1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
kobe24la
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM S/S
Rocznik auta: 2018
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 30 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: kobe24la » 04 lip 2018, 11:23

Też bardzo sobie chwalę te zwykłe fotele. Idealnie pasują pod moje plecy, świetnie trzymają na boki w zakrętach, do tego elektryczna regulacja podparcia pleców.

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: vic » 06 lis 2018, 13:58

U mnie wczoraj wskoczyło na liczniku 40 000 km. Nic się nie dzieje, autko śmiga. Olej wymieniany od początku co 10 tyś. km w ASO (Dexos 1 gen2). Pozdrawiam

Ps. spalanie od początku wg. kompa 6,6 l/100km

Furfur
Wyjadacz
Posty: 115
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Furfur » 06 lis 2018, 15:00

Ja mam 15 tys, spalanie 6,6, nic sie nie dzieje, olej co ok 10 tys.

andi50
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:25
Posiadane auto: astra k 5T
Silnik: 1.0 Turbo ECOTEC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 1 time

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: andi50 » 06 lis 2018, 20:38

Mam od marca , spalanie 6,5 na 100 km , przejechalem w piatek bylo dokladnie 10 tys.km, stan oleju 34 % , bardzo zadowolony smiga fajnie jak na ten silnik :) super swiatla Matrix , zero problemow .
Pozdrawiam

Marcin09
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2017, 16:01
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 1.0 Turbo 105 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Marcin09 » 19 lut 2019, 20:01

Przebieg 46 tys. zero dolewania oleju.

astra
Weteran
Posty: 1144
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 149 times
Been thanked: 57 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: astra » 20 lut 2019, 09:42

Od jakich obrotów Wam ciągnie ten silnik? Telepie budą? Kiedy (rpm) przestaje ciągnąć? Kiedy jest odcinka? Gdzie zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu? To te same zegary co w R4? Jak to ciągnie pod obciążeniem i pod górę? Jak to jedzie w trybie pełzającym np. w korku? Ma to ktoś w wariancie ST?

ToniEja
Klubowicz
Posty: 389
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: ToniEja » 20 lut 2019, 21:06

Widac ze te 3 cylindrowki sa na prawde oszczedne. U mnie na 4 garach i 200 KM mam srednie spalanie 8,9 l. Roznica jest spora

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6564
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 446 times
Been thanked: 394 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Segor » 20 lut 2019, 23:11

To sprawdź wątek o spalaniu 200KM. Tam też padają wyniki takie jak 6,5l... Wszystko zależy od stylu i tras.
Obrazek

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: vic » 22 lut 2019, 19:50

astra pisze:Od jakich obrotów Wam ciągnie ten silnik? Telepie budą? Kiedy (rpm) przestaje ciągnąć? Kiedy jest odcinka? Gdzie zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu? To te same zegary co w R4? Jak to ciągnie pod obciążeniem i pod górę? Jak to jedzie w trybie pełzającym np. w korku? Ma to ktoś w wariancie ST?


Tak na szybko postaram się odpowiedzieć.

Maksymalny moment teoretycznie ma od 1700 obr/min
Ja jeśli potrzebuję przycisnąć to zaczynam od ok. 2200 obr/min. Wciskając dynamicznie gaz w podłogę jest wtedy przyjemne szarpnięcie i kop w plecy (miłe doznanie, jak przy poj. 1.0). Kto nie jeździł to może nie uwierzyć ;-)
Budą telepie przy jeździe w korkach na 2 biegu. Z tym silnikiem trzeba się nauczyć, że do 20 km/h w korku jeździ się na 1 biegu. Generalnie nie obowiązuje zasada, że 1 bieg jest do ruszania a 2 do toczenia. 1 bieg często trzeba wbić jadąc ok. 10 km/h.
Odcinka nie wiem kiedy. Czerwone zaczyna się przy 6,5k obr. Nigdy nie miałem potrzeby go tak wysoko ciągnąć. Przy naprawdę ostrym wyprzedzaniu wystarczy dociągnąć do 4-4,5k obr i następny bieg. 1 i 5 bieg jest bardzo długi.. Serio, nie mam dyskomfortu w związku z brakiem 6 na autostradzie. W górach jadąc na pusto w zestawie 2+1 bez bagażu jest dobrze. Przy maksymalnym załadowaniu bagażem trzeba kręcić wysoko, bo już mocy brakuje.. W korkach tylko 1 bieg. Ps. miałem okazję pojeździć w różnych warunkach 1,4 100 KM i nie ma porównania jeśli chodzi o radość i komfort jazdy, na korzyść 1,0T 105KM.
Pozdrawiam

themichals
Klubowicz
Posty: 375
Rejestracja: 15 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Opel Astra II
Silnik: 1.4 90km
Rocznik auta: 1999
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 23 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: themichals » 23 lut 2019, 09:58

Ja miałem już zamówioną Astrę 1.0 i w ostatniej możliwej chwili zmieniłem na 1.4 125. Póki nie zacznie się sypać ;) to uważam, że była to najlepsza decyzja jaką podjąłem w związku z zakupem samochodu... Nie wyobrażam sobie słabszego silnika. To jest minimum do kompaktu. No i skrzynia 6 biegów. W porównaniu do 1.4 100 km ten 1.0t na pewno jest dużo lepszy. Ale ja bym szedł w 125 drugi raz bez zastanowienia

SACZI
Weteran
Posty: 1253
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V Hb 5D
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 34 times
Been thanked: 97 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: SACZI » 23 lut 2019, 10:35

vic pisze:... Generalnie nie obowiązuje zasada, że 1 bieg jest do ruszania a 2 do toczenia. 1 bieg często trzeba wbić jadąc ok. 10 km/h...

Już chyba nigdzie takiej "zasady" nie ma.
2 jest zbyt długa, a na "półsprzęgle" dwumasę dojedziesz szybko.
Więc często trzeba zwalniać prawie do zera, żeby 1'ka wskoczyła.
Obrazek

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: vic » 09 mar 2019, 23:08

Furfur pisze:Tu jechałem sam, ale zaznaczę że ciśnienie w oponach mam 2.2, może powtórzę kiedyś z 3.0 i zejdę poniżej 4. Litrów :))


Podjąłem rękawicę. Dzisiaj trasa DK19 Lublin- Stalowa Wola-Lublin. W jedną stronę but w podłogę (tak zwane - przedmuchanie po zimie w mieście), wyprzedzanie czarnych beemek w lpg, lanosów i innych golfów, bardzo dynamicznie (spalanie z kompa 5,6 l), a z powrotem jak mistrz eko drajwingu (temopomat na 90), a w zabudowanym 50 i spalanie z kompa 4,2l/100 (mój rekord życiowy). Opony zimowe, deszcz, ogrzewanie włączone. W lecie powtórzę ten eksperyment i może faktycznie zejdę do 3,9l/100 ;-) Kto pierwszy? ;-)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6564
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 446 times
Been thanked: 394 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Segor » 10 mar 2019, 00:47

Spalanie z kompa 5,6 to nadal ekodriving
Obrazek

Furfur
Wyjadacz
Posty: 115
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Furfur » 10 mar 2019, 05:23

No właśnie, nie dość że ekonomiczny silnik to i bardzo dynamiczny. Ja jeżdżę po mieście i rzadko kto szybciej ode mnie ruszy spod świateł :mrgreen: Tu spalanie srednio jest 8.2 litra. Ale cóż "turbo żyje, turbo pije". Największe obawy budzi trwałość, choć nie słychać nic o awariach 1.0 Turbo. Caly czas ktos ma problem z pękającymi tłokami w 1.4 150 km, a u 105 km cisza i nuda :D odpukać oczywiście :) Bylem ciekaw jak duże przebiegi juz są w tych silnikach i np auto z Holandii [url]
https://www.autoscout24.com/offers/opel ... 144bb38339[/url]
zrobiło 160 tys km. A jednak można!

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2640
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Toyota Corolla Hybrid 2.0
Silnik: Hybrid 2.0
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zakorkowane
Województwo: nieznane
Has thanked: 255 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Fuks » 10 mar 2019, 10:06

Furfur pisze:Caly czas ktos ma problem z pękającymi tłokami w 1.4 150 km, a u 105 km cisza i nuda :D odpukać oczywiście :)

Ja słyszałem, że ... w ASO w Kielcach mieli 4 przypadki tłoków 1.0 :)

Furfur
Wyjadacz
Posty: 115
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Furfur » 10 mar 2019, 11:27

Niedlugo o ASO w Kielcach zaczną kawały pisać

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2640
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Toyota Corolla Hybrid 2.0
Silnik: Hybrid 2.0
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zakorkowane
Województwo: nieznane
Has thanked: 255 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Fuks » 10 mar 2019, 16:25

Albo, że padają tłoki w Astrze 3.0 turbo benzyna :)

Paziu
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 kwie 2017, 16:38
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.0 Turbo 105KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Trójmiasto / Szczecin
Województwo: Polska :)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Paziu » 14 mar 2019, 20:08

70tys za mną, dalej niezawodna, a spalanie według komputera 5.5 :)

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: vic » 14 mar 2019, 21:38

Paziu pisze:70tys za mną, dalej niezawodna, a spalanie według komputera 5.5 :)


to chyba głównie na trasach jeździsz?
niezły wynik!

Paziu
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 kwie 2017, 16:38
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.0 Turbo 105KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Trójmiasto / Szczecin
Województwo: Polska :)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Paziu » 14 mar 2019, 22:39

Głównie drogi krajowe. Rekord w trasie to 4.2 na dystansie 350km. W mieście (Gdańsk) rzadko kiedy przekracza 6.5. Jestem bardzo zadowolony.

Furfur
Wyjadacz
Posty: 115
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Furfur » 15 mar 2019, 03:13

Paziu pisze:70tys za mną, dalej niezawodna, a spalanie według komputera 5.5 :)


70 tys już na 3 cylindrach I nic? Podnosisz kolego na duchu

Duckland
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2019, 13:59
Posiadane auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T
Rocznik auta: 2008
Miasto: Rzeszow
Województwo: Podkarpacie

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Duckland » 25 mar 2019, 14:36

Witam jestem przed zakupem Astry 1.0
Słyszałem że ta konfiguracja nie ma dwumasu, może ktoś potwierdzić? Silnik na łańcuszku, ktoś miał jakieś problemy? Ala starsze generacje tsi który się rozciągał i potrafił pękać? Mam nadzieję że Opel nie poszedł tą drogą :)
Ogólnie będę sprowadzał auto z zachodu gdyż tam dużo łatwiej kupić model z tym silnikiem. U nas dalej myśl motoryzacyjna zatrzymała się na latach 90 " 3 cylindry o la boga". Szukam jakis informacji czym różni sie silnik 1.0 115KM z Corsy od 1.0 105 w Astrze. Swoją drogą to nie powinni...dawac odwrotnie tych silników? :) dziwna ta polityka Opla

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2640
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Toyota Corolla Hybrid 2.0
Silnik: Hybrid 2.0
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zakorkowane
Województwo: nieznane
Has thanked: 255 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Fuks » 25 mar 2019, 17:04

Duckland pisze:U nas dalej myśl motoryzacyjna zatrzymała się na latach 90 " 3 cylindry o la boga".

Skąd u Ciebie takie myśli? :)
Do miasta i jak ktoś zrobi w 15 lat do 200 tyś, przejadą bezawaryjnie.

Kolega ma toyotę 3 cylindry, to świetny silnik toyoty.
Tutaj yaris i 500 tys km i jeździ
https://www.olx.pl/oferta/toyota-yaris- ... 0;promoted

Furfur
Wyjadacz
Posty: 115
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Furfur » 25 mar 2019, 17:55

To fakt, Polacy prędzej wybiorą najgorszy silnik 4 cylindrowy niz najlepszy 3 cylindrowy. A na Zachodzie Astry z 1.0 są w większości.

Duckland
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2019, 13:59
Posiadane auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T
Rocznik auta: 2008
Miasto: Rzeszow
Województwo: Podkarpacie

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Duckland » 25 mar 2019, 20:22

Jakieś porady panowie przed zakupem używki z 1.0?
Na coś szczególnie patrzeć? Rozrząd na łańcuchu więc nie muszę wymieniać. Słyszałem że nie montują dwumasu do tej jednostki....wymiana oleju po zakupie i ogień? :)
Co tu może pójść nie tak :)

Awatar użytkownika
Cain
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 20 gru 2017, 23:28
Posiadane auto: Opel Astra K B14XE / Opel Astra K B14XFT
Silnik: 1,4 100KM / 1,4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Cain » 25 mar 2019, 21:06

Duckland pisze:Rozrząd na łańcuchu więc nie muszę wymieniać.


No tak nie do końca. Łańcuch też ma swoją żywotność wbrew powszechnie panującej opinii "dożywotności". Tak jak inne podzespoły ulega zużyciu i podlega wymianie. Nie tak częstej jak większość pasków, ale jednak.
126p -> Corsa B -> Astra F -> Astra G -> Astra H -> Astra K i Astra K

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: vic » 25 mar 2019, 21:44

Duckland pisze:Jakieś porady panowie przed zakupem używki z 1.0?
Na coś szczególnie patrzeć? Rozrząd na łańcuchu więc nie muszę wymieniać. Słyszałem że nie montują dwumasu do tej jednostki....wymiana oleju po zakupie i ogień? :)
Co tu może pójść nie tak :)


Żadnych szczególnych porad według mnie nie ma. Kupuj tak samo z głową jak każdą inną wersję z turbo benzyną.

Duckland
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2019, 13:59
Posiadane auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T
Rocznik auta: 2008
Miasto: Rzeszow
Województwo: Podkarpacie

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: Duckland » 25 mar 2019, 22:31

A z czego się przesiadaliście na Astre?
Ja mam obecnie Bravo 2 1.4 tjet ale trochę już mnie zmęczył ten twardy zawias i kiepska skrzynia. Myślałem o wielu autach i.... skończę na tej samej skrzyni :) życie....
Bardzo komfortowo jeździło mi się ostatnio Kia Ceed 2 ale silnik 1.4 100KM po przesiadce z 1.4 tjet to jest.....dramat. Po prostu silnik dla ludzi którzy nie lubią motoryzacji. To nie jedzie a był "kating" żeby coś wycisnąć. 3 bieg przy 60 but w podłogę i ...... Totalne nic. Próbowałem różnych opcji, coś tam się działo jak przy 90 wrzuciłem 3 i gaz opór. Tyle że tjet na 5 biegu lepiej przyspiesza bez zbędnego deptania, można w miedzyczasie jeść frytki. Wyleczyłem się z takiego motoru w zasadzie po 15 minutach a dawno już nie jeździłem wolnossakiem. Liczę na to że 1.0 ale z Turbo będzie o niebo lepsze chociaż czas do setki ma ledwie sekundę krótszy. Tyle że na 3 biegu przy 60 wciskając gaz w podłogę elastycznością powinien być lata świetlne przed wolnossakiem 1.4. Ktoś ma podobne odczucia?

marekt
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 11 cze 2018, 08:56
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: marekt » 26 mar 2019, 14:44

Duckland pisze:A z czego się przesiadaliście na Astre?
Ja mam obecnie Bravo 2 1.4 tjet ale trochę już mnie zmęczył ten twardy zawias i kiepska skrzynia. Myślałem o wielu autach i.... skończę na tej samej skrzyni :) życie....
Bardzo komfortowo jeździło mi się ostatnio Kia Ceed 2 ale silnik 1.4 100KM po przesiadce z 1.4 tjet to jest.....dramat. Po prostu silnik dla ludzi którzy nie lubią motoryzacji. To nie jedzie a był "kating" żeby coś wycisnąć. 3 bieg przy 60 but w podłogę i ...... Totalne nic. Próbowałem różnych opcji, coś tam się działo jak przy 90 wrzuciłem 3 i gaz opór. Tyle że tjet na 5 biegu lepiej przyspiesza bez zbędnego deptania, można w miedzyczasie jeść frytki. Wyleczyłem się z takiego motoru w zasadzie po 15 minutach a dawno już nie jeździłem wolnossakiem. Liczę na to że 1.0 ale z Turbo będzie o niebo lepsze chociaż czas do setki ma ledwie sekundę krótszy. Tyle że na 3 biegu przy 60 wciskając gaz w podłogę elastycznością powinien być lata świetlne przed wolnossakiem 1.4. Ktoś ma podobne odczucia?


Ja też miałem Bravo T-Jeta. 10 lat prawie nim jeździłem. Od nowości. Fajne auto, świetny silnik. Chociaż nie bezawaryjne, skrzynia też mi się dała we znaki. W efekcie wylądowałem z Astrą, czyli prawie ta sama skrzynia ;). Bravo tak samo przyzwyczaiło mnie do elastyczności i charakterystyki silnika turbodoładowanego na tyle, że ciężko mi się już jeździ wolnossącymi (znaczy takimi "zwykłymi" bo do 4.0 V8 pewnie bym się szybko przyzwyczaił :lol: ). Do tego mimo że miałem tego słabszego T-Jeta (120KM) to jechało to lepiej niż by wskazywały osiągi na papierze. Naprawdę fajny silnik. Dlatego żeby sobie odczuwalnie poprawić osiągi po przesiadce to Astra musiała mieć 200KM :D I tu faktycznie czuć różnicę. Jak na jazdach próbnych jeździłem Astrą 150KM, I30 140KM to praktycznie nie czułem różnicy w porównaniu z Bravo 120KM.
Jeżeli weźmiesz 1.0 w Astrze to na pewno będziesz miał niedosyt po T-Jecie. Chociaż na pewno to będzie lepszy wybór niż wolnossące 1.4.

rah
Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 61 times

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

Postautor: rah » 26 mar 2019, 18:03

Zdecydowanie się odczuje. Ale. Zawsze zmieniałem samochód tak, ze kolejny był szybszy lub podobny. Raz zdarzyło mi się, że zmieniłem samochód na wolniejszy z 10,5 na 12,5 do setki. Szybko się przyzwyczaiłem i było wystarczająco dobrze. Samochód nadrabiał komfortem i funkcjonalnością. Astra 1.0 jest nieco lepsza od 12,5 s więc nie będzie dramatu.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości