczekałem się telefonu z ASO, że uszczelka do łańcucha dotarła. Trzy tygodnie ten kurier jechał. Ciekawe skąd? :p w poniedziałek mają mi zamontować, więc we wtorek zdam relację co i jak ;)

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 05 lip 2018, 00:32

Nie jest to takie proste z tą uszczelką. Nie występuje ona jako część zamienna dostępna do dystrybucji w ASO ale jako część do napraw gwarancyjnych. Rozmawiałem o tym z doradcą serwisowym.
Dorobiłem, założyłem, zdam relacje z efektów..... aby nie zapeszyć.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 05 lip 2018, 13:11

Kolejna ściema ASO.

Pokrywę składa się na kleju vel uszczelniaczu.
A jedynie uszczelnienia to simeringi wału korbowego

Obrazek

A do tego większość części jest dostępna na rynku be problemu silnik montowany w Astra J
Obrazek

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 05 lip 2018, 15:03

dziadzia82 pisze:Kolejna ściema ASO.

Pokrywę składa się na kleju vel uszczelniaczu.
A jedynie uszczelnienia to simeringi wału korbowego

Obrazek

A do tego większość części jest dostępna na rynku be problemu silnik montowany w Astra J


Nikt tu nie mówi o uszczelce pokrywy rozrządu, a o uszczelce pod napinacz. Napinacz przykręcony jest bezpośrednio do bloku silnika bez jakiejkolwiek uszczelki i tamtędy gubi ciśnienie oleju. Nie wiem z czego robi tą uszczelkę ASO, ja wykonałem ją z cienkiej blachy aluminiowej.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 05 lip 2018, 21:46

karolmadejek pisze:Doczekałem się telefonu z ASO, że uszczelka do łańcucha dotarła. Trzy tygodnie ten kurier jechał. Ciekawe skąd? :p w poniedziałek mają mi zamontować, więc we wtorek zdam relację co i jak ;)


Uszczelka do łancucha pisałeś a teraz od napinacza sa to dwie różne rzeczy.
Po poście Twoim wnioskuje pewnie jak i wszczyscy ze chodzi o pokrywę rozrządu.

Co do napinacza jest tam oring

Added in 3 hours 32 minutes 1 second:
janka0310 pisze:
dziadzia82 pisze:Kolejna ściema ASO.

Pokrywę składa się na kleju vel uszczelniaczu.
A jedynie uszczelnienia to simeringi wału korbowego

Obrazek

A do tego większość części jest dostępna na rynku be problemu silnik montowany w Astra J


Nikt tu nie mówi o uszczelce pokrywy rozrządu, a o uszczelce pod napinacz. Napinacz przykręcony jest bezpośrednio do bloku silnika bez jakiejkolwiek uszczelki i tamtędy gubi ciśnienie oleju. Nie wiem z czego robi tą uszczelkę ASO, ja wykonałem ją z cienkiej blachy aluminiowej.

Jakie ciśnienie oleju gdzie traci przez co ???
Gdy oring uszczelniajacy na napinaczu pada zarzyga tobie olejem skrzynie biegów oraz cały prawy bok silnika.

Obrazek
Obrazek

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 06 lip 2018, 15:43

Gdzie jest ten oring? Bo ja żadnego tam nie widzę.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 06 lip 2018, 16:15

Obrazek

janka0310
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 23:01
Posiadane auto: astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2015
Miasto: gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: janka0310 » 07 lip 2018, 22:30

dziadzia82 pisze:oring masz na wysówce



To jakiś ptak?

Naoglądałeś się filmów ale 1.3 to nie 1.6. tam rozrząd wygląda całkiem inaczej.

Pokaż mi ten oring! Zabierasz głos i siejesz zamęt, a nawet nie widziałeś tego silnika na oczy.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 08 lip 2018, 13:34

Kolego kiedy ja rozbierałem rozrzady w FCA to Ty nie miałeś o tym pojecia jak to wygłada.
Dałem film dla poglądu.
Budowa rozrządu jest identyczna róznia sie tylko strona zabudowy.

Zreszta rozbierasz i nie widzisz gdzie masz oring na napinaczu ???

Napinacz składasz na uszczelniacu oring masz na wysówce by napinacz trzymał ciśnienie wewnętrzne w komorze napinacza.

W tym temacie z mej strony to wszystko skoro prosta robota na 3-4h zajmuje tyle czasu i udziwnien dla Ciebie.

Silnik wcześniej widziałem w zabudowie w zafira tylko ze wersji 136HP
Obrazek

Krolik8585
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2018, 08:47
Posiadane auto: Opel astra V 1.6 136km
Silnik: 1.6 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Torun
Województwo: Kujawsko pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Krolik8585 » 08 lip 2018, 15:28

Witam!również borykam się z tym problemem i widzę że jak narazie rozwiązania brak, u mnie też to występuje czasami i czegoś tu nie rozumiem bo skoro uszkodzony jest napinacz, oring czy cały rozrzad to dlaczego nie dzieje się tak ciągle. Mam podobny problem w innym aucie gdzie jest uszkodzony napinacz i za każdym razem po odpaleniu brzeczy rozrzad póki nie napompuje ciśnienia i to jest zrozumiale a tutaj raz brzeczy a czasem cisza.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 08 lip 2018, 15:53

winny zazwyczaj jest napinacz wiesza sie.
Czasami zdarza się tez że łańcuszek pompy sie naciąga lub zrywa.
Dlatego inni śmigają po 150 tys/km i nic sie nie dzieje a u innych od nowosci.
Wszystko zależny od partii części użytych
Obrazek

Krolik8585
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2018, 08:47
Posiadane auto: Opel astra V 1.6 136km
Silnik: 1.6 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Torun
Województwo: Kujawsko pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Krolik8585 » 08 lip 2018, 18:05

Rozumiem mam przejechane 190 tys km i jestem świeżo po gwarancji czyli co wymienić sam napinacz czy od razu cały rozrzad, może ktoś coś podpowie?

kolo1980
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2018, 16:39
Posiadane auto: Astra IV Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI/110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Mielec
Województwo: Podkarpackie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kolo1980 » 08 lip 2018, 18:34

Witam ponownie. Historie mojej walki z brzydkim odpalaniem możecie poznać z poprzednich postów. Na ten moment pozbyłem się tych objawów i okazało się że szukałem całkowicie nie tam gdzie trzeba. Uszkodzony, wadliwy napinacz dawał by objawy ciągle a tu działo się to losowo. Po kolei. Walkę z rozrządem opisałem wcześniej.auto posiadam od grudnia 2017. Jest to astra j 1.6 CDTI 110 km. Od początku miałem problemy z brzydkim odpalaniem, rzadziej z brzydką praca silnika podczas jazdy co zresztą trwało minutę może trochę dłużej i dało się to znieść. W lutym profilaktycznie zacząłem dodawać olej 2T do paliwa za radą mechanika żeby w okresie zimowym poprawić jego właściwości i chronić wtryski i pompę. W połowie marca silnik zaczął pracować idealnie. Nie połączyłem tych faktów bo zajmowałem się rozrządem i olejem. Wykorzystałem 2 litry oleju czyli jakieś 10 bąków paliwa i na początku maja przestałem dodawać olej 2T będąc przekonanym że w okresie letnim ON nie jest już tak suchy. Po miesiącu brzydkie zapalanie powróciło. Pojeździłem tak że 3 tygodnie i stwierdziłem że spróbuję jeszcze z tym olejem 2T bo znajomy powiedział mi że rozrząd może hałasować przez złą pracę wtrysków. Wystarczyło półtora baku paliwa żeby praca silnika wróciła do normy. Teraz każde uruchomienie brzmi tak jak powinno. Więc u mnie to była raczej wina układu paliwowego a nie rozrządu. Polecam spróbować, może nasze silniki są takie same tylko tankujemy gdzie indziej.
Pozdrawiam, może komuś jeszcze to pomoże.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 08 lip 2018, 19:14

kolo1980 pisze:Witam ponownie. Historie mojej walki z brzydkim odpalaniem możecie poznać z poprzednich postów. Na ten moment pozbyłem się tych objawów i okazało się że szukałem całkowicie nie tam gdzie trzeba. Uszkodzony, wadliwy napinacz dawał by objawy ciągle a tu działo się to losowo. Po kolei. Walkę z rozrządem opisałem wcześniej.auto posiadam od grudnia 2017. Jest to astra j 1.6 CDTI 110 km. Od początku miałem problemy z brzydkim odpalaniem, rzadziej z brzydką praca silnika podczas jazdy co zresztą trwało minutę może trochę dłużej i dało się to znieść. W lutym profilaktycznie zacząłem dodawać olej 2T do paliwa za radą mechanika żeby w okresie zimowym poprawić jego właściwości i chronić wtryski i pompę. W połowie marca silnik zaczął pracować idealnie. Nie połączyłem tych faktów bo zajmowałem się rozrządem i olejem. Wykorzystałem 2 litry oleju czyli jakieś 10 bąków paliwa i na początku maja przestałem dodawać olej 2T będąc przekonanym że w okresie letnim ON nie jest już tak suchy. Po miesiącu brzydkie zapalanie powróciło. Pojeździłem tak że 3 tygodnie i stwierdziłem że spróbuję jeszcze z tym olejem 2T bo znajomy powiedział mi że rozrząd może hałasować przez złą pracę wtrysków. Wystarczyło półtora baku paliwa żeby praca silnika wróciła do normy. Teraz każde uruchomienie brzmi tak jak powinno. Więc u mnie to była raczej wina układu paliwowego a nie rozrządu. Polecam spróbować, może nasze silniki są takie same tylko tankujemy gdzie indziej.
Pozdrawiam, może komuś jeszcze to pomoże.


Rób tak dalej a piezoelektryki bedziesz miał do wymiany potem poleci DPF ale przed tym EGR tobie zaklei.
Metoda znana z pierwszej generacji CR gdzie nie było DPF a większości zaślepiało sie EGR lub wyłanczano sprzetowo
Obrazek

Krolik8585
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2018, 08:47
Posiadane auto: Opel astra V 1.6 136km
Silnik: 1.6 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Torun
Województwo: Kujawsko pomorskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Krolik8585 » 09 lip 2018, 09:53

A jaki kolego dolewales ten olej chodzi mi konkretnie o nazwe i w jakich proporcjach?

karolmadejek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: karolmadejek » 10 lip 2018, 13:48

Odebrałem dzisiaj samochód z ASO. Rozmawiałem też z mechanikiem, pytając na czym właściwie polegała moja naprawa i dowiedziałem się, że oryginalnie napinacz łańcucha nie posiada żadnej uszczelki. Ze względu jednak na pojawiające się zgłoszenia o hałaśliwym odpalaniu i charakterystycznym dźwięku w trakcie pracy silnika, GM zdecydowało się na wprowadzenie tejże uszczelki. Mechanik mówił też, że jej brak nie jest niczym szkodliwym, jedyny minus tego, to właśnie opisywany hałas i spowodowany nim dyskomfort użytkowników (ciekawa teoria).
Co do skuteczności zastosowanego rozwiązania, mechanik stwierdził, że trochę takich napraw już mieli i jak do tej pory nikt nie wracał więcej z podobną skargą.

W każdym razie uszczelkę mi zainstalowano.
Przejechałem prawie pięćdziesiąt kilometrów i na ten moment mogę powiedzieć, że jest dobrze. Odpalał normalnie, bez hałasu. W trakcie jazdy nie pojawiało się również charakterystyczne "tyrkotanie".

Obsługa poinformowała mnie jeszcze, że mają zniknąć wszelkie hałasy na rozgrzanym silniku. Mam natomiast nie zwracać uwagi na głośne odpalanie na zimno, bo ten typ po prostu tak ma.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: dziadzia82 » 10 lip 2018, 15:10

karolmadejek pisze:Odebrałem dzisiaj samochód z ASO. Rozmawiałem też z mechanikiem, pytając na czym właściwie polegała moja naprawa i dowiedziałem się, że oryginalnie napinacz łańcucha nie posiada żadnej uszczelki. Ze względu jednak na pojawiające się zgłoszenia o hałaśliwym odpalaniu i charakterystycznym dźwięku w trakcie pracy silnika, GM zdecydowało się na wprowadzenie tejże uszczelki. Mechanik mówił też, że jej brak nie jest niczym szkodliwym, jedyny minus tego, to właśnie opisywany hałas i spowodowany nim dyskomfort użytkowników (ciekawa teoria).
Co do skuteczności zastosowanego rozwiązania, mechanik stwierdził, że trochę takich napraw już mieli i jak do tej pory nikt nie wracał więcej z podobną skargą.

W każdym razie uszczelkę mi zainstalowano.
Przejechałem prawie pięćdziesiąt kilometrów i na ten moment mogę powiedzieć, że jest dobrze. Odpalał normalnie, bez hałasu. W trakcie jazdy nie pojawiało się również charakterystyczne "tyrkotanie".

Obsługa poinformowała mnie jeszcze, że mają zniknąć wszelkie hałasy na rozgrzanym silniku. Mam natomiast nie zwracać uwagi na głośne odpalanie na zimno, bo ten typ po prostu tak ma.


Oring masz na każdej wysówce ( tłoczysku) napinacza inaczej napinacz by nie mógł działać z powodu nieszczelności i braku ciśnienia.
ASO nie ma pojęcia o czym mówi bo jesli by tak było to za kazdym razem napinacz tacił by cisnienie oleju przy odpalaniu i łancuszek latał by jak poj... o prowadnicach.
Może dostałes napinacz nowy ???

Foto pogladowe napinacza zew.


Obrazek
1. tłoczysko
2. tłok
3. zasobnik oleju
4. sprężyna
5. otwór kalibrowany
6. uszczelnienie mieszkowe
7. mieszek ochronny
8. uszczelnienie tłoczyska
9. prowadnica tłoczyska
10, 11. metalowo-gumowe tuleje mocujące

Napinacz wew. 1,6 cdti GM 55505562 0636451 0636608 55578429 55494322 55488244

Obrazek
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości