1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
komisarzryba
Super Klubowicz
Posty: 1053
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 61 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: komisarzryba » 11 wrz 2016, 22:39

wypad do pragi. większość trasy to eski i autostrady, troche krajowek, gorek i zakretow, troche korkow w pradze i robot drogowych w drodze do niej. calosc z klima, cztery osoby plus zawalony bagaznik.
do wyniku trzeba dodac ok. 0,6l, bo zazwyczaj tyle więcej z dystrybutora wychodzi.
Załączniki
Resize of WP_20160911_21_20_47_Pro.jpg
béton brut

Arti
Dzielnie walczy
Posty: 58
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:18
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Marki
Województwo: Wpisz województwo

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Arti » 11 wrz 2016, 22:54

Witam. Chce sie podzielić swoim wynikiem z dziś. Auto ma 3 dni. Astra ST automat 150km. Trasa Grodzisk Wielkopolski- Marki pod Warszawą. 370 km z czego 340 po autostradzie A2. Tempomat na 138 km/h tam gdzie trzeba nieco wolniej. Spalanie 6.9 L/100. Tempomat dziala świetnie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 996
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 61 times
Been thanked: 30 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: daro » 11 wrz 2016, 22:58

Troszkę spore spalanie ale tak to jest przy nowym aucie. Spadnie z czasem tzw docierania :-)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Arti
Dzielnie walczy
Posty: 58
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:18
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Marki
Województwo: Wpisz województwo

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Arti » 12 wrz 2016, 00:11

To da się zejść niżej przy takich ustawieniach na autostradzie?

wacpan
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:36
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 T 150km
Rocznik auta: 2015
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: wacpan » 12 wrz 2016, 18:03

lol spore? ja do 8 w trasie dochodze

Awatar użytkownika
komisarzryba
Super Klubowicz
Posty: 1053
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 61 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: komisarzryba » 12 wrz 2016, 19:02

wacpan pisze:lol spore? ja do 8 w trasie dochodze

do osmiu to ja w miescie nie dochodze ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Mieszko66
Starszy Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Mieszko66 » 12 wrz 2016, 20:20

U mnie w mieście wychodzi około 7,8 - 8 (real nie komputer). Fakt, że mało świateł, więc wynik trochę może być trochę zaniżony. Jak na razie to większe przebiegi mam w trasie niż po mieście.

niedzielnykierowca
Wyjadacz
Posty: 107
Rejestracja: 25 sie 2016, 09:14
Posiadane auto: zamowiona astra ST
Silnik: 150km A6
Rocznik auta: 2016
Miasto: warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: niedzielnykierowca » 13 wrz 2016, 11:45

czy ktos wie czy w 150km S/S jest jaki system opisany ponizej?

"Some automakers, like BMW, have done more to increase reliability with constant stop-start use, like fitting models with an integrated (brushless) started-generator (or ISG in place of both starter and alternator), on-demand (electric) oil and water pumps, as well as engine and transmission oil pre-heaters. This, on top of using ceramic bearings for the turbochargers themselves in order to really minimize wear - not all cars have this, and you should check to see how many of these systems come fitted to your own stop-start-equipped car."

Awatar użytkownika
Segor
Super Klubowicz
Posty: 1752
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 105 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Segor » 13 wrz 2016, 11:59

Nie ma. Natomiast jeżeli chodzi o samo działanie S/S w trakcie jazdy, to system teoretycznie powinien ogarnąć się i po ostrej jeździe nie wyłączyć silnika (bo to bardzo kiepsko wpływa na turbinę i inne podzespoły), jednak jak donoszą koledzy na forum Insignii S/S potrafił im wyłączyć silnik na bramkach autostrady po jeździe 160+ km/h...
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
Starszy Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 31 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: pgrad » 13 wrz 2016, 12:29

Segor pisze:Nie ma. Natomiast jeżeli chodzi o samo działanie S/S w trakcie jazdy, to system teoretycznie powinien ogarnąć się i po ostrej jeździe nie wyłączyć silnika (bo to bardzo kiepsko wpływa na turbinę i inne podzespoły), jednak jak donoszą koledzy na forum Insignii S/S potrafił im wyłączyć silnik na bramkach autostrady po jeździe 160+ km/h...


Prędzej wyłączy po iluś cyklach operowania pedałem przyspieszenia przy wyhamowaniu na dojeździe do bramek niż po nagłym zatrzymaniu z 160+ do 0 - no chyba ze mamy założony samouczący się inteligentny komputer s/s pamiętający całościowo pełną trasę od chwili odpalenia stacyjki, no chyba że jestem analfabetą technicznym i się mylę
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
Super Klubowicz
Posty: 1752
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 105 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Segor » 13 wrz 2016, 12:34

Nie wiem czy się mylisz, przeklejam co z przerażeniem napisał użytkownik Insignii na forum. Może do bramek hamował redukując przez wszystkie biegi? Nie wiem. Nie zmienia to faktu, że po autostradzie najdłużej należy czekać na zgaszenie silnika 2-3 minuty minimum, a tego jego silnik nie zrobił.
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
Starszy Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 31 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: pgrad » 13 wrz 2016, 12:53

Warto przeczytać dokumentację dołączoną do sprzedawanego towaru - instrukcja obsługi, gdyż jest tam sporo wskazówek jak postępować, choćby jak wyłączyć lub co ustawić aby s/s nie zadział.

Cytat za instrukcją o jednym z warunków włączenia funkcji s/s - Pojazd był prowadzony z prędkością nie mniejszą niż prędkość marszu od czasu ostatniego uruchomienia funkcji Autostop - wg mnie przypadek wyhamowania

oraz Bezpośrednio po zakończeniu jazdy na autostradzie włączenie funkcji Autostop może być niemożliwe. - przypadek nagłego zatrzymania do 0
Obrazek

niedzielnykierowca
Wyjadacz
Posty: 107
Rejestracja: 25 sie 2016, 09:14
Posiadane auto: zamowiona astra ST
Silnik: 150km A6
Rocznik auta: 2016
Miasto: warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: niedzielnykierowca » 13 wrz 2016, 13:08

znalazlem cos takiego, zgodnie z tym nie powinno byc teoretycznie? problemu z turbina

Conditions for an Autostop
The Stop-Start System checks if each of the following conditions is fulfilled. Otherwise an Autostop will be inhibited.
The Stop-Start system is not manually activated
The bonnet is fully closed
The drivers door is closed or the drivers seat belt is fastened
The battery is sufficiently charged and in good condition
The engine is warmed up
The engine coolant temperature is not too high
The engine exhaust temperature is not too high, e.g. after driving with high engine load

The ambient temperature is not too low
The defrost selection does not inhibit an Autostop
The Climate Control system does not inhibit an Autostop
The brake vacuum is sufficient
The self-cleaning function of the diesel particulate filter is not active
The vehicle has moved since the last Autostop
An Autostop may become less available as the ambient temperature approaches freezing point.

Awatar użytkownika
Segor
Super Klubowicz
Posty: 1752
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 105 times

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: Segor » 13 wrz 2016, 14:18

niedzielnykierowca pisze:nie powinno byc teoretycznie? problemu z turbina

Teoretycznie nie ;)
Obrazek

sikor123
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 16 wrz 2016, 09:18
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 Turbo 150 KM - Spalanie

Postautor: sikor123 » 19 wrz 2016, 14:51

Przejechalem 4900KM - wg wskazań komputera, spalanie 7.6.
Trasy oczywiście różne, miasto, korek, trasa (autostrada), etc...
-------------------------------
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM


Wróć do „Silniki Benzynowe”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości