1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
adax
Weteran
Posty: 758
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: adax » 11 lis 2018, 17:48

Tak,wiem,obserwuję ale tak naprawdę nic nie wiadomo konkretnie kto to moze zrobić,za ile i gdzie.

Awatar użytkownika
Cain
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2017, 23:28
Posiadane auto: Opel Astra K B14XE / Opel Astra K B14XFT
Silnik: 1,4 100KM / 1,4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Cain » 13 lis 2018, 16:32

matrixblue pisze:Firma ŁG Auto Serwis wzmocniła już kilka silników 1.4 125 i 150 KM. Poniżej wykres z kuracji wzmacniającej :)
Astra CHip.jpg

Mam rozumieć, że na stocku wypluła ponad 160 KM?
126p -> Corsa B -> Astra F -> Astra G -> Astra H -> Astra K i Astra K

ToniEja
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: ToniEja » 13 lis 2018, 20:09

9550*125/3000=397 Nm
Na wykresie jest ponizej 300 Nm.. Niezle straty :D

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1891
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 68 times
Been thanked: 79 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 13 lis 2018, 22:29

?

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 117
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 14 lis 2018, 14:50

adax pisze:Tak,wiem,obserwuję ale tak naprawdę nic nie wiadomo konkretnie kto to moze zrobić,za ile i gdzie.


1500 zł, Kraków.
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 758
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: adax » 14 lis 2018, 19:33

matrixblue pisze:
adax pisze:Tak,wiem,obserwuję ale tak naprawdę nic nie wiadomo konkretnie kto to moze zrobić,za ile i gdzie.


1500 zł, Kraków.


Ale w Krakowie gdzie?I mam nadzieje,ze nie jakis tuning tylko tryb sport,no i ciekawe czy ktos juz robil z powodzeniem do tego wlasnie modelu.

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 117
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 15 lis 2018, 11:44

https://chiptuningpro.pl/kontakt/

Żadnego Opla w tej firmie nie robiliśmy jeszcze ale Giuliettę i Mazdę 6 i jesteśmy zadowoleni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Szefczu » 21 lis 2018, 13:42

Mogę dorzucić w temacie co ostatnio usłyszałem o swojego dealera ;) Oczywiście nie twierdzę, że te informacje są pewne, ale..

Silniki 125KM i 150KM są identyczne - różnią się tylko i wyłącznie oprogramowaniem - dealer z prywatnej ciekawości zwracał się nawet z pytaniem-propozycją do GM, czy mają w planach sprzedaż "pakietu upgrade" żeby sobie zmienić 125KM na 150KM (skoro kwestia oprogramowania). GM niestety nie chce czegoś takiego robić.

Co do możliwości sprawdzenia tego czy z autem było coś robione - twierdził, że właśnie tak jak potwierdza się to w niektórych Waszych postach, chiptunerzy nie chcą się podejmować tego, bo są takie zabezpieczenia, że nie mogą "wyciągnąć" systemu. Druga sprawa jest taka, że podobno Opel aktualnie ma cały system stworzony tak, że przy każdej naprawie samochodu w serwisie podczas podpięcia osprzętu do auta następuje komunikacja z serwerami GM i w ten sposób weryfikowane są wszystkie dane samochodu. Sorry za bardzo laiczny opis, ale przyznaję, że nie znam się na tym i opisuję co usłyszałem ;)

adax
Weteran
Posty: 758
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: adax » 21 lis 2018, 23:11

No to mnie bardzo zaciekawiłeś(!) a czy mógłbyś to porównać względem klasycznego trybu SPORT,czy jest jakaś różnica,jeśli oczywiście jest no jakie są odczucia(ale juz się podjarałem).
Mozesz zapodac linka,gdzie to zamówić,no i ile to kosztuje i w jakim miejscu się montuje?

Ps.Zniknął przed chwilą post(na który odpowiedziałem),nic nie rozumiem...

jonydi3d
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 04 lip 2017, 10:06
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: TBD
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: jonydi3d » 22 lis 2018, 00:32

Chciałem posta od nowa napisać, kopiując i edytując ten co napisałem ale nie z kopiowało mi, więc po skasowaniu odpuściłem sobie ponownie pisanie posta bo za dużo pisania było. W wolnej chwili napisze...

adax
Weteran
Posty: 758
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: adax » 23 lis 2018, 09:53

No i z tym trybem sport+ to raczej przeginka na maksa,bo na jedynce moze za bardzo obciazac sprzeglo.Dobrze,ze kazdy z trybow mozna dodatkowo modyfikowac pod siebie.Zapewne na tej samej zasadzie to dziala co fabryczny SPORT u opla,czyli szybsze otwieranie przepustnicy gdzie bez tego trybu reakcja na pedal gazu jest lekko przymulona.

Chodzi oczywiscie o "pedałbox".Ja swego czasu jak mialem astre g i przelaczalem na gaz mialem szybka reakcje na pedal gazu,lekkie wyrywanie chwilowe i to bylo fajne zas na benzynie bylo zamulasto i wolniej w poczatkowej fazie dlatego jestem sklonny to kupic.

Dalej,to moze tez zlikwidowac kangura,ktorego wielu z nas odczuwa z jedynki na dwojke,chwilowe zadlawienie,nie wiem czy odczuwalne u tych co maja fabryczny SPORT
Zas na jedynce,przy samym ruszaniu,gdy chce wolno jest ok ale gdy chce szybko,to tez kangur,chyba,ze duzo dodam gazu ale i tak musze sprzeglo puszczac w miare wolno bo gaz tak jakby za wolno reagowal a tu z ta "zabawka"moze wreszcie sie to wyreguluje.Problem jest zapewne tez po stronie sprzegla gdzie mocno odbija i jest krotki moment brania/zalaczania a gdy gaz zawsze bedzie szybszy to zapewne zminimalizuje chwilowy efekt zadlawienia..


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości