1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: remiem » 03 lis 2016, 23:03

wojtek pisze:jak ktos wyrazi zainteresowanie podesle na prywatnego maila odpowiedz z jednej z firm zakladajacej tzw."boxy". na priv zeby znow nie byc posadzonym o kryptoreklame.


Podeślij mi jak możesz.
Remi

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 01 sty 2017, 21:46

Z sąsiedniego forum: https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/op ... -t-125-km/
Wiem, że to temat jest o 150 KM, ale tutaj na 99% można ten sam wynik osiągnąć.
Tyle, ze 180 KM z 1.4 to już chyba lekka przesada :D

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 1282
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 51 times
Been thanked: 34 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 01 sty 2017, 22:18

Pytanie tylko czy to w ogóle ma sens... W moim odczuciu 150hp w tym nadwoziu w zupełności wystarcza do naprawdę sprawnego poruszania się po mieście, w trasie też da się pojechać naprawdę szybko i dynamicznie. W trybie Spot to już w ogóle nic dodać, jak dla mnie. Ja nie dotykam się do tej mocy, ale podkreślam to tylko moje zdanie.
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 01 sty 2017, 22:23

Kupując nowe auto to kompletnie bez sensu, bo pewnie ten chip tuning kosztuje tyle, co dołożenie do 1.6 200 KM... Jednak jak już kupujesz auto używane i nie możesz wybrać tego co chcesz, to można się zastanowić. Kupić 125KM i zrobić z niego 150 KM może być całkiem dobrym rozwiązaniem, a cena pewnie będzie spadała z biegiem czasu.

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: remiem » 04 sty 2017, 17:55

Chip nie kosztuje tyle co dołożenie do 1.6. Chip jest kilkukrotnie tańszy, a w pewnym przypadku nawet 10-krotnie tańszy. Jak się nie ma właśnego doświadczenia, to wystarczy się chociaż trochę wysilić, poczytać i nie wprowadzać innych w błąd.
Remi

Fuks
Dzielnie walczy
Posty: 21
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 04 sty 2017, 22:00

10 razy tańszy niż 7 tys to wychodzie 700. Ciekawe co to za tuning?

George
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: George » 04 sty 2017, 22:51

Skrzynka oszukujaca maf/map sensor lejaca paliwo i wciskajaca kit ze jedt lepiej.

Orientowalem sie co do tuningu naszych 1.4 i wyglada to tak w uk:

Wydech bez katalizatorow itp z kwasowki 2.75"( mamy 2.25") - 1000£ pod silnik, 500£ uniwersalny

Dolot: dbilas cos kolo 360£ Lub cos wlasnego rownie skutecznego nie mniej niz 200£

Turbo: oryginalne nie wpompuje wiecej niz pompuje teraz, jest za male. Chlopacy kombinuja nad wstawieniem hybrydy a to tez ok. 500-700£

Wtryski podleja do 220-240km wiec sa ok

Mapa: mapa z hamownia to min 700£! Super wypasna z afr/pomiarami dynamicznymi na torze itp. Uwaga ... 1500-1700£!

Notebane wydac ze 3000-4000£ by miec te 50-70Km wiecej w tak bardzo juz wysilonym silniku jest glupota bo w moim wypadku dorzucam dokladnie 8000£ i mam focusa ST 250KM lub 11000£ i mam RS 350KM w bezkompromisowej przystosowanej do tej mocy budzie z napedem 4x4. I na wszystko gwarancje bo jest to seryjne, a zacznijcie modyfikowac i cos sie wysra bo to opel i bedzie placz i wydawanie masy kasy na naprawy.

Koni
Dzielnie walczy
Posty: 37
Rejestracja: 21 wrz 2016, 08:57
Posiadane auto: HB Dynamic
Silnik: 1,6 d. 136 ps
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krakow
Województwo: Mlp
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Koni » 05 sty 2017, 07:02

Chip normalnie wacha się pomiędzy 800 - 1400 pln, zależy od auta jak i promocji jakie tuner w danym momencie urządza. Na forum Seata jak robiliśmy grupowe to właśnie cena do 800 schodziła. Oczywiście mam na myśli tylko Dynosoft, Mastersa i V tech bo do reszty zaufania nie mam, chociaż też zaznaczyć muszę, że z innych nie korzystałem. Niestety do utrzymania gwarancji chip się nie nadaje. Co do boxów to w grudniu sytuacja wyglądała tak, że tylko dwie firmy nimi dysponowały, jakieś 44 tuning (które szczyci się technikiem kidyś strojącym F1 w przedziale obrotów 13-15000 :D :D ) za 2400 pln :D i V-tech za ok 1000 pln. Przy czym pytałem o diesla 1,6 136ps.

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 05 sty 2017, 09:42

Koni pisze:Chip normalnie wacha się pomiędzy 800 - 1400 pln
A nie jest tak, że zależy to tez od tego czy auto jest nowe i popularne? AK na pewno będzie w przyszłości, ale na tę chwilę, to pewnie bardzo mało osób się tym interesuje, więc ceny spodziewałbym się że będą wyższe. Do mojego 1.9 TDI chip kosztował niecałe 3k zł (kompletna usługa i jakieś 10 lat temu).
Do tego dochodzi kwestia, że 1.6 różni się jednak trochę od 1.4, więc dopłacając dostaje się trochę więcej niż to co da chip... No i jakby komuś było mało to 1.6 też można tuningować. Spadek wartości też jest mniejszy - wiadomo, auta z chipem zazwyczaj są zajechane.
Zatem nadal uważam, że dużo bardziej opłaca się dołożyć te ~5k do 1.6 niż robić chip na nowym aucie.

kowal78
Dzielnie walczy
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: AR 159
Silnik: 1.9 jtdm
Rocznik auta: 2009
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kowal78 » 05 sty 2017, 19:13

Istotny jest model sterownika silnika a nie sam silnik.Jaki jest w AK nie wiem. 3 tys. za 1.9 TDI to chyba ktoś Ciebie naciągnął.

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 05 sty 2017, 20:53

Dawno temu, nie mnie a kuzyna, chip porządnie robiony: hamowanie + strojenie.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: remiem » 06 sty 2017, 16:36

Segor pisze:
Koni pisze:Chip normalnie wacha się pomiędzy 800 - 1400 pln
A nie jest tak, że zależy to tez od tego czy auto jest nowe i popularne? AK na pewno będzie w przyszłości, ale na tę chwilę, to pewnie bardzo mało osób się tym interesuje, więc ceny spodziewałbym się że będą wyższe. Do mojego 1.9 TDI chip kosztował niecałe 3k zł (kompletna usługa i jakieś 10 lat temu).
Do tego dochodzi kwestia, że 1.6 różni się jednak trochę od 1.4, więc dopłacając dostaje się trochę więcej niż to co da chip... No i jakby komuś było mało to 1.6 też można tuningować. Spadek wartości też jest mniejszy - wiadomo, auta z chipem zazwyczaj są zajechane.
Zatem nadal uważam, że dużo bardziej opłaca się dołożyć te ~5k do 1.6 niż robić chip na nowym aucie.

Dopłata z 1.4 125KM do 1.6 200KM to 9500 cennikowo... Już pisałem, abyś nie wprowadzał w błąd ludzi, a Ty dalej swoje...
Jakim cudem ma się opłacać dokładanie prawie 10k do 200KM jak można za 1,5k mieć 180KM i prawie identyczny moment.
Jakby nie patrzeć 8k w kieszeni...

Właśnie dlatego ja wybrałem 1.4 125KM, bo już niedługo zrobię wirusa i będzie miał 180KM jednocześnie mając kupę kasy w kieszeni.
Co kto lubi...
Jedni chip inni fabrykę, a jeszcze inni brak jakichkolwiek modyfikacji.
Remi

Awatar użytkownika
Segor
Klubowicz
Posty: 1043
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 06 sty 2017, 17:17

A ja już pisałem że między 1.6 a 1.4 + chip jest konstrukcyjna przepaść. Więc przestań wprowadzać ludzi w błąd...

Sent from my MI 5 using Tapatalk

wojtek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 paź 2016, 16:34
Posiadane auto: Astra IV ST, Astra V ST
Silnik: 2.0 CDTI 160KM, 1.4 T 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojtek » 06 sty 2017, 20:14

bez sensu te nasze rozwazania ludzie... segor i tak wie najlepiej... wie wszystko i to w kazdym watku...heh... oczywistym jest ze trzeba chipowac lub boxowac (ja raczej to drugie ze wzgledu na gwarancje, aczkolwiek do oplowskiej benzyny w tym momencie trudno o dobry box) jesli ktos ma inne zdanie nie musi zagladac do tego watku...

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: remiem » 06 sty 2017, 20:50

Segor pisze:A ja już pisałem że między 1.6 a 1.4 + chip jest konstrukcyjna przepaść. Więc przestań wprowadzać ludzi w błąd...

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Czytałeś swoją wypowiedź za nim ją opublikowałeś? Jest podsumowaniem Twoich wszystkich postów na tym forum.
Trolujesz dosłownie każdy wątek.
A teraz powiedz dwie rzeczy odnośnie Twojego posta, który jest wręcz wybitny.
Przytocz mi/nam jakich to konstrukcyjnych przepaści się dopatrzyłeś?
W którym momencie, poście ja wprowadziłem kogokolwiek w błąd?
Wszystko co piszę tym czy innym wątku, to albo osobiste doświadczenie albo wiedza, którą nabyłem dzwoniąc lub odwiedzając specjalistów w danej dziedzinie. Każdy mój post staram się odpowiednio uargumentować.
Jest to kolejny wątek, w którym się wypowiadasz nie mając nic do powiedzenia.
O ile się nie mylę, to "Segor" można znaleźć w absolutnie każdym wątku tego forum.
EOT
Remi


Wróć do „Silniki Benzynowe”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości