1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Tomala72
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Tomala72 » 27 lip 2017, 20:06

Fuks pisze:Czekałeś 30 tyś km? Ja bym olej zmienił testowo po 2-5 tys km...

Miałem zmianę po 15 000 km wiosną tego roku a wtedy nawet nie chcieli słyszeć, że istnieje coś takiego jak Dexos 1 gen2 do tego silnika
i ordynarnie zalali Dexos 2.

bodzia12
Posty: 1
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:06
Posiadane auto: Opela Astra B-K 2016
Silnik: 1.4 Turbo / 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Staszów
Województwo: świętokrzyskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: bodzia12 » 22 sie 2017, 12:40

Witam. Mam astrę 1.4 turbo 125 z 2016.
1.Przy przyspieszaniu albo stałej prędkości szarpie samochodem, traci moc i słychać specyficzny dźwięk w tylnej części samochodu. Tak jakby wypinały się dwa cylindry i skutkiem tego jest dźwięk w tłumiku, tak jakby miał się oderwać od części samochodu. (o mało co a miałabym zderzeniem z ciężarówką). przy deszczowej pogodzie problem nie występuje. Może być spalanie stukowe.
2. Ponadto opony ząbkują.
3.Samochód skrzypiał z przodu jak sprężyny w starym łóżku.
4. przy wilgotnej pogodzie samochód nie miał normalnych dźwięków, tylko szumiał cały od środka jak nienastrojone radio.
5. radio włączało się na godzinę :58 (nie było nic robione w ustawieniach menu)
6. pokrętła temperatury świeciły się zawsze lub nie świeciły. - normalnie powinny być zgaszone przy światłach ledowych, a świecić się przy włączonych światłach mijania do jazdy wieczorem
7. włączały się czujniki zbliżeniowe mimo, że nie było przeszkody.
Co do silnika wymienili olej....nic nie pomogło...kazali zatankować benzyną 98...nic nie pomogło...podmienili świece i cewki wysokiego napięcia...nic nie pomogło..
Czy u Was też tak jest?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5820
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 419 times
Been thanked: 352 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 22 sie 2017, 14:03

Krótko mówiąc: nie.
Przyciśnij ich tam porządnie w ASO, bo nie ma prawa szarpać autem, ani słychać jakiś dziwnych rzeczy z silnika.
Odnośnie czujników parkowania to dognij tablice - na forum już milion razy poruszane.
Opony ząbkują? Po czym wnosisz? Może masz trefne opony? Zbieżność sprawdzona?
Radio powinno pobrać godzinę z RDSu (o ile w ustawieniach masz automatyczne nastawianie). W wyjątkowych sytuacjach może się zresetować, ale później znów pobierze jak włączysz radio z RDSem.
Obrazek

jabart
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lis 2016, 23:02
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: SP
Województwo: śląskie
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: jabart » 24 sie 2017, 23:02

witam,

taka ciekawostka:
Jestem po przeglądzie 60 tys km. silnik 1,4 125 KM
W końcu auto nie zamula/szarpie przy przyspieszaniu. Nie wiem czy to standardowa wymiana świec czy wymiana oleju na dex1 gen2 sprawiła że po przejechaniu ok 500 km jest jak ręką odjął.;)

pozdrawiam,

62542t
Wyjadacz
Posty: 107
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:38
Posiadane auto: Opel astra V ST
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: silesia
Województwo: sląskie
Been thanked: 29 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: 62542t » 24 sie 2017, 23:12

u mnie tak samo...
wymieniam olej co 15000
przy 75000 zalali nowym olejem i auto śmiga...

tapicer
Posty: 1
Rejestracja: 27 sie 2017, 09:29
Posiadane auto: Asta V Hatchback
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: tapicer » 27 sie 2017, 09:37

Cześć,
miałem również wymieniany olej na dex1 gen2. Z początku wydawało się że problem ustał, jednak nic bardziej mylnego.
Po kilkuset kilometrach zgrzyt podczas przyspieszania nadal występuje. Mam wrażenie, że nieco rzadziej, jednak nie zmienia to faktu że wymiana oleju na dex 1 gen2 problemu nie eliminuje...ASO zgłosiło już sprawę do działu technicznego Opla.
Przy okazji, słyszałem plotki, że w silnikach 1.4 było kilka przypadków pękniętych tłoków i może to mieć związek z omawianym w temacie problemem....

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5148
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 290 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Krzysiec » 27 sie 2017, 10:35

tapicer... o tlokach mamy spory temat ;) to nie sa zadne plotki. Nie podlinkuje bo z taptalka ciezko.

infotechmb
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grodzisk Wlkp.
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 2 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: infotechmb » 27 sie 2017, 11:31

tapicer pisze:Po kilkuset kilometrach zgrzyt podczas przyspieszania nadal występuje. Mam wrażenie, że nieco rzadziej, jednak nie zmienia to faktu że wymiana oleju na dex 1 gen2 problemu nie eliminuje...

A ja po wymianie na dex 1 gen 2 zrobiłem 4000km i ani razu nie szarpnął przy przyspieszaniu. Mogę spokojnie wyprzedzać od 2000 obrotów do końca...
Kiedyś przed wymianą miałem jeszcze wgrywane nowsze oprogramowanie. Po tym przy 3000 nie było utraty mocy tylko szarpnięcia (mimo wszystko stresujące podczas wyprzedzania). Dopiero po zmianie oleju spokój zupełny.

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 292
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: luxasek » 27 sie 2017, 20:41

Ja też potwierdzam jak narazie po przejechaniu ponad 2tys na D1g2 ze nie występują u mnie spadki nocy co mnie najbardziej wkurzalo teraz bez wątpliwości wyprzedzam i się nie obawiam gaz w podłogę i heja, jedynie co nie do końca ustapilo to czkawki czasami minimalne występują jeszcze

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5327
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 409 times
Been thanked: 241 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: kuba » 27 sie 2017, 21:48

A u mnie niestety... czkawka na zimnym nadal występuje, przez pierwszych kilka dni po wymianie na d1g2 był spokój. Natomiast już kilka razy jej uświadczyłem.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 292
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: luxasek » 27 sie 2017, 22:11

U mnie tak jak u @kuba pierwszy 1000km 0 czkawki i spadków mocy a teraz czkawka zdarzy się ale spadkow mocy tak jak pisałem nie ma a to najważniejsze dla mnie :-)))
Zastanawiam się jeszcze nad odpieciem acu co już sugerowali..

*po odłączeniu aku restartuja się ustawienia?

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5327
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 409 times
Been thanked: 241 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: kuba » 27 sie 2017, 23:08

Nie, nic istotnego nie ginie, trasy, stacje radiowe, zostają. Jedno co musiałem od nowa ustawić to oświetlenie powitalne.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 2690
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 86 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: admin » 29 sie 2017, 12:08

Czy na zimnym silniku też auto Wam przyspiesza niejednostajnie?
ADMIN - też człowiek :)

Obrazek

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: SACZI » 29 sie 2017, 12:11

Szczególnie na zimnym, ale Verwa wyeliminowała problem.
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3194
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 162 times
Been thanked: 134 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: daro » 29 sie 2017, 12:15

Na zimnym czuję delikatne falowanie podczas przyspieszania dlatego zanim nie osiągnie odpowiedniej temperatury nie ciskam za mocno

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 2690
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 86 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: admin » 29 sie 2017, 12:43

Ja leję Varvę lub Podobne 98 i na zimnym nie przyspieszam mocno ale w dolnym zakresie obrotów auto nie przyspiesza równomiernie...

Falowanie też obserwuję - nawet na ciepłym silniku - zwłaszcza na jałowym biegu pod światłami;

Może to kwestia docierania się jednostki napędowej?
ADMIN - też człowiek :)

Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5327
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 409 times
Been thanked: 241 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: kuba » 29 sie 2017, 12:45

Po 11 k km na zimnym mam falowanie i czkawkę w okolicach 2 - 3 k rpm, od zawsze. Drażniące to nieco. pb98, ani d1g2 nie pomogły.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: pitusmetallica » 29 sie 2017, 12:49

luxasek pisze:U mnie tak jak u @kuba pierwszy 1000km 0 czkawki i spadków mocy a teraz czkawka zdarzy się ale spadkow mocy tak jak pisałem nie ma a to najważniejsze dla mnie :-)))
Zastanawiam się jeszcze nad odpieciem acu co już sugerowali..

*po odłączeniu aku restartuja się ustawienia?

U mnie po zakupie auto jeździło super, ale z czasem zaczęły się pojawiać spadki mocy i czkawki. W tą w niedzielę postanowiłem spróbować z tym całym ECU, odłączyłem akumulator (obie klemy) na ok. 20 min. Po ponownym podłączeniu musiałem tylko zaprogramować szyby (odsunąć i zasunąć każdą po kolei), pozostałe ustawienia pozostały bez zmian.

Ale co najważniejsze, jeżdżę trzeci dzień i zniknęły zarówno poszarpywania, jak i przymulenia. Auto jeździ jak wcześniej, przyspiesza znacznie lepiej i płynniej. Od nowości (6000km) nie zmieniałem jeszcze oleju, zrobiłem reset ECU, później parę serii na 2/3 biegu ponad 4000 obrotów tak jak pisał dziadzia w temacie "Olej opel" + jeżdżę na PB98.

Nie wiem w jaki sposób, nie znam się na tym, ale w moim przypadku (przynajmniej póki co) reset ECU bardzo pomógł, więc polecam spróbować :)

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 292
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: luxasek » 29 sie 2017, 13:17

No to dziś będzie reset ecu i czas pokaże czy czkawki czasami występujące odeczly:-)

Ogólnie i tak po wymianie na d1g2 0 spadków mocy teraz zawsze pełna moc :) auto ma przejechanie 25tys

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: pitusmetallica » 29 sie 2017, 13:27

Olej właśnie chyba zmienię w przyszłym miesiącu. Cały czas obserwuję sytuację + muszę wybrać się w dłuższą trasę, ale tak jak mówię, na obecną chwilę jest znaczna poprawa i czuć to w przyjemności z jazdy :)

zojek
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 21 paź 2016, 14:18
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1,4 turbo 125KM B14XFL
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytów
Województwo: pomorskie
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: zojek » 29 sie 2017, 13:51

W moim przypadku nie występował spadek mocy a jedynie poszarpywanie.
Ostatnio mam wrażenie, że samochód trochę osłabł. Może tylko takie odczucia.
Postanowiłem zrobić reset ECU wg wcześniejszych wskazówek.
Po ponownym podłączeniu akumulatora zaprogramowałem szyby.
Przy pierwszej dłuższej jeździe poza miasto jakie było moje zdziwienie, gdy pojawił się spadek mocy przy 3 tys obr.
Nigdy wcześniej tego nie miałem.
Po co resetowałem to ECU.

Awatar użytkownika
pitusmetallica
Klubowicz
Posty: 454
Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów/Łańcut
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: pitusmetallica » 29 sie 2017, 13:59

No to jak widać niby te same auta, a reagują inaczej. Jedni mają poszarpywania inni nie. U mnie pomogło, nie wiem dlaczego i nie wiem co konkretnie zrobiłem, mechanikiem nie jestem i pierwsze słyszałem o jakimś ECU. Nic innego poza tym nie robiłem, więc stawiam, że pomógł właśnie reset. Ciekawe tylko na jak długo, bo inni pisali, że po 1000 problem wraca, zobaczymy.

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 504
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 31 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Adp89 » 31 sie 2017, 23:15

Moim zdaniem na spadek mocy w naszych autach nic nie pomoże. Taki ich urok. Możemy resetowac ECU, zmieniać olej itd. i 2 dni sądzić, że to cos dało. Zmienilem olej na d1g2 przed wyjazdem na wakacje. Zrobiłem juz 1200 km i czkawki brak ale metaliczny dźwięk jest w dalszym ciągu.
Czytam Wasze wypowiedzi w różnych tematach i wszyscy mamy te same problemy - przed i po zastosowaniu wszelkich magicznych sztuczek, które miały je wyeliminować. Pozbędziemy się tych problemów wraz ze zmianą auta :D

elScorpio
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 05 wrz 2017, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: elScorpio » 05 wrz 2017, 13:24

Pierwszy post zatem obowiązkowe witam i pozdrawiam - szacuneczek dla wszystkich :)

Doczytałem ten temat do końca i dorzucę swoje 5 groszy. Moja Astra to produkcja 2015 jesień czyli RM2016. Do tej chwili nakręcone ma prawie 47 kkm. W tym miesiącu kończy się gwarancja i nigdy nie miałem z autem problemów jaki tu opisujecie... aż do wczoraj. Wniosek z tego, że to nie kwestia dotarcia, ułożenia, rocznika itp. Auto odbierałem jako półroczną demówkę z salonu z 9600 km stanem licznika. Poszarpywanie odczuwać zacząłem wczoraj na nagrzanym po 50 km trasie silniku, a dokładniej jazda ekspresówką 120 km/h potem tankowanie do pełna 95tki na statoilu (tej z plusem) i po wyjechaniu na trasę zaczęła szarpać podczas rozpędzania. Było takie lekkie wibrowanie o niskiej częstotliwości odczuwalne w pedałach. Tryb sport niewiele poprawiał. Szarpanie/wibracje występują w zakresie od 1500 do 2300 obrotów czyli akurat kiedy silnik się rozkręca przy rozpędzaniu auta i na każdym biegu jest podobnie. Dziś rano po 30 km trasie do pracy gdy zaparkowałem pod firmą, nie gasząc silnika, na jałowym biegu auto zeszło do około 900 obrotów i zaczęło klekotać jak stary diesel. Podniosłem maskę i silnikiem cały czas regularnie telepało jakby to był stary ursus. Pamiętam, że na jałowym biegu zawsze mogłem szklankę z wodą postawić na silniku i nawet nie drgnęła. Teraz to jakaś zgroza. Jak był hałas na ulicy to czasem się łapałem na tym, że próbowałem już pracujący silnik odruchowo odpalić, taki był stealth a dziś to jakaś sieczkarnia. Pierwszy wniosek - albo coś urwane w mocowaniu silnika, albo dwumas się kończy (niecałe 50 kkm - lekki szok - moja stara Vectra GTS ma 400 kkm i jeszcze dwumas + sprzęgło fabryczne) i część momentu idzie w komin przy przyśpieszaniu. Nie jest to niemożliwe gdyż mój szef gdy 3 lata temu kupował nówkę captvię to dwumas mu się rozleciał po 30 kkm i musiał zagrozić GM sądem aby mu na gwarancji zrobili. Była też afera że nowe tarcze się paliły w KIAch i Subaru. Jeżdżę płynnie, bez pedału w podłogę, ale i bez emeryckiego eko-zamulania. Regularne serwisy i płyny. Na domiar wszystkiego umówiłem się do ASO na sprawdzenie, a gościu mnie zabił tekstem, że jak podepną komputer i nic nie wykaże to on ma ręce związane i brak podstawy do reklamacji - ręce opadają. :? Zobaczymy w najbliższą sobotę.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 13:57 przez elScorpio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 901
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 154 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: colins » 05 wrz 2017, 13:49

Albo pęknięty tłok i znowu będziemy mieli o czym pisać. :mrgreen:
Czego oczywiście nie życzę. :?

Benny
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:31
Posiadane auto: Opel Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Benny » 05 wrz 2017, 14:38

Ja w takim razie wyjechałem z pękniętym tłokiem z salonu :lol:
nastukane 20kkm
- przy 8000kkm wymieniony olej na wiadomy za free bo podobno akcja serwisowa,
- miesiąc temu czyszczone wtryski, -brak poprawy.... :roll: ;) :( :o :shock: :lol:
- w zełym tygodniu podobno wyczyszczone tłoki............

poszarpywanie jak było tak jest nadal.......

SACZI
Weteran
Posty: 850
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 67 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: SACZI » 05 wrz 2017, 14:57

elScorpio, nie diagnoza komputerem tylko pomiar kompresji na cylindrach.
Jak to tłok, taki test wykaże znaczny spadek kompresji.
Reszta standard - wymiana kompletu tłoków w silniku.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 16:03 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: RE: Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: nadja6 » 05 wrz 2017, 15:59

SACZI pisze:Nie komputer tylko kompresja na cylindrach.
dokładnie, to już dużo powie, czy tłoki, czy jednak nie. Mechanicy...

elScorpio
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 05 wrz 2017, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: elScorpio » 05 wrz 2017, 17:51

Mam njusa :!: dot. wszystkich objawów i w sobotę mam ASO umówione i będzie potwierdzanie i oby to było to co udało się telefonicznie z kumatym mechanikiem ustalić. Wracając 2 godziny temu z pracy zaczęło mi tak szarpać, że na niskich obrotach wręcz lewarek od biegów mi wyrwało z ręki (raz). Ponadto na postoju, na biegu jałowym, zapalił się "check engine" i wyłączyła się kontrola trakcji (zaświeciła się kontrolka jazdy po pijaku jak to mój kolega ją nazywa :lol: ). Co ciekawe mechanik bez mojego wspominania sam zapytał czy tak się dzieje co też potwierdziłem. Stwierdził, że najprawdopodobniej padła jedna z cewek zapłonowych (oby jedna) i dlatego te objawy: szarpanie silnikiem, telepanie, brak mocy szczególnie podczas przyspieszania i adekwatne kontrolki wspomniane wyżej. Mógłbym już jutro mieć temat zrobiony, ale cewki im się skończyły i mają kolejną dostawę do piątku mieć. Także trzymam kciuki. Swoją drogą dodając 2+2 można wyciągnąć wniosek, że jakieś liche te cewki. Po pierwsze jak się domyśliłem idą jak woda w ASO a po drugie mechanik sam mnie naprowadził zadając trafne pytania co sugeruje znajomość problemu i jego niejako powszechność. Może wam też to dolega. Fajnie by było zamknąć topa i jeden ból zada w AK mieć z głowy. Będę informował wieczorową porą w sobotę co i jak.

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 133
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: petrolhead » 05 wrz 2017, 18:43

Nie chciałbym Cie martwic ale chyba wszyscy ktorym padly tloki najpierw slyszeli ze to pewnie cewka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości